تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۰۱۹۰۱
یادداشت:

سخنی با مدیر جدید آموزش و پرورش دهدشت

متن ارسالی
۲۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سخنی با مدیر جدید آموزش و پرورش دهدشت
کبنا ؛متن ارسالی

قبل از هر سخن انتصاب شما را به عنوان مدیر آموزش و پرورش، تبریک عرض می‌کنم، و آنرا به فال نیک می‌گیرم، حال که این توفیق نصیب حضرتعالی شد تا بتوانید به فرهنگ، آموزش، و فرهنگیان شریف و زحمتکش، این منطقه خدمت نمایید، نکاتی را خدمت شما عرضه می‌کنم، امیدوارم، مورد توجه قرارگیرند، نکته اول: بی گمان آگاهید آموزش و پرورش از نظر مدیریتی طی چهار سال گذشته دوران سیاهی گذارنده است. مدیر سابق با عملکردی ضعیف و متزلزل سبب تنزل جایگاه مدیریتی، دربین فرهنگیان و عامه‌ی مردم شریف شهرستان شده بود! نکته دوم: با توجه به وامدار بودن مدیر، تصمیمات خارج از آموزش و پرورش، و در بازار گرفته می‌شد، که این مسئله در بین فرهنگیان و مردم، و حتی در سطح استان تبدیل به طنز تلخ ولی واقعی، شده بود، تا جایی‌که مجموعه‌ی مدیریت سابق توان دفاع یا توجیه عملکرد خودشان را نداشتند! نکته سوم: با توجه به اینکه انتخاب کادر اداری و آموزشی بر مدار شایسته سالاری نبود، شاهد چند دستگی اداری بین مدیر و معاونین ایشان بودیم، بطوریکه به تبع این چند گانگی تشکیل باندهای لوی جرگه ای در سطح آموزش و پرورش و مدیران آموزشی را شاهد بودیم! نکته چهارم: ضعف مدیریت و عدم شایسته سالاری و حفظ صندلی مدیریتی سبب شد، رسالت اصلی آموزش پرورش به فراموش شود، شاهد این مدعا افت آموزش، پذیرش کنکور، قبولی دروس نهایی، و.......‌ به تبع آن کسب رتبه آخر امو زش و پرورش دهدشت در استان بوده است!! نکته پنجم: طی چهار سال گذشته کوچک‌ترین انتقادی از مدیریت آموزش و پرورش منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی برای منتقدان می‌شد،! بطوریکه حلقه‌هایی را به عنوان مخبر در مدارس و بین فرهنگیان به کار گرفته بودند، و در اداره هم دوربین مخفی گذاشته بودند، تا بتوانند از این طریق صندلی ریاست خود را برای مدت بیشتری حفظ کنند! نکته ششم: شأن و منزلت فرهنگیان طی چهار سال گذشته خدشه‌دار شده بود، به همین دلیل هم اکثریت فرهنگیان دچار سر خوردگی و عدم انگیزه در کار و فعالیت شده بودند، حتی بعضی از فرهنگیان احساس حقارت می‌کردند برای کار اداری وارد محیط آموزش و پرورش شوند!! نکته هفتم: همانطوری که مستحضرید معاونین و مسوولین واحدها و حتی کارشناسان اداره اکثریت از حوزه راهنمایی هستند، و یکی از ضعف‌های مدیریت قبلی همین بود! پیشنهاد میشود اگر مایل به موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش هستید، براساس شایسته سالاری عمل نمایید، تا بتوانید آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خودش برگردانید! نکته هشتم: از آنجا که مدیر خوب بدون شک مشاوران قوی در کنار خود خواهد داشت، توصیه می‌شود بر خلاف مدیر سابق که مشاوران معدود و نه چندان قوی در کنار خود داشت، جنابعالی از مشاوران قوی با تجربه و دلسوز استفاده ببرید. در آخر تقاضا دارم فارغ از مسایل سیاسی و ... فرهنگیان شریفی که در آستانه‌ی بازنشستگی هستند را مورد توجه ویژه قرار دهید، نگذارید کسانی که ۳۰ سال زحمت کشیده، و عمر خود را صرف فرهنگ این مرز و بوم کرده‌اند، با بی مهری عده ای تازه به دوران رسیده مواجه شوند، و با خاطره ای تلخ آموزش و پرورش را ترک کنند! گرچه متاسفانه تاکنون درب آموزش و پرورش روی همان پاشنه می‌چرخد، انتظار می‌رود قبل از سازماندهی حداقل نسبت به تغییر معاونین اقدام فرمایید، در غیر اینصورت فرهنگیان آگاه و منصف خاموش نخواهند ماند! امیدوارم بتوانید آموزش و پرورش دهدشت را به جایگاه شایسته‌اش برگردانید. در پایان برای شما ارزوی توفیق دارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام دنبال پستی گیرت نمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای این همه....فقط از خودتون تعریف میکمنید ک مثلا بگن افرین حقوقتون افزایش ÷یدا کنه یا هدیه بگیرین ... خدا ..شایسته سالاری کو ؟
نقی
Iran, Islamic Republic of
واقعا معاون .. دهدشت ضعیف ترین معاون هست حتی یک روز در محل کار حاضر نیست ساع ۱۰ از خواب بیدار می شود و ساعت ۱۱ به خانه می رود
اصلا بحث اصلاح طلبی را اجرا نمیکند فقط دنبال دوستان خود و طایفه ی . می باشد
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده محترم, امیدوارم مدیر جدید نقاط ضعف مدیر سابق، را تبدیل به نقطه قوت خود نماید،حقیقتا آموزش و پرورش هیچگاه همانند چهار سال گذشته تحقیر نشد!!!
معلم
Iran, Islamic Republic of
با توجه به رویه نام گذاری های اخیر توسط داوری، اینجان. بهمن بیگی دوم می نامم. ایشان حقیقتا شایستگی ریاست دبستان روستای ما را دارد.
Romania
بسیار مغرضانه نگاشتی.نتایج کنکور امسال بیانگر همه چیزه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم مدیر اموزش و پرورش جدید تغییرات را هر چه سریعتر قبل از فرا رسیدن سال جدید شروع کنه . به خصوص معاونین اموزش و پرورش و مدیران مدارس که در چهار سال گذشته ضعیفترین عملکرد را داشتند
دهدشت
Romania
آفرین برنویسنده ی این مطلب.نقطه ضعف اصلی آموزش وپرورش ،مخصوصاآموزش متوسطه ی دوم( دبیریتان) همین موضوع هست
جواب
Iran, Islamic Republic of
سلام
ضمن موافقت با برخی مطالب بالا، نقدی بر آن وارد است
در مجموع حرف های بی سند و غیر منطقی زیادی را نشر داده اید که مجال پاسخگویی نیست و برخی مطالب را که من اطلاعات داشتم پاسخ دادم.
اول این که نویسنده این متن مشخص نیست و سطح تحصیلات، شناخت و تونمندی ایشان بر همه ما پوشیده است و شاید جسارت و شجاعت معرفی نام و نشان خود را ندارد که جای بسی تامل است.
دوم این که مدیر این سایت با ذکر این جمله که ((مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است)) این مطلب را منتشر می کند که به لحاظ کار خبری و رسانه ای صحیح نیست چرا که با خواندن این متن متوجه می شویم که این متن را یک نفر نوشته است که ذکر این نکته در اول این متن از طرف مدیر سایت جای بسی تامل است!!!
اما بعد
نصب دوربین های مدار بسته در راستای حراست از وسایل اداره می باشد و در همه ادارات و نهاد ها نصب شده است و همین دوربین ها فقط در شش ماه گذشته 2 مورد سرقت وسایل اداره و یک مورد سرقت وسایل همسایگان اداره را شناسایی کردند و نمی دانم چرا نوشته اید در اداره هم دوربین مخفی گذاشته بودند!!!!!! کدام دوربین مخفی؟؟؟/
فرمودید حتی بعضی از فرهنگیان احساس حقارت می‌کردند برای کار اداری وارد محیط آموزش و پرورش شوند!! مستند شما برای این گفتار چیست؟ چرا حرف های بی سند می زنید. لازم است بدانید که وارد شدن به کادر ستادی آموزش و پرورش باعث درگیر بودن در تمام طول هفته حتی تابستان و عید و جواب تلفن دادن های مکرر است و همین هم باعث عدم پذیرش پست های اداری از طرف برخی ها می شود.
فرمودید معاونین و مسوولین واحدها و حتی کارشناسان اداره اکثریت از حوزه راهنمایی هستند، ای کاش با ذکر یک آمار سر دستی مستندی برای این گفتار خویش فراهم می کردید. گفتار بی سند آسان است و شرعا حرام و قانوناً جرم البته اگر نویسنده شجاعت پذیرش مسئولیت متن خود را داشته باشد و اسم خود را بنویسد که ما ندیدیم!!!!!
فرمودید تا جایی‌که مجموعه‌ی مدیریت سابق توان دفاع یا توجیه عملکرد خودشان را نداشتند! لطفا بفرمایید کجا و چطور توان این کار نداشتند و چند بار و چگونه و در چه مکانی از آن ها درخواست پاسخگویی کردید و جواب ندادند؟ البته اگر شجاعت پاسخگویی داشته باشید.
فرمودید شاهد تشکیل باندهای لوی جرگه ای در سطح آموزش و پرورش و مدیران آموزشی را شاهد بودیم! لطفا بفرمایید چه باند هایی؟ چه کسانی؟ چه تصمیم هایی گرفته می شد؟ تاثیر این تصمیم ها چه بود؟ آیا سندی در این زمینه دارید یا این گفتار از ذهن شما نشئت می گیرد؟ گفتار بی سند آسان است اما ................
فرمودید شاهد این مدعا افت آموزش، پذیرش کنکور، قبولی دروس نهایی، و.......‌ به تبع آن کسب رتبه آخر امو زش و پرورش دهدشت در استان بوده است!! لطفا بفرمایید دلیل نتیجه گیری شما برای هر کدام از این بند ها کدام مستندات است؟ برای مثال افت آموزش را چگونه سنجش کرده اید؟ آیا همه استان را به هم سنجیده اید؟ جهت اطلاع شما عرض کنم فقط در یک سال گذشته آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه موفقیت های زیر را کسب کرد. واحد های حقوقی، ضمن خدمت و فناوری اطلاعات واحد برتر استان شدند. و کسب مقام اول جشنواره کشوری در رشته بومی محلی و کسب مقام دوم کشوری رشته هندبال مقطع ابتدایی کسب مقام اول استانی در رشته های :فوتسال ابتدایی ، هندبال ابتدایی ، هندبال متوسطه اول و فوتسال متوسطه دوم، کسب مقام دوم استانی رشته والیبال متوسطه اول، فوتسال دخترانه متوسطه اول کسب مقام اول مسابقات فوتسال منطقه ای متوسطه اول دخترانه کسب مقام دوم مسابقات فوتسال منطقه ای ابتدایی و راهیابی به مسابقات کشوری
کسب 69 رتبه استانی و راهیابی 9 دانش آموز به مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز کسب مقام سوم کشوری نهج البلاغه کسب مقام دوم استانی طرح مصباح الهدی برگزاری فعالیتهای اردویی درون و برون شهری برای 15000دانش آموز راهیابی 160 اثر دانش آموزان و فرهنگیان به مرحله استانی و راهیابی 35 اثر به مرحله کشوری پرسش مهر راهیابی 85 اثر دانش آموزی به مرحله استانی مسابقات فرهنگی و هنری
كسب رتبه اول استانی و رتبه دوم كشوری درس كار وفناوری توسط جناب آقاي عباس داورپناه كسب رتبه اول استانی درس مطالعات اجتماعی توسط جناب آقاي شاكر اكبری كسب رتبه اول استانی درس زیست شناسی توسط سرکارخانم گلی قاسمی برم سبز كسب رتبه اول استانی درس زیست شناسی توسط سرکارخانم زهرا بهرامی كسب رتبه اول استانی درس عربی توسط سرکارخانم فاطمه هیبتی
و ......................
فرمودید طی چهار سال گذشته کوچک‌ترین انتقادی از مدیریت آموزش و پرورش منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی برای منتقدان می‌شد،! به شخصه شاهد بودم که در دفتر مدیر آموزش و پرورش به وی توهین شد ولی هیچ پیگیری نکرد و گفت مهم نیست.
فرمودید بطوریکه حلقه‌هایی را به عنوان مخبر در مدارس و بین فرهنگیان به کار گرفته بودند، سند شما برای این گفتار چیست؟ در همه دوران حیات بشر خبرها بین مردم پخش می شوند و برخی ها گفتارهای دیگران را برای برخی های دیگر بازگو می کنند ولی این که شما اینگونه نگارش کنید ناصواب است.
فرمودید شأن و منزلت فرهنگیان طی چهار سال گذشته خدشه‌دار شده بود، به همین دلیل هم اکثریت فرهنگیان دچار سر خوردگی و عدم انگیزه در کار و فعالیت شده بودند، لطفا در این باره در مورد فرهنگیان کل کشور تحقیق کنید سپس اظهار نظر کنید. نمیدانم شاید دلیل کاهش انگیزش فرهنگیان سراسر کشور مدیریت آقای فروزان باشد !!!!!!!!!!!
در مجموع حرف های بی سند و غیر منطقی زیادی را نشر داده اید که مجال پاسخگویی نیست و برخی مطالب را که من اطلاعات داشتم پاسخ دادم ضمن این که به انتخاب معاونین اداره و مدیران مدارس توسط آقای فروزان نقد جدی دارم و بارها به ایشان گفتم ولی در همه دوران های مدیریتی اینگونه بوده است بلکه بدتر از این هم سراغ دارم که مجال گفتن نیست.
خداوند تبارک و تعالی همه ما را به راه راست هدایت کند.
متوسطه دوم
Iran, Islamic Republic of
برخی رتبه های متوسطه دوم فقط امسال
احیای 4 رشته فنی و ایجاد 4 رشته جدید در سال 96
راهیابی 143 دانش آموز به مرحله استانی پیشرفت تحصیلی و کسب مقام دوم استانی
راهیابی 4 هنرآموز به مرحله کشوری در آزمون علمی و کاربردی کاردانش
راهیابی 12 دانش آموز به مرحله استانی مسابقات علمی
قبولی 22 دانش آموز در رشته های پزشکی و پرستاری
کسب عنوان پژوهشگر برتر کشوری توسط دانش آموز علی مجلسی
گودرز
Iran, Islamic Republic of
این شمه ای از ضعف های مدیریت سابق هست که نگارنده نجیبانه چشم پوشی کرده است
امید است مدیر جدید در دام منافع طلبان و طایفه پرستان نیفتد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
رتبه های دانش آموزان یکی ازدبیرستان دهدشت در کنکور سراسری
میلاد نحوی ... رتبه ۲ شاهد
میلاد سجادیان ... رتبه ۳۳
اشکان عادلی..... رتبه ۱۹۱
احسان نکوئی .... رتبه ۱۹۷
میلاد خوبانی .... رتبه ۲۶۶
رضا خادم ....رتبه ۲۷۰
عرفان زارعی .... رتبه ۳۸۳
داریوش اندامی .... رتبه ۴۳۹
محمد محققیان .... ۶۰۳
امیرحسین فرخنده... رتبه ۶۷۳
رضا دستگزین ...رتبه ۸۱۸
فقط رتبه های زیر ۹۰۰ نوشته شد
و چند نفر دیگر هنوز نتایجشان رو اعلان نکردند که متعاقبا اعلان خواهد شد؟؟؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
رتبه های دانش آموزان یکی ازدبیرستان دهدشت در کنکور سراسری
میلاد نحوی ... رتبه ۲ شاهد
میلاد سجادیان ... رتبه ۳۳
اشکان عادلی..... رتبه ۱۹۱
احسان نکوئی .... رتبه ۱۹۷
میلاد خوبانی .... رتبه ۲۶۶
رضا خادم ....رتبه ۲۷۰
عرفان زارعی .... رتبه ۳۸۳
داریوش اندامی .... رتبه ۴۳۹
محمد محققیان .... ۶۰۳
امیرحسین فرخنده... رتبه ۶۷۳
رضا دستگزین ...رتبه ۸۱۸
فقط رتبه های زیر ۹۰۰ نوشته شد
و چند نفر دیگر هنوز نتایجشان رو اعلان نکردند که متعاقبا اعلان خواهد شد؟؟؟
عطار...
Iran, Islamic Republic of
با سلام جناب آقای مهندس پورکپور آیا مدرک فنی که کامپیوتر هستند برای کا رکنان دولت صادر میکند به درد مدرک دیپپلم آموزش پرورش میخوره
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
انصافا عین واقعیت و حرف بیشتر فرهنگیان را نوشتید . درود بر شما
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
آ.پ کهگیلویه که امسال اول شد.در زمینه پذیرش کنکور هم در استان اول شد.به نظرم،مشکلات اصلی از جای دیگری نشات میگیرند.سواد معلمان،به شدت افت کرده.دانشگاهها ضعیف شده اند.خروجی دانشگاه در اکثر رشته ها واقعا نگران کننده شده.طرف تازه فارغ التحصیل شده اما هیچ چیز نمیداند.البته بقیه رشته ها وضع بدتری دارند.حداقل، دانشگاههای فرهنگیان کمی بهترند.اگر سطح سواد معلم پائین باشه،هر مدیر قوی ای هم بیاریم،باز هم بی فایده است. باور کنید اگر معلم قوی داشته باشیم،در هر شرایطی، موفق میشود.
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
آ.پ کهگیلویه که امسال اول شد.در زمینه پذیرش کنکور هم در استان اول شد.به نظرم،مشکلات اصلی از جای دیگری نشات میگیرند.سواد معلمان،به شدت افت کرده.دانشگاهها ضعیف شده اند.خروجی دانشگاه در اکثر رشته ها واقعا نگران کننده شده.طرف تازه فارغ التحصیل شده اما هیچ چیز نمیداند.البته بقیه رشته ها وضع بدتری دارند.حداقل، دانشگاههای فرهنگیان کمی بهترند.اگر سطح سواد معلم پائین باشه،هر مدیر قوی ای هم بیاریم،باز هم بی فایده است. باور کنید اگر معلم قوی داشته باشیم،در هر شرایطی، موفق میشود.
علینقی
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیر قبل ضعیف ترین کارنامه را از خود برجای گذاشت افرادی در کسب این موفقیت او را یاری کرده اند.جا دارد این عزیزان به همان راهی بروند که مدیرشان رفت.
جواب
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرها را گزینشی نشر می دهید؟ واقعا جای تاسف دارد که سایت های خبری استان ما اینگونه فعالیت می کنند.
جواب
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرهای قبلی ما را منتشر نکردید؟
ولی نظرهایی که بعد از نظر من مطرح شده اند را منتشر کرده اید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1