تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۰۲
یادداشتی در پاسخ به اظهارات مدیرکل سیاسی استانداری:

سخنان آقای مدیرکل سیاسی فرافکنی بود

داوود محمدی
۱۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سخنان آقای مدیرکل سیاسی فرافکنی بود
کبنا ؛ما زیاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم
 
1- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری. این عنوان، خود به تنهائی بیانگر نقش مهم مدیرکل سیاسی استانداری است. جایگاهی که چند ماهی است به جناب آقای پرواز رسیده است.
نقش مدیرکل سیاسی در برگزاری انتخابات، نقش مؤثری است. عضو ستاد انتخابات است و در برگزاری انتخابات مختلف هم در حوزه تصمیم‌گیری و چینش هیئت‌های اجرائی و هم در حوزه لجستیک و پشتیبانی و ... نقش مهمی را بازی می‌کند.
2: برگزاری جلسات متعدد رسمی با عناوین مختلف، یکی از رویکردهای آقای پرواز در مدت حضور در این جایگاه بوده است و در تمامی این جلسات هم سعی دارد که خود را میداندار اصلی سیاست استان قلمداد کند. البته حضور مقامات سیاسی و حتی اجرائی در جلسات مشترک با احزاب و جمعیت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و...نه‌تنها منع قانونی ندارد، بلکه امری پسندیده است. چراکه احزاب و جمعیت‌ها و سمن‌ها، به‌عنوان بخش سازمان‌دهی شده جامعه مدنی، می‌توانند نقش مؤثری در افزایش حضور مردم در حاکمیت ایفا کنند.
اما این‌گونه جلسات، باید با نهادهای شناسنامه‌دار و دارای هویت باشند.
یکی از این جلسات، تحت عنوان نشست با جوانان اصلاح‌طلب کهگیلویه بزرگ بود.
باید ابتدا پرسید که این عنوان یعنی «جوانان اصلاح‌طلب کهگیلویه» بر چه مبنایی انتخاب‌شده است؟ آیا اصولاً چنین جمعی با هویت مشخص، وجود دارد؟
چنین جمعیتی در کجا و توسط چه کسانی به ثبت رسیده است و اساسنامه و مرامنامه‌اش بیانگر چه خط‌مشی‌ای است؟
اگر فردا یا همزمان با این جلسه، کسان دیگری با همین عنوان، اعلام موجودیت کنند، مبنای تشخیص قانونی بودن ادعای هرکدام، چه می‌تواند باشد؟
3- آقای پرواز، جلسات دیگری تحت عناوینی کلی، با افراد دیگری هم برگزار نموده است.
مثلاً دیدار با فرهنگیان اصلاح‌طلب دیشموک! آیا در میان احزاب و جمعیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی، چنین عنوان ثبت‌شده و دارای مجوز و شناخته‌شده‌ای وجود دارد؟
بازهم، اگر جمع دیگری با همین عنوان «فرهنگیان اصلاح‌طلب دیشموک»، اعلام موجودیت نمود، مبنای تشخیص سره از ناسره چیست؟
و سؤال مهم‌تر:
اگر تشکل‌های دیگری با همین عناوین، ولی توسط افرادی دیگر، از مدیرکل سیاسی استانداری دعوت نمودند، ایشان بازهم این دعوت‌ها را می‌پذیرد؟
در برگزاری این جلسات، از سالن‌ها و امکانات عمومی استفاده گردید، چرا و با دستور چه کسی؟ چرا هزینه چنین جلساتی از بودجه عمومی پرداخت شد و با صلاحدید کدامین مسئول محترم؟ خروجی این جلسات برای مردم چه بود؟
 4- اظهارات رجز گونه آقای پرواز و فشار بر مدیران میانی دولت در شهرستان‌های چهارگانه برای عزل و نصب‌های داخلی و مشارکت در جلسات با افرادی تحت عناوین مبهم «جوانان اصلاح‌طلب کهگیلویه و فرهنگیان اصلاح‌طلب و...» و استفاده از وقت و امکانات عمومی، بر طبق کدام رویکرد قانونی دولت تدبیر و امید است و کدامین هدف را دنبال می‌کند؟
5- استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای بافتی عشیره‌ای است و به لحاظ قومیتی، یک جامعه متکثر است و در این زمینه، حساسیت‌های زیادی وجود دارد که متأسفانه در زمان انتخابات، این حساسیت‌ها بیشتر می‌شوند و حتی در سالیان گذشته باعث مشکلات عدیده‌ای گشته‌اند و در پاره از موارد، حتی امنیت مردم هم دچار آسیب گشته است. خوشبختانه در سالیان اخیر، مسئولان ما، این حساسیت‌ها را به‌خوبی درک کرده‌اند. برگزاری بدون حاشیه چند انتخابات اخیر «خصوصاً در کهگیلویه بزرگ»، بیانگر درک عمیق و مسئولانه، مدیران و مسئولان ذی‌ربط است.
رأس دستگاه اجرائی «استانداری» و زیرمجموعه ایشان و خصوصاً حوزه معاونت سیاسی و فرمانداران باید با رفتار و گفتار خود، این احساس را به تک‌تک شهروندان القا کنند که علیرغم نمایندگی از دولت، در انتخابات، نقشی کاملاً بی‌طرفانه را ایفا خواهند نمود و امانت‌دارانی درخور برای رأی و نظر مردم خواهند بود.
اما باید این پرسید که باوجود رفتار و گفتار مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و حضور ایشان در مجامع خاص و بدون شناسنامه که عمدتاً از یک حوزه جغرافیائی مشخص می‌باشند، آیا می‌توان به این بی‌طرفی امیدوار بود؟
6- ترجیع‌بند بلوف‌های سیاسی آقای پرواز در تمام سخنانش، حواله کردن مشکلات سیاسی گذشته و حال این دیار به «افراد خاصی» است که به گفته ایشان، قصد دخالت در تصمیمات مدیریتی استان را دارند. البته بر آگاهان سیاسی پوشیده نیست که این‌گونه سخنان، فقط شیوه‌ای کهنه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف مدیریتی است و حواله کردن مشکلات موجود به افراد و منابع مبهم، نوعی فرافکنی است؛ اما خوب است که ایشان یک‌بار برای همیشه مشخص کند که این افراد خاص چه کسانی اند و از کدامین قدرت برخوردارند که توان تأثیر بر دستگاه اجرا را دارند؟
7- همه مسئولان ارشد نظام و خاصه مقام معظم رهبری، آرامش جامعه را اولویت اول دانسته و بر آن تأکید نموده‌اند. ریاست محترم جمهوری هم‌بارها بر این نکته تأکید ویژه داشته‌اند و سیاست وزیر محترم کشور و سایر دستگاه‌ها هم در همین راستا است؛ اما اظهارات و رفتار اختلاف افکن، افرادی چون آقای پرواز که باید پیگیر امنیت و آرامش جامعه باشد، در این راستا ارزیابی نمی‌شود.
کاش، ایشان بجای تمایل و حرص به میدان داری و رجز خوانی سیاسی، به وظیفه قانونی خویش آگاه می‌بود. انشاالله که مقامات مسئول و خصوصاً معاونت محترم سیاسی و شخص استاندار، وظایف قانونی ایشان را گوشزد نموده و از این به بعد شاهد رفتار و گفتار آرامش بخشی از جانب دولتمردان و مدیران ارشد استان و شهرستان باشیم.


داوود محمدی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقاي .ي رفتارشون بيشتربه جوك سياسي شبيه است هرچندسالي كساني مثل اينها ميان وميرن وبه مثل تبديل ميشوند
جواد
Iran, Islamic Republic of
. اداره کردن یه مدرسه رو هم نداره
عادل گلستاتب
Iran, Islamic Republic of
باتشکر ازسایت کبنا.برادرمحترم چه رجزخوانی درسخنان پرواز بوده که ماندیدیم ایاشماعینک خاصی یاسمعک خاصی دارید که بقیه ازان بی بهره هستند؟پرواز مدیری جوان پرانرژی دارای تدبیر باسواد وباسیاست هست که این پست مدیریتی الحق حق ایشان بوده وبه جناب استاندار بابت چنین گزینشی باید احسنت گفت
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه کی هستی!!!! پرواز یکی از قوی ترین مدیران استان می باشد که گفتار و کردار ایشان به مذاق برخی ها خوش نمی یاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقای پرواز داره جو استانداری رو.
Iran, Islamic Republic of
ایشون در چاروسا.ره انداخت
اقای . استانداری رو رها کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هدف این متن چی بود؟ احتمالا هدف این بود که بگه من هم وجود دارم
عمران
Iran, Islamic Republic of
بنظر رسالت کبنا در به حاشیه بردن اقدامات پرواز خلاصه شده اما با یه تحقیق میدانی و حتی پرسش از منتقدین جناب پرواز اینطور بنظر میرسه که این رسالت ها محقق ناشدنی است
جلیلی
Netherlands
درود.آقای پرواز لطفا ما مردم کهگیلویه را به حال خودمان بگذار.خودمون با هم میسازیم.دست از سر ما بردار.اگر سودای معاونت سیاسی را داری،این راهش نیست.
Iran, Islamic Republic of
اقای پرواز . در چارویا و دهدشت به جایی نمیرسی عزیز.
دست از این کارهای .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1