تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۰۳۳۷۳
یادداشت ارسالی؛

دن کیشوت، علی کامرانی و کهگیلویه بزرگ

۲۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دن کیشوت، علی کامرانی و کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛ متن ارسالی - دُن کیشوت نام رمانی اثر نویسنده‌ی اسپانیایی میگِل سِروانتِس ساآوِدرا است. این اثر از قدیمی‌ترین رمانها در زبان‌های نوین اروپایی است.
دُن کیشوت زندگی فردی را به مخاطب نشان می‌دهد که دچار خیالاتی است و وقت خود را با خواندن آثار ممنوعه می‌گذرانَد. در زمان روایت داستان، نوشتن و خواندن آثاری که به شوالیه‌ها می‌پرداخت ممنوع بود و شخصیت اصلی داستان، خود را جای یکی از همین شوالیه‌ها می‌بیند و دشمنانی فرضی در برابر خود می‌بیند که اغلب کوه‌ها و درخت‌ها هستند. «دُن کیشوت» پهلوانی خیالی که خود را شکست‌ناپذیر می‌پندارد.
 او، با همراهی خدمتکارش، سانچو پانزا، به سفرهایی طولانی می‌رود و در میانه‌ی همین سفرهاست که اعمالی عجیب‌وغریب از وی سر می‌زند. او که هدفی جز نجات مردم از ظلم و استبداد حاکمان ظالم ندارد، نگاهی تخیلی به اطرافش دارد و همه چیز را در قالب ابزار جنگی می‌بیند.
فضایی که بر رمان دن کیشوت غالب است بسیار به فضای سیاسی این روزهای کهگیلویه شباهت دارد.
کهگیلویه بزرگ با حجم بسیار بالای مطالبات مردمی و مشکلات بسیار عدیده‌ای که دارد، این روزهای صحنه ظهور و بروز دن کیشوت های متوهمی ست که عرصه را بر مردم و فعالان سیاسی تنگ کرده‌اند.
فضای سیاست زده این روزهای کهگیلویه در طیف اصلاح طلبی فاصله بسیار زیادی با گفتمان اصلاح طلبی به خود گرفته است.
نفاق، دورویی، پرخاشگری و دروغ مفاهیمی هستند که بر این جو نامبارک و ناصواب سایه انداخته و دن کیشوت های متوهمی که در آن مشغول به ترکتازی هستند عامل و بانی این مناسبات شوم و نامبارک هستند.
دن کیشوتِ این روزهای کهگیلویه نماینده پنج هزار نفریِ شهرستان‌های چرام و دهدشتی است که تک و تنها و بی یاور، سوار بر اسب خیالی خویش، شوالیه وار سعی بر برهم زدن فضای زندگی مردمی را دارد که رویه نامناسب مدیران و فعالان سیاسی اجتماعی آنها و همچنین برخورد طلبکارانه و پرخاشگرایانه ایشان چنان عرصه را بر این مردم نگون بخت تنگ کرده و زندگی‌شان را تحت شعاع قرار داده است که توان از کف داده و یارای مقاومت ندارند.
 برادر عزیز و محترم جناب آقای دکتر کامرانی
رفتار دن کیشوت وار شما باعث گردیده که مدیران و فعالان سیاسی درگیر حواشی خودساخته‌ای بشوند که تمامی توان خویش را مصروف این حواشی نموده تا جایی که خدمت گزاری به مردم رو فراموش نموده و به کنجی وانهند.
خیال کردن از منظرگاه علمی به منزله درک اشتباه یکی از حواس ست که در فقدان یک محرک خارجی مربوط به آن حس به وجود می‌آید و توسط شخص درک می‌شود.
توهم سیاسی به منزله درک اشتباه در مورد جایگاه، آرا، میزان محبوبیت، میزان اثربخشی یک شخص در سپهر سیاسی یک منطقه است.
نماینده‌ای که در دو شهرستان بزرگ یک حوزه انتخابیه از مجموع 64682 رای مأخوذه فقط 5143 رای را کسب نموده، اگر خودش را به هر دلیلی وارث مدیریت و تصمیم گیرنده اصلی مدیریت و انتخاب مدیران قلمداد کند متوهم نیست.
انتخابات، فعالیت سیاسی، سیاست، مدیریت، مبانی توسعه همه و همه جهت بهره وری و رفاه بیشتر مردم پا به عرصه اجتماع و اندیشه انسانها گذاشته‌اند.
شما چرا و به چه دلیل اینگونه نگاه قیم مآبانه ای بر مردم دارید و خودتان را طلبکار مردم می دانید.
دیوار کشی و عربده کشی راه‌های رسیدن به رفاه نیستند.
کسی با پرخاشگری کلامی و عملی به اهدافی نرسیده و منزلگاهی را دشت نکرده است.
نوع برخورد دکتر کامرانی در مناسبات کهگیلویه بزرگ ناشی از برخودری ست که بر طیف دکتر کامرانی حکم فرماست.
سبک رهبری که در گذشته تا حال بر طیف دکتر کامرانی و دوستانش حکم فرما بوده باعث گردیده تا این دوستان با مشق و تمرین همان سبک در کهگیلویه بزرگ فضای رعب آور و دهشتناکی را بر مردم و فعالان سیاسی تحمیل کنند.
سبکی از فعالیت که علاوه بر اینکه اصلاح طلبانه نیست باعث هجمه، درگیری، فشار و نفاق در بین آحاد مردم شده و کهگیلویه بزرگ را سالها از توسعه دور گردانیده است.
سبک و رویه استبدادی و پرخاشگرایانه در مناسبات سیاسی باعث خواهد شد تا هدف اصلی فعالیت سیاسی که همانا توسعه و رفاه روزافزون مردم هست محقق نشده و فعالان و مدیران را درگیر مسائل سطحی، بی جهت و بی اثر نماید.
در کجای منش و مرامنامه اصلاح طلبی بر سبک مستبدانه در امر رهبری و جریان داری تاکید شده است که اینگونه ناجوانمردانه به جان مردم کهگیلویه بزرگ افتاده‌اید؟
اصلاح طلبان در ایران اعتقاد راسخ به اخلاق مداری و معتقد به بازگشت تز اخلاق در سیاست بوده و اعتقاد دارند که می‌شود با رقیب با شیوه‌ای اخلاق مدارانه به رقابت سیاسی پرداخت.
شمایی که با انحاء مختلف برچسب‌های امنیتی طیفی طایفه‌ای و... قصد بیرون کردن هم فکران اصلاح طلب خود از سپهر سیاسی کهگیلویه را دارید چطور می‌تواند مدعی رعایت و اتکا به اخلاق مداری در جامعه باشید؟
اصلاح طلبان و مردم بزرگوار کهگیلویه از دکتر کامرانی بعد از انتخابات تا کنون جز اعتراض و پرخاشگری، جز فشار بر مسئولان و توهین و تندخویی چیزی ندیده یا نشنیده‌اند.
مردم بزرگ کهگیلویه با این رویه ناصواب چگونه می‌توانند به شما اعتماد کرده و حساس‌ترین منصب حوزه انتخابیه خویش (منصب قانون گذاری و تقنین قانون) را به شما بسپارند.
شمایی که هنوز به مجلس نرفته بین مردم کهگیلویه دیوار کشیده و همه را با توجه به مناسبات کلیشه‌ای طیفی خویش می‌بینید چگونه می‌شود به شما اعتماد کرد که در سحر پس از انتخابات در صورت راهیابی تان به مجلس همه آحاد مردم کهگیلویه رو به یک چشم دیده و در جهت توسعه کهگیلویه بزرگ گام بردارید.
رفتار آکنده از فضای فکری مسلط بر شما که دن کیشوت وار به تاراج همه دست آوردهای کهگیلویه بزرگ همت گماشته‌اید، رویه و رفتار شما را چنانکه به مجلس راه یابید بر همگان آشکار نموده است.
برادر عزیزم
بهتر است جهت بالندگی و توسعه کهگیلویه بزرگ و مردم بلند همتش افسار شتر خلافت را بر پشتش انداخته و کار را به کاردانش سپرده و با عدم حضور خویش بر هر چه کمتر کردن فضای پرخاشگری و اغتشاش این روزها کمک کرده تا از قِبَل این خیر عظیم هم خود شما و هم مردم بزرگوار کهگیلویه بزرگ نفسی نیک تازه کرده تا این فضای نامبارک و نامیمون به برادری مساوات و همدلی تبدیل گردد.
تا جایی که سواد حداقلی ما اجازه فهم و درک قضایا را می‌دهد اصلاح طلبان به شدت به دنبال ساری و جاری کردن مشارکت حداکثری وسبک مدیریتی دموکراتیک بوده‌اند. اینگونه می‌خواهید نماینده اصلاح طلبان باشید؟؟
اینگونه می‌خواهید کهگیلویه بزرگ را از عقب گردهای مدیریتی و توسعه‌ای نجات دهید؟؟
با دیوار کشی بین مردم و پخش و اشاعه پرخاشگری و عقده کشی‌های کودکانه مُلکی تا کنون به سامان و توسعه نرسیده است برادر.
فضای سیاسی مورد پذیرش اصلاح طلبی و اصلاح طلبان فضایی آرام و آکنده از تفکر، تساهل و تسامح و رواداری، مدیریت علم محور و قاعده مند همراه با شعار زنده باد مخالف من است.
شمایی که با خودی‌ها در جنگ هستید چگونه می‌توانید بر مخالف و رقیب خویش زنده باد بدهید و آروزی زیست سیاسی برای آنها داشته باشید.
وااسفا از این همه پرخاشگری و کلیشه‌های طیفی قبیله‌ای کهگیلویه نگون بخت را به حال خویش بگذارید.
دسیسه چینی‌های رسانه‌ای و اجرایی دردی از دردهای کهگیلویه کم نخواهد کرد.
بگذارید مردم رنگ آرامش را ببینند.
جلسه‌های شما با جمعی از این ژورنالیست‌ها در یاسوج جهت تعویض مدیران همسو با دولت اما ناهمسو با طیف و طایفه شما چه عوایدی برای کهگیلویه بزرگ خواهد داشت که اینگونه درشتی کرده و عرصه را بر مدیران کل تنگ کرده‌اید؟
در این روزهای خون و عزا با تأسی از سرور و سالار شهیدان و سرسلسله و علمدار آزادی خواهنان این دنیای فانی نصیحتی برادرانه خدمت خودم، شما و همه فعالان سیاسی اجتماعی کهگیلویه بزرگ عرض می‌کنم.
اگر دین ندارید.
آزاده باشید...
نام شما

آدرس ايميل شما

جلیلی
Germany
درود بر این قلم.قبای نمایندگی اصلاحات.، خیلی گشاد است.کامرانی کی اصلاح طلب بود؟قبل از کاندیداتوری چه سابقه اصلاحاتی داشت؟در گچساران که همراه دفتر فرهنگ و بر علیه اصلاحات بود.الان هم فضای زندگی در کهگیلویه را به هم ریخته.اصلا ما نماینده نمیخواهیم.دست از سر ما بردار جناب کامرانی.با این قومیتگرائی،زندگی مردم را تلخ کرده ای.اگر اینکه کامرانی میگوید اصلاحات است پس اصلاحات نمیخواهیم. همان موحد و عدل بهترند.
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
جناب شیخی با توهین به دکتر کامرانی بزرگ نمی شوید
بهتر است جه. مراجعه کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کامرانی نشان داده که واقعا نماینده اصلاحات و پیگیر مطالبات مردم هست با آمدن ایشان اصلاحات کهگلویه زنده شد و دور بعد داخل دهدشت براش محکم کار میکنیم
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
آفرین کامرانی که صدای ماها هست و این متن ها از محبوبیت ایشان کم نمیکند در بین مردم
Iran, Islamic Republic of
در اینکه به صورت .قلم می زنید شکی نیست، ولی.ی تا گریه کنید؟؟؟دوست عزیز همینکه افرادی همانند شما ک. سیاسی مشخص هستید،هم اکنون قافیه را باخته اید،نشان از درست بودن عملکرد دکتر کامرانی دارد! وانگهی قلم به مردی بسیار امر
مهشفی
Iran, Islamic Republic of
داخل همون دوشهرستان امثال شما به خاطر نگاه قومیتی نذاشتید کاندیدای اصلاحات رای بیاورد و یا اینکه لیدر اصلاحات محبوبیتی ندارد و مردم را از این جریان رانده است
مهشفی
Iran, Islamic Republic of
داخل همون دوشهرستان امثال شما به خاطر نگاه قومیتی نذاشتید کاندیدای اصلاحات رای بیاورد و یا اینکه لیدر اصلاحات محبوبیتی ندارد و مردم را از این جریان رانده است
Iran, Islamic Republic of
علی کامرانی و کبنا نیوز,پول نیوز الکی الکی ادمارو بزرگ میکنی
جهانتاب
Romania
بسیار عالی بود..درود بر شما که واقعیت رو با ادبیاتی زیبا و دلنشین بیان نمودید/
بویراحمدی ساکن گچساران
Iran, Islamic Republic of
درمون روح بیمار اصلاحات کهگیلویه بزرگ کامرانی هست و بس.آقای منطقیان چه گلی بر سر اصلاحات کهگیلویه زده؟ غیر از نفاق و اختلاف و دو دستگی و کینه و عداوت و دشمنی که منجر به شکست اصلاحات در کهگیلویه شده چه کار مثبتی در راستای اصلاحات انجام داده؟ آقای منطقیان تا زمانی خوب بودند که وارد مسائل مادی و معاملات منفعت طلبانه نشده بود. خدایی فکر نمیکردیم منطقیان اینجوری باشد!!! نمیدانیم چطور این انسان شریف و اصلاح طلب اخلاق مدار یه مرتبه.پشت پرده با بزرگواری ها و عدل هاشمی ها پرداخت و برای رسیدن به. و گاهاً گرفتن امتیاز و پست برای طرفدارانش متوسل به اصولگرایان که چه عرض کنم دست به دامان .جبهه پایداری شد. خدا منطقیان را دوباره به راه راست و شفاف اصلاح طلبی هدایت نماید و ذهنیت قومیت و تفکر خطرناک طایفه گرایی و ایل و قومگرایی و فامیل بازی دور نماید.
Germany
عدا هاشمی . نماینده شد...
احمدی
قوم گرایی آن جابودکه شمابه عدل رای دادیدوازاصلاحات عبورکردید.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
کاش انتخابات بیاد خواهی دید همون پنج هزار رای را هم نخواهد آورد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
کاش انتخابات بیاد خواهی دید همون پنج هزار رای را هم نخواهد آورد
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بابا شیخی بنده خدا میخواد کامرانی تحویلش بگیره کامرانی هم . خوشش نمیاد و بهش توجهی نمیکنه اونم میخاد خودشو نشون بده پشت سر هم داره مقاله میزنه
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
خدایی این شیخی خودش هم نمیدونه چی داره میگه
بابا همه میدونند فقط برای اینکه خودتو نشون بدی اینکارا را میکنی

کامرانی اتفاقا داره راه را بر منفعت طلبها میبنده
Iran, Islamic Republic of
بر رفتار وتفكرات دون كيشوت پيش ا.م صداقت وشوق خدمتي خالصانه حاكم بودكه درهيچ اصلاحطلبي علي الخصوص كامراني وجود ندار. فيلم هزاردستانه ونه دون كيشوت شريف
زارع بلدان
Iran, Islamic Republic of
ناراحتی منفعات طلبان و اصلاح طلبان بدلی قوم گرا نشان دهنده این است که کار دکتر کامرانی عالی است
زنده باد دکتر کامرانی
کامران
Iran, Islamic Republic of
جناب کامرانی خودت خسته نکن رده بار دیگه هم بیای درصحنه انتخابات قبول نمیشی.
Iran, Islamic Republic of
ک اصلا کامرانی نونه جریان چنه
دون کیشوت کیه
وای به حال اصلاحاتی . ادعاشه ایکنن.
. اصلاحات نزدیکه با کامرانی و پرواز که رو هم
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعا.، معلومه چی نوشتی؟ این مطلب ئ مطلب قبلی شما سراس. است،؛ بسیار واضخ است که دکتر کامرانی تحویلت نگرفت که اینطوری میکنی
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1