تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۰۲۹۹۲
یادداشت:

آقای استاندار؛ ترکش بخور، نترس! بمان! شجاع‌تر باش! و صادقانه خدمت کن!

 افسر بسطامی جو
۱۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای استاندار؛ ترکش بخور، نترس! بمان! شجاع‌تر باش! و صادقانه خدمت کن!
کبنا ؛متن ارسالی
اگر با نگاهی عمیق و قابل تامل به منتقدین استاندار در ماههای اخیر توجه کنیم به‌خوبی متوجه می‌شویم کسانی پشت پرده این انتقادات هستند که در گذشته بر مسند قدرت به‌خوبی از منافع موجود بهره بردند.
به زبانی ساده بیان می‌کنم؛
جناب آقای دکتر احمدی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد ذات انتقاد و شیوه بیان نقد دراین استان تفاوت چشمگیر با سایر استانها و تمام دنیا دارد!
این استان،، استان قومیت‌ها و مناطق عشیره‌ای است.. کهگیلویه و بویراحمد همچون اسم خود که تلفظ سخت می‌طلبد نشان از مرزبندی‌های منطقه‌ای است که سالها همچون آفتی بر توسعه‌ی آن سایه افکنده است!
منتقد در این جا شیوه و روش خاص خودش را دارد. اینجا اگر فردی از بویراحمد فرماندار کهگیلویه شد زمین و آسمان به هم می‌ریزد! اینجا سرزمینی است اگر فردی از گچساران در بویراحمد مدیر شد آسمانش سیاه و تاریک می‌شود و تلفظش سخت‌تر می‌گردد!
اینجا همانجایی است که سالها گروهی به اسم اصلاح طلب و اصولگرا با ترسیم کردن دایره قومیتی برای منافع خودشان می‌جنگند...!
به مفهومی ساده‌تر! اگر می‌خواهی در جریان اصلاح طلبی یا اصولگرایی جایگاهی داشته باشی قطعاً و به یقین باید به یکی از قومیت‌های این استان متصل باشی!!!
جناب دکتر احمدی در استانی خدمت می‌کنی که به‌راحتی به قومیت‌ها توهین می‌شود و قوم خوب و قوم بد دراین استان تجلی قدرت نمایی و سیاست بازی است!
این استان با اصفهان فرق دارد! اگر اصفهانی‌ها باهم متحد در هر نقطه‌ای از استانشان با یزدی‌ها و تهرانی‌ها برای مطالبه حق خود تلاش می‌کنند در اینجا تحت عناوین سردسیری و گرمسیری بر سر کسب منفعت بیشتر و به دست آوردن قدرت می‌جنگند!
اینجا جنگ فقط جنگ قومیت است نه جنگ اندیشه‌ها!! اینجا فقط جنگ به دست آوردن زمان بیشتر برای عرض اندام و قدرت نمایی بیشتر است!
جریان‌های سیاسی در این استان بر معیار فکر و اندیشه سیاسی و اجتماعی بنیان نشده است بلکه بر مبنای بافت اجتماعی و عشیره‌ای بنیان شده است!
در اینجا سالهاست گروهی انحصارطلب به اسم اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو میدان دار جریان و همچون گوسفندی قربانی شده سهم خود را از گوشت لذیذ آن را تناول می‌کنند!
قطعاً به‌خوبی در این مدت پی برده‌ای که خدمت کردن در اینجا یا تشر می‌خواهد یا تاوان!
اگر به فکر خدمت هستی باید بیشتر از این هزینه بدهی! این هزینه‌ها برای مسئولین خدمتگزار به یک بدعت تبدیل شده است! ترکش است! باید این ترکش‌های مختص بافت اجتماعی اینجا را بپذیری!
در اینجا هر چقد بد باشی و هر اندازه به رسم وفاداری به قومی خاص سرتعظیم فرود بیاوری تاوان ندارد! بلکه هر چقد بخواهی جلوی این رسم نانجیب کهنه را بگیری تاوان دارد!
این استان همان استانی است که وقتی یک فرماندار زن باشد مردانش احساس می‌کنند غرور مردانه خود را از دست داده‌اند!
نویسنده حقیر این مطلب از دامنه کوه سربه فلک کشیده دنا با شما ساده سخن می‌گوید؛ همانجایی که در بالاتر از سیاهی‌ها و رنگ‌ها همه را با یک چشم برادری و خواهری می‌بیند به شما عرض می‌کنم؛ نترس! بمان! شجاع‌تر باش! و صادقانه خدمت کن!
چونکه بالاتر از سیاهی یقیناً در این استان دگر رنگی نیست!
 ----------------------------
 افسر بسطامی جو
کارشناس ارشد منابع طببعی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خانم بسطامی کاش تحصیلاتت در رشته حامعه شناسی بود تا کمی عمیق تر نگاه میکردی این تفکر خاص استان ما نبوده بلکه در ایران فراگیر است
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خانم بسطامی والا من متوجه نشدم منظورت از کارشناس ارشد منابع طبیعی و ارتباط آن با با مقاله در تعریف و تمجید از اقای احمدی چیست؟ اما خداوکیل با خودت فکر کن اقای احمدی خودش تصمیم گیرنده است یا تاج گردون. احمدی.ر را در میاره، و گرنه نیروی تاج گردون است چیزی از خو.. ‌ چه اشکال داره که فرماندار از یاسوج برای کهگیلویه بیاد اما مگر اقای نیکبخت اینکاره است بدون یک روز حتی یک روز سابقه در وزارت کشور. فقط چون فامیل اقای نظری بود. اتفاقا در زمان احمدی فقط نیروهای اصیل اصلاح طلبی کنا.افتند احمدی دیر یا زود به .هر خواهد رفت اما شما خواهید ماند و. به یادگار مونده
انصاری
Iran, Islamic Republic of
خانم بسطامی شما حرفهای خوبی زدید اما اگه یه کم مطالعه کنی پی میبری که استاندار اونطور که شما فرمودید نیست اون هم گروه خودشو ساپورت میکنه دل به این ظواهر مبندید که اینها همه سر و ته یک کرباسند اشتباه نکن به قول ما لرهاقربان زبون قربان را خوب میفهمد.روزگار بر وفق مراد همونایست که خوب میدانند که امثال منو شما را چگونه توجیه کنند .فقط خدا میداند وبس .لطف کنید یه کمی بیشتر در علوم اجتماعی مطاله کنید
گورگنجو سرآسیاب
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب واحترام خدمت سرکارخانم بسطامی مطالب رازیبا گفتی ولی این قبری که خودمون روش گریه میکنیم مرده توش نیست این.ی که شمامیفرمایی خودش حلقه ای ازقدرت است و تابع گروهی خاص،این استانداربدون نظر افرادی خاص تصمیم گیری نمیکند خانم مهندس سیاسیون ونظریه پردازان سیاسی واجتماعی همه به گوشه ای رانده شدند،متخصصین مسائل ومعضلات گوشه نشین شدند باید دنبال اینها گشت بله استان مشکل دارد گرمسیری وسردسیری فکرمیشود اما بفرما چاره چیست ؟آیاواقعا اگرخودت برمسندقدرت بودی اینطورفکرنمیکردی؟جوانان ودلسوزان این استان محروم باید فکری کنیم البته استانمان به این سیاهی که شمافرمودی نیست امامشکل زیادداریم این مقام ارشد استان که شما سینه چاک دفاع ازاون هستی آیاتاکنون دستوری صادرکردکه مدیران برای انتخابشان باید ضوابطی هم داشته باشندبه غیرازنظرنمایندگان.چون میشناسمت وبرام محترم هستی حاضرم باهزارویک دلیل برات توضیح بدهم که هیچکس به فکرهیچکس نیست ومجموعه مدیریتی استان مشکلات زیادی دارند هیچکس تاالن برنامه ای ندادبرای رفع مشکلات ،
لبیک
Iran, Islamic Republic of
خدایی. که تو دست همه میشینه
عظیمی فر
Iran, Islamic Republic of
احسن عالی بود.
علیرضا
Romania
هرج و مرج شده..هر کس قلم در دست گرفته و باب طبع خود مینویسد...اکثر نوشته ها جهت .یا مقابله به مثل و کوبیدن دیگران بدون از منطق و رعایت اصول نقد و تحلیل هستند ... تنها چیزی که نمی بینیم هدف مثبت و اصلاح می باشد فقط به فکر نگارش با اصطلاحات(سلمبه قلمبه) هستیم که بقیه بگن احسن ..گل گفتی..چه خوب..احسن شاه بانو فلانی و......رسانه ها شدن محل عرض اندام و خودنمایی و معروف شدن...هدف و شرافت رسانه ها به فراموشی رفته..درود
پارسا
Iran, Islamic Republic of
در قلم کسی نهفته است که چشم روی حقایق می بندد و سعی میکند حقیقت را بسمت حاشیه سوق دهد
سرآسیاب گورگنجو
Iran, Islamic Republic of
کبنا حداقل اخلاق رسانه ای رعایت کن ونظرات راپخش کن درمتن من چه ایرادی بود که منتشرش نکردی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
... همه مانده اند! ز ماندنشان چه سود ، تو نیز بمان ز رفتنت چ حاصل. آریوبرزن ها دگر نیستند چرا که اسکندرها مردن.!
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1