تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۰۱۷۰۸
 ناگفته و نقد سوم: طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی:

  در طرح‌های عمرانی هم عملکرد خارق العاده‌ای وجود نداشته است!؛ نگران نبود آقای تاجگردون نباشید/«بلاک باد مخالف من» عادی شده

غلامرضا پاکدل
۹۵
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
  در طرح‌های عمرانی هم عملکرد خارق العاده‌ای وجود نداشته است!؛ نگران نبود آقای تاجگردون نباشید/«بلاک باد مخالف من» عادی شده
کبنا ؛مسؤلین محترم رسانه‌ها و مردم شریف شهرستانهای گچساران و باشت و حومه
  
با سلام و دعای خیر،
 روز شنبه 23 تیر ماه 97 یادداشتی تحت عنوان «تاجگردون در محاصره منتقدان / اگر تاجگردون نماینده نباشد»[کلیک کنید] در سایت خبری کبنا درج گردیده بود. هر چند متأسفانه نام و نشانی از نویسنده در میان نبود، چون نگارنده‌ای که قرار است بدون سند و مدرک حرف بزند و از کلمات و عبارات خارج از ادب استفاده کند، نمی‌تواند نام و نشان داشته باشد یا اگر هم شناسنامه‌ای داشته باشد نمی‌تواند آنرا بروز دهد، ولی به هر حال، از آنجاییکه به‌جز دو خط اول آن، تقریباً کل مطلب متوجه اینجانب بود و به‌نوعی ضمن قبول نقدهای قبلی بنده، به عملکرد نماینده در طرحهای عمرانی پرداخته بود، مطابق روال معمول و به احترام مخاطبین محترم، پاسخ مشروح تقدیم می‌گردد و بهانه‌ای شد تا ناگفته و نقد سوم نیزنگاشته شود:
دعوت به مناظره از سوی بنده با دعوت مناظره از سوی سایرین متفاوت است، زیرا بنده در این دعوت کاملاً جدی بوده و در صورت عملی شدن، با مستنداتِ مکتوب پرده از دورویی، نخبه کشی، تبعیض، بی عدالتی و پارتی بازی بی سابقه، به‌صورت آماری و مقایسه‌ای، بر خواهم داشت.
کاش نگارندهْ محترم مانند شخصِ نماینده، به شعور مردم توهین نمی‌کرد و سعی در تحریف این واقعیت نمی‌نمود و می‌دانست که مردم واقفند و توقع ندارند که مشکل پیچیده و فراگیر بیکاری توسط نماینده حل شود، بلکه آنچه مردم را کلافه نموده است تبعیض و پارتی بازی بی سابقه و ادامه دار شخص نماینده و نزدیکان ایشان است که در شش سال و نیمِ گذشته همهْ فرصتهای شغلی، اقتصادی و ریاستی و مدیریتی را فقط به فامیل، اقوام، بستگان، دوستان و متملقینی مانند همین نگارنده اختصاص داده‌اند. اشاره نموده‌اند که برای تخریب ایشان از همه اهرمها از جمله تهمت، تخریب، تهدید، سخنرانی، شب نامه و ... استفاده شده است. جدای از سایرین، اتفاقاً بنده در اکثر مرقومه هایم عرض کرده‌ام که ایشان از نظر کشوری، مطرح بودن در سطح ملی، اقتدار در مجلس و در میان دولتیان، جزء مقتدرترین نمایندگان می‌باشند ولی افسوس که نمی‌دانند این اقتدار را با رأی مردم به دست آورده‌اند و بجای اینکه از این اقتدار به نفع مردم استفاده نمایند، به نفع خود، فامیل و دوستانشان و همچنین برای سرکوب منقدان و نابودی نخبگان استفاده نموده و مردم را متأسفانه به هیچ انگاشته‌اند و گرنه بنده به شخصه از دفاعیات ایشان و نمایندگان دو حوزه دیگر استان در خصوص دفاع آنها از حق و حقوق حوزه انتخابی‌شان در چارچوب قانون، احترام گذاشته و آن را می‌ستایم و به سهم خویش بابت دفاعیات قانونی آقای تاجگردون و فرماندار یا سایر مسئولین در هر زمینه‌ای نیز تشکر می‌کنم، ولی این به معنای نادیده گرفتن تلاشهای نمایندگان قبلی مردم گچساران و یا اهانت به نمایندگان مردم به ویر احمد نیست. (بگذریم که آقای تاجگردون از سادگی و صداقت مردم بویراحمد چگونه سوء استفاده می‌کنند و در شرایط دلخواهشان خود را بویراحمدی می‌خوانند و بر سفره آنها می‌نشینند و نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند، که این از ویژگیهای ایشان است).خیلی از مردی و مردانگی سخن رانده‌اند ولی کاش می‌دانستند، مردانگی به صداقت، راستی، یک رنگی، شفافیت، ادای حق مظلوم، ایستادن روی قول، وفای به عهد و صفاتی از این قبیل است.
بدون هیچ عدد و رقم و استدلال و سند و مدرکی سؤال فرموده‌اند: آقای پاکدل شما و دوستانتان قادر خواهید بود یک دهم دکتر! تاجگردون در صورت نمایندگی، کارایی داشته باشید؟ بله، دوست ناشناس. قادریم. به دودلیل یکی اینکه قبلاً در عمل کار کرده و ثابت کرده‌ایم و دوم اینکه آقای تاجگردون در مقایسه با ما کمتر کار کرده است، لذا به جرأت و با اطمینان عرض می‌کنم نه تنها یک دهم بلکه بیشتر از ده برابر ایشان می‌توانیم کار کنیم. برای اثبات ادعایمان و برای اینکه مانند شماها شعار نداده باشم، پاسختان را با استدلال و سندو مدرک می‌دهم. باشد که قانع شوید، هر چند شما خواب نیستید ولی متاسفانه خود را به خواب زده‌اید و بیدار کردنتان سخت است. اینگونه که شما قلم رانده‌اید، متاسفانه و با عرض پوزش، از همان سرسپردگان متعصبی هستید که به هیچ صراطی مستقیم نخواهید شد ولی بنده عرض می‌کنم تا لااقل مردم شریف و مخاطبین عزیز، بیشتر در جریان قرار گیرند.
اولاً: بنده در ناگفته و نقدهای قبلی خصوصاً در ناگفته و نقد دوم، تحت عنوان " انتصابات " از عدم شایسته سالاری، تبعیض، بی عدالتی و پارتی‌بازی در فرصتهای مدیریتی، جذب نیرو، خودرو، حتی وامها و سایر فرصتهای معیشتی و اجتماعی، مستدل و مفصل پرده برداشته‌ام و جناب نماینده و هوادارنشان با تمام وجود سعی در پاسخگویی (البته پاسخی که نداشتند باید گفت سعی در فرافکنی) داشتند، که پاسخ آنها نیز داده شد. بنابر این هم برای مردم شریف روشن شد و هم خودشان تلویحاً پذیرفتند و هم از مرقومه شما مشخص است که با زیرکی آنرا فقط به نارضایتی جوانان از بیکاری ربط می‌دهید و می‌گذرید (یعنی شما هم صحه می‌گذارید). خلاصه اکنون که آنهمه بدبختی را بر سرمردم آورده‌اند، حاضر به عذرخواهی نبوده و هنوز هم دست بردار نیستند و حتی در آخرین موارد یعنی صدوچهل نفر اخیر در شرکت نفت و نیروهای بیمارستان بی بی حکیمه، به طرز عجیبی، وقیحانه عمل کردند، تنها چیزی که به ذهن متبادرمی گردد این است که یا سر در زیر برف کرده‌اند، یا مردم را نادیده گرفته‌اند و یا به قلم افراد متملق همچون این نگارنده امید بسته‌اند. اکنون که ظاهراً سایتهای طرفدار نماینده، قلم فرسایان دربست و دراختیار و سایر ذوب شدگان در ایشان، نمی‌خواهند یا نمی‌توانند ایشان را متقاعد کنند که به بی عدالتی، تبیعض، پارتی بازی، حق خوری و ... پایان دهد و به‌نوعی مهر تائید بر همه آنها زده‌اند، به پروژه‌های عمرانی روی آورده‌اند و سعی دارند با بی انصافی محض، نه تنها زحمات نمایندگان، مدیران و مسؤلین قبلی را نادیده بگیرند، بلکه آنها را به نام نماینده فعلی مصادره کنند. لذا هرچند وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون بوده، نه دخالت و به نوعی اجرا و پیگیری وظایف قوه مجریه، ولی فرصت را مغتنم شمرده و این مورد را نیز مستنداً به شرح زیر عرض می‌کنم. باشد که انشاءالله از امروز به بعد دیگر در این خصوص نیز حرفی برای گفتن نداشته باشند.
با توجه به اینکه بهترین مقایسه، مقایسه دوره شش سال و اندی ایشان با شش سال و اندی قبلی است، و به همان دلیلی که خودتان فرموده‌اید که بنده مدیر بوده ومیدانم، حتماً قبول دارید در شش سال و اندی قبل از ایشان، جاده چهار خطه سه راهی به بندر گناوه (تعریف، تصویب انتخاب مشاور و تقسیم آن به سه قطعه)، دانشکده نفت، بیمارستان نود وشش تختخوابی (بی بی حکیمه)، بیمارستان شصت وچهار تختخوابی شرکت نفت، مجموعه ورزشی شهید افراز (کارکنان)، مجموعه ورزشی شهید درخشان (پانصد دستگاه)، زورخانه شهید نریموسی (پانصد دستگاه)، استخر و زمین چمن انتهای بلوار بعثت، فرهنگسرای تپه آفتابگردان، فرودگاه، زیرگذر، صعود تیم فوتبال به لیگ دسته یک برای اولین بار با پانصد میلیون تومان و سقوط آن در دوره مدیران نماینده فعلی با حدود چهار میلیارد تومان به لیگ دسته دو، مدرسه شبانه روزی پانصد دستگاه، بلوار اول شهر به سمت کارکنان و پانصد دستگاه، هدایت فاضلاب و آبهای فصلی منتهی به رادک و پربالی، (که تا این ردیف پروژه‌های از محل اعتبارات نفت بودند که با مناطق تفتخیز جنوب و نماینده وزارت نفت در پروژه‌های عمرانی، به‌طور مستمر توسط اینجانب پیگیری می‌شدند. جا دارد همین جا از به راد بزرگوار آقای حاج سیف الله جشن ساز یاد کرده وتشکر نماییم). پتروشیمی، پالایشگاه نفت گچساران (اخذ مجوز خوراک، بازدید سرمایه گذاران، مشخص شدن سرمایه گذار، تعیین محل و کلنگ زنی، که متاسفانه به دلیل عدم پیگیری در سالهای اخیر، مجوز خوراک ابطال گردید و نماینده محترم به تازگی مجدداً پیگیرتخصیص خوراک شده‌اند)، اتوبان با میدان به بهبهان، جاده پاتاوه/ دهدشت/ یاسوج شامل تونل دیل، سدکوثر، آبیاری زمینهای دشت لیشتر، سدچم شیر، آبیاری زمینهای دشت امامزاده جعفر، جاده کمربندی، فرمانداری جدید، پارک بانوان، احداث هفت جایگاه سوخت، احداث هشت ساختمان اداری و سه کتابخانه، هزار و هشتصد دستگاه مسکن مهر، اعطای هزار و هشتصد فقره وامهای بیست میلیون تومانی با کار مزد چهار درصد به روستائیان بدون مسکن، وام‌های با بهره کم و با بخشودگی درصدی از آنها به کشاورزان برای حفر چاهها و نصب توربین و تلبمه برقی و آبیاری تحت فشار، اجرای طرحهای هادی در روستاها، آسفالت جاده‌های روستایی در کنار تکمیل گازرسانی، آب رسانی و برق رسانی، تصویب و اجرای دو در هزار نفت برای اولین باربرای مناطق نفت خیز و سپس تبدیل آن به دو درصد برای مناطق محروم، احداث دانشگاه پیام نور باشت، شهرستان شدن باشت، ایجاد بخش بوستان، احداث سه سد خاکی، ایجاد زیر ساخت‌های شهرک صنعتی خان احمد، توسعه وایجاد چند منطقه گردشگری، احداث سالن ورزشی در بوستان، احدث چندین مدرسه از ابتدایی تا دبیرستان، خانه عالم، درمانگاه و خانه پزشک، ایجاد چند زمین ورزشی تا مرحله کاشت چمن و پروژه‌های کوچک دیگری، تعریف، مصوب، تأمین اعتبار و اجرایی شدند که برخی از آنها تکمیل ومورد بهره برداری قرار گرفتند و برخی نیز ادامه داشته‌اند که بعداً تکمیل شده‌اند یا هنوز ادامه دارند.
در دوره شش سال و اندی نماینده محترم، براساس گزارش اغراق آمیز شما، ادامه اتوبان بابا میدان/ بهبهان، جادهای مواصلاتی، ورودی شهر و روستایی، گازرسانی روستاهای باقیمانده، اورژانس هوایی، نوسازی بافت فرسوده و بنده بر حسب انصاف اضافه می‌کنم: بهسازی خیابان بلادیان، ساخت بیمارستان در کارکنان، پردیس سینمایی، احداث تعدادی زمین چمن مصنوعی و پارک بازی در بعضی از روستاها، کلنگ زنی تونل دیل، لاستیک سازی، فازهایی از آبرسانی دشت لیشتر، امام زاده جعفر و باشت، اعطای وامهای مختلف، تسهیلات بنوشکه، جاده سازی، گازرسانس و آبرسانی به روستاها، ساخت مدارس از ابتدایی تا دبیرستان، کتابخانه، درمانگاه، خانه عالم، خانه پزشک، سالن‌های ورزشی، ادامه برخی دیگر از طرح‌ها و پروژه‌های دوره‌های قبل و پروژه‌های کوچک دیگر، مصوب، تأمین اعتبار و یا اجرایی شدند که برخی از آنها تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفتند و برخی ادامه دارند. (توجه: پروژه‌ها و اقدامات کوچکتر از موارد ذکر شده، برای هر دو دوره، ذکر نشده‌اند).
توضیح اینکه از فرمانداران گچساران و باشت در هر دو دوره گزارش طرح‌ها و پروژه‌ها خواسته شد، تا اجحافی نشود و اطلاعات موثق باشد، ولی فرمانداران فعلی هر دو شهرستان علی رغم قول مساعدت، اطلاعاتی ارائه ننمودند. لذا سعی گردید در حد امکان طرح‌ها و پروژه‌های مهم دوره آنها، ذکر گردند. ممکن است موارد نه چندان بزرگی از هردو دوره از قلم افتاده باشندکه با توجه به ماهیت مقایسه‌ای بودن موضوع تفاوت بارزی ایجاد نمی‌نماید. روی درصد پیشرفت طرح‌ها وپروژه ها نیز بررسی‌های انجام گردید که اختلاف قابل ملاحظه و معنا داری نشان نمی‌داد.
با مقایسه سر انگشتی متوجه می‌شوید که همچنانکه در خصوص موارد دیگر، با هیاهو و شعار، فضا را به نفع آقای تاجگردون تغییر داده بودید، در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیز همین گونه است. حال آنکه با توجه به جایگاه ایشان در أس کمیسیون برنامه و بودجه، انتظار بسیار بیشتری نیز می‌رفت. مخصوصاً در خصوص تعریف و تصویب طرحها و پروژه‌های جدید که اصلاً فاصله از زمین تا آسمان است، یعنی اگر طرحهای قبلی نبود، نماینده محترم و تیمشان باید دنبال شغل دومی می‌رفتند تا ازبیکاری حوصله‌شان سر نرود!!، پس ما بر خلاف ادعای شما، به‌درستی مدعی هستیم که بیش از ایشان در این حوزه موفق بوده و به یاری حق و اعتماد مردم درآینده نیز می‌توانیم باشیم. بدیهی است چنانچه عنوان شود که اعتباری تصویب یا بودجه‌های آنچنانی تخصیص داده شده است، ولی منجر به طرح‌ها و پروژه‌های متناسب نشده باشد، حتی با احتساب تورم و تغییرات ناشی از نرخ ارز و امثالهم، توجیه پذیر نیست و اگر نپذیرند که فقط یک شعار وشوی تبلیغاتی است، پس باید دنبال اعتبارات، بودجه‌ها و پولها گشت!!!
در خصوص مدیران و معاونین ادارات کل و معاونین استاندار در شش سال و اندی قبل از دوره نماینده فعلی هم از آقایان سید محمود موسوی، جعفر گرجی زاده، ایاز آقایی، یدالله مرادی، اردلان زینل زاده، آرش مصلح، نوذر شبرنگ، محمد جعفر زاهدی، عطا شیرزاد، صامر مرادیان، محمد احمدیان، عین الله درخشان، ابوالقاسم محمدزاده، داریوش محمودیان، نعمت الله دارفرین و سر کار خانم پُردال می‌توان نام برد. پس اینکه به کرّات ادعا می‌کنید که قبلاً در استان کسی از حوزه گچساران و باشت در مصدر امور نبوده است، نوعی بی انصافی و کذب است.
خیلی به مقاومت آقای تاجگردون و مدیران ایشان که بنده هم آنرا می‌ستایم، نازیده‌اید،. البته از آنجائیکه مطمئنم نمایندگان ادوار، خود در فرصت مناسب از عملکردشان دفاع لازم را خواهند کرد، قصد ورود و دفاع از عملکرد کسی را ندارم ولی چون طبق معمول مقاومت و تلاش سایرین را نادیده گرفته‌اید و پرسیده‌اید: "آیا تاکنون چنین اتفاقی رخ داده است که مسئولان گچسارانی توان حق طلبی در برابر دیگر قدرتهای استان داشته باشند؟"، فقط جهت یادآوری خدمتتان عرض می‌کنم: بله، فراموش نکنید بعضیها تا پرتاب بشقاب به بالاترین مقام استان پیش رفتند که همه به آنها ایراد گرفتند وگرفتیم که نیاز به حرکتهای اینچنینی، دیگر نیست. ولی طبق معمول شما تلاش و تعصب دیگران را نمی‌بینید.
اینکه در خصوص شخص بنده قضاوت کرده و فرموده‌اید که جای تاجگردون را نمی‌گیرم، به جرات خدمتتان عرض کنم در پارتی بازی (نیروهای بیمارستان بی بی حکیمه)، بی عدالتی (صد و چهل نفر اخیرشرکت نفت)، تبعیض (معرفی نیرو به شستا)، عدم شایسته سالاری (انتصابات، مخصوصاً انتصابات شرکت نفت)، دورویی(اظهارات ایشان مبنی برعذرخواهی رهبر، در سخنرانی قبل از عید و پست اینستاگرام دو روز بعد)، وعده‌های بی اساس (فریب دادن نیروهای قراردادی شرکت نفت با آوردن وزیر کار، گرفتن رأی آنها و نامه بلامحل به استاندارد و درج درسایت برای فریب مجددشان...) و سایر موارد اینچنینی، درست می‌فرمایید، بنده با کمال افتخار جای ایشان را نمی‌گیرم، ولی در خصوص موارد خلاف اینها، فعلاً که هنوز بنده اعلام کاندیداتوری ننموده‌ام و صرفاً در مرحله دقاع از عملکرد خودم، نقد عملکرد ایشان، افزایش آگاهی مردم شریف، شناساندن چهره واقعی ایشان و به‌نوعی معرفی توانمندیهای خودم هستم، ولی اگر روزی خدا خواست و تکلیف احساس شد و اقبال عمومی بود، همچنانکه در نقدها و روشنگریها ظرف پنج ماه، به لطف حق تا این حد موفقیت حاصل شده است، با همراهی و همکاری اعضای اتاق فکر، تیم‌های کارشناسی و حلقه‌های مردمی، برنامه‌هایی ارائه خواهد شد که نماینده فعلی و امثال شما، خواب آن را ندیده باشید و وقتی ایمیلهای لو رفته به‌عنوان برنامه نماینده فعلی (که فکر می‌کنید اگر نباشند کسی از این برنامه ریزی‌ها نمی‌تواند بکند!!)، را دوباره مطالعه کنید از شرمندگی خیس عرق شوید. شک نکنید بر خلاف تصور جنابعالی، در عملکرد، راحت‌ترین کار برای اینجانب، پیشی گرفتن از آقای تاجگردون است، چون برخلاف آنچه شماها فکر می‌کنید و براساس مستندات و استدلالهایی که تاکنون ملاحظه فرموده‌اید، ایشان عملکرد بسیار معمولی و پایین‌تر از متوسط دارند و فقط با تبلیغات از خود بت ساخته‌اند که انشالله در هم خواهد شکست. البته مجدداً تأکید می‌کنم، منکر لابیگری و اقتدار ایشان درسطح ملی و حضور موفقشان در رسانه‌ها نیستم، ولی این اقتدار که به سبب رأی مردم به دست آمده است، بیشتر به نفع خود، خانواده و فامیلش بوده و هست و کمترین نفع را برای مردم داشته و دارد.در کمال تعجب خواسته‌اید که دست از خیانت، تهمت و تخریب برداریم. این شیوه اتهام زنی ولگدمال کردن شعار زیبای «زنده باد مخالف من» و جایگزینی آن با «بلاک باد مخالف من»، عادی شده است. بفرمایید دراین همه نقدی که بنده نوشته‌ام، کجا مصادیق این زشتیها وجود دارد؟ ضمناً، خودتان خوب میدانید، شست و شش هزار رأی را چگونه و در چه فضا و شرایطی به دست آوردید، با این وجود اگر حرمتشان را نگه داشته بودید، باز هم امروز می‌توانستید از آنها کمک بگیرید ولی خیلی دیر شده است. توصیه بنده به نماینده محترم و دوستانی که این مدت از هول حلیم در دیگ افتاده‌اند و به شدت از ایشان بد دفاع می‌کنند، این است که حداقل نقدهای بنده را که مستند، رُک و منصفانه هستند، به فال نیک گرفته و به جای اینکه با عصبانیت جبهه بگیرند، درصدد اصلاح خویش برآیند، «شاید عاقبت به خیر شوند».
با این اوصاف و نقدهای گذشته، لطفاً از نوشتن پاسخهای شعاری و بدون استدلال و عدد و رقم، و بکار بردن شعارهای تبلیغاتی در مقایسهْ عملکرد، خودداری کنید، زیرا مردم این روش را توهین به شعور خود می‌دانند. همینطور در خصوص القاب بی مسمّی که برای ایشان ساختید و می‌سازید، مثلاً معمار اقتصاد: در صورتیکه بدتر از این اقتصاد کسی به خاطر ندارد، مگر اهل قبور!!، یا میر شکار: در حالیکه ایشان توان شکار بهترین فرصتها را نداشتند!!. مثلاً از بهترین فرصتهای پیش آمده در وزارت نفت، بجای اینکه پروژه‌های مهم حاصلِ شکارِ ایشان باشد، گاهاً با انتصاب یکی از بستگانش در شرکت نفت، شکارش را از دست داد. یعنی میر شکاری که نمی‌دانست به کجا شلیک کند و شکار قوچ کوهی را با روباه معاوضه کرد. (به یاد سریال سلطان و شبان)، یا امیرکبیر: بی انصافی است اعطای لقب بنیان گذارِ دارالفنون جهتِ آموزشِ دانش و فن آوریهای نو، برای کسی که مدرک دکترای جعلی هم ندارد ولی خود را دکتر می‌خواند. یا شهریار: این لقب برازنده کسی است که تمام مردم شهرش را به یک چشم ببیند و به یک شکل به آنها یاری رساند، نه کسی که در دوره‌اش یکی خورده تا از گلویش بر آمده و دیگری از گرسنگی جانش در آمده.!. ایشان که بیش از هر چیز به فکر منافع فامیل و نزدیکانش می‌باشد. شاید فامیل یار برازنده‌اش بود. خواهشاً بدانید مردم آگاهند و متوجه هستند که " به کچل می گویید: زلفعلی! ". پس اگر می‌خواهید گزارش یا پاسخ دهید، مستند ومستدل، مانند نقدهای اینجانب، و اگر می‌خواهید لقب دهید بامسمّی، مانند:«مرد هزار چهره» یا «مرد لابیها».
 نتیجه اینکه، بدون شک اگر آقای تاجگردون نماینده نباشد، جای هیچگونه نگرانی نیست، بلکه پایانی است بر نوعی دیکتاتوری و امیدی است به فردایی بهتر. 
--------------------
غلامرضا پاکدل
1 /5 /97
--------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
اخه. کجا و این ابرمرد کجا تو سکان شرکت نفت را داشتی فقط فامیل های .ز قانون گرایی میزنی .
جباری
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت
دره شوری
Iran, Islamic Republic of
با این نقدهایی که مهندس پاکدل از آقای تاجگردون، اون هم به صورت مستندداشتند واینجوری که آقای پاکدل از خودشون و هم قطارانش قاطعانه دفاع میکنن، من که پشیمونم از رایی که به آقای تاجگردون دادم
نیما
Spain
درود بر دکتر پاکدل با غیرت،شیر مردی از دیار لیشتر
Iran, Islamic Republic of
آفرین مهندس
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
درود براین. بی سابقه وتاریخی.واقعا کاملا مستند ودقیق که هر فردی ازخواندن این مطلب لذت میبرد.امیدوارم که همه این مرقومه رابخوانند تاحقایق برای همه ثابت شود ونه اینکه دوباره. بیان وکامنت های تکراری وضدونقیض بذارن.
ترک قشقایی
Romania
درووووووود..آفرین و هزاران آفرین.خدا راشاکریم که تو این شهر تاریک و مردم خفته یک مررررررد پیدا شد ..درود بر شرفتت مرد بزرگ ..خداراشاهدم که حق می گوید .با سند و مدرک .سند و مدرک هم ندهد کمی چشمهایمان راباز کنیم همه چیز برای مان محسوس میشود
گشین طایفه بزرگ باشت باوی
Romania
احسنت به آقای پاکدل مرد بزرگ ...کاش دوره قبل اینطور مرقومه هایتان را رسانه ای میکردید که برای بار.را تکرار نمیکردیم ....بر شرفت قسم .
سید بیدکی
Romania
احسنت به اقای پاکدل ...احسنت به مادری که تو را اینچنین مرد زاییده و تربیت نموده ..الحق که صفت صادق برازنده توست ..
بی ریا
Greece
خداوند رحمت کند پدر گرامی تان وحلالتان باد شیر پاکی که خوردین
حمید
Iran, Islamic Republic of
مهندس پاکدل با این مطلبش تاجگردون .
جعفر
Iran, Islamic Republic of
بنظرم یکی بیاد. دربیاره. کرده نیاز به کمک داره . خو صد دفعه بهت گفتم با دُمِ شیر بازی نکن گوش نکردی
.
سیروس
Iran, Islamic Republic of
مهندس جان. رو خوب اومدی ... نمیدونم چرا این تسهیلات فقط گیرِ . میاد . خدایا بداد برس . تا کی. ؟؟؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
واقعاً "مر" بهترین . تاجگردونِ
کمایی
Iran, Islamic Republic of
مهندس پاکدل بنازمت . حرف نداری به مولا . تنها کسی که تونست هی...شالیِزنه
شاکری دوست
United Kingdom
رییس. استان با بعضی از پیمانکاران رفاقت و صمیمیت تنگاتنگی دارد.اقای. .پیمانکار میلیاردری که رفیق شفیق آقای . هست برای پروژه های عمرانی استان تصمیم میگیره لطفا یک نفر مثل شیر بیاد پرده از این روابط برداره و خواهش میکنیم دستگاه قضا وارد شود و چنین روابطی را مو شکافی کند
قاسم
Iran, Islamic Republic of
احسنت مهندس پاکدل. امیدوارم همه مردم گچساران این نوشته را بخونن تا.
ترک
Iran, Islamic Republic of
مهندس پاکدل قلمت شیوا و روان باد. عالی. میکنید این. تبلیعاتی.
پدرام
Iran, Islamic Republic of
در طرح های عمرانی هم ضعیف بوده پس این همه القاب و تعریف و تمجید الکی بوده. خدایی هنرمند هستم که به نماینده ضعیف را با شعار اینگونه معرفی کردن
ارویی
Iran, Islamic Republic of
مهندس پاکدل به خاطر شجاعت و صداقت و روشنگری ارزشمندت تا جون داریم حمایتت میکنیم
اسپری
Iran, Islamic Republic of
احسنت اقای پاکدل. عالی. را. کردی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدایی ل. حسابی بهش میاد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دوره. داره به پایان میرسه
فاطمی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون این چند سال. که در این اوضاع بی آبی و خشکسالی که اولویت آب شرب مردم است آیین کلنگزنی و شروع اجرای سیستم تحت فشار بارانی در دشت لیشتر رو برگزار کردند ، البته هفت سال پیش هم همچین آیینی رو در اجرایی شدن پروژه مشابه در دشت لیشتر داشتن و هیچ گاه کشاورزان منطقه لیشتر بهره برداری مکانیزه ای نداشتند و مثل سابق بصورت سنتی آبیاری می کنند،
چرا پس از برگزاری آیین نمادین کلنگزنی 1200 هکتار لیشتر
بلافاصه بلدوزر و ادواتی که با خود آورده بودین پشت سرتون برگشت داده شدن به گچساران، آقای تاجگردون همه.ن و میدونند برگزاری اینچنین آیینی.د و خود به عینه دیدید که مردم منطقه اصلاً از .
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام خسته نباشید خدمت جناب آقای مهندس پاکدل عزیز وانصافا خیلی دوست دارم وبه حضرتعالی و جناب آقای تاج گردون افتخار می کنیم واز حق نگذریم هر دو مایه مباهات وافتخار ید وآرزوی صحت وسلامتی وعاقبت بخیری برای هردو بزرگوار داریم ولی جناب مهندس خیلی از مسائلی را که حضرتعالی بیان فرمودید جز روئاهای حضرتعالی ونمایندگان سابق واسبق بود آن زمان ما در کودکی در هوای گرم تابستان جز روئا هایمان بود که ای کاش میتوانستیم کوه دنا را با برف های زمستانیش در تابستان به گرمسیر بیاریم تا تابستان هوای گرمسیر بواسطه ان برفها خنک شود بله این روئاها در سر پرورانده وخطور میکرد ولی همه را با پیگیریهای جناب تاج گردون عملیاتی وبه بار نشست آقای مهندس بزرگگترین خصلت مرد مردانگی وصداقت وانصاف است که امیدوارم سعی کنیم این سه خصلت در وجودمان نمیرد وازبین نرود انسان بی عیب که وجود ندارد در خصوص ضعف بعضی مدیران واشتغال اشکالات فراوانی وجود دارد ولی توانمندیو تغیرات در امورات زیربنایی در دوره نمایندگی آقای تاج گردون با۴۰ سال نظام پر خیر وبرکت در گچساران نمی باشد انصافا چهره حوزه انتخابیه اش را متحول کرد که باید از زحمات شبانه روزی آقای تاج گردون تشکر وقدر دانی کرد
Iran, Islamic Republic of
ای جونم مهندس جوان وانصافاپاک دل.چند.رسانه ای یه سری.روطوطی وارتکرارمی کنندغافل ازینکه .ر رواحساس کرده واینهاهنوزنفهمیدند.روزی پی به حماقت خودمی برندکه دیرشده وبا. شده اند.اون روزدیرنیست
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
عالی واقعا بحق نوشتین. رو اهمیت داده و بهشون پست داده.بقیه مردم شهرش.
متاسفانه مردم .
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت. رو با سند ومدرک در کمال ادب بر.
ابدهگاه
Iran, Islamic Republic of
درود حرف دل همه مردم گچساران و باشت رو زدی میدون رو.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
واضح وشفاف تر از این دیگه نمیشه مقایسه نمود و مطلب نوشت اینقدر رسانه ها و اقوام و اقارب و خواص از تاجگردون تعریف و تمجید کردن که خودش هم باورش شده همه این تمجید ها رو آقای نماینده از خواب بیدار شین و خودتون رو به خواب نزنید....
بهنام احمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب پاکدل
شما مگه کی هستی که در مورد دکتر تاجگردون اینچنین صحبت می کنید ؟ شما خودتان و خدا می داند در شرکت ..ه نکردید، و اون کسانی را که خودتان میخواستید سرکار می گذاشتید و بقیه. می دادید . مگه بودجه این همه طرح و پروژه از هوا میاد ؟ مگه نباید کسی باشه که این بودجه رو با زیرکی در مجلس پیش بینی و به استان ارسال کنه ؟ واقع بین باش و ببین که بودجه و برنامه ریزی این همه پروژه در شهرستانهای گچساران و باشت از کجا و توسط چه کسی انجام میشه
بدون همانطور هم که خودت گفتی دکتر تاجگردون یک فرد ملی موفق در سطح کشور و مجلس و استان هست و بزرگ و ستودنی
امروز هم هر کس بزرگ باشه و در سطح ملی هم موفق باشه و بتونه در سطوح مختلف به استان و کشور کمک کنه توقع مردم از او خیلی زیاد هست و هر وقت در استان و شهرستان حضور پیدا میکنه با گروهی از مردم مواجه میشه که توقعاتی دارند . وضعیت بیکاری و اشتغال فقط خاص استان یا گچساران و باشت نیست جناب پاکدل
اینجانب تا در جریان هستم و میدانم دولتهای مختلف و نمایندگان ادوار مختلف هر کس بوده و هر جناحی هم که بوده همیشه همینجور بوده در استان و شهرستانهای گچساران و باشت
پس واقع بین باش و در این اوضاع مملکت و کشور سعی در اتحاد بین مردم داشته باش نه نفاق و جدائی
شما هم همون مدیرعاملی شرکت نفت یه زمانی برا شما زیاد بود که حالا داری منم منم میکنی
لطفا هر جا هستی همون جا بشین به کشورت خدمت کن و آرزوی سلامتی روحی و روانی برایتان داریم .
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز، مشکل همه ما اینه که یه.. و اعتماد به نفس رو از همه مون گرفتن. تاجگردون خوب و قوی ولی از کجا معلوم کسی نتونه ازش بهتر بشه؟ فعلا که پاکدل داره ازش جلو میزنه‌ چرا ناراحتید؟ آقای پاکدل تو اینستا و چندتا کامنت گفته که قصه جذب رو هم مستند مقایسه میکنه که دوره خودش بهتر از تاج بوده. اونوقت چی میگید؟ قول میدید نپرید رو یه شاخه دیگه؟
فرزادحاصل نژاد
Iran, Islamic Republic of
مهندس پاکدلوهمه میشناسن ،تووتاجگردون وطرفداراشن که همیشه ادعاتون میشه ومنم منم میکنیدشمادورتون ان شاالله یه سال دیگه تموم میشه پس تواین یه سال .که دوس داریدبگیدروزگارهمیشه اینجوری نمیمونه زورتون میادمهندس پاکدل باادبیات خوب وبدون رفتارتوهین آمیزکه اصلادروجودایشان نیست تاجگردون وطرفداراشومحکوم کرده وتاجگردون وطرفداراش هیچ حرفی براگفتن ندارند و...پس هی نگوآقای پاکدل .......شماییدکه دهنتون رابایدببندین به.خواهیددیدمهندس پاکدل به اون چیزی که لیاقتشونه خواهدرسیدازنمایندگی مجلس تاان شاالله مراحل بالاترپس بازمیگم اگه شمابخواهیدکوچکترین حرف. خدایی ناکرده درموردمهندس پاکدل بزنیدباسیل پرشمارجمعیت ازطوایف وقبایل گوناگون روبه روخواهیدشدپس مث . فقط سکوت کنید وبس
رامبد
United States
. ثروت و قدرت تشکیل داده، از پروژه های میلیاردی که. و دیگر .و امتیاز دادن و گرفتن میلیاردی به پیمانکاران و استخدام و ارتقا شغلی و پست مقام اشنایان .د، اقتصاد این، چهار روز دیگه. همه باید برای جلوگیری از سو تغذیه .ف بخوریم به علت فقر و فلاکت
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
. لطف کنید دلیل برتری خودتون وعملکردتون رو بگین تا ماهم بدونیم یا شما هم ژن برترید ؟هر چند که همه میدونن. دیگری ندارید کاش از چهره ملی بودنتان به نفع مردم بیچاره باشت و گچساران هم استفاده میکردید...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بسيار زيبا و شيوا فرمودين
Iran, Islamic Republic of
اقای پاکدل اصلاخودتوادیت نکن حرفایت . ادم بیکارمیتونه توخونه اش بشینه وحرف. بزنه ولی بنازم به تاج که اصلاجوابتونمیدهh
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون جوابی ندارن که بدن و میدونن که جواب ندادن بهتر از جواب بد دادنه .پس جواب نمیدن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا جواب داد ولی چون چیزی برا گفتن نداشت، پاکدل یه جواب کوبنده بهش داد که رفت دیگه پیداش نشد.
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
خداوندا به حرمت امام رضا این عزیز که اینقدر با بینش وبا درایت از حق مردم مظلوم دفاع میکند را درسایه امامان نگهدار وبرایشان ارزوی موفقیت میخواهم
دیل
Iran, Islamic Republic of
درود به مدیر توانمند و با تجربه مهندس پاکدل
ایل بزرگ قشقایی
Canada
حقا که شهریاری حق توست مهندس پاکدل عزیز . امیدوارم به زود. شود و انسانیت و مردانگی.به امید حق
همشهری
Canada
به نظر شما چرا نماینده محترم. جواب نقدهای مهندس پاکدل رو بده .چون . یه لحظه هم درنگ نمی کرد. چقدر. بزنید.از خدا بترسید
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون تبلیغات تا یه جایی جواب میده ولی بالاخره مردم واقعیت رو میبینن و نمیشه با تبلیغات و هیاهو ی... درود بر شرفت مهندس پاکدل که . علیه خودش استفاده کردی. درود بر تو ای بزرگ مرد..
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
. شما چه کرده اید یا بهتر بگیم. که مردم. استقبال میکنند..آیا شما باز هم حرفی برای گفتن دارید، ایا بازهم میخواهید بگویید من نماینده لایقی برای مردم باشت و گچساران بوده ام...خواهشا شما که حرفی. صندلی مجلس را رها کنید و بگذارید افرادی مثل پاکدل که دلسوز مردم بوده و هستند این سکان را در دست بگیرند ... نماینده مردم بودن لیاقت میخواهد و قلبی رئوف و درد و رنج کشیده.
همكار نفتي
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت نگارنده و مخاطبين
بعنوان يك مخاطب عرض ميكنم اين مرقومه با ساير مقالات مشابه چه در انتقاد و چه دو دفاع از عملكرد نماينده مردم محترم گچساران و باشت ، دو مورد بوده است
١- انچنان كه از منن هويدا است زمان بسياري براي جمع اوري اطلاعات مصروف شده است و با توجه به اينكه اقاي مهندس پاكدل از مديران اجرايي ارشد استان بوده است ، دسترسي ايشان به اطلاعات گذشته و ارتباط با مديران فعلي استان ، از دلائل أساسي موفقيت ايشان در جمع اوري اطلاعات بوده است
٢- نگارنده ضمن بيان عملكرد دوره قبل ، عملكردهاي دوره حاضر را در بيشترين سطح ياداور شده است ، بنحوي كه هيچ يك أر طرفداران نماينده مردم محترم گچساران و باشت در يك نوشته اين تعداد از عملكردها را بيام نكرده بود
پيشنهاد ميكنم بجاي مجادله و پاسخگويي هاي مكرر ، و بيام مطالبي كه در له و عليه عملكرد هر دو گروه به كرات براي مردم بيان شده است جناب اقاي تاج گردون و جناب اقاي پاكدل هركدام يك تيم كامل از كارشناسان مختلف را مشخص نمايند و از قبل موضوعات تخصصي را تعيين كرده تا ضمن جمع اوري مطلب به مقايسه عملكرد ها بپردازند از اين رهگذر دو فايده أساسي منتج مي گردد
اولا بجاي حمله و اهانت وقت عزيزان به جمع اوري اطلاعات مفيد مصروف مي گردد و اين اطلاعات مي نواند موجب اگاهي مردم حوزه انتخابيه شود
٢-با مشخص شدن همه زوايا مردم و خاصه جوانان از عملكرد هر دو گروه اگاه مي گردند و در تصميم گذري هاي اينده انشالله مؤثر خواهد بود

هر چند با عنايت به اينكه نماينده محترم در حال حاضر از إمكانات و طرفداران مشخصي برخورداو هستند و اقاي مهندس پاكدل بدليل دوري از قدرت و منطقه ممكن است براي جمع اوري إمكانات و افراد دچار زحمت بشوند ولي در صورت پذيرش هر دو طرف اين مجادلات ختم به خير و سود براي مردم مي شود. انشالله
Iran, Islamic Republic of
درود
م. حسینی نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب مهندس پاکدل عزیز از اینکه در توانمندی شما جای هیچگونه تردیدی وجود ندارد شکی نیست کارهای انجام شده در زمان شما وقبل قطعا جزء باقیات وصالحات ماندنی است اما باید هردو طرف مواظب باشند نقد واحیانا اگر اعتراضی هست منصفانه و خدای ناکرده به دور از حب و بغض باشد تا امکان سوء استفاده افراد مغرض باعث دامن زدن به مسائل فرعی
ووانمود کردن به شخصی بودن موارد نگردد امیداست همه ما با نقد منصفانه بتوانیم زمینه امکان ایجاد طرحهای مفید برای این حوزه که شایسته رسیدگی وداشتن زندگی بهتر در مقابل خدمات ارزنده تر میباشند فراهم گردد اما درانجا که نام از س. جشن ساز رفته با توجه به عمل کردش موافق نیستم
همکار سابق
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید بزرگوار.
كارمند قوه مجريه
Iran, Islamic Republic of
يكي از مواردي كه مسولان امر بايد با وسواس بيشتري به ام بنگرند و در مورد مزايا و معايب حساسيت بخرج دهند اين است كه در دوران نمايندگي اقاي تاج گردون ، استقلال فوه مجريه بصورت أساس..د .هر چند . نمايندگان براي انتخاب مسولان ارشد اجرايي پرسيده مي شود ولي متاسفانه دو دوره حاضر .چنان خدشه دار گرديد كه مديران كل. تاج گردون و فرمانداران چنان خود را.د و واضح و روشن از ايشان حمايت و أطاعت ميكنند كه بيش از انكه احساس شود مديرا.ي استان هستند احساس مي شود كن كارمندان زير مجموعه نماينده مجلس هستند ابن تأثير انچنان علني و مشخص گرديده كه همه.
يك نمونه اخير ان موضع گيري نوروزي مديد برنامه و بودجه استان مي باشد كن توزيع بودجه را تحت شعاع قرار داده و متاسفانه در همان جلسه فرماندار گچساران با دريافت و إعلام علني دريافت پيامك اقاي تاج گردون ميزان تأثير گذاري اين نماينده مجلس بر بالاترين مقام هاي قوه مجريه را فاش نمود
جاي ان دارد كه مسولان مربوطه و خاصه دلسوزان نظام فارغ از هر تفكري به استقلال قواي مجريه اهميت بيشتري بدهند چرا كه تضعيف أركان اجرايي عواقب خوبي بدنبال ندارد .
ايكاش انجام. براي قرار دادن نزديكان در پست هاي مديريتي با هزينه كردن استقلال .همراه نبود.
Romania
احسنت مهندس پاکدل خداقوت کاش تاج گردون به جای این همه تبلیغات یه خورده کارزیربنایی مثل شماانجام میداد
یه نخبه ومدیرومدبرو ولایت مدارمثل جنابعالی بایدنماینده
مردم گچساران وباشت باشید.هنوزدیرنشده انشاالله..
مخاطب خاص
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم که. را کنار بگذارند تابداند که. رسیده واز پشت. آمدن وتا ابد.
قشقایی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
دکتر خسته نباشید نقد منصفانه ای انجام دادید.
اما برای جذب نیرو در شرکت نفت .خودت هم میدونی.اگه هم بنده اشتباه میکنم اسامی و محل سکونت آنها رو در سایت درج کن لطفا
Iran, Islamic Republic of
بارها پاکدل گفته جذب را هم مستند گزارش خواهد داد، ولی قول بدید دیگه اگه قانع شدی دست از حمایت بردارید
طرفدار تاجگردون
Romania
احسنت جناب مهندس پاکدل
اصلاح طلب با غیرت
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای تاجگردون خداییش. به جای اینهمه میری تو شبکه 5 تهران حرف میزنی بیا شبکه سیما استان خودمون ببینیم این پاکدل چه میگه جوابش بده اگه جواب هم. بخدا معلوم چیکار میکنی مارو بگو فکر میکردیم.
رضا حسنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس پاکدل عالی بود واقعا هرکی این متن بخونه متوجه میشه ک بود و نبود.
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام.
مطالب جالب و عالی بود.
از وقتی. معمار اقتصاد را به جناب تاجگردون دادن وضع اقتصادی روز به روز بدتر شد. حالا بگذریم از میر شکارش.
اون وعده های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور گرفته تا سوابق اجرایی جهانگیری معاون اول. از وزیر نفت با سابقه همراه جریان .ت و.....
دوستی در کامنتها از قوه مجریه و مقننه گفته بود .
یادش بخیر این مطلب را باید از استاندار سابق مهندس نوذری آموخت.جریان. با سید قدرت حسینی..
از جناب صابری استاندار قانونمند......
نه از جناب خادمی و استاندار محترم جدید.
آنچه از دولت تدبیر و امید تا حالا دیدیم.
البته اوضاع احوال این روزها و اقتصاد .فعلی
را که مقصر احمدی نژاد میباشد ...
. و بی تدبیری الان وجود ندارد.
قوم و فامیل گرایی در باشت و گچساران وجود ندارد
وقتی حلقه اول اطراف نماینده را پیمانکاران. تشکیل دهند
روزگار چه میشود....
مجاق
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای پاکدل برای دیدن این همه خدمات چشم بینا می خواهد و دلی خالی از عقده
نام.
Iran, Islamic Republic of
. رای که به تاجگردون دادم پشیمونم
بندری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در استخدامی ها تبیض قایل شد و یه گروه خاص از.بکارگیری کرد
دیل ارو مارین اسپر نازمکان شامبرکان
Iran, Islamic Republic of
افتخار گرمسیری شیرمرد پاکدل شیر نفتی شیر شجاع و باغیرت تو اسطوره ی صداقت و مرامی
ⓟⓔⓛⓐⓝⓖپلنگ زخمی
Iran, Islamic Republic of
بهت افتخار میکنم ایشالا هر جا که باشی موفق و سربلند باشی
برابر باشت دوست دارم
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها خودشونو زدن ب. ندارن که جواب بدن
Iran, Islamic Republic of
فک نکنم دکــــــــتـــــــــــر.دیـــــگه تاییــد بـــــــــــشـــــــــه. میشه
پاکــــــــــدل در قلب مردم گچساران و باشت و گرمسیر جا داری
باتشکر از مدیر توانا و بارزش اقای قلندری
اوس گــــــــــجــــــــی
Iran, Islamic Republic of
نامردی در حق ترک زبانان شهر و گرمسیر شد گرمسیر زنده است و جواب این همه بی مهری رو میدهد
احسان .
Iran, Islamic Republic of
من به تاجگردون راي دادم. ولي حرف هاي اقاي پاكدل رو كاملا قبول دارم. چون من يك بار از اقاي تاجگردون در پيج اينستاشون انتقاد كردم و اقاي تاجگردون منو بلاك كردن. .م افتادن ايشون. تاجگردون فقط به اقوام خودش و حلقه. منافع ميرسونه. در واقع .ن خودش.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
شما هم تو دوره خودت هرچی فامیل بود آوردی شرکت نفت . که خودت رو با دکتر تاجگردون مقایسه میکنی .
جناب پاکدل از حق الناس بترس خیلی زشت قضاوت میکنی این نقد نیست عین بی انصافیه
باشتي
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون داخل پيج اينستاش هر كسي رو كه ازش انتقاد كنه بلاك ميكنه. .
عابدزاده
Germany
اقای کبنا نیوز چرا کامنت های منو نمیذاری منکه میدونم شما طرفدار پاکدل و جعفری هستید و کامنت های یک نفر را که به دروغ خودشو به اسم باوی و قشقایی و گشین و...معرفی کرده میذاری.منهم کامنت زیر همین مطلب در فانوس زاگرس گذاشتم
عابدزاده
Germany
اینقدر تابلویه که بیشتر کامنت ها کار یک نفره که ادم خندش میگیره
Iran, Islamic Republic of
.آقای پاکدل دنبال چی هستی .
خان
Iran, Islamic Republic of
یکب نیست به اشون بگه تو چیکاره ای .ی حواست به کاری باشه که به تو ربط داره . بلایی برسر نفت واستخدامهای غ.ی آوردی هنوز که هنوزه جمع نشده والبته نفع موضوع را فقط بچه های لیشتر وخیرآباد بردن حالا ادعا هم داری /یه کاربه شما واگذارشدغیراز قوم گرایی وطایفه گرایی چیکارکردی؟خواهشا شما سکوت کن
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی من دهدشتی هستم خوشم از تاجگردون نمی یاد به علت اینکه اصلاح طلبان دهدشت .د . ولی شما. تخریب گرانه صحبت می کنیدکسی که مدیرعامل شرکت بزرگ نفت گچساران داشت باید سنگین حرف بزند.
Iran, Islamic Republic of
کارمند قوه مجریه کاش سکوت میکردی کاش زبانت را گاز میگرفت ودستت را زیر چانه خود میگذاشتی تعقل میکردی کاش نمینوشتی کارمند قوه مجریه تا حداقل بیشتر از این باعث ناامیدی جوانان نمیشدی. کارمند قوه مجریه اش هستی. خواند عجب اجرایی داشتی آقای دکتر نوروزی به استناد به قانون حرف میزد آقای زارعی فرمودند این قانون لغو شده آقای رحیمی از آقای تاج گردون در خصوص قانون سوال کرده پیامکی جواب داده بود آقای.
حسنی
Iran, Islamic Republic of
خیلی. ارزش خواندن هم نداره .هیچ نماینده ای در این چهل سال مثل دکتر تاجگردون عملکرد نداشته ود رآینده هم نداریم لطفا با مطالب . به مردم شهرستان گچساران نکنید بگذارید عمران وآیادی شود.
رشیدی منصوراباد
Iran, Islamic Republic of
اقای پاکدل تو و امثال تو مأموریت دارید تا با ایجاد حاشیه و سنگ اندازی جلوی پای نماینده خدوم شهرستان های گچساران و باشت که الحق و النصاف مردم این دو حوزه قدرشناس زحمت های ایشان هستند. از پست و مقامی چون جنابعالی
شما هم یک بویراحمدی از گرمسیر هستید و سعی دارید با تحریک احساسات قومی مردم را از رای دادن به این نماینده خدمتگذار دلسرد کنید تا به قول مرکز استان نشینان نتیجه این حاشیه سازی های امثال جنابعالی منجر به این شود که در دوره بعد یک ادم خنثی بیاید بالا که حرف گوش کن و بچه مودب خوبی باشد و هر چه بهش گفتند بگور چشم
ولی بدانید ما همچنان بیدار هستیم و پشت سر حاج غلام
مردم گچساران و باشت متفاوت .از پست و مقامی چون جنابعالی فکر و عمل خواهند کرد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم متاسف میشه. جنابعالی زمانی رئیس شرکت با عظمت نفت گچساران بوده است!!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود خدمت مهندس پاکدل در کل بهترین نتیجه گیری را شما از آقای تاجگردون کردید
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون شما فقط برای تبلیغ و رای جمع کردن احتمالی اومدی لیشتر کلنگ زنی .ای کاش پمپاژ شماره یک که از سه جهت افتتاحش کردی در عمل شروع به کار میکرد تا ما از آب چاه و آبیاری سطحی و غرقابی نجات پیدا میکردیم.
هموطن
Iran, Islamic Republic of
سلام
احسنت احسنت احسنت بسیار عالی و پربار بود و جای دفاعی برای نماینده و همقطارانش باقی نگذاشتید امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید
از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اولا پاکدل باید مطمِن بشه که اصلا تایید صلاحیت میشه با توجه. که داره دوما اصلا تاب رقابت با تاج رو داره ؟؟!!! . راه به جایی نمیبرید
میشون
Iran, Islamic Republic of
درود بر پاکدل عزیز به حق حرف حق زدی
حرق حق جواب ندار.
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کارت تمومه تو روستا ما هم دیکه جایی نداری
ش د
United Arab Emirates
سلام اقاي پاكدل
ش د يادته بيچاره كجاست؟
Iran, Islamic Republic of
اقای پاکدل گرامی مثل اینکه خیلی وقت بیکاری داری ولی فکر کنم تاجگردون بنده خدا بیکار نیست یا دنبال امور مملکتی هست یا منطقه ای یا دنبال این وزیر یا بدنبال معاون وزیربرای مشکلات شهرش اگر جواب شما رو نمیده از سعه صدرش هست نه بی جوابی بهشما گچساران ایطور که شما گفته اید قبل از تاجگردون محل ترانزیت وزرا بوده وپروژه ها ولی چشمان ما نمیدیداگر جوانهای شهرم ناراحتن که حق هم دارند سفره خالی شان را میبینند وهمه میدانیم .کشوری است و در ذهن خود میدانند که تاجگردون توانایی حل مشکلشان را دارد خواهش من اینه که دست از این حرفابردار وکمک کن شهرمان رابسازیم نه زخم هم میباشیم
یاشار
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان گچساران..من بوراحمدی هستم شب روزافسوس میخوریم که ای کاش نمایند بوراحمد فردی مثل دکترتاجگردون می بود.شماقدرتاجگردون رانمیدانیدتاروزی که ازدستش دهید ان روز متوجه میشود چه شخص بزرگی راازدست دادید
یاشار
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان گچساران..من بوراحمدی هستم شب روزافسوس میخوریم که ای کاش نمایند بوراحمد فردی مثل دکترتاجگردون می بود.شماقدرتاجگردون رانمیدانیدتاروزی که ازدستش دهید ان روز متوجه میشود چه شخص بزرگی راازدست دادید
یاشار
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس پاک دل این طبیعی هست که افرا. هست بانزدیک شدن به انتخابات دورجدید نماینده هاراتهدید میکنند به این شگردکه امتیازی ازنماینده ها بگیرند
فرزادحاصل نژاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت برمهندس پاکدل عزیز همه میدانندکه مهندس پاکدل امتحان خودشوپس داده وطبق این ضرب المثل :چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.احتیاجی به تعریف وتمجیدکسی نداره چون آنقدرکوچک نفسه که راضی به این تعریف وتمجیدانیست پس اگرتاجگردون ازنظربعضیاابرمرداکه واقعاا.ت جناب مهندس پاکدل عزیز هم ازنظراکثریت مردم چه لرچه ترک چه عرب چه فارس وووابرمردودرواقع بزرگ مردمحسوب میشه هی نگیدتاجگردون .که هنوزاین .تونسته بگیره مردم لیشتروهم ولایتی های مهندس هی چیزی نمی..بالا پس تواین شرایط سکوت کنیدبه نظرمن براتون بهتره چون هرموقع حرفی زدید ذهنیت مردم. پس ساکت باشید
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
درود برشما مهندس پاکدل :واقعا چه زیبا ترسیم کردید حقایق را ،به امید خدا بسر خواهد رسید این.، و صد البته دوره القاب وعناوین
فرهنگی
Netherlands
این آقای منتقد بیاد توصحنه تا ببینه بیش از ۲۰۰ رای نداره همه حرف هاش حناحی وبرای رسیدن به قدرت است مردم دیگه شمارا نمیخان ازشما.عبور کرده اند.اگر بخاهیم باز رای بدیم هم تاجگردون را انتخاب میکنیم
لیشتر
Netherlands
چشم شمارا . گرفته همین تحلیل های غلط باعث شده مردم از.زده شده اندخدمات تاجگردون کجا وشما کجا
کمایی چرا خیانت میکنی و کامنت ها در دفاع از تاجگردون را تایید نمی کنی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر دقت کنید یک فرد مغرض که با نام های ترک قشقائی، گشین طابفه بزرگ باشت و سید بیدکی به فاصله چهار یا پنج دقیقه یکبار و با وی پی ان و پرچم یک کشور کامنت در جهت تخریب دکتر تاجگردون نوشته است
این نشان می دهد که یک جریان بی محتوا که خارج از شهرستان های گچساران و باشت است و امثال پاکدل مهره های این جریان هستند قصد دارد تا. به نام های طوایف بزرگ باشت مردم را نسبت به دکتر تاجگردون بدبین کند و ایشان را تخریب کنند
ولی زهی خیال باطل
هر چه شما بیشتر تخریب کنید عزم ما در حمایت از تاجگردون هر چند ازش ناراحت هم باشیم، جدی تر خواهد شد
باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
واقعاااااالذت بردم.......افرین برمهندس پاکدل شجاع
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1