تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۰۱۹۲۶
یادداشت:

تحلیل نامه‌ی انتقادی خرامین به تاجگردون؛ اکثر نخبگان انتقادات را متوجه «او» می‌دانند

مهدی صیادی
۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیل نامه‌ی انتقادی خرامین به تاجگردون؛ اکثر نخبگان انتقادات را متوجه «او» می‌دانند
کبنا ؛مهدی صیادی

دکتر علی خرامین اگر چه حضور کمی در رسانه‌ها دارد اما هر گاه نام و صحبت و یا مطلبی از او در رسانه‌ها آمده است آن حضور توانسته است یک نقطه عطف در موضوع و اتفاق مربوطه باشد.
مقالات انتقادی وی در مورد حج، و هم چنین برجام و بعدها مناظره‌هایی که در این موضوع با حضور خرامین و کارشناسان دیگر برگزار شد تا مدت‌ها محمل بحث‌ها و گفت و گوهای بسیار میان موافقان و مخالفان بوده است.
نامه‌ی اخیر خرامین را برخی‌ها سعی کردند صرفاً از زاویه و پنجره انتخاباتی نگاه کنند و از همان زاویه نیز به تحلیل آن بپردارند در حالی که این نامه صرفاً یک نامه انتخاباتی نیست و باید برای تحلیل آن انتخابات را بخشی از یک تحلیل و نگاه بزرگ‌تر قلمداد کرد.
نگاه خرامین می‌تواند یک فریاد و اعتراض دانشگاهی به رفتارهای پوپولیستی تاجگردون و درگیری‌های روزانه در فضای رسانه ای استان دانست. شاید بتوان ادعا کرد در این نامه همان قدر که به تاجگردون اعتراض شده است نقد و اعتراض به عملکرد سایر نمایندگان به ویژه نماینده بویراحمد و دنا نیز در آن مستتر است.
خرامین با نگاه یک شهروند اما با ادبیات آکادمیک و به دور از تعصب و پرداختن به حواشی و یا مچ گیری دقیقاً بر دغدغه این روزهای مردم کشور انگشت گذاشته است. جامعه و به ویژه وضعیت اقتصادی جامعه چند وقتی است دچار یک التهاب عجیب شده است التهابی که بنا بر تاکید همگان بخش زیادی از آن نتیجه سوءمدیریت ها در درون کشور است و اگر قرار است کسی بابت این سوءمدیریت ها بازخواست شود تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون بودجه از اولین بازخواست شدگان است موضوعی که خرامین پیش از بقیه بر آن انگشت گذاشت تا هم مطالبه مردم را فریاد زده باشد و هم نهیبی به مجلس و نمایندگان آن زده باشد تا شاید به خود آیند و به بهبود این اوضاع کمک کنند.
نقد و ایراد خرامین بر تاجگردون نقد و ایرادی است که اکثر نخبگان جامعه متوجه تاجگردون می‌دانند. مردم و نخبگان استان از تاجگردون توقع نقش بازی‌های کلان تر را دارند ولی تاجگردون خواسته و یا ناخواسته و به ویژه در یک سال اخیر به نوع شدیدی از پوپولیسم مبتلا شده است که نتیجه آن نه تنها کمکی به رشد استان نخواهد کرد که اتفاقاً یک برگشت به عقب تاسف بار را نیز در پی خواهد داشت.
تاجگردون گاهی در جلسات برنامه ریزی استان پیامک اختلاف برانگیز برای فرماندار می‌فرستد، گاهی دنبال صلح کنونی محلی است، گاهی پیشینه‌ی خانوادگی‌اش را به رخ می‌کشاند و .... و این همه یک آفت برای استان و جایگاه نمایندگی در استان است. فرصتی که باید به توسعه استان کمک کند ولی متاسفانه بیش‌ترین ضربات به توسعه استان از ناحیه همین رفتارهای پوپولیستی اتفاق افتاده است.
ممکن است تاجگردون در تحلیل خود برای چنین رفتارهایی نیاز به رای و همراهی با خواست عمومی را دلیل بداند ولی یقیناً این رفتارها حتی اگر در کوتاه مدت و توسط عده قلیلی مورد استقبال قرار گیرد در بلند مدت هیچ نتیجه مثبتی برای فرد و جامعه نخواهد داشت.
نامه انتقادی خرامین یک فرصت طلایی برای نمایندگان استان است تا افق دید خود را از استان وساختارهای بعضاً متصلب کهنه آن خارج کنند و از فرصت نمایندگی برای رشد و توسعه استان کمک گیرند.
باید منتظر ماند و دید آیا این نامه همان اندازه که افکار عمومی را به استقبال و واکنش وا داشت می‌تواند بر رفتار نمایندگان استان در مجلس و اطرافیانشان نیز تاثیر گذار باشد و آیا این نامه باز هم یک نقطه عطف خواهد بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بنام حدا بعنوان یک کهگیلویه اصلاح طلب اقای دکترتاجگردون شمابخوبی میدانیدکه مااصلاح طلبان کهگیلویه چه ارادتی به خانواده ی بزرگ تاحگردون داشته ایم بالخص حاج بهرام تاجگردون که هنوز عکس ونوارهای سخنرانی ایشان درخونه هایمان است وچهره ی ابن مبارزرابه نسلهای جوانمان معرفی میکنیم که وافعا ازصمیم دل برای سلامتی ایشان دعامیکنم شما خوب میدانید دربزنگاهها مادرکنارشمابودیم انتظاذداشتیم که شمانماینده کل اصلاح طلبان باشی اماشماپچه های زحمت کش کهگیلویه رابرمیداری وجایگزینش گچسارانی میگذاری وحمایت خاصی ازشمانمیبینیم وحتی حاضری ازخارج استان نیرو بیاوری ولی ازکهگیلویه نه شمادربرداشتن نیروی هزینه داده ای مثل حاج کریمی دربرداشتن نقش اول رابازی میکنی وجایگزین از حوزه ی انتخابیه گچساران ویا باچراغ سبزشما فرماندارکهگیلویه رابرمیدارند ودها دیگر بدترازاین استانداری رااورده ایدکه. وداره مردم این استان ر. این پاداش مردمی که به اسم ونام ناجگردونها عشق میورزیدند نگارنده ی این گلایه ازکسانی بودم که دوستان جمع وروی پل پریم وگچساران دردوراول رای دادیم تارقیب برشماپیروزنگردد خدا یارویاورشماباشد
Iran, Islamic Republic of
املاتو درست کن
مجید
Iran, Islamic Republic of
همه می دونند مشکلات مملکت از کجاست و سیاست واقتصاد دو بال هستند
این مملکت رو با میراث تاریخی وطبیعی که ما داریم با توریسم خالی می شه اقتصادش رو چرخاند ودر رفاه هم زندگی کرد
خانه از پای بست ویران است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1