کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت:

آقای استاندار؛ ترکش بخور، نترس! بمان! شجاع‌تر باش! و صادقانه خدمت کن!

 افسر بسطامی جو

23 شهريور 1397 ساعت 21:37

جریان‌های سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بر معیار فکر و اندیشه سیاسی و اجتماعی بنیان نشده است بلکه بر مبنای بافت اجتماعی و عشیره‌ای بنیان شده است!


متن ارسالی
اگر با نگاهی عمیق و قابل تامل به منتقدین استاندار در ماههای اخیر توجه کنیم به‌خوبی متوجه می‌شویم کسانی پشت پرده این انتقادات هستند که در گذشته بر مسند قدرت به‌خوبی از منافع موجود بهره بردند.
به زبانی ساده بیان می‌کنم؛
جناب آقای دکتر احمدی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد ذات انتقاد و شیوه بیان نقد دراین استان تفاوت چشمگیر با سایر استانها و تمام دنیا دارد!
این استان،، استان قومیت‌ها و مناطق عشیره‌ای است.. کهگیلویه و بویراحمد همچون اسم خود که تلفظ سخت می‌طلبد نشان از مرزبندی‌های منطقه‌ای است که سالها همچون آفتی بر توسعه‌ی آن سایه افکنده است!
منتقد در این جا شیوه و روش خاص خودش را دارد. اینجا اگر فردی از بویراحمد فرماندار کهگیلویه شد زمین و آسمان به هم می‌ریزد! اینجا سرزمینی است اگر فردی از گچساران در بویراحمد مدیر شد آسمانش سیاه و تاریک می‌شود و تلفظش سخت‌تر می‌گردد!
اینجا همانجایی است که سالها گروهی به اسم اصلاح طلب و اصولگرا با ترسیم کردن دایره قومیتی برای منافع خودشان می‌جنگند...!
به مفهومی ساده‌تر! اگر می‌خواهی در جریان اصلاح طلبی یا اصولگرایی جایگاهی داشته باشی قطعاً و به یقین باید به یکی از قومیت‌های این استان متصل باشی!!!
جناب دکتر احمدی در استانی خدمت می‌کنی که به‌راحتی به قومیت‌ها توهین می‌شود و قوم خوب و قوم بد دراین استان تجلی قدرت نمایی و سیاست بازی است!
این استان با اصفهان فرق دارد! اگر اصفهانی‌ها باهم متحد در هر نقطه‌ای از استانشان با یزدی‌ها و تهرانی‌ها برای مطالبه حق خود تلاش می‌کنند در اینجا تحت عناوین سردسیری و گرمسیری بر سر کسب منفعت بیشتر و به دست آوردن قدرت می‌جنگند!
اینجا جنگ فقط جنگ قومیت است نه جنگ اندیشه‌ها!! اینجا فقط جنگ به دست آوردن زمان بیشتر برای عرض اندام و قدرت نمایی بیشتر است!
جریان‌های سیاسی در این استان بر معیار فکر و اندیشه سیاسی و اجتماعی بنیان نشده است بلکه بر مبنای بافت اجتماعی و عشیره‌ای بنیان شده است!
در اینجا سالهاست گروهی انحصارطلب به اسم اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو میدان دار جریان و همچون گوسفندی قربانی شده سهم خود را از گوشت لذیذ آن را تناول می‌کنند!
قطعاً به‌خوبی در این مدت پی برده‌ای که خدمت کردن در اینجا یا تشر می‌خواهد یا تاوان!
اگر به فکر خدمت هستی باید بیشتر از این هزینه بدهی! این هزینه‌ها برای مسئولین خدمتگزار به یک بدعت تبدیل شده است! ترکش است! باید این ترکش‌های مختص بافت اجتماعی اینجا را بپذیری!
در اینجا هر چقد بد باشی و هر اندازه به رسم وفاداری به قومی خاص سرتعظیم فرود بیاوری تاوان ندارد! بلکه هر چقد بخواهی جلوی این رسم نانجیب کهنه را بگیری تاوان دارد!
این استان همان استانی است که وقتی یک فرماندار زن باشد مردانش احساس می‌کنند غرور مردانه خود را از دست داده‌اند!
نویسنده حقیر این مطلب از دامنه کوه سربه فلک کشیده دنا با شما ساده سخن می‌گوید؛ همانجایی که در بالاتر از سیاهی‌ها و رنگ‌ها همه را با یک چشم برادری و خواهری می‌بیند به شما عرض می‌کنم؛ نترس! بمان! شجاع‌تر باش! و صادقانه خدمت کن!
چونکه بالاتر از سیاهی یقیناً در این استان دگر رنگی نیست!
 ----------------------------
 افسر بسطامی جو
کارشناس ارشد منابع طببعی
 


کد مطلب: 402992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/402992/آقای-استاندار-ترکش-بخور-نترس-بمان-شجاع-تر-باش-صادقانه-خدمت-کن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1