تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۰۲۷۸۹
نقدی بر جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد:

برترین‌های کاغذی یا واقعی؟؟

امید صالحی
۱۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برترین‌های کاغذی یا واقعی؟؟
کبنا ؛طی چند روز اخیر سیل پیامک‌ها و خبرها از سوی برخی دستگاه‌هایی که در جشنواره شهید رجایی عنوان برتر را کسب کرده‌اند، همچون تگرگ بر سر شهروندان می‌بارد. اینکه معیارها و شاخص‌ها برای تعیین دستگاه‌های برتر تا چه حد دقیق است و راستی آزمایی آن‌ها توسط کارشناسان (وابسته یا غیر وابسته) چگونه انجام می‌شود و اینکه دستگاه ارزیاب خود یکی از پر ایرادترین دستگاه استانی است و بخش زیادی از حاشیه‌های کنونی استان به ضعف همین دستگاه بر می‌گردد، بحث دیگری است که باید در جای دیگر به آن پرداخت.
اولاً تنها تفاوت جشنواره امسال با جشنواره‌های سال گذشته تنها در سالن برگزاری و میهمانان کشوری آن بود و اغلب دستگاه‌هایی که به عنوان برترین‌ها معرفی شدند، همان‌هایی بودند که طی چند سال گذشته این عنوان را کسب کردند. مثل اینکه طبق یک سنت تکراری باید برخی مدیران خاص و دستگاه‌های اجرایی ذی نفوذ را به عنوان دستگاه‌های برتر معرفی و آن‌ها و یا نمایندگان حامی آن‌ها را راضی کرد.
(ضمن احترام به دستگاه‌ها و مدیرانی که شایستگی این عنوان را داشتند) حالا این سؤال پیش می‌آید که خرو جی این دستگاه‌ها کجاست که تنها سازمان مدیریت و برنامه ریزی آن‌ها را دیده و مردم و رسانه‌ها بی خبرند. اگر این مدیران و دستگاه‌ها برترهستند، پس چرا وضع استان این است و هنوز در خم کوچه اول توسعه نیافتگی مانده‌ایم. قطعاً اگر استان توسعه یافته به برکت این دستگاه‌ها و مدیران است و اگر توسعه نیافته و گرفتار انبوه محرومیت‌هاست، انگشت اتهام باید به طرف همین دستگاه‌هایی دراز شود که اکنون برتر اعلام شده‌اند. دیگر آنکه فاصله این دستگاه‌ها با دستگاه‌های مشابه در دیگر استان‌ها چقدر است و
دوم آنکه اغلب دستگاه‌های برتر و حتی دستگاه ارزیاب طی چندین ماه گذشته بیشترین انتقادات را از سوی استاندار استان دریافت کرده‌اند و چگونه است که این مدیران و دستگاه‌ها که بارها فریاد استاندار را از کم کاری و سهل انگاری‌ها بلند کرده‌اند، (و برخی نیز پرونده‌های تخلفات آن‌ها باز است) به عنوان نمونه و الگو معرفی می‌شوند و این چه پیامی برای مردم و دیگر دستگاه‌ها می‌تواند داشته باشد؟؟
اگر چه استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد خود بهتر از همه بر ضعف و قوت مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان واقف است و این ارزیابی را ملاک عمل قرار نمی‌دهد اما این موضوع در آینده به چالشی برای او نیز تبدیل خواهد شد. چرا که اولاً با این انتخاب‌ها، مدیران مذکور با توهم خود برتربینی و پروپاگاندا در استان و مرکز چهره ای رؤیایی و دست نیافتنی از خود و عملکرد خود می‌سازند و فردا استاندار نمی‌تواند به آن‌ها بگوید بالای چشمتان ابروست و اگر بخواهد اقدام به تغییر یکی از این مدیران کند، خواهند گفت که چرا مدیر و دستگاهی که برتر شده را تغییر می‌دهد؟ دوما مردم که بیشتر از همه با عملکرد این دستگاه‌ها و مدیران آشنایی دارند، به ریش همه خواهند خندید که اگر این‌ها برترینشان هستند وای به حال بقیه و در مجموع، جایگاه مدیریتی استان زیر سؤال خواهد رفت و تنزل خواهد یافت و بر این اساس لازم است که استاندار محترم در سال آینده نظارت دقیقی بر انتخاب‌ها انجام دهد.
مخلص کلام اینکه با پر کردن چند فرم و کاغذ و بررسی چند کارشناس و مدیر نمی‌توان برترین‌ها را انتخاب کرد و خروجی این نوع انتخاب مدیر و دستگاه برتر، کاغذی است که نه مشکلات مردم و استان بر روی کاغذ حل می‌شود و نه هیچ استانی بر روی کاغذ رنگ توسعه را خواهد دید.
-----------------------
امید صالحی
-----------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

ما
Iran, Islamic Republic of
احسنت گل گفتی
ما
Iran, Islamic Republic of
احسنت گل گفتی
وحید
Iran, Islamic Republic of
واقعا
اصل مطلبو گفتی
مدیران برتر کاغذی و مخصوص
خوشم اومد
Iran, Islamic Republic of
دستگاههای برتر90%شون به نوروزی وصل هستندپس بایدبرترشوندچون انها.
حسین
Iran, Islamic Republic of
اتففاقا بهترین مدیرا انتخاب شدن مخصوصا دکتر ایلامی . زنده باد ...
Iran, Islamic Republic of
کرو جوک نگو!
کریم زاده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همین انتخاب ایشون نشون داد که کاغذی بوده نه واقعی.
کارمند
Canada
واقعا معرفی علوم پزشکی دیگه فاجعه بود!
اگر ضعیف ترین معرفی می شد معلوم می شد که رتبه بندی درست بوده.
جوادی
Iran, Islamic Republic of
وقتی با کاغذ بازی و سند سازی دستگاه برتر انتخاب بشه اونوقت . بیشترین نارضایتی از عملکردش هست و حق جوانان بیکار را در یک آزمون.ضایع کرده می شه از دستگاههای برتر!
درود بر نویسنده همه قبول دارند که ظاهرا از آخر انتخاب کردن نه از اول.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قبح مساله در این جشنواره شکسته شده وقتی عملکرد مدیران را با این انتصابات مشاهده میکنی فقط باید گریه کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1