تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۹۹۹
یادداشت:

آیا ورزش هندبال کهگیلویه و بویراحمد اقتدار دارد؟

سید محمد محدث
۱۵
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا ورزش هندبال کهگیلویه و بویراحمد اقتدار دارد؟
کبنا ؛ متن ارسالی

در حالی که صنعت ورزش، سهم غیر قابل اجتنابی از تولید ناخالص ملی برای بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا جنوبی را دارد، کشور ما در نتیجه بی تدبیرهای بسیاری که در این چهل وجود داشته، همچنان با حرکت لاک پشتی در حال رقابت با دنیا است. نوسانات بی شماری که در رشته‌های مختلف ورزشی داشته‌ایم در کنار ضعف مدیران در مدیریت باشگاهها و تنزل شخصیت باشگاهها به تیم‌های ورزشی و همچنین نحوه برنامه ریزیهای مبتدیانه، مبین این حقیقت است که گاهی تلاطم وار، جهشی در ورزش داریم و خیلی زود هم عامل موفقیت را از بین می‌بریم و دوباره برمی گردیم به نقطه شروع. همگان بر این نکته اذعان داریم که در این استان جوانانی هستند که متخصص به رشته‌های گوناگون ورزشی بوده و برای پویایی ورزش در سطح ملی و بین المللی عملکرد موفقی خواهند داشت. بنابراین برای رسیدن به تعالی در حوزه‌های مختلف، نیازمند مدیران خوشفکر و مدیریت متعهد و آگاه هستیم. هرچه به عقب برگردیم، وفور نعمت سالم سازی و نخبه پروری را در میان آن همه محدودیت‌های زیرساختی و محرومیت‌های زیربنایی شاهدیم. چرا باید برای رسیدن به قلعه‌های پرافتخار ورزشی، دستان پرتلاش را کوتاه و تفکرات تحولگرا را تقبیح کنیم؟ چرا باید جوانان ما فکر کنند که راه موفقیتشان خارج از این استان هست؟ چرا باید نخبگان ورزشی ما در استان‌های دیگر نام خود را بر ورزش کشورمان دیکته کنند؟ در دهه‌های اول انقلاب که خیلی از استانهای برخوردار، در تیم‌های ملی و در رده‌های نوجوانان و جوانان، محلی از اِعراب نبودند، کهگیلویه بزرگ، سهمی در تیم‌های ملی داشت. اما الان چه؟ آنچنان فهم مدیران را کم کردیم و انتصابات را در لایه‌های سیاسی و خانوادگی قرار دادیم که باورمان شده است که دیگر به هیچ جایی نمی‌رسیم.
یکی از ستاره‌های درخشانی که در میان این همه نبودها و نیست‌هایی که چشم مدیران آنها را ندیده و درکشان از تصورش عاجر مانده، هندبال استان کهگیلویه و بویراحمد است. شاید به باور حقیقت سخت باشد که در میان این همه چالش و تنگناهایی که عامدانه جلوی پای ورزش هندبال گذاشته شده، جوانی کاردان و متبحری همچون علی ضامن آویش با ترسیم هر آنچه باید در نظر گرفت و هر آن قدر که باید سختی کشید، تحمل نمود و تاب آورد، بالاخره گلیم هندبال استان را از زیر بی تدبیری و ناهماهنگی‌های ورزش استان، بیرون کشیده و در میان بزرگان کشوری، آقایی می‌کند. تا چند سال قبل، اکثر هیئت‌های ورزشی در این استان برای خود نامی داشتند و توانی برای حرکت، ولی متأسفانه هندبال استان حتی دستی برای کمک هم به سویش دراز نمی‌شد. ولذا برای بلند شدن از جایی که خارمغیلان هم ممانعت می‌کنند، درایت و تفکر در کنار مدیریت و برنامه می‌تواند آن چیزی شد که امروز هندبال استان به تنهایی قائم به آقای علی ضامن آویش شده و راه موفقیت را دوچندان در حرکت است. یقیناً بسیاری از جوانان استان ما به لطف مدیریت‌های غلط ورزش استان، با این ورزش بیگانه هستند ولی ورزش هندبال استان با مدیریت تحولگرای آقای آویش طی دوسال از رتبه 28 کشوری به رتبه 4 رسیده و نگاه مدیران این ورزش در سطح ملی و باشگاهی به دست آوردهای آقای آویش بوده است.
 علی ایحال استاندار محترم و سایر مدیران استانی و شهرستانی باید بدانند که این موفقیت از پشت میز و صندلی‌های گرانقیمت و فاخر به دست نیامده است. در دورانی که باید مدیران استان برنامة شکوفاسازی نخبگان ورزشی را در میان حجم بزرگی از امکانات به دست می‌آوردند، آقای آویش از صدقة سر مسئولان ورزش استان، در سالن‌های ورزشی می‌خوابید و بدون از کمترین امکانات رفاهی و معمولاً به هزینه‌های شخصی سفر می‌کرد و کسب دانش می‌نمود و دورنمای ورزش هندبال را نظاره بودند. آنچه برای مدیران استانی ما باید الگوباشد، تلاش‌های صادقانه و بی منتی است که آقای علی ضامن آویش برای هندبال استان هزینه نمودند. باید مدیرانمان یاد بگیرند که «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود **** مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد».
با این فهم مدیریتی که در استان داریم و این همه بی خیالی که خیلی از مدیران مرتبط به ورزش را فراگرفته است، تنها برخی از موفقیت‌های آقای آویش و هندبال استان را تیتر وار بیان می‌کنم تا شاید رگ غیرت و تعهدتان برای حمایت و پویایی ورزش تکانی بخورد.
1-داوری مسابقات استانی و منطقه‌ای به لطف تبحر و تخصصی که آقای علی ضامن آویش دارند.
2- کسب تجربه موفق طی 9 سال رئیس کمیته داوران استان و یک سال دبیر هیئت هندبال استان.
3-یک سال موفق در سمت سرپرستی هندبال استان.
4- در سال 96 به دلیل موفقیت‌های بی شماری که داشتند به عنوان رئیس هیئت هندبال استان منصوب می‌شوند.
5- ارتقاء ایشان به ریاست هندبال منطقه هفت کشور.
6- از سال 95 تاکنون حضور مقتدرانه تیم‌های هندبال مردان نفت و گاز گچساران و فراز بام خائیز دهدشت و همچنین تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران در لیگ برتر کشور.
7- حضور یک کوبل داوری از استان با درایت، مدیریت و برنامه ریزی آقای آویش در لیگ برتر و حضور کوبل های دیگری از داوران بانوان و آقایان استانی در سایر لیگ‌های کشور.
8-معرفی تعدادی از مدرسین هندبال استانی به فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی برای تدریس در کلاس‌های تحت نظر آن فدراسیون.
حال که در این دو سال موفقیت‌هایی کسب شده که نام استان، مرزهای بین المللی را نشانه رفته است، کمی انصاف به خرج دهید و پشتوانه ورزش هندبال باشید. گرچه وظیفة مدیران استانی است که خدمتگزاران ورزش را حمایت کنند و مسیر موفقیت‌ها را بهبود بخشند و از نفوذ موانع و آسیب‌های اجتماعی به زندگی فردی و اجتماعی مردم ممانعت کنند لیکن، آقای علی ضامن آویش هیچ انتظاری از مدیران استان ندارند. چرا که ایشان آبروی خود و زندگی شخصی‌اش را پشتوانه‌ای برای اعتلای ورزش هندبال استان نموده است. ایشان تقریباً تمامی سفرهای ورزشی را با هزینه و ماشین شخصی رفته‌اند و نام استان را برافراشته‌اند. حداقل کاری که از شما بر می‌آید این است که حرمت ایشان را به لطف این مردم و نوجوانان و جوانان استان پاس بدارید. وزنِ آدمی مثل علی ضامن آویش برای هندبال استان خیلی وزین‌تر از مدیرانی است که برای کل ورزش استان مدیریت می‌کنند. نگذارید، آقای استاندار نگذارید هندبال استان از اقتدار بیافتد. در این دوسال، به لطف پروردگار و درایت و مدیریت آقای آویش، آنچه را نداشتیم به دست آوردیم و لازم است که آنچه را داریم به راحتی از دست ندهیم.
--------------------------------------------
سید محمد محدث
--------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

صادق حاج هاشمي
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب اقاي محدث ميشه بگيد چقدر از گذشته هندبال باخبريد يا اينكه تا حالا توب هندبال در دست گرفتيد از كدوم سالن حرف زديد كه منكه حدوده بيستو انديست در هندبال فعاليت دارم هنوز متوجه نشدم جناب اقاي اويش هم فكر نكنم حتي خودشون از اين متني شما نوشتيد باخبر باشند و اين متن بوي تفرقه ميده توي اين متن همه متوجه شدن كه جاي پدر هندبال كهگيلويه خاليست جناب اقاي محدث افتخاراتي در كهگيلويه افتاد و پيشرفتي كه تمام رده هاي سني هندبال دركشور بدست اومد رو ماكه خاك خورده هندباليم بهتر ميدونيم كه اقاي پارساييي با تلاش و بيخوابي و زحمت بدست اوردند ولي هروقت از ايشون پرسيدند كه چگونه بدست اورد حتي از كساني كه در نيمه راه تنهاش گذاشتند ياد كردو گفت من باكمك دوستان به اين جايگاه ورزشي رسيدم جناب اقاي محدث كاش كمي با تحقيق ميكرديد تا بفهميد اين افتخارات از رحمتهاي شبانه روزي كي بوده بله من بهتون ميگم كه بدونيد فقط وفقط مهندس پارسايي البته ايشون خودشون هيچوقت اينو قبول ندارند وهميشه از تمام دوستان حتي كساني كه حدود دوسال هست حتي يك نگاه به هندبال كهگيلويه نداشتند بهر حال اين رو به عنوان يك دلنوشته حساب كنيد من بنوبه خودم لازم دونستم اينارو كه چكيده اي از زحمات شبانه روزي مهندس پارسايي بود بگم من هنوزيادم نرفته سفارشهاي ملتمسانه جناب مهندس رو براي داوري دادن به كوبلي كه حالا بقول شما پيشرفتشون رو به اسم ديگري نسبت بديد كاش اين متن رو نمينوشتيد فكركنم اين متن يك طراحي بوده وسلام
Iran, Islamic Republic of
نفت و گاز از سالها قبل توی کشور مطرح بوده، تیم تازه لیگ برتری شده دهدشت هم به لطف آقای پارسایی به اینجا رسیده، اگه اقای آویش مدیریت خولی داره فکری به حال هندبال مرکز استان بکنه،واقعا زشته برای هندبال که مکز استان هندبالی نداره
موسوی
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و خسته نباشیدخدمت جناب اقای اویش
موفقیت این دو اندی سه سال اخیرهیئت هندبال استان بر کسی پوشیده نیست و همه میدانیم جناب مهندس اویش چ زحمتهای بیشماری برای این هیئت هندبال استان کشیده اند جا داره از همینجا تقدیر ویژه ای خدمت ایشان داشته باشم و برای هندبال استانم ارزوی موفقیت و سربلندی را دارم
وحید افرا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود بر تمام ورزشکاران و ورزش دوستان بالاخص جناب اقای محدث
بی شک فرمایشات جناب عالی حرف دل بسیاری از خاک خوردگان این ورزش جذاب و دوستداشتنی ست کاش افرادی بودن مثل شما ک با نگارش چنین حقایقی تلنگری بزنند ب این مدیران زحمتکش تا شاید گوشه چشمی هم ب این ورزش موفق داشته باشند
ب امید موفقیت های بیش از پیش ورزشکاران استان
ماهان
Iran, Islamic Republic of
حقایق همیشه تلخ بودند ۰۰شما دم از حق میزنید ؟من در عجبم جناب محدث چرا حرف از هندبال یاسوج نزدید که دوستانتان سکاندار آن کرسی هستن هنوز توانایی ساخت یک تیم هفت نفره رو نداشتن ۰اونوقت دم از افتخار و دستاورد و مدیریت میزنید و تلاش ها و افتخارات هندبال فرازبام خائیز دهدشت رو به کس دیگه نسبت میدهید ۰حرفای سخیف شما حتی ارزش خواندن نداشت ۰اگه دنبال رشد و شکوفایی و مدیریت هستین ی سر بزن سالن ورزشی شهیدباهنر۰دهدشت و افتخارات هندبال دهدشت رو اگر وقتتان مجال داد به عینه مشاهده کنید ۰شما که الفبای هندبال رو نمیدانید چطور به خودت اجازه دادید زحمات شبانه روزی و بی وقفه سرپرست تیم ملی جمهوری اسلامی ایران جناب مهندس مجید پارسایی و مجموعه فرازبام خائیز را به کس دیگه نسبت دهید ۰مجموعه ورزش استان باید به خود ببالد که شخص مجیدپارسایی هندبال دهدشت رو به عنوان قطب هندبال درسراسرکشورنمایان کرد۰چشم هایی به بیداری کوه خائیز باید نظاره گر این رشد وشکوفایی باشند ۰۰۰و درپایان عرض میکنم(تاکور شود هر آنگه نتوان دید)
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید حضور مچموعه هندبال استان کهگیلویه و بویر احمد و تقدیر و تشکر از این بزرگواران زحمت کش در صدر آنها جناب آقای آویش رئیس محترم هیئت هندبال استان و همه ی طرفداران و مردم فهیم هندبالی
Denmark
شرافت زبان به بيان است و شرافت قلم به رقم
جناب محدث همه ميدانيم كه هندبال كهگيلويه(دهدشت)و نه استان با درايت ، مديريت و تلاش اعم از مادي و معنوي مجيد پارسايي(سرپرست تيم ملي) به اين جايگاه رسيد و در كشور مطرح شد ، شما و دوستانتان بدون هيچ زحمت و فعاليتي در صدد مصادره موفقيت هاي پي در پي هندبال دهدشت به نام خودتان هستي.
حرف از كدام مديريت ميزنيد؟
بارها ثابت شد كه بدون همكاري مجموعه فراز بام و مهندس پارسايي حتي توان برگزاري يك مسابقه چار جانبه.
مجموعه فرازبام و نفت را كنار بگزاريم هندبال در دوران مديريت آقاي.
در مورد كوبل داوريتان هم عرض كنم اگر به احترام مهندس پارسايي نبود. يك مسابقات آموزشگاهي
وسلام
ملا
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث خیلی مغلطه داشتی و افکار عمومی رو‌خراب کردی وهمچنین شخصیت خودتو.اول نگاه وتحقیق کن بعد قلم بچرخان. چه صدحیف که متنت ارزش جواب دادن ندارد
تماشاگر
Iran, Islamic Republic of
فقط مزکی
ثناخواه
Norway
گاهی تحیر واژه ی کمی است برای بروز برخی اتفاقات در حوزه های مختلف در یک جامعه؛ چه در سیاست و اجتماع چه در ورزش وفرهنگ ؛ امروزه ورزش در تمام دنیا به عنوان یک تجارت مدرن وابزار قدرتمند انتقال و گسترش فرهنگ محسوب می شود برای نمونه به دو مصداق بارز انتقال و گسترش فرهنگ در دو جامعه قطر و انگلستان از طریق ورزش اشاره می کنم ؛ وقتی محمد صلاح ماشین گلزنی بندرنشینان لیورپول هر هفته و هر بازی گل میزد و شادی به سکوهای آنفلید بر می گشت و محمد سجده می کرد ،بعد از هر گل بارهای بار ، و مردم بندر لیورپول متوجه مسلمان بودن و قران خواندن صلاح می شوند در اقدامی جالب تصمیم می گیرند مسلمان شوند و تعداد کسانی که در این شهر مسلمان می شوند هر روز بیشتر و بیشتر می شود ؛ یعنی صلاح بدون هزینه وبدون رسانه در قلب اروپا مردم را به رفتار ارزشی خود در قالب گل زدن به اسلام دعوت می کند یا وقتی تیم چند ملیتی هندبال قطر نایب قهرمان جهان می شود در جواب خبرنگاری که از وی پرسید با این تیم پرهزینه و چند ملیتی قطر چه هدفی دارید ، جوابش همین یک کلمه بود ؛ "قطر"؛ یعنی فقط نام قطر مطرح شود همین و بس....دقت در هر دو مصداق بالا نشان می دهد ورزش چه پتانسیل عظیمی برای توسعه و گسترش فرهنگ یک ملت یا کشور دارد.

ذکر مقدمه بالا مخصوصا برای تبین و تشریح یک رویداد مهم در ورزش استان محروم کهگیلویه وبویر احمد و شهر محروم تر دهدشت بود که در سالهای اخیر اتفاق افتاد.

"هندبال کهگیلویه وبویر احمد و دهدشت و مجید پارسائی و مجموعه فرازبام خائیز دهدشت" ؛ هیچ کس نمیدانست و فکر هم نمی کرد روزی دیار بلاد شاپور سرزمین همیشه پردرد اما پر استعداد روزی در سطح اول و لیگ برتر یک رشته ورزشی حضور داشته باشد و هیچ فکر نمی کرد روزی تیمی از کهگیلویه در یک رشته ورزشی در هر رده ای بتواند حتی به مسابقات کشوری راه پیدا کند ؛ اما امروز ورزش کهگیلویه با درایت ،کار منسجم و ساختاری و مدیریت وعلاقه وافر و حضور سرمایه گذاری دلسوز و علاقمند به نام مجید پارسایی در سطح اول لیگ برتر هندبال حضور خواهد داشت و افزون بر آن در تمام رده های سنی مجموعه هندبال فرازبام خائیز در سطوح منطقه ای ،استانی وملی دارای افتخاراتی است که همه ی اینها و درخشش احتمالی تیم بزرگسالان در لیگ برتر هندبال کشور محصول حضور پرتلاش و مسئولانه پارسائی و مجموعه دلسوز فرازبام خائیز است.

در سه شهرستان بزرگ استان ورزش هندبال حال متفاوتی دارد ؛ گچساران به مدد ساپورت بی مقدار نفت وگاز و بهره گیری از منابع مالی سرشار نفت سالهاست در ورزش هندبال حضور دارد ، یاسوج با همه ی امکانات سخت افزاری و نزدیکی به مرکز قدرت مدیریتی در استان در این رشته ورزشی حال خوبی ندارد ولی دهدشت به یمن استعداد های فراوان ،تلاش و مدیریت صحیح ،بهره گیری از حداقل امکانات شهرستان ، توجه به تمامی رده های سنی از مدرسه هندبال تا تیم بزرگسالان ،برگزاری کلاس های آموزشی -توجیهی هندبال و مهمتر از همه دلسوزی سرمایه گذار بخش خصوصی با بهرمندی از پتانسیل مربیان ملی و حضور جوانان علاقمند و تعامل با همه ی دستگاه های شهرستان توانست بدون اتکا به نزدیکی با مراکز قدرت یا پول بی مقدار نفت نامی برای خود دست وپا کند به طوری که امروز دهدشت قطب هندبال ایران و مرکز بزرگ استعداد پروری این ورزش زیبا است.

از افتخارات باشگاه فرازبام خائیز میتوان به
١-‌راه یابی به لیگ برتر هندبال کشور در سال ٩٧ و کسب نایب قهرمانی مسابقات لیگ دسته یک کشور ‌در مرودشت شیراز
.
٢-‌ کسب مقام سوم قهرمانی جوانان کشور در( قا‌ئنات ) خراسان جنوبی
و کسب مقام چهارمی مسابقات قهرمانی در سبزوار خراسان رضوی
.
٣_‌کسب مقام سوم قهرمانی نوجوانان کشور در نجف اباد (‌اصفهان)
.
٤_ کسب مقام نایب قهرمانی قهرمانی نونهالان کشور در شیراز
.
٥-‌ کسب نایب قهرمانی دانش اموزان کلیه مدارس کشور در مرودشت شیراز
.
٦_‌کسب مقام اول در مسابقات منطقه ٧ در همه رده ها پایه

٧-کسب مقام ‌اول در مسابقات استانی در رده خردسالان و نونهالان

این رزمه به حساب می اید اقای محدث‌!‌ و باید بدانید این افتخارات برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد به بدست امده و من به عنوان شاگرد این مجموعه و مربی پایه اکادمی فرازبام خائیز دهدشت برایم جای تعجب دارد که چنین چیزی میشنوم برایمان شفاف سازی کنید که در کدام کار و یا مسابقه کسی از هیت استان یا راستان اقای اویش به باشگاه فرازبام خائیز دهدشت کمکی یا پشتیبانی کرده است ؟‌ لط‌فا بگویید اقای اویش در جایگاه کمیته داوران کدام داور رو به هندبال جامعه معرفی کرد ؟.... ‌برای چه نمی گویید چرا در این مدت مرکز استان هنوز یک تیم خوب در حد استان ندارد شما از چه چیزی صحبت میکنید که بدون هیچ اگاهی افتخارات باشگاه فراربام رو به نام اشخاصی میزنید که هیچ زحمت و عرقی در راه موفقیت این باشگاه نکشیده اند جای بسی تاسف دارد برای این حرف های که شما نقل میکنید .
اسم گرونه وشهر ویرو

(‌به چیزی گفته میشود که نامش با اصل و واقعیت مطابقت ندارد)

‌مربی آکادمی هندبال فرازبام خائیز دهدشت
سید اسماعیل ثناخواه
مجید
Iran, Islamic Republic of
حیفم اومد جوابتو بدم
چون معلوم نیست چی نوشتی جناب
رزومه ها رو خودت بخون خندت میگیره
چشمانی به بیداری کوه خائیز میخواهد تا نظاره گر رشد و شکوفایی هندبال فرازبام خائیز دهدشت به تماشا بنشینند
مدیریت مدرن و منظم مجموعه فرازبام در رآس آنها مجید پارسایی همگان را به مات و مبهوت کرده۰

تا کور شود هر آنکه نتوان دید
مجید
Iran, Islamic Republic of
حیفم اومد جوابتو بدم
چون معلوم نیست چی نوشتی جناب
رزومه ها رو خودت بخون خندت میگیره
چشمانی به بیداری کوه خائیز میخواهد تا نظاره گر رشد و شکوفایی هندبال فرازبام خائیز دهدشت به تماشا بنشینند
مدیریت مدرن و منظم مجموعه فرازبام در رآس آنها مجید پارسایی همگان را به مات و مبهوت کرده۰

تا کور شود هر آنکه نتوان دید
احمد کشاورز
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
آقای محدث فقط مطالبی در مورد جناب آقای آویش نوشتند و زحمات این عزیز را در هیئت هندبال استان به نگارش درآوردندو در این بین کسی را تخریب نکردند اما بعضی از طرفدران آقای پارسایی با نوشتن مطالب تند خود، اختلافات درون هیات هندبال را برای امثال بنده که خارج از این گود ورزشی هستیم نمایان ساختند.
لازم می دانم به شما دوستان عرض کنم، بجای درج این مطالب بیایید به آقای آویش و مجید پارسایی و دیگر عزیزانی که در این عرصه زحمت می کشند و همگی همشهری ما هستند افتخار کنیم، چرا که با تخریب و از جاده خارج کردن هر یک از این عزیزان لطمه جبران ناپذیر به شهرستان کهگیلویه خواهیم زد.
موفق و پیروز باشید
سیدمحمدمحدث
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
بااحترام به مخاطبین عزیز ، متنی در حمایت کلی از هندبال و ریاست زحمت کش و بی ادعای این رشته منتشرکردم ، آنهایی که محدث را از نزدیک میشناسند میدانند که سعی کردم صداقت را هیچ گاه از خودم دور نکنم ، از بزرگانی نَسَب دارم که در عین بزرگی همیشه افتاده و خاکی و سربه زیر بودم ، هیچوقت تَوَهُم شهرت نداشتم ، هیچوقت کسی را اجیرنکردم که با انتشار متن ها و تصاویرم در فضاهای مجازی به من شخصیتی پوشالی بدهد ، هیچوقت شبیه گرگ نبودم در لباس میش ...
آنچه نگاشتم حقایقی بود که در دو سال اخیر بیان کردم ، به حرمت برخی از دوستان عزیزم در هندبال که در عین گمنامی بزرگ هستند و شرافتمندانه خدمت میکنند از جواب دادن به کامنت های هدایت شده و متن های سفارش داده شده فعلا" امتناع میکنم و یقینا" آنچه میدانم و وظیفه دارم در اختیار مراجع ذیصلاح جهت بررسی و پیگیریهای قانونی قرار دهم بدلیل رفتارهای قلدرمآبانه و دد منشانه برخی افراد فاسد ، پیگیری خواهم کرد و اسناد آنها را ارائه میدم تا سره از ناسره مشخص شود و حد و حدود همه ما روشن گردد . از تمامی کسانی که از قدرت درک و سطح تفکر برخی از افراد خودخواه و مُتَوَهِم تاسف خوردند و ابراز نگرانی کردند و آزرده خاطر گشتند صمیمانه پوزش میطلبم .
یقینا" جوابی در خور شان برخی از افراد دارم ولی به حرمت عزیزانی که مرا به سکوت علی وار فراخواندند صرفا" در این فضا و در این رسانه بیش از این نمینگارم ولی از الان از مجاری متولی و قانونی پیگیر و هویت افراد را با ارائه اسناد و مدارک روشن خواهم کرد .
درپایان ضمن پوزش از دلسوزان و وارثان گم نام و بی بدیل ورزش کهگیلویه عزیز با شعری از شاعر ولایی کشورمان حاج مطیعی در جواب منتقدان بی منطق و سودجو برای گم راهان و غافلان آرزوی هدایت و نجات را از درگاه یکتای بی همتا مسئلت نموده و امیدوارم بتوانم نجات بخش ورزش از لوث وجود افراد خناس صفت با حمایت مسئولان ذیصلاح باشم.
ای دوستان که در صف دوم نشسته اید!

وی دوستان که در صف سوم نشسته اید!

ای دوستان که در صف چارم به هردلیل

یا اینکه جایی از صف پنجم نشسته اید!

ای دوستان... شما... نه... شما... پشت نرده‌ها

آری شما که غرق تبسم نشسته‌اید

ای دوستان که در صف شش، هفت، هشت، نُه

فرقی نمی کند صف چندم نشسته اید

دیگر نصیحت صف اول صلاح نیست!

ای ناصحان که در دل مردم نشسته اید

گویند حرف عدل مگویید و مشنوید

دندان نهید روی جگر خاصه روز عید

وحدت شکن مباش و خیانت مکن دگر

دعوت به کار و خدمت و همت مکن دگر

از کارگر ز دست پر از پینه اش مگو

از دردهای سینه ی بی کینه اش مگو

آیینه ی تظلّم پیر و جوان مباش

فریاد دادخواهی معدنچیان مباش

آخر چه وقت دم زدن از عدل حیدر است؟

نهج البلاغه بسته بماند وزین‌تر است!

وحدت شکسته هر که به دشمن زند نهیب!

حرمت شکسته هر که ز جرأت برد نصیب!

هر شکوه از خیانت دشمن خیانت است!

باید گذاشت تا به ابد دست روی دست

باید گذاشت تا به ابد دست روی دست

گر پشت پا زده ست به عهدی که بسته است

مداح را چکار به نقد و نصیحت است؟

مداح مدح ما کند و بس کفایت است!



کم نیست حرف‌های نگفته هنوز هم

کم نیست دردهای نهفته هنوز هم

ذاکر شوی نفس نفست وقف هیئت است

وقف صدای مردم و نذر عدالت است

آموختیم امر به معروف با حسین

هرکس حسینی است و فدایی‌ست یا حسین

مدح حسین نقد کژی‌های امت است

مداح نور دشمن تزویر و ظلمت است

هر دم میان "هِق‌هِق" و "حَق‌حَق" زحق بگو

چون دِعبِل و کُمِیت و فَرَزدَق ز حق بگو

مداح اهل‌بیت زبان نگفته‌هاست

فریاد او صدای هر آنکس که بی صداست

قند است نقد، تلخ شده کامشان چرا؟

عریان شده ست دشنه ی دشنامشان چرا؟

تحریم های تازه رسیده به خیر باد

تحریم دادخواهی و تحریم انتقاد

هرگز نمی‌رویم به ترس از میانه، ما

مرد شهادتیم چنین فاتحانه، ما

ای مردم همیشه مقاوم، به یادها

ای قوم استوار در این گردبادها

ای سروهای در دل تاریخ سربلند

ای مردم همیشه غریب و شکوهمند

تنها اگرچه در دل سنگر رها شویم

ما عهد بسته ایم زبان شما شویم

زخم زبان ز دوست و دشمن چشیده ایم

توهین نکرده‌ایم؛ که توهین شنیده ایم

حاشا در این مجاهده کوتاه آمدن

یا با فساد ثانیه ای راه آمدن

باتشکر
سیدمحمدمحدث
۱۳۹۷/۵/۲۳
موسی نژاد
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام خدمت عزیزان
متن ها و پاسخ های متن بالا بوی دشمنی در رشته ورزشی هندبال می‌دهد
من به عنوان یک هوادار ورزش استان هیچ کدام از اتفاقات یاد شده را بد نمیبینم
اینکه استان ما در لیگ برتر هندبال تیم دارد. مربی دارد
داور دارد
هیچ کدام بد نیست بلکه بسیار هم خوب است
برای این استان محروم می‌تواند بارقه امیدی باشد و انگیزه ای برای جوانان و نوجوان این استان
من در خبرها از سال‌های پیش میدیدم که در واترپلو و همچنین هندبال در سال‌های اخیر که در لیگ برتر قهرمان و نایب قهرمان هم شده ایم
متن اقای محدث بیش‌تر به سمت مسئولان ورزش استان به سبب حمایت از رشته ورزشی هندبال است نه تخریب بقیه
جا دارد از همه زحمتکشانی که ورزش را زنده نگه داشته اند تا جوانان کم امکانات این استان سمت راههای غیره ورزش نروند تشکر و قدردانی کنم و اگر کسی کاری. را برای جوانان این استان انجام می‌دهد لطفش به این است که منتی بر سر کسب نداشته باشد
بعضی کسانی که در این فضا اسمشان برده را میشناسم انسان‌های با شخصیت و متین هستند
بی احترامی به این عزیزان دور از انصاف است
یک توصیه به عزیزان هندبال استان دارم که بجای جبهه گیری علیه هم حامی هم باشید
که چنین رفتارهای تیشه به ریشه خود زدن است و بس
به امید روز های درخشان برای ورزش هندبال استان
و دیگر رشته های ورزش استان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1