کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطاب به نماینده کهگیلویه بزرگ:

اگر مطهری(ره) زنده بود

16 مرداد 1397 ساعت 9:12

اینکه کجای توصیه به قانونگرایی و پرهیز از قانون گریزی که روح و اساس نامه دکتر مطهری را تشکیل می‌دهد باعث ایجاد نفاق در جامعه می‌شود را باید از نماینده مردم کهگیلویه پرسید؟


متن ارسالی
 نطق نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ و حمله ایشان به دکترعلی مطهری باعث شدبه این فکر فرو بروم که اگر شهدا زنده بودند در کدامیک از جبهه‌های سیاسی امروز جا می‌گرفتند؟
از کی برائت می‌جستند و به کی می‌پیوستند؟
اگر شهدا بودند کار به اینجا می‌کشید؟
آیا به راستی اگر شهید آیت الله مطهری زنده بودند از پسرشان تبری می‌جستند؟
برای قضاوت در این مورد باید با روحیات ومبانی فکری وأخلاقی شهید مطهری آشنایی کاملی داشته باشیم واکنون جز ازطریق تحقیق و مطالعه در آثار این دانشمند بزرگ و مقایسه شرایط فعلی با زمانی که شهید مطهری زندگی می‌کردند نمی‌توان به این آگاهی رسید و سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که نماینده محترم کهگیلویه بزرگ چند مجلد از آثار پرشمار شهید مطهری را مطالعه کرده‌اند که اینگونه از تریبون مجلس بر یک شخصیت سیاسی و علمی چون دکتر علی مطهری با آن پیشینه خانوادگی و علمی تاخته و ایشان ر اناخلف معرفی می‌کنند؟
صرف نظرازاینکه این رفتار اخلاقی هست و یا نه!؟ برای من جالب است این اعتماد به نفس و جسارت از کجا ناشی می‌شود چرا که همه می‌دانیم که نه این موضع گیری از سر معلومات کافی است و نه این اعتماد به نفس برخواسته از پشتوانه مردمی بالای است زیرا در هر دو مورد نماینده محترم جایگاه و مقام عالی‌رتبه‌ای ندارد.
پس جناب نماینده به پشتوانه و یا به امید جلب نظرکی دست به این اقدام سیاسی زده‌اند؟
ظرف سالهای گذشته به تجربه ثابت شده است که نمایندگان شهرستان‌های کوچک که خودرا قاطی بازی سیاسی پایتخت نشینان کردند تنهاوتنها قربانیان زدوبندهای پشت پرده بوده‌اند وجز استفاده ابزاری کوتاه مدت عاقبتی نداشتند بگذریم!
به درستی قانون یکانه میثاقی است که هم باعث حفظ حقوق و شان و شرافت افراد جامعه می‌شود وهم باعث پیوستگی واتحاد اقوام ونژادها وسلایق مختلف هرجامعه شده وعمل به قانون متضمن حیات هرجامعه است
اینکه کجای توصیه به قانونگرایی و پرهیز از قانون گریزی که روح و اساس نامه دکتر مطهری را تشکیل می‌دهد باعث ایجاد نفاق در جامعه می‌شود را باید از نماینده مردم کهگیلویه پرسید؟
اما به‌راستی اگرشهدا زنده بودند و پای درد دل مردم شهرهای ایران می‌نشستند ازکی و کی ها برائت می‌جستند؟
اگر شهید مدرس که نماد مجلس ونمایندگی است امروز زنده بود و نطق هاشمی را گوش می‌داد که اینگونه بی رحمانه بردکترمطهری تاخت آنهم به جرم عمل به وظایف ذاتی نمایندگی مجلس که همانا حراست و نظارت بر قانون و حسن اجرای آن است! از کی برائت می‌جست؟
آیا برطبق قانون دخالت نظامیان درسیاست و اقتصاد ممنوع نیست؟
اینکه نماینده ای اینگونه همکارخود را به جرم انجام وظایف قانونی نمایندگی مورد شدیدترین حملات قرارمی دهد جز اینکه خود را نماینده مردم نمی‌داند وحفظ منافع یک قشر و یا یک گروه را افضل برمنافع مردم می‌داند چه معنی می‌تواند داشته باشد؟
اگر شهیدی که قبل ازورودبه میدان مین پوتین‌های نو رااز پایش درآورد امروز زنده بود وزندگی کارگزاران نظام ونمایندگان مجلس رامی دید وشاهداین اختلاف طبقاتی شدید وچپاول بیت المال می‌بود ازکی برائت می‌جست؟
اگر شهردار شهید ارومیه که برای خودش نامه کسرحقوق می‌نوشت امروز زنده بود ولایحه افزایش حقوق نمایندگان مجلس رامطالعه می‌کرد ازکی برائت می‌جست؟
اگر چمران بزرگ و امثال شهید طیب که زندگی در آمریکا و تحصیل. و تدریس در بهترین دانشگاه‌های دنیا را به عشق شهادت با خاک تفتیده جبهه‌های جنوب عوض کردند ومظلومانه به خاک افتادند امروز زنده بودند و شاهد زندگی فرزندان مسؤولان در خارج از کشور و مسؤلیت گرفتن دوتابعیتی های خارج نشین در حساسترین پست‌های مدیریتی نظام بودند از کی برائت می‌جستند؟
اگرشهید لاجوردی زنده بود و می‌دید پشت همان میزی که نزدیک‌ترین کسانش راهمچون دیگران به دست عدالت سپرد امروز کوهی از پرونده‌های غارت بیت المال و تبانی برعلیه خزانه ملت خاک می‌خورد واحکام صادره از قاضی خاموشی‌ها خاموش خفته‌اند ازکی برائت می‌جست؟
اگر اساتید شهید دانشگاه امروز زنده بودند و می‌دیدند در دانشگاهی که جوانیشان را فدای اسلامیتش کردند کسانی دیپلم نگرفته لیسانس می‌گیرند ازکی برائت می‌جستند؟
اگر شهید بهشتی زنده بود و می‌دید درخاک ایران مردمانی زندگی می‌کنند که زیر بار فقر آنچنان فشرده و خالی از آرمان شده أند که رای خود را به کمتر از پنجاه هزار تومان می‌فروشند و در همان جامعه کسانی هستند که می‌توانند ده‌ها هزار رای پنجاه هزار تومانی بخرند از کی برائت می‌جست؟
بگذارید شهدا آرام بخوابند که بیداری شهدا و تفکر شهادت و حقیقت طلبانه آنان خواب‌های زیادی را آشفته می‌کند.
خداوند ما را هدایت کند که قدم و قلم را جز برای رضای خدا برنداریم وسایه پرنعمت رهبرمعظم انقلاب ونظام مقدس اسلامی رابرمرزوبوم ایران مستدام بدارد. انشاالله
------------------------
میرآرش تقوی
 


کد مطلب: 402058

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/402058/اگر-مطهری-ره-زنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1