کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

در شعار نه، بلکه در عمل فرزندان و خانواده شهداء را دریابیم

بختیار رضوانی

24 مهر 1397 ساعت 15:10

سخن به درازا کشید ولی بیایید خون شهدا را پایمال نکنید و بجای ظاهر سازی و بهره برداری سیاسی و منافع شخصی به آرمان واقعی شهدا عمل کنیم وخانواده و فرزندان آنان را نیزدریابیم و حرمت قائل شویم.


متن ارسالی

شهدا درقلب تک تک ایرانیان جای دارند و مایه‌ی فخر ومباهات تاریخ ایران وایرانی هستند.
اما همانند بسیاری از موضوعات دیگر که نتوانستیم از انها اصولی وصحیح بهره برداری کنیم به نظر می‌رسد که صرف نوشتن یک تابلو درورودی هر شهری از ایران مبنی بر اینکه ((به شهر شهید پرور ...خوش آمدید)) یا خطاب کردن مردم شهیدپرور یک شهر و یا صرف چسباندن تصاویر شهیدان یک شهر بر پایه‌های برق بلوارهای ورودی شهرهایا خیابان‌ها همانند بیشترظاهر سازی های ریاکارانه‌ی ما  پاک کردن صورت مسأله هست تا ارج نهادن به مقام والای آنها و ادامه‌ی راه انها و یا دنبال کردن آرمان‌های آنان.
 اصولاً باید بنگریم هدف شهیدان از ایثار جان خود چه بود.
 بیشتر آنان دروصیت نامه‌های خود پس از مرگشان چه توصیه‌هایی داشتند و چه آرزوهایی به نظر می‌رسد مهمترین خواسته‌های مشترکشان مبارزه باظلم، ستم و برقراری عدالت، آزادی، رفاه، آسایش مردم، پیشرفت و توسعه‌ی سرزمینی بود که جان ارزشمندشان را برایش فدا کردند.
اجرای صریح دستورات خداوند و رعایت حق الناس وقطع دست دزدان و غارتگران بیت المال بوده و گسترش عدالت، رفع تبعیض و برخورد قاطعانه با مسئولان بی کفایت و نالایق بود.
آنان جان ارزشمند خود را فدا نکردند که صرفاً به تصاویر و نامگذاری خیابان‌ها یا ورودی شهرها بسنده شود و یا جناحی سیاسی آنها را مصادره به نفع کند و یا عده‌ای مسئول از ارمان آنها بیخبر و به دور، پشت سنگر و نام آنها پناه بگیرند و سالی یکبار جلوی دوربین‌ها باگذاشتن شاخه گلی عکس یادگاری برای خوراک تبلیغاتی و ژست شهیدپروری بگیرند.
سخن به درازا کشید ولی بیایید خون شهدا را پایمال نکنید و بجای ظاهر سازی و بهره برداری سیاسی و منافع شخصی به آرمان واقعی شهدا عمل کنیم وخانواده و فرزندان آنان را نیزدریابیم و حرمت قائل شویم.
 ----------------------------------------------------------
بختیار رضوانی دبیرآموزش و پرورش گچساران


کد مطلب: 403752

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/403752/شعار-نه-بلکه-عمل-فرزندان-خانواده-شهداء-دریابیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1