تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۴۰۳۴۸۲
یادداشت سیاسی|

عدم حمایت افشانی از نیروهای سیاسی/ پایان عمر سیاسی افشانی و اسماعیلی؟؟

متن ارسالی
۱۹
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
عدم حمایت افشانی از نیروهای سیاسی/ پایان عمر سیاسی افشانی و اسماعیلی؟؟
کبنا ؛متن ارسالی
روزی که شورای شهر تهران با اکثریت آراء و ظاهراً بنا به سفارش رئیس دولت اصلاحات سید محمد علی افشانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرد موجی از خوشحالی و امید همه استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت. خوشحالی از این جهت که برای اولین بار یک چهره هم استانی در یکی از مسئولیت‌های کلان کشوری قرار میگرد.
انتخاب افشانی هرگز از معبر مسائل قومی و منطقه‌ای اتفاق نیفتاد هر چند گفته می‌شود معرف او ابراهیم امینی و حق شناس بوده‌اند ولی در مجموع انتخاب وی بیشتر یک انتخاب سیاسی و نوعی سهم دادن به حزب اعتماد ملی بود ولی هر چه بود اتفاق میمونی بود.
در ادامه معرفی سید علی اسماعیلی فرد، به عنوان مدیرکل حوزه ریاست شهرداری، پس از سال‌ها افول جریان اصلاحات در شهرستان کهگلیویه، به واسطه عملکرد افتضاح بازیگران موثر در قالب رویکردهای قومی و طایفه‌ای، این امیدواری را زنده کرد، که جریان اصلاحات در شهرستان کهگیلویه به واسطه تواناییها و شخصیت و سابقه‌ای که از این دو چهره ترسیم شده بود، مسیر خویش را پیدا کند. اسماعیلی یک فرد سابقه دار سیاسی بود که به حلقه محمد خاتمی نزدیک بود و از سوی همین حلقه نیز در ابتدای دولت یازدهم تلاش برای معرفی وی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته بود. تلاشی که به نتیجه نرسید.
قضاوت در مورد عملکرد افشانی با توجه به شرایطی که وی در این پنج ماه از سر گذراند نمی‌تواند منطقی باشد اولاً که او زمان بسیار کمی در اختیار داشته است و دوم اینکه از همان هفته‌های اول درگیر یک ابهام بزرگ تحت عنوان مشمول شدن در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شد و هنوز نیز این ابهام روشن نشده است. ولی وضعیت امروز وی و اینکه کمتر اصلاح طلبی حاضر می‌شود از افشانی حمایت کند گواه واقعیات بسیاری است.
او با اینکه سیاسی آمده بود هرگز به حامیانش وقعی ننهاد و تنها ابراهیم امینی نماینده سابق نوراباد ممسنی در مجلس شورای اسلامی و عضو فعلی شورای شهر تهران از حضورش سود برد به گونه‌ای که یاشار سلطانی علیه این رفتارها توئیت پرسروصدایی داشت و نوشت که تابلوی شهرداری تهران را باید تغییر داد و تابلوی شهرداری نورآباد ممسنی به جای آن نصب کرد.
در طی این مدت بیساری از نیروهای قالیباف موج سواری کردند و تغییرات بسیار لاک پشتی صورت می‌گرفت و هیچ گونه توجهی به جوانان و بانوان نشد.
عملکرد علی اسماعیلی نیز از عملکرد افشانی پر انتقادتر بود. وی چندین حکم از جمله در حوزه انتصابات از دست شهردار گرفت و در نشستی که با کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران داشت طوری وعده و وعید داد که توقعات زیادی برای همه به وجود اورد اما در نهایت تنها رهاورد عملکرد وی صدور احکام جدید که مهمترین مشخصه آن روابط فامیلی بود، که می‌توان به برادرزاده تقوی نژاد، و سه نفر هم ولایتی دیگر که اخرینش یکی از فعالین دائمی ستادهای قالیباف بود و هست، اشاره کرد. عملکرد
اسماعیلی، در این مدت کوتاه علیرغم تصورات و توقعاتی که از ایشان می‌رفت، این شائبه رو به ذهن متبادر می‌کند، که ادامه دهنده راه محمد موحد در طول دوران نمایندگی وی باشد، و می‌شود ادعا کرد که حضور احتمالی وی یا موحد درانتخابات آینده کهگیلویه چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند، و این احتمال تقویت می‌شود، تداوم این رویکرد، سودی به حال جوانان و تحصیلکردگان بیکار و شناسنامه دار جریان اصلاحات در کهگیلویه نخواهد داشت بلکه این وابستگان و اقوام هستند که از این وضع جدید کمافی السابق منتفع خواهند شد.
اگر چه سخت است ولی باید قبول کرد افشانی و اسماعیلی در آزمون کوتاهی که داشتند نمره قبولی نگرفتند آنها نه برخورد قاطعی با فساد داشتند نه از نیروهای سیاسی حامیاشان حمایت کردند و نه هرگز توانستد اندک نقشی از نقش بزرگ وکیلی و غریب پور در حمایت از جوانان منطقه را بازی کنند.
شاید اگر شهردار بماند فرصت برای جبران باشد که با این رویه بعید است آنها باز هم از این فرصت استفاده کنند ولی اگر قرار بر رفتن انها باشد باید این دوران ور فتن شان را پایان عمر سیاسی افشانی و اسماعیلی به حساب آورد.
اسماعیلی سال ها دور از مدیریت خود را در نقش منتقد و معترض وضع و عملکرد دیگران خوب نشان داده بود اما او نتوانست از این فرصت طلایی هیچ استفاده ای کند و همین هم سبب شده امروز کسی نگران رفتن آنها از شهرداری نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.یک لیسانس کشاورزی را به سختی و با هزار سلام و صلوات اخذ نمود و سپس یک فوق لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه آزاد دهاقان گرفت و بواسطه عمویش .استفاده کرد و با حقوق کلان به عنوان مسئول روابط عمومی بیمه. استخدام شد. نامبرده در دانشگاه یاسوج بارها به .به دیگران اقدام نمود. جالب است که دوست این آقا یک اصول گرای. اهل کرمانشاه بود .یعنی این عزیز هم از توبره اصلاحات. اصول گرایی
United States
امان از طایفه گرایی که در اون هم جامعه ضرر میکنه و هم شخص، فقط به صورت مقطعی اطرافیان اون شخص سود میبرن
Iran, Islamic Republic of
اصلا اقای افشانی مدیر نبوده فقط از اواخر دوره اول روحانی به این .
Iran, Islamic Republic of
لطفا یک سرچ در اینترنت نمایید
Iran, Islamic Republic of
اصلا معلوم نیست چی میفرمایید ؟؟ نیروهای حامی منظورتون کیه یا چیه ؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
افشانی فیسی ندارد چون ودرد ککاش هم نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
اگه سادات مخصوصا سادات حوزه دشمن زیاری رئیس جمهور شوند. فقط و فقط بستگان خودشون میشناسند.
رحمانی محمد جواد
Romania
درود بر افشانی ..مرد خودش
امیر
Iran, Islamic Republic of
. این مطلبو نوشتی اونها برای مردم استان چه
منصف
Iran, Islamic Republic of
همه و همه فقط برای فامیلها و نیروهای سفارشی اگر کاری کرده باشند ....یا خانواده هاشون و یا فامیلهای خودشون و خانمشون ...هیچکدوم دست شایستگان و نخبگان استان رو نگرفتند.
تهران
Iran, Islamic Republic of
سلام مدیر جان.. ـ
آقای وکیلی و غریب پور . آقای افسانی هرگز نبوده و نیستند..
اگر هم کار شخصی برای برخی اقایان انجام نداده، دلایلی حتما داشته..
! ضمنأ آقای افشانی هم تا استاندار فارس بودند نیرولی لر را در آنجا جانی دوباره بخشیدند..
همین تهران هم چنین شرایطی را برای برادران هم استانی به وجود آورده.. حتمأ که نباید برای بستگان آقایانی که فقط جهت شاغل شدن اقوام شان در تلاش هستند کار کند!!
Iran, Islamic Republic of
درود متن بسیار دقیق و مو شکافانه ای بود! عالللللللللللللللللللللللللللللللی
mmad
Iran, Islamic Republic of
عالی نوشتی
mmad
Iran, Islamic Republic of
عالی نوشتی
مجید
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل کاملا بی خود و آبکی بود . چون این افکار و توقع .است که هر هم استانی که هرجا مدیر شد باید کلی خدم و هشم از ایل و تبار و هم استانی بکشاند به محیط جدید .
خدا دادا و خدا گرفت
United States
بعنوان یک نیروی اصلاحاتی که هیچ توقعی هم ندارم وقتی عملکرد ناسیونالیستی .را نگاه میکنم . ایشونم با لیسانس گاوداری وارد حوزه اقتصاد شده و با چیدن نیروهای بیراحمدی برا خودش نامی دست و‌پا کرده ولی خدا جای حق نشسته هم خدا داد و هم خدا خواهد گرفت . چون بنده نواز نبوده و طایفه نواز بود .
لعنت بر قومیت گرایی
محمد راد
Iran, Islamic Republic of
مگه وكيلي هم كاري برا كسي كرد
لطفا مشخص كنيد
غريب پور بله
حسین فتاحی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسانی که فکر میکنند میتوانند با قلم خود مردم را هوشیار کنند
فقط امیدوارم .و نوع تفکر شما از رسانه و روزنامه جدا نشوند
ای کاش به جای قلم تند خود کمی شناخت از محیط و نوع عملکرد شهردانی تهران داشته باشید
مگر شهرداری ملک شخصی اقای دکتر افشانی میباشد که بخواهد ان را به تاراج همشهری های خود بدهد در هرجا صحبتی از شهرداری شود اول با استخدامی های مازاد شهرداری صحبت میشود و اینکه نمیشود نیرویی استخدام کرد .
به جای سوال ها و تهمت های بیجا و بدون هیچ گونه اگهی خود بروید ب. صحبت کنید تا اینکه بدون شناخت دست به تخریب اشخاص و خواندن با تیم ستادی اقای قالیباف بزنید
امروز کسی معاون و مدیر عامل میشود که حتما باید نیروی خود شهرداری باشد یا بلد و دانش داشته باشد
امروز هر کس در دوره اقای افشانی مدیر یا مدیر عامل میشود لیاقت دارد
ترسو نیست و دست به تخریب کسی نمیزند
سعی کنید قبل از نوشتن هر متنی اطلاعات ناکافی خود را کامل کنید
88
Iran, Islamic Republic of
شما جناب اقای .. همانی هستی که در قلب جریان اصول گرا و وفادار و یار همراه قالیباف بودی و هستی و الان با بی توجهی اقای افشانی شدی حریم بان شهر تهران . اری برادر شما باید از اقای افشانی حمایت کنی چون جایگاه تو حق جوانان اصلاح طلبی بود که سالهای سال توسط تیم شما و اقای ق. بودند حق داری حمایت کنی چون دنیا به کام . قالیباف
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1