تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۱۹۳
یادداشت:

یک بام و دو هوای «علی کامرانی»

۴۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یک بام و دو هوای «علی کامرانی»
کبنا ؛ متن ارسالی
بدون شک " پس از سه دهه تقابل و تفاخر سیاسی جبهه اصلاحات در کهگیلویه بزرگ و استان، علی کامرانی و تصمیمات متعصبانه، عجولانه و نابخردانه‌اش پس از انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی را باید شکاف عمیق جبهه اصلاحات کهگیلویه بزرگ و برنامه ریزی شده توسط دستهای پشت پرده دانست.
علی کامرانی " کاندیدای جوان و شکست خورده جبهه اصلاحات در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ کهگیلویه بزرگ را علی رغم سطح بالای تحصیلات آکادمیک، قطع الیقین باید جوانی جویای نام، کم تجربه، احساسی و عجول در تصمیم گیری دانست.
بر همگان مبرهن است که علی کامرانی در طول ماههای اخیر مدام و مستمرآ با اتخاذ تصمیمات تحمیل شده و ادبیات مغرضانه نسبت به حامیان، همفکران و همقطاران دلسوز خود که قطعآ بزرگ‌ترین پشتوانه آینده سیاسی وی خواهند بود. و با دست آویز شدن در حلقه شوم رقیبان قسم خورده اصلاحات، خودرآی و مستبدانه موجبات آزردگی و دل نگرانی شدید بزرگان و نخبگان اصلاحات در استان و کهگیلویه بزرگ شده است.
آمدن دکتر علی محمد احمدی به عنوان نماینده عالی دولت دوازدهم به استان و رفتن دکتر موسی خادمی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد. و در راستای آن اختلافات پیش آمده مابین دکتر احمدی و برخی اصلاحطلبان حامی دولت در استان، و فاصله گرفتن علی کامرانی از بزرگان اصلاحات در کهگیلویه، پیش زمینه‌ای شد برای فخر فروشی و تک روی بیش از بیش علی کامرانی که همچنان عدم حمایت استاد محمود منطقیان از خود را عامل اصلی شکست در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی می‌داند.
آنگونه که از رفتارها و کج اخلاقی‌های سیاسی علی کامرانی در طول یکسال گذشته مشخص است. ایشان تمام قد و بدون هیچ استراتژی تعریف شده‌ای، با بازیچه قرار دادن خود و دامن زدن بر ادبیات غلط و نژادپرستانه ثلاث و بویراحمد در جهت خون خواهی و تقاص گرفتن از استاد محمود منطقیان و حلقه اطرافیانش و شاید هم جمیع اصلاحات و اصلاحطلبان برخواسته است.
علی رغم اختلافات صرفآ منطقه‌ای ولیکن همیشه خاموش در جبهه اصلاحطلبان کهگیلویه بزرگ، به جرآت می‌توان گفت در طول سه دهه اخیر، ظهور طراحی شده علی کامرانی و تصمیمات متعصبانه‌اش به تنهایی و بیش از هرکس دیگری بالاخص در طول یکسال گذشته موجبات انشقاق مدیریت شده نسبی، در طیفهای دوگانه جبهه اصلاحطلبان کهگیلویه بزرگ و گاهآ استان شده است.
گذر زمان به خوبی و خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کردیم، ثابت کرد. که سکوت محمود منطقیان و عدم حمایت قاطع از کاندیدای احساسی و بی تجربه اصلاحطلبان کهگیلویه بزرگ در اسفندماه ۱۳۹۴ بی دلیل و برهان نبوده است.
قطع الیقین، محمود منطقیان علی رغم انتقادات سلیقه‌ای که بر وی وارد است. براساس کوله باری از تجربه سیاسی، اخلاقی، شناختی و معرفتی، رای شخصی به عدم حمایت از علی کامرانی دادند. و همه اینها در صورتی است که بیش از ۸۵ درصد از حلقه اطرافیان محمود منطقیان که امروز توسط علی کامرانی، حامیان قسم خورده و تصمیمات متعصبانه‌اش مورد نقد و نقض قرار می‌گیرند با جان و دل از علی کامرانی به عنوان کاندیدای اصلاحات حمایت تمام قد کردند.
با گذشت بیش از دوسال و نیم از انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، همچنان علی کامرانی جوان و کم تجربه نمی‌خواهد بپذیرد. که معیارها و شاخص‌های مردم کهگیلویه بزرگ و علی الخصوص قشر جوان و تحصیل کرده در انتخاب عدل هاشمی پور به عنوان نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی بسیار فراتر از توهمات و تفکرات علی کامرانی و میدان سیاست است.
علی کامرانی کماکان با بستن شمشیر از رو، نمی‌خواهد بپذیرد که انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ و گزینه انتخابی، انتخاب توده مردم بوده است نه شخص و لیدر خاصی. و فرصتی بوده است که توده مردم کهگیلویه بزرگ به مدت چهار سال در اختیار حاج عدل هاشمی پور گذاشته‌اند.
علی‌ای حال " از علی کامرانی به عنوان یک فرهیخته علمی و سیاسی که ادعای رنسانس در اصلاحات کهگیلویه بزرگ را دارد. جای بسی تعجب و تآسف است که علی رغم اوضاع نابسامان مدیریتی، اقتصادی و افسار گسیخته کشور در طول ماههای اخیر که به اذعان مردم و مسئولان، بخش اعظمی از آن ناشی از سوء مدیریت داخلی و عدم تخصص قوای سه گانه در خدمت به کشور و ملت است. چه دلیلی محکمتر از بدبینی، عدم شناخت و دسیسه سازمان یافته علیه اصلاحات  می‌تواند وجود داشته باشد. که امثال علی کامرانی در یک پارادوکس سیاسی با تفکر اصلاحطلبی لیکن عملکرد احساسی، چوب سیاست را لای چرخ خدمت صادقانه برخی مدیران دلسوز، مجرب و توانمند بگزارد. و با رایزنی‌های غیر اخلاقی و تحمیل شده به وی، در ارگانها و ادارات دولتی، برخی مدیران کاردان و مجرب را محکوم به عدم حمایت از خود در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ و حمایت از عدل هاشمی پور و یا محمود منطقیان بکند و تهدید به عزل از ریاست و مدیریت.
هرچند پست‌ها و صندلی‌های مدیریتی میراث پدری و مادام العمر هیچ کس نیستند و تغییر جزء لاینفک مدیریت در هر جامعه‌ای است.
لیکن علی رغم دستهای پشت پرده فراوان، نباید از نقش علی کامرانی و رایزنی‌هایش در عزل اصلاحطلبان تراز اولی همچون دکتر پوزش، مهندس فروزان، مهندس خسروی و تنی دیگر از مدیران کارکشته اصلاحطلب طیف محمود منطقیان چشم پوشی کرد.
خواسته یا ناخواسته " علی کامرانی و طرز تفکر غلطش، علی رغم احترامی که همگان برای ایشان قائل هستند. آش نپخته‌ای است که در صورت مدیریت نشدن، دود آن در چشم همگان فرو خواهد رفت. و زنگ خطری است که برای مجموعه اصلاحطلبان کهگیلویه بزرگ و استان از هر طیف و حلقه‌ای به صدا درآمده است.
به طور یقین " ضدیت علی کامرانی با حلقه متصل به محمود منطقیان، صرفآ بهانه‌ای برنامه ریزی شده است برای ضدیت با کل اصلاحات در کهگیلویه بزرگ و آرمانهای پیش روی اصلاحطلبان در آینده نزدیک.
بدون شک محدود اصلاحطلبانی که امروز همراه و مشوق علی کامرانی در ایجاد انشقاق و دودستگی در جبهه اصلاحطلبان کهگیلویه بزرگ هستند. دیر یا زود، سوخت و سوز سیاست پلید تفرقه بینداز و حکومت کن علی کامرانی را به طور همگانی خواهند چشید.
بی پروا باید گفت: میدان دادن ناآگاهانه برخی نخبگان احساسی سیاسی، در کهگیلویه بزرگ و استان به زیاده خواهی های میوه کال" علی کامرانی و زیر پا گذاشتن بزرگان و زجر کشیدگان اصلاحات. در آینده بسیار نزدیک، تکرار حکایت میدان دادن بزرگان کشور به محمود احمدی نژاد و افساری که ازهم گسیخت خواهد شد و تر و خشک را باهم خواهد سوزاند.
باد بر مشام سید قادر لاهوتی بوزد یا محمود منطقیان.
دکتر علی محمد احمدی استاندار باشد یا دکتر موسی خادمی.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد فتاح محمدی باشد یا کاظم نظری.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد کرامت کریمی باشد یا علی پرواز.
نباید بزرگان اصلاحات به هیچ وجه اجازه بدهند شرایط و بدعت نامیمونی ایجاد بشود که عده‌ای تازه از راه رسیده از آب گل آلود ماهی بگیرند. و شمشیر شکاف و انشقاق بر فرق اصالت اصلاحات فرود بیاورند.
 حال و با توجه به مرقومه بالا این سوالات از علی کامرانی پیش می‌آید که؛ علی کامرانی که خود را کاندیدای احتمالی اصلاحطلبان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ معرفی می‌کند. با توجه به کدام استدلال و تئوری، اینچنین دست آویز طراحان پشت پرده خود شده و با شدت هر چه تمامتر همفکران و همقطاران خود را نقد و نقض می‌کند؟ 
- علی کامرانی با خط کشیدن بر روی طیف وابسته به محمود منطقیان و دور کردن هرچه بیشتر اصلاحطلبان شهرستان کهگیلویه از خود دقیقآ طبق کدام استراتژی نانوشته به میدان انتخابات ۱۳۹۸ پای خواهد گذاشت؟
 شایان ذکر است: علی کامرانی و طراحانش این را هم خوب بدانند. گرچه اصلاحات در کهگیلویه بزرگ از اسب بیفتد، محال است که از اصل بیفتد. چه سید قادر لاهوتی در رآس باشد چه محمود منطقیان. جمیع اصلاحطلبان چهارگانه کهگیلویه بزرگ از هر چه که بگذرند. بسیار وفادارتر، عالم‌تر، اصیل‌تر و فهیم‌تر از آن هستند که بگذارند درخت تنومند اصلاحات در کهگیلویه بزرگ و استان به اینچنین بادها و دسیسه‌های سازمان یافته‌ای بر خود بلرزد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
عمو جان ارامتر
۸۵ درصد طیف منطقیان کجا بود و چطور حساب کردی

با ۸۵ درصد طیف منطقبان ۳۰ هزاری رای اورد
مگه میشه مگه داریم
طبق امار صحبت کن متعصب قلم

عموجان با این صحبتها خواننده متن را داری توهین میکنی
چون مردم از ریز و بم باخبرند
Iran, Islamic Republic of
قطعا هر کسی بوده از قدرت روز افزون آقای کامرانی ترسیده
من طرفدار منطقیان بودم
ولی این دور از آقای کامرانی حمایت میکنم
اینم بگم
این متن را اصولگراها نوشتن
چون مدتی است که تمامی اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که بهتر از کامرانی وجود نداره
اصولگراها از ترس دارن تفرقه ایجاد میکنند که اصلاح طلبها هماهنگ نشن
چون قطعا هاشمی پور این دور رای نمیاره بخاطر قولهای.و بیکاری روز افزون
و مردم باید بین موحد امتحان پس داده و کامرانی جوان و خوش فکر یک نفر را انتخاب بکنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دکتر کامرانی تنها اصلاحطبلبی است که اصلا تعصب قومیتی ندارد و صرفا بر اساس جریان مداری کار میکند.
Iran, Islamic Republic of
کلملا با شما مخالفم برادر کامرانی فکر وذکرش اینه که از بچه های طایفه اش استفاده کند
شاهد
Iran, Islamic Republic of
به خدا ما بدبخت بودیم که میخواستیم نماینده ما کامرانی باشد من ترجیح میدم درصورت شرکت در انتخابات به موحد یا عدل هاشمی رای بدم و دیگه اشتباه گذشته را تکرار نکنم
Iran, Islamic Republic of
سیروس محبت خواه نه اصغر خانی زاده
جلیلی
United Kingdom
درود.واقعا عالی بود.کامرانی محصول..اصلاحات در کهگیلویه بود بخاطر رد صلاحیتها
بیطرف سیاسی
Iran, Islamic Republic of
.ه اصلاحات کهگیلویه چهره و.خود رو به همگان نشون داده و با روشدن سیاست ایشون حناشون بی رنگ شده و با این قلم ها سعی در تخریب رقبا و بزرگ نمودن خودشون رو دارن اما خداروشکر سیستم مدیریت استان قاطعانه دست دخالتهای این کاندید همیشه شکست خورده اصلاحات رو کوتاه نمودن و با این مقاله ها تلاش درجهت منزه نمود.ر اجتماع رو دارن!
کا موسی
Iran, Islamic Republic of
تو که خود را اصلاح طلب و حامی اصلاح طلبان می دانی چطور دولت و سو مدیریت داخلی را ریشه اصلی مشکلات کنونی نی دانی پس معلومه.
اصلاحاتی ذلیل و خار
Iran, Islamic Republic of
منتظر طیف وابسته به گروه منطقیان هستیم ک پا در انتخابات 98 بگذارند همان طوری ک در انتخابات سال 94 اقای کامرانی ک واقعا. حدود سه هزار رای در بخش مرکزی اورد مطمنا باشند هر کدام از طیف وابسته به منطقیان در انتخابات شرکت کند در حوزه ثلات به امید پروردگار کمتر از دوهزار رای میارد کوه به کوه نمی رسد ولی ادم به ادم می رسد منتظر حضور سبز انها در انتخابات هستیم.
زیرنا
Romania
از طرف خودت صحبت کن نه حوزه ثلاث
منم از طرف خودم میگم. رای من بر اساس شایسته سالاری هست و اقای منطقیان ادم شایسته هستند هر کس ایشون تایید کنند من بهش رای میدم. حوزه ثلاثی هم هستم
اصلاحات
Romania
درود بر دکتر کامرانی مردی از جنس صداقت و پاکی ،دوران این که عده ای سهم خواهی کنند تمام شده و کامرانی نماینده اصلاحات هست و باید پیگیر مطالبات مردم باشد
Iran, Islamic Republic of
درود و صددرود برشما با این تحلیلتون، واقعا منطقی و جالب بود
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
بنده اصلاح طلب نیستم و نخواهم بود اما به نظر من عامل اصلی انشقاق اصلاح طلبان کهگیلویه خود آقای منطقیان هست و بیش از هرکسی آقای منطقیان به بحث بویراحمد و ثلاث دامن می زند.آقای خانی زاده من شما را نمیشناسم اما بدان که تبرئه کردن اشخاص از خطاهایی که مرتکب شده اند عین بی عدالتی است.
Canada
جناب نویسنده احترام قلم و نوشتن را نگه دار لطفا
نخبه علمی یعنی چه؟
نخبه سیاسی یعنی چنه؟
چرا مینویسی کامرانی نخبه علمی و سیاسی است.
مدرک دکتری تاریخ و کتابداری که نخبه نمیشه عزیز.
ایشون چه طرح و ایده علمی و سیاسی دارند؟
پس خدا وکیل احترام نوشتن رو نگه دارید.
Canada
بزرگترین اشتباه کامرانی بعنوان نخبه سیاسی اینبود که شب انتخابات به موحد زنگ زد و اظهار پشیمانی کرد که بازی خورد است.
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
واقعاااااااااااااااااااااااااااا چه جالب بابا. سیاسی نداره کامرانی
Iran, Islamic Republic of
. گپو نكنيت گر چه مونه هم خوا زيه بى راى وش دام
بخوا همى مقاله هم زيايشه
در شرايط نرمال على كامرانى و پرواز نهايتا مدير و معاون. هم نيابون
اصلاح طلب بهمئی
Europe
در شهرستان بهمئی کسانی که دارن کامرانی را علم میکنند برای انتخابات آینده و مشوق ایشان هستند معلوم هست کیا هستن و خودشون هم میدونن کامرانی مقبولیت و محبوبیت سیاسی و اخلاقی بین اصلاح طلبان کهگیلویه ندارد اما با حمایت کردن مجدد از کامرانی برای انتخابات آینده و تفرقه افکنی بین اصلاحات هدفی جز نابودی اصلاحات در کهگیلویه ندارند
Iran, Islamic Republic of
به ولا اگر صندوق ها در بهمئی .ر بالای ده رای نوشتند کامرانی سه هزار تا نمی آورد
اصلاح طلب بهمئی
Europe
در شهرستان بهمئی کسانی که دارن کامرانی را علم میکنند برای انتخابات آینده و مشوق ایشان هستند معلوم هست کیا هستن و خودشون هم میدونن کامرانی مقبولیت و محبوبیت سیاسی و اخلاقی بین اصلاح طلبان کهگیلویه ندارد اما با حمایت کردن مجدد از کامرانی برای انتخابات آینده و تفرقه افکنی بین اصلاحات هدفی جز نابودی اصلاحات در کهگیلویه ندارند
کلاس اول
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم از خودت نپرسیدی چرا لیست اصطلاح طلبان بزرگ مورد اشاره ات با حامیان بزرگواری یکی است !!
مرقومه نویسان محترم که در دوره خادمی خواب بودند همان خواب بمانند بروید 98 هم به عدل رای بدید
محمدی
Romania
احسنت بر این قلم منصف و آگاه و توانا
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا. اما کاش کامرانی بخواند و فکر کند که هر روز با این رفتارها ی نسنجیده خود را نابود کرده
Azad
Iran, Islamic Republic of
اين شخص كه از سخنانش مشخص هست طرفدار و حامي آقاي هاشمي هست، چكاره اصلاحات هست كه نظر ميده؟
از طرفتاري مشخص از نماينده پايداري مشخص هست چقدر دلسوز اصلاحات هست

ايشان در ادبياتش مشخصا اشاره كرد به حمايت افراد مورد حمايتش از عدل هاشمي كه مخالف مشخص دولت و اصلاحات هست
Iran, Islamic Republic of
کجا منطقیان اصلاح طلب هست که میگین منطقیان اصلاح طلب هست .ت به هیچ وجه اصلاح طلب نیست تاصد سال هم شمابگین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود برقلم شیوای شما
زیبا،موشکافانه ودقیق بیان فرمودید
دست مریزاد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اگر منطقیان اصلاحطلب نیست صد البته کامرانی به هیچ وجه اصلاحطلب نیست چون همین بنیاد ایران شناسی . از اقای بزرگواری به ارث برد خداوکیل حیف و صد حیف که ما در صف ایستادیم و. رای دادیم کاش رای به موحد یا عدل میدادیم . اگر حتی یکبار با کامرانی.اداره یک .همچون ایرانشناسی نیست.
Iran, Islamic Republic of
من .که میگن منطقیان اصلاح طلب هست ایشون . کل حوزه منطقیان فرصت.منطقیان جاده صاف کن عدل هاشمی بود حالا هی میگید استاد استاد!
شجاع
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع. اصلاح طاب منطقیان سر. عدل دراورد داری برا خودت چی میگی کامرانی تا پای جان به پای اصلاحات هزینه داد
مجید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دکتر کامرانی نشون داد که اگر نماینده بود به خوبی میتوانست حق مردم حوزه اش رو بگیره درود بر کامرانی
مهدی
Netherlands
لاهوتی و منطقیان اصلاحات کهگیلویه را نابود کردند همواره با تصمیمات نادرست موجب میشدند تا گروه رقیب رای بیاورد. درود بر آقای کامرانی ک باعث و بانی اتحاد اصلاحطلبان شدند.منطقیان و لاهوتی دو مهره حذف شده سیاسی هستن به جوانان جویای نام اعتماد کنید.
سیدعادل
Iran, Islamic Republic of
کامرانی سیاستمدار وبه روزهست منطقبان بیشتر درنقش ریش سفید طایفه ای خاص میتواندایفای نقش کند
بهمئی سردسیر
Europe
من‌ بعنوان یک بهمئی دور گذشته به کامرانی رای دادم فقط و ففط بخاطر بهمئی بودنش وگرنه کسی تو دیشموک نمیشناختش الانم اگه بیاد هنوز کسی نمیشناسش چون مردم فقط به اسم و بهمئی بودن رای دادن به کامرانی بعدش این دوره گویا حرف از اومدن دکتر دهبانی هست که در صورت اومدن دکتر مطمئن باشید بهمئی سردسیر حمایت قاطع خواهند کرد از دکتر دهبانی پور چون هم برای ماها شناخته شده هست هم شایسته نمایندگی مجلس هست و هم تو منطقه دیشموک محبوبیت خاصی دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
کیست که نداند عامل از اسب افتادن اصلاحات در کهگیلویه بزرگ محمود منطقیان نیست.حمایت ایشان از عدل هاشمی چیزی جز قومیت طلبی و قوم گرایی نبوده ونیست‌.معاملات پیدا وپنهان از عدل هاشمی چه پیامی دارد.پایان مرگ سیاسی اصلاحات در کهگیلویه بزرگ فرارسیده.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای منطقیان اگر اصلاح طلب تشریف داشتن و اگر قومیت گرا نبودند و به این قومیت گرایی دامن نمیزدند که دور قبل از آقای مهندس حاج عدل هاشمی پور دفاع نمیکردن
اصلاح طلبی و اصولگرایی بجز دو اسم دو نام متفاوت هیچ ره آورد و ارمغانی برای این ملت بی سرپناه نداشته و ندارند
مهر ورز
Iran, Islamic Republic of
به خدا درک میکنم. از دوره بزرگواری تا الان بر طبل نژادپرستی خود کوبیدید و تاختید به همه هرکسی اعتراض کرد. الانم درک میکنم کجا بودید شماها بترسید از چوب خدا دم از کدام اصلاحات میزنید در حالیکه به اضافه کار و رفاهی دو همکار هم . بترسید از خدا ! کجا بودید و قلم هاتون کجا بود وقتی پشت هم طایفه ایتون سنگر گرفتید الان. شما رای تون رو به عدل بدهید بخدا که او. مردتر است دو نبش نیست. از نژادپرستی معکوس استفاده نکنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
منطقیان بدبخت کرد اصلاحات روتوکهگیلویه
پشیمان
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده از بستگان اقای منطقیان هستم ایشان شخصا توصیه میکرد به عدل هاشمی رای دهید شما قضاوت کنید منطقیان که اصلاحات و اصلاح طلبی را 30 سال است تو کهگیلویه به گروگان گرفته و جز شکست دستاوردی نداشته چرا نمیگذارد یه جوان تحصیلکرده خوش فکر مرحوم اصلاحات را ابرومندانه کفن ودفن کند
Iran, Islamic Republic of
برادر کامرانی مردم نمیدونستن به کی رای بدن چند تا رای . اوردی تو هم دیگه .نگهدار . را هی میگی صداقت صداقت
ممد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در میان دوستان اصلاحاتی خودت تحقیق کن ببین دیگه امیدی هست اصلا ..اصلاحاتی مانده..کجای کاری شما .یک روزی یک پدیده ای بنام اصلاحات امد و رفت تمام شد قرار بود نهالی کاشته شود دچار افت شد مرد کمی واقع بین باش برای خودت خوبه
ممد
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاحات درخت تنومندی است چرا تا حالا ثمر نداده............
جمال
Iran, Islamic Republic of
ای کسانی که. ووادارکردنش به توهین به دیگران،ایشون فکرمی‌کند دیگران که بزرگ شدن.ن به بزرگان بزرگ شدن،
کارتون از.ست حداقل ادعای اصلاح‌طلبی ن داشته باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1