تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۰۳۰۱۲
یادداشت

سیاسی کاری بلای جان استان/«احمدی» بر مدار قانون/تداوم مقابله با سهم خواهی

امیر غلامی
۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سیاسی کاری بلای جان استان/«احمدی» بر مدار قانون/تداوم مقابله با سهم خواهی
کبنا ؛متن ارسالی

احمدی چوب مقاومت در مقابل زیاده خواهی های سیاسی را می خورد وگرنه هرکسی که مدعی اتحاد است این گوی و میدان مردم نیز حمایت می کنند.
روی زرد و لرزشت را از که پنهان میکنی؟
نقطعه ضعف برگها را باد پیدا می کند

مردم ایران همیشه از سیاست صحبت می کنند و کهگیلویه و بویراحمد نیز لقب سیاست زده ترین استان کشور را با خود به یدک می کشد حالا کار به جایی رسیده که کسانی که سال ها با اندیشه های به ظاهر دلسوزانه به این سیاست زدگی دامن می زدند امروز به نام مردم و از جانب آنها مطالبه گری می کنند.
حال آنکه آنها کمبودهای خود و آقازاده هایشان را سهم خواهی می کنند و می خواهند به نام مردم و به کام عده ای خاص جو آرام استان را برهم زنند.
یک سال پیش در چنین روزهایی موسی خادمی به لرستان رفت تا علی محمد احمدی سکاندار استانداری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده بگیرد از همان روزهای اول نظم احمدی در کارها با روحیه برخی سازگاری نداشت و مدیران ناکارآمد و وابسته به پدرخوانده ها سعی کردند تا کم کاری خود را پشت امتیاز به پدر خوانده ها و برخی از رسانه های غیرمستقل قایم کنند.
و در این بین برخی از خبرنگارنماها که در واقع آبروی خبرنگاران واقعی و مستقل را برده اند از آب گل آلود ماهی گرفتند و هر روز به جای انعکاس تحلیل و مطالبی برای توسعه استان تنها به قیاس خادمی و احمدی پرداخته و سعی در ایجاد تنش در استان کردند.
احمدی فردی است که به لگالیسم معتقد است تا به امروز در کارهایش جز قانون ملاکی را نشناخته اما همین قانون گرایی هم به مذاق برخی خوش نیامده و سختگیری های این استاندار را نوعی توهین به خود قلمداد می کنند علی رغم اینکه همین مدیران هر وقت مهربانی بیشتری دیدند فکر کردند بقیه سرخود را مثل کبک در برف کرده اند و به کم کاری ها  و رفاه طلبی های خود دامن زدند.
نوزدهمین استاندار این استان در روز خبرنگار و در میان اصحاب رسانه بغضش ترکید و خواست که برای مقابله بافساد و سهم خواهی ها او را یاری کنند چرا که احمدی به تنهایی نمی تواند این شرایط نابه سامان را بهبود بخشد اما آیا تاکنون چند رسانه استان در این سو یاریگر احمدی بودند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
به قول مولوی انسانم ارزوست بهتر است کمی به عقب برگردیم و کارنامه احمدی را با خود مرور کنیم عضویت در هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشکده اقتصاد همین دانشگاه، نمایندگی مجلس، مدیرکلی دفتر منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت، عضویت شورای راهبری سازمان ملی بهره وری ایران و مشاور عالی وزیر نفت تنها بخش کوچکی از روزمه کاری احمدی است.
وی به واسطه خدمت در وزارت نفت زمینه حضور وزیر نفت را در استان فراهم کرد و ماحصل سفر زنگنه به استان وعده تبدیل شدن کهگیلویه و بویراحمد به یکی از قطب های صنعتی و پتروشیمی کشور و ایجاد چند هزار شغل در این استان بود.
رفع ضربتی محرومیت از زیلایی یکی دیگر از گام های تیم احمدی بود تا با رایزنی های انجام شده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یک تفاهم نامه دوجانبه منعقد کرده و با مشارکت  50 درصدی از سوی هر یک از طرفین و با اعتبار 73 میلیارد تومان در راستای ایجاد زیرساخت ها و اشتغال زایی در زیلایی اقدام شود.
 
افتتاح طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک و برخورداری 108 روستا از نعمت گاز پس از سال ها یکی دیگر از سری اقدامات مسئولان دولت تدبیر در استان بود.
اما متاسفانه دیوار حاشا بلند و هرکجا که احمدی فروتنی به خرج داد و به واسطه احترام به اعتماد مردم با نمایندگان استان تعامل داشت به نام زد و بند با نمایندگان قلمداد شد و هرکجایی که مستقل عمل کرد و به عنوان مجری سیاست های دولت اقدام کرده به خودمحوری از او یاد کردند.
 
نیازی به حافظه تاریخی ندارد کمی به عقب برگردیم اصلاح طلبان به اصطلاح حامی دولت در نخستین روزهای حضور احمدی در این استان با صدور بیانیه ای نسبت به روند انتخاب وی معترض بودند و در زمانی که فتاح محمدی در سمت معاون سیاسی استاندار بود دعوت او را برای دیدار با استاندار رد کردند و دهن کجی ها آغاز شد و همگان نیک می دانند این احمدی نبود که دست دوستی را رد کرد بلکه افرادی بودند که خود را نماینده اصلاح طلبان معرفی کردند ولی به وقت نیاز در سایه بودند و پس از آن شوی تخریبی رسانه ای راه انداختند و اکنون قضاوت با مردم فهیم استان است.
امروز وحدت تنها حلقه گمشده توسعه در کهگیلویه و بویراحمد است و بیش از هر روز دیگری باید از جوانان و نخبگان گرفته تا پیران سیاست در قالب اتاق فکری برای توسعه استان خود قلم بزنند و گام بردارند و اگر چنین شود بدون شک آیندگان با دید بهتری ما را قضاوت می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلیلی
United States
احمدی ضعیف ترین استاندار تاریخ این استان است که از جانب اصولگرایان و .لاریجانی و عادل آذر بر این مسند تکیه زده است.الان هم هیچ اصلاح طلب نام و نشانداری حاضر به دفاع از ایشان نیست.حتی کسانی که الان هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند،سعی میکنند از احمدی فرار کنند و از انتصاب خودشان به احمدی واهمه دارند.این مقالاتی که در رسانه ها منتشر میشوند،بدون هویت اند و کاملا مشخص است که سفارشی اند و توسط افراد معدودی نگاشته میشوند.رسانه باید صدای واقعی مردم باشد.بجای این رجزخوانیها،از احمدی بپرسید که در یکسال گذشته چه کاری برای مردم کرده است؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت ، استاد عزیز جناب آقای احمدی با قدرت ریشه هاشونو واسه همیشه قطع بفرما تا همیشه روزگار به نیکی از شما یاد کنیم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1