کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت:

نقدی بر اظهارات «دهراب‌پور» در خصوص شورا و شهردار یاسوج

محمد صادقی

21 شهريور 1397 ساعت 2:16

و بازهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با بصیرت آب رفته‌اش به احمدی نژاد پیوست که البته با رد صلاحیت احمدی نژاد و توصیه‌های صریح رهبری عیار بصیرتش مشخص شد و نیز شکست سنگین در انتخابات شورای چهارم و ناتوانی در کسب نظر اصولگرایان برای معرفی به عنوان کاندیدای مجلس در دوره‌های پنجم و ششم، با شکست در این دوره‌ی شورا پرونده‌اش تکمیل خواهد شد.


محمد رحیم دهراب‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج و چهره‌های شاخص و معروف جریان اصولگرا که همواره در مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌های مهمی را ایفا کرده است، در گفت‌وگو با رسانه‌ها به موضوع انتخاب شهردار یاسوج پرداخت و همچنین به موضوع انتخاب هیئت رئیسه و تشکیل گروه اکثریت و اقلیت و سیاست‌زدگی در استان  گریزی زد و در باره نحوه انتخاب نسهتن مقدم و رفتن محمدعلی جاوید حرف‌های زد و به عملکرد شهردار و شورای شهر یاسوج نمره قبولی نداد.

یکی از مخاطبان کبنانیوز متنی را در نقد محمدرحیم دهراب‌پور نوشت که این سایت خبری صرفاً در راستای تنویر افکار عمومی آن را منتشر می‌کند.
 
محمد صادقی نوشت؛
 یکی از اعضای شورای شهر یاسوج که به اعتراف خود اولین مبتکر انتخاب شهردار پیش از شروع بکار رسمی شوراها بود ولی نقشه‌هایش نقش برآب شد و ماجرا برعکسش شد، حالا بعد یکسال زبان باز کرده و همه را به باد انتقاد گرفته است.
 اعضای شورای شهر یاسوج که برخی از آنها حتی پیش از انتخابات قرابت‌های فکری و جناحی با دهراب پور داشتند، پس از انتخابات ابتدا مدتی با وی همراهی کردند اما به خاطر رفتارهای این مدعی سیاستمداری به وی بی اعتماد شدند و دقیقاً از همان راهی که دهراب پور قصد داشت به شهر یاسوج و شهرداری ضربه بزند، مقابلش ایستادند.
دهراب پور پس از انتخابات تلاش کرد تا اقلیت و اکثریت در شورا راه بیندازد و البته خود صراحتاً بارها به این موضوع اشاره کرده است، ولی اعضای منتخب پس از مشاهده رفتارهای زیاد خواهانه وی و البته بی اعتمادی به خاطر چرخش‌های سیاسی گذشته‌اش، دست رد به سینه‌اش زدند تا دهراب پور در دام خود گرفتار شود.
تمامیت خواهی، ناسیونالیسم و خود برتربینی؛ را شاید بتوان مهمترین خصوصیت‌های محمدرحیم دهراب پور دانست، اما بی شک چرخش در مواضع را باید بارزترین خصوصیت وی یاد کرد.
دهراب پور در حملاتش به شورای شهر و شهردار یاسوج جز کلی گویی هیچ حرفی نداشته و این در حالیست که اکنون شهر یاسوج با 25 پروژه عمرانی فعال بیشترین پروژه عمرانی را نسبت به همه سال‌های گذشته دارد.
در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری یاسوج کارنامه درخشانی در یکسال گذشته داشته است که به همین واسطه اکنون توانسته مجوز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را کسب کند.
اما عامل مخالفت دهراب پور و سنگ اندازی های وی را شاید بتوان در سه محور جستجو کرد.
1 – دهراب پور در وهله اول یک شکست خورده تمام عیار در شورای پنجم است و حتی شکست سنگین اش در انتخابات قبل را می‌توان بهتر از پیروزی در این دوره یاد کرد.
ناتوانی دهراب پور در رسیدن به کرسی ریاست شورا و تعیین شهردار دلخواهش باعث شده تا وی دقیقاً مشابه همان رفتاری که با هدایت خواه پس از ناکامی در رسیدن به صندلی استانداری در زمان مسعود حسینی انجام داد را بروز دهد و از این رو تاریخ برای دهراب پور گویی تکرار شده است.
2 – سیاست مدار بازنشسته و کهنه کار بویراحمدی که هرگز نتوانست در میان اصولگرایان استان و حتی شهرستان جایگاه قابلی برای خود دست و پا کند از مدت‌ها قبل با شهردار اختلاف داشت و علت آن مشخص نیست اما گفته می‌شود کینه دهراب پور از مقدم به خاطر شکست از وی و دست رد مقدم بر سینه دهراب پور در چندین سال قبل به خاطر یک مساله کاری و عدم همکاری مقدم با وی در آن مقطع است.
3 – عامل دیگری که باعث شده تا دهراب پور این روزها سوخته و برافروخته بنماید، شکست از اکبری در تشکیل تیم مدیریتی شورا و تعیین شهردار است که این موضوع برای دهراب پور که سابقه ریاست شورا را عهده دار بوده بسیار سنگین تمام شده است.
اکبری در بازی باخت – باخت دهراب پور برای تعیین اقلیت و اکثریت شورا هوشمندانه و بدون هیچ حرکتی نظاره گر بود تا اینکه یاران دهراب پور فقط به واسطه رفتارهای خودش از وی جدا شدند و به اکبری پیوستند تا امروز بازنشسته داعیه دار سیاست بویراحمد تنها و بی اثر و بی اثر بماند و فریاد وامصیبتا سر دهد.
به نظر می‌رسد دهراب پور از تجربه ترک هدایت خواه و پیوستن به زارع و چرخش مجدد در این مسیر و همچنین ناکامی‌ها در دولتی که مسئول ستادش بود و سپس بعد از نرسیدن به منافعش (بخوانید صندلی استانداری) منتقدش گشت و بازهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با بصیرت آب رفته‌اش به احمدی نژاد پیوست که البته با رد صلاحیت احمدی نژاد و توصیه‌های صریح رهبری عیار بصیرتش مشخص شد و نیز شکست سنگین در انتخابات شورای چهارم و ناتوانی در کسب نظر اصولگرایان برای معرفی به عنوان کاندیدای مجلس در دوره‌های پنجم و ششم، با شکست در این دوره‌ی شورا پرونده‌اش تکمیل خواهد شد.
 


کد مطلب: 402933

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/402933/نقدی-اظهارات-دهراب-پور-خصوص-شورا-شهردار-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1