تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۰۴۱۱۵
در واکنش به تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران؛

بدعت تغییر مدیریت در سپهر سیاسی اصلاح طلبی / تغییر با حذف فرق دارد/ تمثیل سنمار داستان حذف است

دکتر ذبیح الله فتحی فتح
۱۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بدعت تغییر مدیریت در سپهر سیاسی اصلاح طلبی / تغییر با حذف فرق دارد/ تمثیل سنمار داستان حذف است
کبنا ؛متن ارسالی
اصطلاحات سیاسی باوجود نامهای گوناگون و گاهی دور از هم گاهی مرزهایی باریک دارند و گاهی این مرزها به سختی دیده می‌شوند اما نباید از ذهن دور داشت که همه این مرزها ذهنی هستند و هرچه ما تلاش کنیم شاید نتوانیم آنها را به‌خوبی نشان دهیم. اصلاح طلبی و اصول گرایی دو اصطلاحی است که بسیاری از مردم خود را در مرزهای آن قرار داده‌اند و میانه رو و تند رو بودن در این مفاهیم را برای خود افتخار می‌دانند و بخشی از تفکر خود.
 چندسالی است که آسمان سیاست گچساران جولانگاه اصلاح طلبان شده و ایشان بر این شهر مدیریت می‌کنند. در روزهای اخیر با مطرح شدن تغییر مدیریت آموزش و پرورش بدعتی نو در روند اصلاحات گچساران روی نموده است و آن مقاومت در برابر تغییر بود. درحالی که خبرها از تغییر مدیریت بود هر روزی به هر نوعی مخالفتی نمود می‌یافت.
 به هر روی با نگاهی ساده به ساختار فکری بسیاری از مسوولان و سیاسیون حاکم بر این روزهای گچساران، اصلاحات و اصلاح طلبی مهمترین شاخصه زبانی آنهاست که به وقت انتخابات این ادعا را فریاد می‌زنند و هنگام صحبت اصرار بر تلقین عقیده خود و به هنگام مناظره دلایل متقن بر اثبات اصلاح طلبی خود می‌آورند.
 در هرج و مرج و هجمه‌های سیاسی و رسانه‌ای این روزهای گچساران که انتظار می‌رفت اصلاح طلبان آبی بر آتش بی سامانی بریزند رفتاری دیدیم که با روح اصلاح طلبی در تضاد بود. هرگونه که بنگریم آقای پورالحسینی مدیری موفق، نیرویی کارا، فردی توانمند و ... است اما نظر کارشناسانه اداره کل آموزش و پرورش بر تغییر ایشان بود. برای ایشان ابلاغ دائمی در نظر نگرفته بودند و قول ریاست ابدی هم نداشت، به عنوان خادم آمد و خوب خدمت کرد از ایشان هم جز این انتظاری نمی‌رفت و الان هم کاری به کارنامه آموزشی و پرورشی ایشان نداریم که موفق بوده یا نه. ایشان آمد خدمت کرد و خدماتی انجام داد و نظر مدیرکل آموزش و پرورش بر تغییر ایشان است لابد جهت خدماتی مطلوبتر، که وظیفه اداره کل تشخیص ضرورتهاست و تغییر لازم هنگام تشخیص ضرورت.
 الان ضرورت ایجاب کرده که مدیری جدید بر صندلی مدیریت آموزش و پرورش گچساران باشد به یکباره موجی از مخالفتهای غیرکارشناسان و هجمه‌ی رسانه‌ای آنها به راه افتاد که تغییر را امری پیچیده نمایاند و روح اصلاح طلبی را از سپهر سیاسی شهر گرفت و بدعتی تازه را در این سپهر نمود و آن مقاومت در برابر تغییر بود.
 چه بر نظر ما و چه بر خلاف نظر ما تغییر در جامعه هست گاهی با ما و گاهی بدون دخالت ما، اما از اصلاح طلبان و داعیه داران اصلاح طلبی انتظار می‌رود چنانکه تفکر اصلاح طلبانه حکم می‌کند رفتار کنند و گرفتار کج سلیقگی و تفکرات انحرافی نشوند که این رفتارها  نه تنها اصلاح طلبی را در تفکر آنها بلکه در اذهان همه مردم نیز بی اعتبار خواهد ساخت چون این افراد نمایندگان اصلاح طلبی هستند و اصلاح طلبی در ذهن همه مردم با کلمه تغییر و تحول همراه است. اصلاح طلبی بدون تغییر چیزی جز اصولگرایی در یک محدوده بسته فکری یک یا چند شخص نخواهد بود: اصولی که یک ذهن مدعی اصلاح طلبی تعریف کرده و اینک با تکیه بر آن اصول وهمی منم منم می‌کند و می‌گوید: اگر چه کارشناس نباشم اما اصلاح طلبم و ذیحق.
نام شما

آدرس ايميل شما

ح ز
Iran, Islamic Republic of
من یکی از اولیای هزارران دانش اموزی هستم که در شهرستان گچساران مشغول به تحصیل هستند نمی خواهم زحمات اقای پور الحسینی را زیر سوال ببرم ولی ای کاش یک روز مدیران استانی همراه مدیران زیر مجموعه اقای پورالحسینی از مدرسه ابتدایی دو شیفته پانصد دستگاه گچساران دیدن میکردند مدرسه ای در شهر نفت خیز گچساران که اب تصفیه کن ندارد یخچال ندارد اب سرد کن اکثر میز وصندلی هایش شکسته اند ولباس دانش اموز را پاره میکنند شیشه ها شکسته وهزاران مشکل دیگر هنوز تخته سیاه دارد تا جایی که شنیدم حدود پنجاه دانش اموز .در ان جا مشغول تحصیلند ولی یکبار نشده اقای پورالحسینی به انجا سرکشی کرده باشد ومشکلی را حل کرده باشه مدار غیره انتفاعی مدیر پول میگیره ومشکلشون را حل میکنه ولی مدارس دولتی را کی باید مشکلشون را حل کنه خدا به داد مردم فقیر برسه که فرزندشون را در این مدارس ثبت نام میکنند
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این طور که معلومه باید مدیریت در دست باز نشسته ها باشه قانون در شهر ما غیر از قوانین کشوری هست بابا اقای پورالحسینی زحمت هایش را کشید حالا باید جایش را بده به مدیر بعدی تا کی باید ما برای خودمون
دبير رياضي
Iran, Islamic Republic of
پورالحسيني عملكرد خوبي در زمينه آموزش نداشت
علی
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یه فرهنگی جدیدا به این نتیجه رسیدمه که ریاست کردن در آموزش و پرورش گچساران. زمین و زمان را بهم دوخته تا یه چند صباحی بیشتر ریاست کنه. و الا اگر چیز دیگری غیر از این بود باید راحت با تغیر کنار میومد. و اینقد اصرار و پافشاری بر موندن نمی کرد .
علی
Iran, Islamic Republic of
این طور که معلومه تا پایان دوره تاجگردون هم زارعی مدیر کله و یاری معاون و پورالحسینی مدیر گچساران خودتونو خسته نکنین
علی
Romania
آقای قابضی یکی به نحل میزنی یکی به میخ. یه روز عملکرد آقای پورالحسینی را به رخ مخالفینش می کشی و جریان سنمار را مثال میزنی. یه روز دم از مقاومت در برابر تغییر سخن می گویی. و این بدعت غلط را تفسیر می کنی . نمیدونم دم خروس را قبول کنیم از شما یا قسم حضرت عباس را
Iran, Islamic Republic of
شما معلومه حتی به نام نویسنده هم دقت نکردی .بدون توجه به اینکه نویسنده کیست به دکتر قابضی تاختی.نویسنده فرد دیگری است عزیز.این نشون میده برای شما و امثال شما محتوا مهم نیست فقط شخص قابضی ملاک بوده است و به عبارتی.شخصی نسبت به ایشان دارید.انشا اله دیگر قضاوت های شما نیز اینطور نباشد.خدا همه را به راه راست هدایت نماید
Iran, Islamic Republic of
سلام افسوس که مردان علمی در جامعه جایکاه ندارند فرصت طلبان قدرت طلبان غارت گران نمی گزارند مهدی پور
پورانصاری دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جناب پورالحسینی مدیری توانمند و خلاق که الگوی مناسبی برای مدیران سایر شهرستانها میباشد جذب یک میلیارد تومان پول از سایر ادارات برای اموزش وپرورش در یک سال شاهکار میباشد
اینه
Iran, Islamic Republic of
خیلی یه خودت فشار اوردی که متن ادیبانه بنویسی ولی ابکی بود
1
Iran, Islamic Republic of
ادبی ننوشته که.
1
Iran, Islamic Republic of
شاید خواسته منطقی بنویسه
یونسعلی حسنعلی پوردیل
Asia/Pacific Region
نظر شما فعلا نظر من کوه دیل واطرف دیل هست که توسط ادارات دولتی مصادره شده اند ومردم دیل بی خبرند
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
مردم خوب گچساران قدر مدیر توانمندی مثل آقای پورالحسینی رو بدونین، یه سری به ادارات سایر شهرستان های استان بزنین تا متوجه مدیریت کم نظیر ایشان بشوید.
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
فرهنگيان
Iran, Islamic Republic of
پورالحسيني قويترين و توانمند ترين مدير گچساران هست. چرا بقيه مديران گچساران رو عوض نميكنن . اين تعويض غرض ورزانه هست و ما فرهنگيان حمايت خود را از مهندس پورالحسيني اعلام ميكنيم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1