تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۰۱۶۲۵
یادداشت:

ورژن جدید «محمد كاظم نظري»؛ نسخه‌ای که برای کهگیلویه پیچیده شد

امیر حسین انصاری
۱۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ورژن جدید «محمد كاظم نظري»؛ نسخه‌ای که برای کهگیلویه پیچیده شد
کبنا ؛متن ارسالی
با انتخاب نیکبخت به فرمانداری شهرستان کهگیلویه،  بیشتر از آنکه فصل جدیدی بر روی این شهرستان سیاست زده باز شود، فصلی جدید برای دکتر محمدکاظم نظری در معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باز شده است.
گمان نکنم کسی با این گزاره مخالف باشد که نظری در مقام فرمانداری یکی از بهترین فرمانداران دهه اخیر بویراحمد بوده و حق بزرگی بر گردن جریان اعتدال استان دارد. او با تدبیر، صبر ، مقاومت و سعه صدر یکی از پر چالش ترین انتخاباتهای چهار دهه اخیر در بویراحمد را مدیریت کرد و یک بحران سیاسی و امنیتی و حتی اجتماعی را به خوبی از سر شهرستان بویراحمد و حتی استان رد کرد. مدیریت کارزار انتخابات دهم مجلس بویراحمد و دنا اوج کار او بود و از نظری مدیری پخته و کارکشته در عرصه مدیریت سیاسی ساخت و شاید همین کارنامه بود که راه را برای حضور او در معاونت سیاسی استان هموار کرد.
با این حال نظری در معاونت سیاسی با دوران اوجش در فرمانداری تفاوت داشت و هنوز این بازیکن عرصه مدیریت سیاسی نتوانسته بود در پست جدید، خود و توانایی هایش را به اثبات برساند. 
 این در حالی بود که شرایط عرصه سیاسی استان روزهای پر چالشی را طی می کرد. طیف اصلاحطلبان ستاد دکتر روحانی در استان به دنبال گرفتن سهم خود از قدرت بوده و مدام در پی تشنج در فضای سیاسی بودند، طیف مخالفان دولت بیکار ننشسته و حمله به سیاستهای دولت تدبیر و امید را در دستور خود قرار دادند و در این میان برخی ائمه جمعه در نقش مخالفین دولت و سیاست‌هایش ظاهر شده و هفته ای نبود که از این تریبون حمله ای را نثار دولت نکنند،  شکاف و اختلافات سیاسی بین حامیان دولت به خصوص در شهرستان کهگیلویه نیز در حال گسترش بود و در کنار همه اینها چالش های اجتماعی و فرهنگی نیز در حال فزونی بود. همه این مسائل عرصه را بر محمد کاظم نظری تنگ کرده بود، تا برخی فکر کنند که او در موضع انفعال است نخواهد توانست این فضاها را مدیریت کند. اما حرکت های اخیر او در انتصاب چند مهره اصلاح‌طلب در برخی مناصب توانست تاحدودی شرایط را به نفع او تغییر دهد و نقش او را در میدان سیاست پر رنگ تر کند.
اما شاید مهمترین اقدام این پزشک ۵۰ساله نسخه ای بود که برای شهرستان کهگیلویه نوشت. انتخاب یک بویراحمدی برای فرمانداری شهرستان کهگیلویه، شاید در ظاهر این انتصاب عجیب به نظر برسد اما برای آنکه به فلسفه این دارو پی ببریم ابتدا باید وضعیت بیمار را بررسی کنیم. کسی نیست که نداند شهرستان مهم و استراتژیک کهگیلویه با چندین کدخدای پرادعای سیاسی دو دهه است که قربانی اختلافات درون گروهی طیف اصلاحطلبان شده است. همین شکاف و دو قطبی بین اصلاحطلبان بوده که موجب وخامت حال این شهرستان تاریخی شده است. در کنار این، مباحث قومی نیز این مسئله را تشدید کرده و آرامش سیاسی را از کهگیلویه گرفته است. از طرفی در گذشته مدیریتهای سیاسی به جای ایجاد توازن و تعادل بین وزنه های قدرت موجود، به تحکیم یکی و سرکوب دیگری پرداختند و این باز هم گره های کوری بر گره های گذشته می زد و شکافها را بیشتر می کرد. 
انتخاب فردی از دشتروم بویراحمد که نه علقه ای قومی با طیفهای قومی کهگیلویه و نه وابستگی فردی با کدخداهای سیاسی این شهرستان دارد می تواند وزنه را به سمت تعادل و تعامل در منطقه تغییر دهد. البته ناگفته نماند که مدیران دشترومی نشان داده اند اگر چیزی نداشته باشند حداقل ژن فرمانداری خوبی دارند و اغلب در این مقام موفق بوده اند. در کنار این از اقتدار مدیریتی خوبی نیز برخور دارند که سال‌هاست خلایی در مدیریت این شهرستان  بوده است.
اما باید ماند و دید که نسخه دکتر نظری و داروی دکتر نیکبخت می‌تواند بیماری تاریخی شهرستان کهگیلویه را بهبود ببخشد یا خیر، زمان همه چیز را مشخص می‌کند.
----------------------------
امیر حسین انصاری
نام شما

آدرس ايميل شما

كهگيلويه و گچساران
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده جناب دكتر نظرى در استاندارى تحت هيچ شرايطى موفق نبوده و شايد عملكرد به نسبت موفق در فرماندارى بويراحمد رو زير سؤال هم برده باشه
ایران
United Kingdom
بابا شعر نگو تو رو قران.... کاش میشد یه نظرسنجی کرد که مردم چقدر از نظری راضی هستن تا اون وقت. میشد
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت گره کور کهگیلویه را باز میکند و پروژهای نیمه تمام را انجام خواهد داد هیچ کس قدرت و جرات نیکبخت را در یاسوج برای گرفتن بودجه ندارد آمدنش را جشن بگیریم
زیرنای
Iran, Islamic Republic of
نویسنده اگه شجاع بود اسم خودشو میگفت کبنا هم هر مطلبی رو که نویسندش مشخص نیست نباید بذاره بعددر مورد هاشمی گفتید و اعتراف کردید که دارد کار میکند شما چرا زود در مورد فرماندار جدید قضاوت میکند. مهم کار کردن هست نه بومی و طایفه ایی نگا کردن! از .هم باشه کار کنه بذارند هم بد نیست مهم درد مردم فهمیدن هست چرا دنبال منافع شخصی هستید
شیر کلل ستای دشتروم
Iran, Islamic Republic of
واقعا همین. اصلاحات در کهگیلویه با دو ادم .سیاسی و جا افتاده اما. با مشاورین. وضعیت کهگیلویه عزیز را به اینجا رسانده اند
توصیه این خقیر به دکتر نیکبخت
ضمن عرض تبریک به شما و مردم شهرم ازتون خواهش میکنم با این دو نفر ارتباط نداشته باشید و باهاشون مشورت نکنید چون هیچکدام منصف نیستن که از منافع گروهی خود بگذرند و منافع کلی جریان اصلاحات و مردم شهر را در نظر بگیرند.
از کسانی که مدح گوی این افراد هستند و خود را وامدار این افراد میدانند نه خدمتگذار جامعه و مردم دوری کن و انها را بر مردم مسلط نکن زیرا این افراد صبح در کنار شما و شب در کنار. گزارش صبح و نقشه فردا را اماده میکنن،از افراد اصلاحاتی شرافتمند که مجیزگویی این افراد نیستن و تا حالا مورد عنایات ملوکانه این اقایان قرار نگرفته اند استفاده کنید،حتی اگر از اصولگرایان استفاده کنید بهتر از نیروهای وابسته و وامدار اقایان میباشد زیرا اگر اصولگرای با شرافتی انتخاب کنید هر چند منافع جناحی ما را براورده نمیکند اما به نفع شهروندان است و حداقل شکاف اصلاح طلبان بیشتر نخواهد شد و حاشیه در فرمانداری و ادارات کمتر خواهد شد هر چند که این افراد وقتی که منافعشان به خطر بیفتد کاری به منافع جامعه ندارند و از هیچ کار شکنی دریغ نمیکنند اما بدان و اگاه باش مردم از اینها خسته شده اند و اگر ببینند که شما با صداقت برای رفع مشکلاتشان تلاش میکنید با تمام وجود از شما دفاع میکنند و در پیشرفت شهرستان با شما همکاری میکنند و رضایت مردم، خشنودی و کمک خداوند را به همراه خواهد داشت.
خواهش میکنم مقابل ویران کننده های بلند و کوتاه اصلاحات بایستید و شهامت خود را نشان دهید تا که شاید به عقل امده و ابروی خود را حفظ کنند و بازنشسته شوند.
خداوند پشت و پناهتان باشد.
با تشکر: شیر کلل ستای دشتروم
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی بی پایه و اساس بود!!بسیار ضعیف و ...
اصلاح طلب لنده ۷/۴
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تحلیل درست و منطقیست و عملکرد خوب دکتر نیکبخت در آینده نزدیک مشخص خواهد شد لطف کنید از دکتر نظری بعنوان یک گوهر گرانبها در استان یاد کنید
احمدی
United States
طنز خوبی بود .
رضام یاسوجیی مقی
Iran, Islamic Republic of
مگه باید چکار کنید تا به این استان بگویند محروم و به شماها و همه ماها بگویند محرومین؟ تو که .اید از نوع برگزاری انتخابات گذشته مجلس دز استان ب.ی، الان هم باید. کنی. وقتی بیش از یک ماه انتخابات ما بدون تعیین تکلیف بود یعنی اینکه .ی نبود که اینگونه شد؟ یعنی ب.فرماندار شهرمان بود؟ یعنی باید از رفتارهای اجتماعی و سیاسی این.م. شاید. که چه شد ولی مردم این شهر فراموش نخواهند کرد ک. بوجود آمد. و بلاخره،
آنکس که نداند و نداند که نداند تا ابدالدهر در جهل مرکب بماند
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل درستی داشته اند ‹ شیر کلل ستای دشتروم › پس جناب آقای نیکبخت بدانید که مورد حمایت بلند و کوتاه اصلاحات نبوده و نیستید .
غذذاودارو
Iran, Islamic Republic of
من .مردم کهگیلویه که یک داروساز50ساله ای که کمترازسه سال مسول غذاوداروی علوم پزشکی بوده وحتی یک روز
نه کارسیاسی نه عمرانی نکرده رابه فرمانداری اشان میگذارندمن به عنوان کسی که باایشان دوست ورفیقم وباهاش کارکردم خداییش فقط برای مسول امورداروخانه ها. معاون غذاوذارو درضمن تحلیل فوق الذکردچاراشکال است اقای. هیچ خطری رابربویراحمدنگذراندمگ.. رابرگزارنکردباابروی مردم بویراحمدتحت عنوان انتخابات . ودست. مردم چهرن اتان رادرکشوربدنام کرد. وایشان هم رسم ادب رابه جااوردومعاون. کردازسهمیه ای که جواب زحمت هاشوداداماروزی زمین .م ازاوخواهدگرفت ایشاالله
لنده
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترنظری عزیز
امانت
Iran, Islamic Republic of
نظری در...ن زارع دارد و البته زارع. همانطور که نظری در معارفه خود در معاونت سیاسی استانداری گفت زارع برایم سنگ تمام گذاشت . عجب روزگار. و بده بستانی داریم.
استان
Iran, Islamic Republic of
گوهررررررر گرانبها
کِه کم مردمه.
یعنی مِن کُهگلو یَه آیمی که ودرد فرمانداری بخره نبی
په خو هرچی آیم گپو واستان مِن تهرونه این دهدشته
Romania
س دکترنظری همان سید باقراست وچه بسا باقتدار تر،منطقی باشیم برای همه استان باید یه رنگ ویه دل باشد
محمد قاسم
Iran, Islamic Republic of
خدایی ودرد چی ایخره
تمام فامیلش نیارن از بس ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1