تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۶۷۰
یادداشت:

«دهبانی» و دغدغه عدالت فرهنگی

سید قربانعلی موسوی شیرازی
۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«دهبانی» و دغدغه عدالت فرهنگی
کبنا ؛سالیان سال بود که هر چه اتفاق خوب در حال وقوع بود همه بلا استثناء در یاسوج شکل می‌گرفت و به تبع آن هر نگاه تیز بین متوجه یاسوج می‌گردید و اگر قرار بود جایی از استان در نگاه مسئولان دیده شود این یاسوج مرکز استان بود و بس.
شاید بعضی وقایع مختص مرکزیت استان باشد در این شکی نیست اما نه اینکه تمامی وقایع، دیگر شهرستان‌های استان نیز هم قابلیت اجرای آن برنامه‌ها وجشنواره ها وهمایش هارا دارد و به گواه مردم گاه فراتر از انتظار هم این مناسبتهای فرهنگی در شهرستان اجرا گردیده است.
با آمدن دکتر دهبانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی همایش‌ها مناسبت‌ها وجشنواره ها به عدالت در تمامی نقاط استان تقسیم وجایی در استان نیست که از این مزیت بهره نبرده باشد، دیشموک وقلعه رئیسی وبهمئی هیچگاه در تقویم ارشاد اسلامی دیده نمی‌شدند ودر محرومیت کامل فرهنگی هنری به سر می‌بردند، اما دکتر دهبانی با برنامه ریزی دقیق وحساب شده کاری کرد که نه تنها مردم استان ما بلکه بقیه نقاط کشور نیز متوجه قابلیتهای درون شهرستان دیشموک و قلعه رئیسی وچاروسا وبهمئی گردند.
انصاف حکم می‌کند که اینگونه دقت در رعایت عدالت فرهنگی وهنری نسبت به شهرستان‌های استان مورد توجه قرار بگیرد و چه کسی می‌تواند این عدالت فرهنگی را همچنان پایدار نگه دارد.
هنرمندان دیشموک و چاروسا و قلعه رئیسی و بهمئی هیچوقت دیده نمی‌شدند و به تبع آن کسی متوجه استعدادهای نهفته در این نقاط نمی‌گردید تا از آن‌ها استفاده بهینه شود و جوانان این مناطق محروم از هر اتفاق میمونی بودن که در این استان شکل می‌گرفت.
بعد از چهل سال از عمر انقلاب یک نفر که خود اهل فرهنگ وادب بود سکان مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستان پر توان ومسئولیت پذیر انسانی توانمند وعدالت خواه سپرده شد و الحق و الانصاف که ایشان هم به‌خوبی از پس این مسئولیت بر آمده و آنگونه که شایسته هنرمندان تمام نقاط استان بود رفتار نمود.
هنرمندانی درون این استان وبرای اعتلای نظام اسلامی زحمات زیادی کشیده بودند اما به‌واسطه همین محوریت مرکز استان ودیده شدن یکی دیگر از شهرهای استان مورد بی مهری و کم لطفی مدیران کل اسبق بودند وهیچوقت زحماتشان دیده نمی‌شد، اما جناب دهبانی از هیچکس درون استان وشهرستانهای مختلف استان غافل نشده وهر کس را بنا بر توانایی او مورد توجه قرار داده است و این همان تقسیم عدالت فرهنگی است که از نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار می‌رود.
بنده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خادمین فرهنگی وهنری نظام در استان به خاطر ندارم مدیرکلی چون ایشان دغدغه‌ی هنرمندان استان را داشته و به دنبال رفع مشکلات پیش روی هنرمندان سراسر استان باشد و این مزیت بسیار بزرگ مورد تایید قاطبه هنرمندان بوده وخواهد بود.
باشد که دیگر مدیران در تقسیم عدالت زیر مجموعه خود کوتاهی نکرده و همه استان را ببینند و مورد توجه قرار دهند تا هیچ هنرمندی به این دلیل به حاشیه رانده نشود و بتوان از قابلیت وتوانایی او استفاده نمود، انشالله.
----------------------------------------------------
سید قربانعلی موسوی شیرازی
روزنامه نگار و فعال فرهنگی رسانه‌ای چرام
---------------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
خداوكيلي اين متن شما در اخرت براي شما عذاب اور خوادهد بود-- بي عدالتي در اين ٢ سال بيداد ميكنه
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده خدایی .ر ارشاد گرفتی که این‌همه به تمجید از اداره ارشاد میپردازی
بابا این .نی و تاکید بر اینکه اداره ارشاد عدالتمند و قوی هست بسه
کسانی که باید افاضات شما را ببیند در مطلب قبلی دیدند
به نظر میرسد این گونه مطالب بیشتر حمایت های قومی قبیله ای است
جالب هست روزنامه نگار و فعال فرهنگی چرام‌ در این سالها خدمات فعال و عدالت فرهنگی این اداره را نمی دید و این یکی دو‌ماه اخیر به این کشف بزرگ رسیده است
نانا
Iran, Islamic Republic of
جناب این. برای چیه...
همه می دونن دهبانی مال بهمئی باید به اونجاها بیشتر بها بده... کدوم ...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اداره ارشاد اسلامی متاسانه شرایط خوبی نداره-همه ناراضی هستن-لطفا مدیران توانمند بزارین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1