تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۰۲۰۵۸
خطاب به نماینده کهگیلویه بزرگ:

اگر مطهری(ره) زنده بود

۳۵
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اگر مطهری(ره) زنده بود
کبنا ؛متن ارسالی
 نطق نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ و حمله ایشان به دکترعلی مطهری باعث شدبه این فکر فرو بروم که اگر شهدا زنده بودند در کدامیک از جبهه‌های سیاسی امروز جا می‌گرفتند؟
از کی برائت می‌جستند و به کی می‌پیوستند؟
اگر شهدا بودند کار به اینجا می‌کشید؟
آیا به راستی اگر شهید آیت الله مطهری زنده بودند از پسرشان تبری می‌جستند؟
برای قضاوت در این مورد باید با روحیات ومبانی فکری وأخلاقی شهید مطهری آشنایی کاملی داشته باشیم واکنون جز ازطریق تحقیق و مطالعه در آثار این دانشمند بزرگ و مقایسه شرایط فعلی با زمانی که شهید مطهری زندگی می‌کردند نمی‌توان به این آگاهی رسید و سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که نماینده محترم کهگیلویه بزرگ چند مجلد از آثار پرشمار شهید مطهری را مطالعه کرده‌اند که اینگونه از تریبون مجلس بر یک شخصیت سیاسی و علمی چون دکتر علی مطهری با آن پیشینه خانوادگی و علمی تاخته و ایشان ر اناخلف معرفی می‌کنند؟
صرف نظرازاینکه این رفتار اخلاقی هست و یا نه!؟ برای من جالب است این اعتماد به نفس و جسارت از کجا ناشی می‌شود چرا که همه می‌دانیم که نه این موضع گیری از سر معلومات کافی است و نه این اعتماد به نفس برخواسته از پشتوانه مردمی بالای است زیرا در هر دو مورد نماینده محترم جایگاه و مقام عالی‌رتبه‌ای ندارد.
پس جناب نماینده به پشتوانه و یا به امید جلب نظرکی دست به این اقدام سیاسی زده‌اند؟
ظرف سالهای گذشته به تجربه ثابت شده است که نمایندگان شهرستان‌های کوچک که خودرا قاطی بازی سیاسی پایتخت نشینان کردند تنهاوتنها قربانیان زدوبندهای پشت پرده بوده‌اند وجز استفاده ابزاری کوتاه مدت عاقبتی نداشتند بگذریم!
به درستی قانون یکانه میثاقی است که هم باعث حفظ حقوق و شان و شرافت افراد جامعه می‌شود وهم باعث پیوستگی واتحاد اقوام ونژادها وسلایق مختلف هرجامعه شده وعمل به قانون متضمن حیات هرجامعه است
اینکه کجای توصیه به قانونگرایی و پرهیز از قانون گریزی که روح و اساس نامه دکتر مطهری را تشکیل می‌دهد باعث ایجاد نفاق در جامعه می‌شود را باید از نماینده مردم کهگیلویه پرسید؟
اما به‌راستی اگرشهدا زنده بودند و پای درد دل مردم شهرهای ایران می‌نشستند ازکی و کی ها برائت می‌جستند؟
اگر شهید مدرس که نماد مجلس ونمایندگی است امروز زنده بود و نطق هاشمی را گوش می‌داد که اینگونه بی رحمانه بردکترمطهری تاخت آنهم به جرم عمل به وظایف ذاتی نمایندگی مجلس که همانا حراست و نظارت بر قانون و حسن اجرای آن است! از کی برائت می‌جست؟
آیا برطبق قانون دخالت نظامیان درسیاست و اقتصاد ممنوع نیست؟
اینکه نماینده ای اینگونه همکارخود را به جرم انجام وظایف قانونی نمایندگی مورد شدیدترین حملات قرارمی دهد جز اینکه خود را نماینده مردم نمی‌داند وحفظ منافع یک قشر و یا یک گروه را افضل برمنافع مردم می‌داند چه معنی می‌تواند داشته باشد؟
اگر شهیدی که قبل ازورودبه میدان مین پوتین‌های نو رااز پایش درآورد امروز زنده بود وزندگی کارگزاران نظام ونمایندگان مجلس رامی دید وشاهداین اختلاف طبقاتی شدید وچپاول بیت المال می‌بود ازکی برائت می‌جست؟
اگر شهردار شهید ارومیه که برای خودش نامه کسرحقوق می‌نوشت امروز زنده بود ولایحه افزایش حقوق نمایندگان مجلس رامطالعه می‌کرد ازکی برائت می‌جست؟
اگر چمران بزرگ و امثال شهید طیب که زندگی در آمریکا و تحصیل. و تدریس در بهترین دانشگاه‌های دنیا را به عشق شهادت با خاک تفتیده جبهه‌های جنوب عوض کردند ومظلومانه به خاک افتادند امروز زنده بودند و شاهد زندگی فرزندان مسؤولان در خارج از کشور و مسؤلیت گرفتن دوتابعیتی های خارج نشین در حساسترین پست‌های مدیریتی نظام بودند از کی برائت می‌جستند؟
اگرشهید لاجوردی زنده بود و می‌دید پشت همان میزی که نزدیک‌ترین کسانش راهمچون دیگران به دست عدالت سپرد امروز کوهی از پرونده‌های غارت بیت المال و تبانی برعلیه خزانه ملت خاک می‌خورد واحکام صادره از قاضی خاموشی‌ها خاموش خفته‌اند ازکی برائت می‌جست؟
اگر اساتید شهید دانشگاه امروز زنده بودند و می‌دیدند در دانشگاهی که جوانیشان را فدای اسلامیتش کردند کسانی دیپلم نگرفته لیسانس می‌گیرند ازکی برائت می‌جستند؟
اگر شهید بهشتی زنده بود و می‌دید درخاک ایران مردمانی زندگی می‌کنند که زیر بار فقر آنچنان فشرده و خالی از آرمان شده أند که رای خود را به کمتر از پنجاه هزار تومان می‌فروشند و در همان جامعه کسانی هستند که می‌توانند ده‌ها هزار رای پنجاه هزار تومانی بخرند از کی برائت می‌جست؟
بگذارید شهدا آرام بخوابند که بیداری شهدا و تفکر شهادت و حقیقت طلبانه آنان خواب‌های زیادی را آشفته می‌کند.
خداوند ما را هدایت کند که قدم و قلم را جز برای رضای خدا برنداریم وسایه پرنعمت رهبرمعظم انقلاب ونظام مقدس اسلامی رابرمرزوبوم ایران مستدام بدارد. انشاالله
------------------------
میرآرش تقوی
 
م
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم که طرفدار هاشمی بودند یا نه ولی مطمئن باش طرفدار افکار آقای مطهری نبودند.ا تا زمانی مهم هستند که افکار و عملکردشان برای مردم بازگو و نشر پیدا نکنه
.....
عشقت اینه که مخالف نماینده کهگیلویه حرف بزنی
س...
خبر از چه داری که از مطهری دفاع می کنی....
ح م
Iran, Islamic Republic of
خدمت نویسنده محترم عرص کنم که ،
وصیت نامه امام نظامیان را از ورود به سیسات منع نموده است و فکر نکنم ماده قانونی باشد
یه مثل محلی داریم که گفته. نداشت و میخواست معروف بشه و رفت به سرچشمه آبادی و معروف شد .
آدمها که از لحاظ روانشناسی احساس کمبود میکنند و فکر میکنن نادیده گرفته میشن ،به سمت و سوی . متمایل میش.ی شروع شد و به حمله به مطهری خاتمه نخواهد شد
مضافا اینکه اگه اون شهدا زنده بودند ، .مانند خیلی از انق..و پشیمانند.
خوش بحال شهدا که ندیدند. را مصادره نموده اند و..و تمام زحمات . ، به یکدفعه .ی اش گردید و بعد قرنی دوباره نفت ایران از 20 درصد وثوق الدوله به 19 درصد احمدی نژاد و روحانی رسید . یعنی بعد از 75 درصد سهم شرکت ملی نفت ایران و ایتالیا مجدد برگشتیم به قرنی .شهدا هرگز ما را نخواهند بخشید که خط امام را رها..
تا دیر نشده همگی باید به خط امام و رهبری برگردیم که اصلاحات عین .
دنای همیشه سرافراز
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر روح و افکار بلند انسانهای با شهامت و واقع بین جامعه سیاست زده امروزی . قلم زیبا ، فکر و اندیشه نوگرایانه و مردمی میر ارش تقوی مایه فخر و مباهات لرزبانان و همه انسانهای دردمند این دوره از روزگارند چه بسا سالهای سال طول بکشد تا علی مطهری ها و میرارش های دیگری که از بیان واقعیتها واهمه ای نداشته باشند در این سرزمین زیبای ایران زمین در عرصه سیاست و حمایت از منافع مردم اعلام حضور نمایند.
حسيني م
Romania
زنده بادآرش
Iran, Islamic Republic of
درود به شما ؛ اینچنین صحبت هایی ناشی از عدم اطلاع و اگاهی کافی هست ؛ حیف مجلس که مح. هست
صوفي
Romania
اگرمطهري ها زنده بودند تريبون مجلس نصيب دوستان نميشدكه بره كسي بتازند
سعید اصفهان
Iran, Islamic Republic of
ولله قسم باید خون گریست به حال مردم شهرستانهایم بخاطر داشتن هم.
سناتور
Iran, Islamic Republic of
خدا ای بار و منزل نیبره .در مورد علی مطهری ها اظهار نظر کن
هدايتي
United States
حرف حساب جواب نداردميرآرش
درمورد فسفات چرام مطلب بنويس ميركه شده مثل ضايعاتي هاي آهن
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درود بر میر آرش واقعا حرف حق را گفتی
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت مردم بی کس و بی صحاب کهگیلویه
فریادسلطان
Iran, Islamic Republic of
درود بر میرآرش که مثل همیشه زیبا نوشتید،واقعا آقای هاشمی پور با خودش چه فکری کردن که از تریبون مجلس بجای اینکه به فکر مردم محروم حوزه خودباشه دنب.و تاخت و تاز سیاسی خودو دشمنی با کسانی است که عزیزترین عضو خانوادش دانشمند بزرگ را از دست داده تا آقایان . بیت المال بپردازن،
United States
اگرشهدا زنده بودند كاربه اينجا نمي كشيد ميرآرش عزيزم نبودن شهدا راه رابراي ليسانسه هاي فاقدديپلم بازكرد
چرام
United States
نماينده نداردكهگيلويه
كه باتبعيض اينسان روبرويه
طاها
United States
بسیار عالی فرمودین
Romania
شرمنده شهداهستم بخاطر. دادم
Romania
دكت گرم ميربزرگ
سعيد سازنده
Romania
احكام خاموشي ها خاموش خاك ميخورند👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻آفرين
Romania
زنده باد اين سرنترس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا حقیقت گفتی انسان باید وجوان داشته باشه وصادقانه درمورد این متن قضاوت کنه
United Kingdom
رقص قلم میرآرش برصفحه ی قرطاس زیبا وعین حقیقت است 🌲🌹🍀
مذاكره باآمريكا
Romania
اين براي ابد. كهگيلويه است كه اين نماينده شد
Romania
عدل شانسي نماينده شد
Iran, Islamic Republic of
نماینده های ادوار گذشته که چندین سال نماینده بودند چکار کردند یا چطور نماینده شدند ایشان با این وضعیت حال حاضر الحق بهر طریق ممکن یکارهایی کردند نماینده یه دور گذشته که بیش از ۱۶سال مجلس بودن برای کهگیلویه چکار کرد نزدیک به دو دهه می باشد ی جاده ۱۰۰کیلومتری هنوز که هنوزه به اتمام نرسیده اگه واقعا این جاده قانونی بود با هزینه کم در همان سالهای اولیه به اتمام می رسید یکمی هم واقع بینانه عمل کنید
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این نقد زیبا وجدانا انسانی که کتاب مطهری را نخوانده وآشنایی از تفکرات بلند واسلامی وانقلابی ناب محمدی ندارد نباید دم بزند افکار واندیشه شهید مطهری قابل فهم ودرک نیست برای .ی وسالهای سال باید بگذرد تا امثال هاشمی بفهمد علی مطهری کی بود وچه اندیشه بلندی داشت وباید خیلی مطالعه داشته باشد واستقلال فکری داشته باشد تا بفهمد علی مطهری چه فرموده اند ولی واقعا. که اینها بعنوان .کهکیلویه است که اینقدر تحصیل کرده ومفاخر دارد که. حکومتداری وکشور داری دارند ولی چند سالی است چه بر سر این مردم بزرگ آمده که چنین افردی منتخبشان میشود
آرش
Iran, Islamic Republic of
اگرشهدازنده بودند مجلس جاي هركسي نبود
مردان کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
آرش تقوی فرزند ادیب فاضل مرحوم میرمصیح تقوی از بزرگان رضاتوفیق است
از این متنشون شاکریم که راه بزرگان و مخصوصا اندیشه ابوی مرحومشان را دنبال میکند.
مرد با اصالتیست و از این متنشون امیداور شدم در راه ابوی مرحومشان هست
خدا بر عزتتان بیفزاید میر آرش
افضل پناهي سوق
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامي ازنماينده محترم بپرسيد چندكتاب ازشهيدمطهري مطالعه كردند
ليسانس چندواحددرسي دارد وچندساعت دركلاسهاي درس شركت كردند
مدرك ديپلمشان صادره ازكجاشت وپايينش راوزيرامضاكرده ياانگشت زده
مجلسي كه از نمايندگان فاقدديپلم تشكيل شده بايد دلار رابه ١٣٠٠٠تومان برساند
مطهری
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسانی که حتی یکبار قانون اساسی را مطالعه نکرده ام نماینده مجلس میشوند انتظاری بیش از این نیست
Iran, Islamic Republic of
حيف از آبروي كهگيلويه
Iran, Islamic Republic of
اگرشهدازنده بودندوامروزرامي ديدند.
مهمان
Romania
بنازمت میر آرش
معلم ديپلم
Iran, Islamic Republic of
تضادطبقاتي باعث وباني شكاف وتفرقه درجامعه است وكساني كه باغضب اموال بيت المال زمينه بي اعتمادي مردم رافراهم كردند با تِرامپ همكاري ميكنند سردار هاشمي عزيز تِرامپ صحيح است نه تُرامپ
عليجاني
Iran, Islamic Republic of
زنده باد آرش كه حقيقت مينويسد زنده باد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1