تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۴۰۳۹۹۹
متن ارسالی

پورالحسینی «سنمار» آموزش و پرروش گچساران

دکتر روح الله قابضی
۳۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پورالحسینی «سنمار» آموزش و پرروش گچساران
کبنا ؛متن ارسالی
هفته گذشته مطلبی تحت عنوان منطق تغییر مدیران تقدیم گردید. با توجه به اینکه بنا به اطلاع طراحان پروژه تغییر مدیر اموزش و پرروش گچساران تا حدودی به هدف خود نزدیک شده‌اند.
برای ثبت در تاریخ و قضاوت ایندگان و تقدیر از زحمات چندین ساله جناب اقای پورالحسینی این مطلب تقدیم می‌گردد. شاید بیش از ۳۰ سال پیش موضوع سنمار معمار را در کتابی خواندم.
دیدم مناسب حال و روز امروز اموزش و پرورش است. ابتدا به عنوان مقدمه برای تقریب به ذهن خواندگان عزیز خلاصه‌ای از داستان را به شرح زیر اورده می‌شود.
آمده است که یکی از پادشاهان بزرگ تصمیم گرفت قصری باشکوه بسازد که در دنیا بی نظیر باشد. اما پس از سالها و کار وتلاش، کسی از عهده ساخت سقف تالار اصلی بر نیامد و معماران مدعی زیادی بر سر این کار جان خود را از دست دادند تا اینکه ناکامی پادشاه او را به شدت افسرده و خشمگین ساخت و دست آخر معلوم شد که معمار زبر دست و افسانه‌ای به نام سنمار وجود دارد که این کار از عهده او بر می‌آید.
 بالاخره او را یافتند و کار را به او سپردند. او طرحی نو در انداخت و کاخ افسانه‌ای را تا زیر سقف بالا برد و اعجاب و تحسین همگان را برانگیخت اما درست وقتی که دیواره‌ها به زیر سقف رسید سنمار ناپدید شد و کار اتمام قصر نیمه کار ماند. بعد از مدتی خود نزد شاه رفت.
 شاه دستور داد او را به قتل برسانند اما سنمار درخواست کرد قبل از مرگ به حرفهای او گوش کنند و توضیح داد که علت ناکامی معماران قبلی در برافراشتن سقف تالار بی ستون این بوده است که زمین به دلیل فشار دیواره‌ها و عوارض طبیعی نشست می‌کند و اگر پس از بالا رفتن دیواره بلافاصله سقف ساخته شود به دلیل نشست زمین بعداً سقف نیز ترک می‌خورد و فرو می‌ریزد.
پس لازم است مدت هفت سال سپری شود تا زمین و دیواره‌ها نهایت افت و نشست خود را داشته باشند تا هنگام ساخت سقف که موعدش همین حالا است مشکلی پیش نیاید و اگر من در همان موقع این موضوع را به شما می‌گفتم حمل بر ناتوانی من می‌کردید و من نیز به سرنوشت دیگر معماران ناکام به کام مرگ می‌رفتم. پادشاه و وزیران به هوش و ذکاوت او آفرین گفتند و ادامه کار را با پاداش بزرگتری به او سپردند و سنمار ظرف یک سال قصر را اتمام و آماده افتتاح نمود.
 مراسم باشکوهی برای افتتاح قصر در نظر گرفته شد و شخصیتهای بزرگ سیاسی آن عصر و سرزمینهای همسایه نیز به جشن دعوت شدند و سنمار با شور و اشتیاق فراوان تالارها و سرسراها واطاقها و راهروها و طبقات و پلکانها و ایوانها و چشم اندازهای زیبا و اسرار امیز قصر را به پادشاه و هیات همراه نشان می‌داد و دست آخر پادشاه را به یک اطاق کوچک مخفی برد و رازی را با در میان گذاشت و به دیواری اشاره کرد و تکه اجری را نشان داد و گفت: کل بنای این قصر به این یک آجر متکی است که اگر آنرا از جای خود در آوری کل قصر به تدریج و آرامی ظرف مدت یک ساعت فرو می‌ریزد و این کار برای این کردم که اگر یک روز کشورت به دست بیگانگان افتاد نتوانند این قصر افسانه‌ای را تملک کنند شاه خیلی خوشحال شد و از سر شگفتی سنمار به خاطر هنر و هوش و درایتش تحسین کرد و به او وعده پاداشی بزرگ داد و گفت این راز را باکسی در میان نگذار.
 تا اینکه در روز موعود قرار شد پاداش سنمار معمار را بدهد. او را با تشریفات تمام به بالاترین ایوان قصر بردند و در برابر چشم تماشا گران دستور داد به پایین پرتابش کنند تا بمیرد. سنمار در آخرین لحظات حیات خود به چشمان پادشاه نگاه کرد و با زبان بی زبانی پرسید چرا؟ و پادشاه گفت برای اینکه جز من کسی راز جاودانگی و فنای قصر را نداند و با این جمله او را به پایین پرتاب کرده و راز را برای همیشه از همه مخفی نگاه داشت.
به دلیل علاقه خاصی که به اموزش و پرورش دارم همیشه قضایای اموزش و پرورش را دنبال کرده و به تناسب و به دور از ملاحظات سیاسی مطالبی نوشته‌ام.چون احساس کردم برخی افراد از این شرایط پیش امده سوئ استفاده کرده و خدای ناکرده اغراض سیاسی خود را در لوای این موضوع دنبال می‌کنند و چه بسا که در چنین شرایطی برخی اغراض شخصی همراه با شیادی و چاپلوسی و مصالح فردی بر عقلانیت و منطق و خدمت و منافع جمعی غلبه یافته و از این ناحیه خطری متوجه سنگر تعلیم و تربیت گردد. در شرایطی قرار گرفته‌ایم که به شهادت همه صاحب نظران مشکل بزرگ کشور مشکل مدیریتی است و مدیرانی که دارای تفکر و برنامه و طرح نو گرایانه بوده و شجاعت در تصمیم گیری داشته باشند در کشور به یک عنصر نایاب و کمیاب تبدیل شده است.
 البته بخشی از این موضوع هم تعمدی است و مشکل کمیابی نیست مشکل این است که اراده‌ای برای استفاده از مدیران کارامد وجود ندارد. امروز به شهادت دوست و دشمن خسران ناشی از ضعف مدیریت‌ها دست کمی از خسران ناشی از تحریم‌های ظالمانه نیست. به عبارتی دیگر کشور ما در استفاده از نخبگان و مدیران کاربلد با نوعی خود تحریمی روبروست. اثرات خود تحرمی از اثرات دگر تحریمی به مراتب بالاتر است.
امروز شرایط اموزش و پرروش گچساران بر همگان روشن و مبرهن است. تحولاتی که در دوره مدیرت چند ساله جناب اقای پورالحسینی و تیم مدیریتی همراه ایشان اتفاق افتاده است بر دوست و دشمن پوشیده نیست. فرهنگیان گچساران در این دوره خود شاهد تغییر و تحول و در یک کلمه شاهد یک رنسانس در عرصه‌های مختلف اموزشی و فرهنگی و عمرانی و مشارکت مردمی هستند.
متاسفانه به دلیل عملکرد ناصحیح گذشته همیشه این موضوع در ذهن مردم وجود داشت که اموزش و پرروش یعنی سیاسی کاری و و باند بازی. واقعاً هم چنین بود و بوی تعفن سیاسی کاری وباند بازی و رفیق بازی از در ودیوار اموزش و پرورش بالا می‌رفت. اولین اداره‌ای که بعد از هر انتخاباتی دچار تغییرات گسترده و بی ضابطه می‌شد اموزش و پرورش بود. اموزش و پرورش بیشتر به پاتوق افراد سیاسی تبدیل شده بود تا سنگر تعلیم و تربیت و این موضوع تقریباً برای عموم جا افتاده و مورد پذیرش قرار بود.
در حالی که اموزش و پرروش یک مجموعه فرهنگی است به طوری حتی تغییرات ان هم باید صبغه فرهنگی داشته باشد. گرچه محو سیاسی کاری در هیچ مجموعه‌ای امکان پذیر نیست اما در اموزش و پرورش گچساران شرایط به گونه‌ای مدیریت و سامان دهی شده است که مسایل سیاسی در صورت وجود در حاشیه بوده و قابلیت طرح و ظهور و بروز ندارد. در کنار این همیشه در اذهان عموم مردم این موضوع نهادینه شده بود که اموزش و پرروش یک دستگاه مصرف کننده و غیر مولد است. معتقدم این دو موضوع در کنار هم ظلم مضاعفی را بر این مجموعه تحمیل می‌کرد که نتیجه ان هم به خوبی هویداست.
خداوند نبخشاید کسانی که اموزش و پرروش را با عملکرد خود به چنین ورطه‌ای انداختند.
اما امروز ایا واقعاً چنین است. امروز انچه در اولویت قرارد دارد خدمت بی منت با رعایتشان و حرمت فرهنگیان با ملاحظه قانون و مقررات است. معتقدم کار بزرگ وخطیر و باقی الصالحات پورالحسینی این بود که نگاه به دستگاه اموزش و پرورش را در افکار عمومی و مردم و فرهنگیان تغییر داد.
امروز نگاه به این دستگاه از مصرف کنندگی و بی خاصیتی و سیاسی کاری و روز مرگی و نا امیدی و نگاه ابزاری به فرهنگ و فرهنگی به نگاهی مبتنی بر تحول و اثرگذاری و امید و انگیزه و خدمت و به حاشیه رفتن سیاسی کاری و ملاحظه‌شان فرهنگیان تغییر یافته است.
امروز همه باید تلاش کنند این رویکرد تقویت شود. نباید اجازه داد در این خصوص ارتجاع و عقب گردی اتفاق بیفتد. امروز در سایه توجه به اقتصاد اموزش و پرروش و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در منطقه دستگاه اموزش و پرروش به یک دستگاه مولد و تاثیر گذار و فعال و به روز و سرزنده تبدیل شده است.
البته این به معنای نداشتن فکر و عقیده نیست اما سیاسی کاری به معنای فدا کردن مصالح عمومی به پای منافع افراد و گروهها و دوستان در این دوره رنگ باخته است.
امروز با درایت اقای پورالحسینی اموزش و پرورشی داریم درشان فرهنگ و فرهنگی. باید یاداور شد این‌ها صرفاً ادعا نیست همگان شاهدیم در این چند ساله به طور پیوسته ما شاهد موفقیت‌های این اداره در ابعاد مختلف هستیم که در سایت‌ها و فضای مجازی شاهد مصادیق ان هستیم.
در اینجا تنها به یکی دو مورد اشاره می‌کنم. اموزش و پرورش گچساران پیشقراول اجرای برنامه فرهنگی در چند سال اخیر بوده است. سالانه دهها برنامه فرهنگی در گچساران توسط اموزش و پرروش اجرا شده است که کوچکترین تنش و نگرانی و حرف و حدیث و حاشیه‌ای به دنبال نداشته است.
در حوزه مشارکت مردمی نیز با داریت مدیریت اموزش و پرورش در گچساران فضائی ایجاد شده است که مردم با رغبت و علاقه در کمک به مدارس مشارکت می‌کنند و این موضوع که کمک به اموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه است به خوبی برای مردم تبیین و اجرائی شده است به گونه‌ای میزان مشارکت مردم در کمک‌های مردمی معادل کل مناطق دوازده گانه اموزش و پرورش استان بوده است.
آماری اخیراً دیدم که تعداد ۲۸ نَفَر در کنکور سراسری در سال جاری فقط در رشته‌های علوم پزشکی قبول شده‌اند این عدد در مقایسه با جمعیت دانش اموز تجربی شرکت کننده در کنکور، نسبت به مناطق سیزده گانه استان حاکی از موقعیت ممتاز آموزش و پرورش گچساران است. این مردم همان مردم چند سال پیش و با همان نسبت درامدی هستند اما چه اتفاقی افتاده که این گونه در کمک به اموزش و پرورش پیشتار شده‌اند. دقیقاً این موضوع به فرهنگ سازی در این زمینه اشاره دارد که در این رابطه ایجاد و نهادینه شده است.
امروز باید تلاش شود این شیوه و سبک و الگوی موفق مدیریتی به نحو مقتضی تشویق و به سایر ادارات شهر تسری داده شود. واقعاً شان و به عبارتی تراز اموزش و پرروش گچساران در این دروه به رکورد جدیدی دست یافته است که باید از ان حراست گشته و تقویت گردد.
خدای ناکرده امروز هر گونه حرکتی که به نوعی چوب لای چرخ پر شتاب توسعه و تحول اموزش و پرروش بگذارد و به نوعی احساس یاس و دلسردی در این مجموعه ایجاد کند ظلم نابخشودنی به این مردم و فرهنگیان عزیز است و دودان به چشم همه خواهد رفت. قطار اموزش و پرورش بعد از سالها انحراف به ریل خود بازگشته است نباید کاری کرد که دوباره از ریل منحرف گردد چون بازگشتان به سادگی میسر نخواهد شد.
 امروز اموزش و پرورش ما در کشور و منطقه به یک برند تبدیل شده است. کسانی که با اقتصاد و بازرگانی اشنائی دارند ارزش برند را به خوبی می‌دانند. شکل گیری برند کار ساده‌ای نیست. برند سازی کاری یک شبه و یه ماهه نیست بلکه فرایندی است که با پافشاری و استمرار و مجاهدت و پایمردی و با گذشت زمان معقول ایجاد و نهادینه می‌شود. همانطور که از قدیم گفته‌اند خرابی اسان است اما ابادانی سخت است چنانچه همین برند بر اثر ندانم کاری و سهل انگاری و هر دلیل دیگری خدشه دار شود ترمیمان در اذهان مردم به راحتی و شاید به طور کلی امکان پذیر نباشد.
موقعیت گچساران به گونه‌ای است که برای توسعه به مدیران با برنامه و تحول گرائی مثل پور الحسینی نیاز دارد. جناب اقای دکتر تاجگردون بارها در جلسات شورای اداری به این موضوع اشاره داشته‌اند و فریاد ایشان از دست مدیران ضعیف بلند شهری و استانی بلند شده است اما به تعبیر زیبای ایشان، مدیران ضعف خود را پشت حصار طایفه گرائی و شرایط خاص منطقه و برخی رودربایستی‌های معمول و مرسوم پنهان کرده‌اند.
با توجه به انچه بیان شد چنانچه پورالحسینی را سنمار آموزش و پرروش گچساران بدانیم سخنی به گزاف نگفته‌ایم. متاسفانه شرایط مدیریتی در کشور ما به گونه‌ای است که معمولاً در ادارات، کارکنان و مراجعین از مدیریت ناراضی هستند و در هر فرصت ممکن نارضایتی خود را بروز می‌دهند. شاهدان برخی تجمعات و اعتراضات به بی عدالتی و عملکرد ضعیف مدیران در شهرستان و استان بوده است.
 کمتر روزی است که در سایت‌های خبری استانی شاهدان نباشیم. اما در خصوص مدیریت اموزش و پرروش گچساران واقعاً بر عکس روال معمول بوده است. حجم انبوهی از مطالب در حمایت از این مدیریت در فضای مجازی و سایر رسانه‌های محلی نشان از رضایت از عملکرد مدیریت اموزش و پرورش است.
 یا روز گذشته فرماندار محترم گچساران و دفتر نماینده ضمن بی اطلاعی از تغییر مدیر اموزش و پرروش ایشان را از مدیران موفق منطقه دانستند. در حالی عده‌ای دنبال تغییر چنین مدیرانی هستند که با کمال تاسف این ایام شاهدیم در استان مدیرانی ابقا می‌شوند که دستگاه تحت مدیریت انها در کشور از اخر اول شده‌اند.
البته در این خصوص در اینده بیشتر خواهیم نوشت. واقعاً این تغییرات با چه توجیهی انجام می‌شود. کسانی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید در قبال جامعه فرهنگی و ایندگان پاسخگو باشند. کاری که در گچساران در حال انجام است مصداق دقیق ایه قرانی به ای دنب قتلت می‌باشد. واقعاً باید پرسید به کدامین گناه امروز اموزش و پرروش و مدیر موفقان به قربانگاه می‌رود. مطمنم پاسخ این سوال مطالبه عموم فرهنگیان و مردم گچساران است. چرا باید یک مدیر موفق به این صورت کودتا گونه عزل گردد. این‌ها بدعتهایی است که در تاریخ منطقه نهادینه خواهد شد. در این خصوص به خاطره از مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی اشاره می‌شود.
در دوره ریاست جمهوری ایشان مجلس وزیر وقت معدن و فلزات یعنی اقای محلوجی را استیضاح کرد. در نطق دفاع از ایشان در مجلس اقای هاشمی تعبیر سنمار را به کار برد به این معنی که اقای فلانی شاگرد اول اقتصادی این دولت است و مجلس با استیضاح ایشان داستان کشتن سنمار را تکرار می‌کند. جدیدم متوجه شدم مجموعه اتفاقات ان استیضاح تحت عنوان “جزای سنمار” به چاپ هم رسیده است. انشا اله امید وارم شرایط به گونه‌ای پیش رود که داستان تلخ سنمار بعد از قرنها در گچساران تکرار نشود و شاهد نگارش جزای پورالحسینی نیز نباشیم.


---------------------------
 دکتر روح الله قابضی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
ایشون مدیر موفق تاجگردون هستند.
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی نوشتی دروووود بر شما و شجاعتتان
Iran, Islamic Republic of
ای برویی بارک اله واقعا دمت گرم
ز
Iran, Islamic Republic of
سلام به واقعیت نزدیک بود احسن
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینطور که اقایی قابضی گفتند اموزش وپرورش ما طی این سالها بدون مدیر اداره میشده جهت اطلاع دوست عزیزمون اینطور نیست که به سمعتان رساندند سیاسی گری و بازار رابطه و سفارشات از کوچه و پس کوچه های شهرمان و سناریوهای اجرا شده از دفتر نماینده محترم شبها نوشته میشد وتوسط ....اجرا میگردید شما دقت کنید ببینید این اقا با مخالفان سیاسی چکار کرده بعد اظهار لطف بفرمایید قابضی جان ،جهت اطلاع شما امسال بدترین و افتضاح ترین نتایج کنکور را در سطح کشور و استان داشتیم شهرستان لنده و سوق نتایج کنکوری انان خیلی بهتر از مابود میتونید به خودتان زحمت دهید و کسب اطلاعات کنید بعد نظر دهید شما بروید وبیایید بین مردم بعد قضاوت کنید اموزش وپرورش تبدیل شده به ...حال شما طوری از اقای پورالحسینی تعریف و تمجید کردید یکی ندونه میگه ایشون چه کارهایی انجام داده راندمان و نتیجه کار اموزش وپرورش در نتایج کنکور خلاصه میشه مردم عزیز ما میتونند تحقیق کننو و بپرسند ببینند چه ... بوده طی این چند سال مدیریت این اقا بعد قضاوت کنید ،دوست عزیز من اصلا هم خط اقای عبدی پور نیستم و هیچ گونه اشنایی باهاش ندارم اما چرا اینطور قضاوت میکنی شما بزارید ایشون بیادش بعد قضاوت کنید.
در جواب گچساران
Iran, Islamic Republic of
در جواب گچساران،بايد بگم كه حتما پستي از پورالحسيني خواستي يا خواسته غيرمعقولي ازشون داشتي كه اينجور مينالي. پورالحسيني توانمندترين و پاك دست ترين مدير استان هستن. مدير برتر كشوري. احسنت به هوش و زكاوت ايشان
فرهنگي ياسوج
Iran, Islamic Republic of
قدر اين مدير لايق را بدانيد كه ايشون در مديريت حرف اول را مي زنند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر پورالحسینی خادم بی ادعا
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی بود احسنت به این ذکاوت
منسف
Iran, Islamic Republic of
درود بر دكتر قابضي
سلام بر پورالحسيني
Iran, Islamic Republic of
افرین به برادر بزرگوار دکتر قابضی
بااحترام به جمیع مدیران گذشته و حال و اینده کشور جمهوری اسلامی و بخصوص مدیران اموزش و پرورش
حقیقتا اظهارنظر شما عین حقیقت و مصداق حقایق هست چراکه بنا نیست که بگوییم اقای پورالحسنی عاری از عیب است یا در مقام دفاع از ایشان برخاسته باشیم بلکه همه میدانند و می بینند که عملکرد این مدیر قابل قبول و متناسب با جایگاه اموزش و پرورش می باشد چون ایشان در کارش نگاه سیاسی بازی وحزب گرایی را ملاک قرار نداد وسند این ادعا هم روشن هست چندین مدیر مخالف تفکر و جناح اندیشاه ای ابشان در پست های مختلف اموزشی و غیره ابقا شدند پس چنین مدیری لیاقت مدیر بودن را داشته ودر بقیه امور کاری هم ایشان در این چند سال موقیت کشوری و استانی داشته اند لذا قضاوت بیرونی عمومی و داخلی اموزش و پرورش رضایت مندی از اقای پورالحسینی می باشد انصاف نیست برای یک اشکال کوچک شخصی یا موارد جز با چنین مدیران خوب و کاردان رفتار شود انشالله مسایل حل و فصل شده و شوند وایشان با دلگرمی بهتری به کار خود ادامه دهد تا مدت مانده به بازنشتگی ایسان و البته عزیزان دیگری هم خواهند امد هم نیروی خوب و کاردان ودلسوز هستند که در سنگر دیگری خدمت نمایند سایه رهبر عزیز مستدام باد
صمد طاهرنژاد دبیر اموزش و پرورش
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
واقعاً جای تاسف دارد شما نگاه کنید کار به جای رسیده که دیگه به بهترین و نزدیک ترین نیروی خودشان هم رحم نمیکنند پورالحسینی نیرویی است که خدایی لابلای تمامی مدیران ناکارآمدی که چندین سال بر صندلی تبعیض تکیه زده اند کارآتر و شایسته تر بوده و میبایست آخرین مدیری باشد که نام تغییر بر اسمش وارد میشود.
جناب مدیر کل آموزش و پرورش حضرتعالی که پافشاری بر رفتن پورالحسینی داری هیچ میراثی جز حمایت از تبعیض نداشته ای!
به یاد بیاور که پست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان گچساران متعلق به یکی از فرهنگیان منطقه بویراحمد گرمسیر بود که با آن هم مخالفت کردی و یکی از اقوام و فامیل خودت را با دوماه تاخیر و فشار بر پورالحسینی گماردی. تاریخ آموزش و پرورش گچساران خدمت های پورالحسینی را فراموش نخواهد کرد همچنان که تبعیض های مدیر کل آموزش و پرورش را از یاد نخواهد برد.
Iran, Islamic Republic of
سلام
شایدازدیدگاه شما عملکردایشان خوب باشد؛ کاش مبنای ارزیابی خودتان رامی نوشتید تا ماهم ازکارهای شاقه ایشان مطلع می شدیم .نگارنده ی محترم به همون خدایی که می پرستیداصلا این همه تعریف وتمجیدی که عده ی قلیلی ازایشان دارند راست نیست.من هیچ وقت منکرقدرت ایشان نمی شوم ولی متاسفانه این قدرت وتوانمندی علیه نیروهای دلسوزوخدوم به کارگرفته شد.این پست معاونت هم که می فرمایید؛چنانچه شما می فرمبایدمثل نذری به شما می رسید.بنده خدایی که الان دراین پست مشغول که خدمت هستندبه اذان واقراراکثرنیروهای آموزش ابتدایی بسیارکاربد؛ باشخصیت وشایسته هستند.جهت اطلاع شما هیچ نسبتی بامدیرکل هم ندارند.ایشان هم اصالتا بویراحمدی هستن وبراساس شایستگی دراین پست به کارگرفته شدندتازه ایشان دوسال درپست مدیریت اداره ی ابتدایی اداره کل مشغول بودند وبنا به درخواستهای مکررنیک اندیشان وخیرخواهان آ.پ به گچساران منتقل شدند.
بویراحمد اداره کل
Iran, Islamic Republic of
ای کاش پورالحسینی مدیر کل بود ،زارع پور واقعا.....
علی .77
Iran, Islamic Republic of
پورالحسینی استاد اخلاق هستن جایگاه پورالحسینی حداقل فرمانداره
از سادات
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای دکترتملق گوی و مدح سرای شمادر رابطه با همکیشانتان مسبوق به سابقه است سوال این است که شما تلویحا اشاره نموده اید که از ابوابجمعی پرسنل اداره نیستید و صرفا از باب علاقه به این نهاد مقدس قلمفرسای کردیداما برای ما فرهنگیانی که در متن و بطن مسیر نا صحیح فرایند عملیاتی مدیریتی زمان اقای پورالحسینی قرار گرفته ایم مطالب شما نه سر دلسوزی و علاقه به این نهاد است بلکه وابستگی شما بیشتر به مسایل فکری و سیاسی است و سعی کردید با پرهیز از واقعیت ها که یا ناشی از بی اطلاعی شما بوده یا غبار فکری چشم و ذهنت را گرفته که کاه را کوه میبینی وکوه را کاه وقصد انحراف را در افراد خارج از مجموع اموزش و پرورش داری گرچه عملکرد ورفتارهای مستبدانه اقای مدیر برای انهای که در متن قرار دارند روشن و مبرهن است و قیاس شما را قیاس غیر واقعی ومغرضانه میدانند گرچه انتظار از شما دلداگان و وابستگان به جناح گروه نتیچه ای عیر از این هم نخواهد داشت خواسته و ناخواسته اشارت خوبی داشتی کفت گر عدو سبب خیر شود بله روح جاه طلبی وکاخ نشینی و اسطه گری از الگوهای زمان مدیریت اقا سید وایجاد درب های هفت خوان ودفتر خدمهای ایشان با اندازه طول دروران مدیریت قبلی ها بوده چرا که انها به فرهنگ و اموزش تعلیم و تربیت وارتقائ وبارعلمی و بلوغ اجتماعی می پرداختند و با همان ضندلی و اتاق های فرسوده میساختن اما بروندادفرایند عملیات مدیریتی انها همان توفیقات علمی در دانشگاه وکسب مقامات علمی ومدارج ورتبه های عالی در سطح کشور بودوبه کارهای اقتصادی زیاد توجه نداشتند و هیچگاه هم تراول ویا کادو های انچنانی نداشتند که به کارشنان وزارتی بدهند که حسن را حسنقلی خان گزارش دهند بنطر ما فرهنگیان اقای پورالحسین درکارهای اقتصادی و ............و با همین کار ساختمان اموزش پرورش را و دربهای تودرتو ومراحل هفت خوان را طی کردن تا ملاقات خودش برای هر ارباب ودادن هدیه و....استانی و کشوری و اعوان انصلر را بخوبی ساپرت کردند و بقول خودش از افتخارات اوست و هم چنین کشف و حجاب اما انهای که روند و مسیر فعالیتها و عملکرد و بیلان کاری دوران مدیریت سید را بدرستی رصد کردنند و با دوران قبل مقایسه کردنند عکس فرمایشات اقای داکتر بوده یعنی انچه را که در نشتار شما افای پورالحسین را مبراه از ان دانسته اید جز جوهره رفتار و عملکرد اقای پورالحسنی بوده ومضاف بر ان روحیه ای ... ایشان بوده که از قلم افتاده اقای دکتر اینگونه مدیحه سرای و تملق گوی مشکلی از ضعف مدیرتها را حل نمیکند و تا نقده ها با اصول منظقی و بدور از وابستگیهای جناحی و باندی و بر اساس تخصص و نقد منتقدان صورت نگیرد نتایجی در پی نخواهد داشت وهر کس باید در حیطه کاری وکاری خود نقد پردازی کند نه اینکه بدون اطلاع و اگاهی وارد سیستم سازمانی دیگران شود و ا طهار نطر نمایید که مورد تمسخر قرار گیرد شابان ذکر است که توانای و پا کدستی اقای عیدی پور هم بر کسی پوشیده نیست
سادات شهرويي
Iran, Islamic Republic of
افتخار ميكنيم به سيد عزيزمان كه باعث افتخار طايفه مان هست. حقت فرمانداريه. تاجگردون هم بايد بداند سيد خط قرمز ماست
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم است. باشید.چرا با نام و نشان مطلب نمینویسید.البته شما استاد پرونده سازی پشت پرده هستید.با شفافیت میونه ای ندارید
شهباز
Iran, Islamic Republic of
هيچ تحولي در زمان مديريت پورالحسيني در آموزش و پرورش صورت نگرفته
لطفا اغراق نكنيد
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر قابضی متن را خوندم . در جواب لازم دانستم که چند مطلب را خدمت حضرتعالی یادآوری شوم . 1- نقل قولی که بهش اشاره کردی مورد پسند می باشد ولی قیاس قیاس مع الفارقه2- مطمئنم جنابعالی از وضعیت آموزشی کاملا بی اطلاع هستی 3- لطفا یه گریزی برامار قبول شدگان کنکور سراسری استان بینداز بعد وضعیت رتبه گچساران را در این چند سالی که آقای پورالحسینی بر مسند ریاست بود را با دوره گذشته قیاس کن.4- آقای قابضی اطلاع داری که حتی در حال حاضر منطقه چاروسا که واقعا از امکانات آموزشی اداره آقای پورالحسینی بی بهره است گوی سبقت را از گچساران گرفته . اگه اطلاع نداری از اداره کل آموزش و پرورش اطلاعات را دریافت کن بعد قیاس بفرمایید.5- آیا اطلاع دارید که وضعیت آموزشی گچساران در شهریور 97 در بین سیزده منطقه هفتمه. 6- ایا اطلاع دارید از حیث رتبه بندی کنکور در ردیف پنجم استانه7- آقای قابضی همه چیز در .....والدین دانش آموزان خلاصه نمیشه.8- اطلاع دارید خود رایی و ... محض در اداره گچساران حرف اول را میزنه9- اطلاع دارید خبری از بحث تمرکز در اداره گچساران وجود ندارد.10- خبر دارید که پولهای بی زبانی که از دانش آموزان ... گرفته میشه در کجا هزینه میشه11-خبر دارید معاونین اموزش و پرورش گچساران فقط یه ... هستند.و هیچ اراده ای از خودشان ندارند.
اقای قابضی بازم بگم یا سخن را کوتاه کنم . چرا شما حقیقت را کتمان می کنید.
چرا به پورالحسینی نمی گید به کجا چنین شتابان . من کاملا میدونم که حضرتعالی از طرفداران و اقوام نزدیک پورالحسینی هستید اگه واقعا دلت به حال و روز آموزش و پرورش میسوزه با انصاف قلم بزن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در مورد فرمایشات دکتر و طرفداران آقای سید ...بله نگاه آقای سید به آموز
ش وپرورش گچ نگاه سرمایه داری و ... بود تا آموزشی و تربیتی و مجموعه فرهنگیان عزیز باید درمورد عملکرد سید نظر بدهند
فرهنگی اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی خدمت همه ی عزیزان بالاخص جنب آقای دکتر قابضی
دکتر عزیز مطلب جنابعالی را خوندم و بشدت نگران شدم و از طرفی یقین پیدا نمودم که علت عقب افتادگی و توسعه نیافتگی این .در ن.خود خوانده داردکه بدون مطالعه حرف می زنند و بدون تفکر عمل مبکنند ، زیر یکی نشانه های بارز نخبگی استفاد از عقل به جای احساس در اظهار نظرهاست.
جناب قابضی باور بفرمایید با توجه به مطالب مطرحه توسط جنابعالی میتوانیم ادعا کنیم که شما کمترین اطلاعاتی نه از گذشته و نه از وضعیت فعلی آموزش و پرورش ندارید .
برای روشن شدن ذهن جنابعالی و خوانندگان عزیز به صورت اجمالی به چند مورد اشاره میکنم :
1 _ به توانمندی های جناب پورالحسینی اشاره فرموده اید ولی هیچ اشاره ای به توانمندی های جناب عبدی پور نکرده اید. جنابعالی که ادعای صاحب نظری در علم مدیریت را دارید نباید این موضوع مغفول واقع می شد.
2 - اشاره به پیشرفت آموزشی در دوره ی جناب پورالحسینی داشته اید ، ای کاش قبل از این ادعا یه تحقیق جزیی انجام میدادید تا متوجه می شدید که رتبه از آموزش و پرورش از اول به هشتم نزول کرده است.
3 -به قبولی کنکور اشاره فرموده اید، دوست عزیز در جریان هستی که از دانش آموزان پسر سال جاری فقط یک نفر در رشته پزشکی قبول شده است.
مصیبت اینه که دیشموک و چاروسا در کنکور از ما پیشی گرفتند.
4- به محبوبیت اشاره فرمودید کاش با فرهنگیان همصحبت میشدی .
5 - به کمرنگ شدن مسائل سیاسی اشاره کرده اید صادقانه بگم در هیچ دوره ای همچون ابن دوره مسائل سیاسی در آموزش و پرورش تعیین کننده نبوده و ضعیف ترین . افراد دارای پست هستند و فرهنگیان مجرب و قوی در حاشیه. دوست خوبمون جناب پورالحسینی هستند.
6 - بعنوان یه اصلاح طلب عرض کنم که سزاوار نیست پورالحسینی با مثلا مرادی.
7 - در هر ماهی از دوران مدیریت پورالحسنی به اندازه ی کل عمر آموزش و پرورش گچساران فق. انجام می گیرد .
در پایان ضمن عذرخواهی از محضر عزیزان از ذکر بقیه موارد و مصیبت های دوران مدیریت پورالحسنی خودداری می نمایم. موفق و سربلند باشید
Iran, Islamic Republic of
آقاي ت.حبيبي از بس كامنت منفي و تكراري خودت به تنهايي گذاشتي خسته نشدي. چقدر هم غرض ورزانه نقد ميكني
جواب فرهنگی اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بینی و بین الله اگه به شما هم یک .میدادند بازم همینطور قضاوت می کردید.خدا در نظر بگیرید نه منفعت شخصی
فرهنگی دلسوز
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک فرهنگی مطالب همکاران را دیدم منم چند نکته عرض کنم
1- من از همکاران سوال می پرسم امروز شاخص موفقیت مدیر اموزش و پرروش چیست.ایا واقعا امروز اموزش و پرروش در حوزه اموزش تعین کننده است. در رابطه با کنکور و نتایج ان واقعا اموزش و پرروش کجای کار قرار دارد.شما بهتر میدانید امروز بار اموزش بر دوش خانواده هاست.و نتایجی که گرفته می شود نتیجه زحمات اولیا و معلمان خصوص و موسسات کنکور است نه اموزش و پرورش.چرا منصفانه قضاوت نمیکنید
2-در خصوص سیاسی کاری شاهد بودی که معاون اداره که هم به اصطلاح اصلاح طلب بود و هم فامیال مدیر کل بود اما چون .د بدون تعارف کنار گذاشته شدند
3-خیلی از عزیزانی که امروز منتقد شده اند تا دیروز ودافع بودند اما چرا به خاطر یه تغییر پست نظر افراد هم عوض میشه.اونم فرهنگی .خیلی رسم بدی است
4 -عزیزان اصلاح طلب انتظار دارند بیکار بگردند و حکم .داشته باشند.بعد به این میگن ا حترام .برخی ناراضی هستند که پور الحسنی گفته کار کنید
5- عزیزان اگه کسی حرف منطقی داره باید به اسم و رسم بنویسه که دیگران هم بشناسن.گمنام حرف زدن هنر نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قلم دكتر قابضي. اينهايي كه كامنت منفي ميزارن از دو حالت خارج نيستن يكيشون آقاي ... هستش كه در هر جايي كامنت منفي ميزاره چون نتونسته كامپيوترهاش رو به آموزش و پرورش گچساران قالب كنه و پرونده كامپيوترهاي......هنوز در آ و پ گچساران باز هست.برا همين هرجا ميرسه كامنت منفي ميزاره. و واقعا آدم حقيريه. اگر ميخواهي انتقاد كني انتقاد درست كن نه غرض ورزانه. و حالت دوم هم افرادي هستن كه از سيد پست خواستن و نگرفتن و غرض ورزانه پيام ميزارن. ما اكثريت فرهنگيان گچساران از سيد عزيز و پاكدست و توانمند حمايت ميكنيم. چندجا هم خوندم كه عبدي پور براي مديريت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي عاليه. و جمله خوبي هست واقعا
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای قلندری چرا کامنتها گزینشی کردی
United Kingdom
اقای رتبه اموزش کجساران دراستان رابفرماسمنارت جه کرده
معلم
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام

واقعا حق این است که ما قدر مدیران برنامه محور و با پشتکار عالی و دلسوز و پیگیر و بی ادعا و آگاه به امر مدیریت چون پورالحسینی را بدانیم و از آنها سپاسگذار کنیم که اگر این کار را نکنیم گرفتار آدمهای بد میشویم حقیقتا که یک پیشرفت چشمگیری در تمام ابعاد آموزش و پرورش گچساران اتفاق افتاد که بر همگان آشکار است به نحوی که به نظر میرسد مدیران قبل واقعا کاری نکردند
یک تحول واقعی اتفاق افتاد
باید سپاسگذار جناب پورالحسینی و گروه همکارانش بود
من هیچ تعصبی نسبت به ایشون ندارم ولی نمیتوانم به عنوان یک فرهنگی کتمان کنم یا دروغ بگوئیم
باید قدر دان باشم که اگر نباشم سپاسگذار آفریدگار نیستم . یا حق
شهرويي
Iran, Islamic Republic of
آقاي قلندري چون پورالحسيني ميخواد تعويض بشه و مدير ديگه بياد سريع كامنت ها رو گزينشي ميزني. اين كارت اصلا درست نيست
بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای پورالحسینی فردی کاردان وبا اخلاق ومیری توانمند وشجاع واز همه مهمتر سید بزرگوار واز خانوادبزرگ میباشد انشاااه همیشه موفق باشد
Iran, Islamic Republic of
برادربزرگوارمگه دیگران .مطمئن باش که آقای عبدی پورازهرلحاظ برترندواصیل وریشه دارومهمترازهمه باتقوی
Iran, Islamic Republic of
پورالحسینی مدیری که فدای مدیریت بالای خود شد که در جامعه .ت امروزی مدیریت قوی وتوانمند ومنطقی جایگاه وپایگاه وپشتیبانی ندارد فقط قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری وقدر مدیریت فوق مدیریت پورالحسینی فرهنگیان ودانش آموزان میدانند ومطمئن باشند کسانی که در تفکر رفتن پورالحسینی از میز مدیر وخدمت آموزش وپرورش می باشند باید اول میز غرور وتکبر وبی تدبیر خود را ترک کنند وبدانند که دیگه جایگاه وپایگاهی نه که بین فرهنگیان ودانش آموزان گچساران بلکه در کل استان جایگاه وپایگاهی ندارند وسیل خروشان فرهنگیان ودانش آموزان گچساران آنها را به زباله دان تاریخ میندازد پورالحسینی چوب لیاقت وشایستگی ودیانت وسیادت خودش را میخورد رفتن پورالحسینی از مدیریت آموزش وپرورش .واقعی برای عاملین ومسببین وپشتیبانان این طرح. خواهد ساخت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1