تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۶۴۲
یادداشت| سید قربانعلی موسوی شیرازی

رسانه‌ها، این یتیمان بی‌صاحب و پشتیبان

سید قربانعلی موسوی شیرازی
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رسانه‌ها، این یتیمان بی‌صاحب و پشتیبان
کبنا ؛متن ارسالی
دلمان به درد می‌آید وقتی بعد از ساعتها خیره شدن به صفحه مانیتور ونوشتن این مطلب و آن گفتگو، این خبر و آن گزارش متوجه می‌شویم اول و آخر همه حرفهای که از دهان مسئولان و مدیران و همه آنها یی که به‌نوعی مسئولیت دارند بیرون آمده خبرنگاران وبنوعی رسانه‌ها هستند، اگر دروغی گفته شده ویا خبر کذبی از جانب مسئولی به مردم داده شده ویا افترا وتهمتی چه به شخص ویا اداره ایی زده‌اند همه را به گردن آنکه به سمع ونظر مردم رسانده می‌اندازند، جل الخالق.
کجای عالم رسم چنین است کاری به گوینده مطلب ندارند ویقه کسی را می‌گیرند که انتشار دادنش را وظیفه دارد، اگر قرار است هیچ خبری منتشر نشود وسخنان هیچ مسئولی انتشار نیابد راست وحسینی بگویید آقای خبرنگار شماها مجاز به انتشار هیچ اخباری نیستید تا هم خیال ما خبرنگاران راحت شود وهم شماها نگران این نباشید حرفهایتان را مردم بشنوند.
در جلسه ایی برادری مطلبی را عنوان نمود وخبرنگاران آنرا انعکاس دادند فردایش همان برادر معترض شد که چرا چنین کاری کردید واین مطلب رابه سمع ونظر مردم رساندید، کارتان چنین بود وچنین است.
حضرت عباسی من منتشر کننده مقصرم یا شما که اختیار گفتار خود را ندارید و منتظرید دیگران بجای شما اختیار نگهداری آنرا داشته باشند، قطع به یقین شما مقصرید، نگویید تا منتشر نشود.
از صدقه سر جمهوری اسلامی الحمدالله مردم به‌واسطه حضور رسانه اتفاقات درون نظام را رصد می‌کنند واز کم وکیف آن‌ها آگاهی می‌یابند وخود قضاوت می‌کنند کدام درست وکدامیک نادرست است و خوشبختانه رسانه‌ها نمی‌توانند بدون مدرک گفته ایی را منتسب به کسی نمایند چرا که باید جوابگو باشند آنهم در مقام پاسخگویی به اعتراض شاکی وشاکیان،
خبرنگاران تنها زحمتکشان درون نظام هستند که با کمترین وبدون دستمزد فقط به فقط برای خدمت رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی اقدام به تهیه ودرج اخبار می‌نمایند و انتظار تشکر هم از کسی ندارند اما خدا وکیلی توقع هم ندارند گناه دیگران به پای آنها نوشته شود ومورد مواخذه قرار بگیرند در صورتی که به تایید قانون هر کس پاسخگوی رفتار وکردار وگفتار خویش است ولاغیر.
برادران عزیز ومحترم در مناصب مختلف، شما اختیار گفتار خویش داشته باشید تا خدای ناکرده مجبور به پاسخگویی به مردم نشوید وعذر خواهی نمایید، البته به تازگی حتی عذر خواهی هم نمی‌کنند وانگار آن‌ها نبوده‌اند که چنین گفتاری را گفته‌اند.
بهر جهت اگر به خبرنگار مزد نمی‌دهید اقلاً متهمشان نکنید که چرا گفتار شما را منتشر می‌کنند، همانطور که قانون سریعاً عنوان نموده هر کس مسئول اعمال و گفتار خویش است.
-------------------------------------------------
سید قربانعلی موسوی شیرازی
روزنامه نگار و فعال فرهنگی رسانه‌ای چرام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1