تاریخ انتشار
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۰۱۱۰۶
یادداشت:

تحلیلی بر «تاجگردون» اصولگرا

یعقوب درویشیان
۲۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیلی بر «تاجگردون» اصولگرا
کبنا ؛متن ارسالی 
 جمعه اول تیر نود و هفت جناب تاجگردون در تالار فرهنگیان شیراز در دیدار با برخی از چهره‌ها و گچسارانی‌های مقیم شیراز سخنانی قابل تامل و البته قابل نقد بیان کردند.
کمتر از بیست روز از انتشار عکسی در فضای مجازی از طرف تاجگردون نمی‌گذرد که این باره م مجدداً تاجگردون مرتکب خطای استراتژیکی شده که در دیل از خویش نشان داده بود.
تاجگردون بعد ازنشست معروف ۱۴ خرداد دیل، عکسی را درصفحه‌ی مجازی‌اش منتشر کرد که دو مومنِ نمازگزار را در یمین و یسار خویش، به دو فرد اصول گرا و اصلاح طلب منقسم می‌کند و تلاش دارد تا حس اعتدال و میانه روی را به ذهن مخاطب القاء کند و حتی بالاتر از آن می‌کوشد تا خویش را حقله‌ی متصله‌ی اصلاح طلبان و اصول گرایان گچساران معرفی نماید.
در اینکه تاجگردون پتانسیل خوبی دارد شکی نیست، توان سیاسی مناسبی دارد که باعث مباهات موکلین ایشان میباشدهمه متفق القولیم، تلاش‌هایش ستودنی است، درست؛ اما؛ تاجگردون نباید خود محور باشد.
تاجگردون باید خواصِ معلوم الحال را کنار بزند و خودش در میان مردم زندگی نماید.
تاجگردون باید نقدپذیر باشد نه منتقد گریز.
تاجگردون و اطرافیانش باید ساده زیست تر باشند و مردمی رفتار نمایند. تاجگردون پتانسیل سیاسی خوبی دارد که باید به صورت مساوی و یکسان در اختیار مردم حوزه‌ی انتخابیه‌اش قرار بگیرد نه فقط خواص انتخابی‌اش.
تاجگردون برای بار دوم در شیراز تلاش کرد تا مخاطبانش را به دو گروه سیاسی معروف تقسیم کند؛ خودش طرح سوال
نماید، خودش پاسخگو باشد. خودش بگوید و متهم کند وخودش حکم صادر کند. تاجگردون تلاش داشت تا خودش را در دامن دایه‌ای بیاندازد که با ماهیت وهویتش نامانوس بوده است. دایه‌ای به نام اصولگرایی؛ آن هم از نوع لاریجانی‌اش، یعنی فرصت طلبی و وصول گرایی.
تاجگردون به دو نفر از حضار اشاره می‌کند و آنان را به دو طیف سیاسی معروف ربط می‌دهد و با تائید آنان به سخنانش ادامه می‌دهد:
((من اصلاح طلبم و برای اصلاح طلبی هم تعریف دارم.))
تاجگردون در ادامه بیان می‌دارد:
هرجامعه ای که بخواهد رشد کند ضرورت دارد تا تغییرات اساسی را در تمامی رفتارهای خودش بروز بدهد.
من حاضرم با اصول گراترین آدم شهر بنشینم و مناظره کنم. از تک تک آنها اصول گرا ترهستم. مگر اصول گرایی به حفظ ارزش‌ها و اصول انقلاب نیست؟ چه اصولی را باید رعایت بکنم؟ مگر اصول گرایی به حفظ ارزشهای انقلاب و خون شهدا نیست؟ من از همه اصول گراتر هستم. من از همه‌ی اصول گرایان به رهبری نزدیک‌ترم و عشقم به رهبری بیشتر است. حاضرم با آنها بحث کنم در هر طیفی که هستند.
چند بند بالا بخشی از سخنان تاجگردون بود در تالار فرهنگیان شیراز!!!!
تاجگردون با کلی گویی فوق العاده، به تناقض سخن رانده است. چگونه می‌شود یک لیوان آب در لحظه‌ای یکسان، هم زلال باشد و هم کدر؟؟
چگونه می‌شود یک قطعه زمین در آنِ واحد هم بایر باشد هم بارور؟؟
آنچه از لفافه‌ی سخنان تاجگردون بیرون می‌آید، در علم منطق منتج به نتیجه نیست بلکه مغالطه‌ای است که جهت برانگیختگی احساسات مخاطبان بیان شده است.
تاجگردونِ اصلاح طلب چرا خودش را اصول گرا می‌داند؟
آیا بازی جدیدی در انتظار مردم گچساران است؟
آیا اصول گرا یا اصلاح طلب بودن تاجگردون مرهمی بر بیکاری جوانان و گره گشای مطالبات مردم خواهد بود؟
مطالعه‌ی فُرمولوژی رفتارهای تاجگردون بعد از سخنرانی تالار بهار به بعد، نشان می‌دهد که تاجگردون در ماههای اخیر به شدت دچار تنزل جایگاه اجتماعی و شکست ساختاری شده است.
تاجگردونِ اصولگرا، ورژن جدیدی از شخصیت تاجگردون درتابستان ۹۷ می‌باشد، پارادوکسیکال و نا متوازن.
تاجگردون در تفکر اصلاح طلبی‌اش تلاش می‌کند تا ازتفکراتی صحبت کند که وجود خارجی ندارند و یا حداقل مردم آنها را باور ندارند.
تفکراتی که در حال گذار هستند، زیرا در این برهه‌ی خاص بنا بر فرمایش فرمایش مقام معظم رهبری جامعه‌ی ما دارای سه بستر انقلابی، غیر انقلابی و ضد انقلابی است و اصول گرایی و اصلاح طلبی جایگاه گذشته را ندارند.
تفکراصلاح طلبی اهل تساهل و تسامح هست. یعنی خیلی سفت وسخت نمی‌گیرند ودرمسائل دینی و ایدئولوژیک جدیت ندارند ودر برابر دشمنان آرمان خاصی ندارند.
اصلاح طلبان به روش‌های سیاسی واقفند. از اصول گرایان بهتر می‌توانند رفتارهاو بازی‌های سیاسی را اداره کنند. به صورت خیلی روش مند عمل می‌کنند. بیشتر دنبال جوانگرایی هستند و در این موضوع از اصول گرایان جلوترند. اصلاح طلبان بیشتر روی جوانان دانشگاهی متمرکزند ولی در جامعه روی افراد مسن تمرکز دارند.
اصلاح طلبان کار با رسانه را بهتر از اصول گرایان می‌شناسند و ازآنان جلوترند. برای رسانه و رسانه‌ای و ورزشکار و هنرمند ارزش قائلند و یکی از ابزار موفقیتشان همین ارزش گذاری‌هاست.
اصلاح طلبان در بطن سیاسی خویش مرتباً دچار زایش سیاسی میشوندو افراد و احزاب جدیدی را پدر خواندگی می‌کنند. بیشتر طرفدار حقوق بشر و گفتمان‌های آزاد و آزادی و محیط زیست هستند.
تاجگردون تمام صفات اشاره شده را به صورت ملموس دارا می‌باشد.
آنچه درتحلیل رفتارهای تاجگردون به چشم می‌خورد شکست راهبردی تاجگردون و اطرافیانش در مسائل اجتماعی است. عدم پاسخگویی تاجگردون به مطالبات عمومی مردم و فرار از مناظره با رقیبان، به کار گماشتن مدیران ناتوان و غیر متخصص در شهرستان و استان از ضعف‌های آرمانی و شاخص تاجگردون می‌باشد.
این روزها شرایط اصلاح طلبی تاجگردون عوض نشده بلکه تاجگردون باید بپذیردکه پایگاه و بدنه‌ی اجتماعی ایشان عوض شده است.
تاجگردون باید بانگاه به اطرافیانش، معنای تغییر در رفتار و رویّه‌ی درست عقایدش را اجرا نماید. اطرافیان تاجگردون که از اقشار مرفه جامعه هستند هرگز نمی‌توانند درد جامعه‌ی محروم را بفهمند وروزبه روزشاهد رشد درشکاف طبقاتی میان طیف تاجگردون و آحاد ملت هستیم.
اطرافیان مرفه زاده و مرفهی که حامی تاجگردون هستندنمیتوانند با مردم ارتباط مناسبی برقرار کنند واین می‌تواند پاشنه‌ی آشیل تاجگردون باشد زیرا پایگاه رای تاجگردون در خانواده‌های مرفه‌ی کم جمعیت نیست بلکه در خانواده‌های پرجمعیت و محروم جامعه سبد تاجگردون به صددرصد نزدیک می‌شود که اغلب نادیده انگاشته می‌شوند.
تاجگردون مرتب تغییر تاکتیک میدهدوتلاش می‌کند تا از جبهه‌ی اصولگرایان افراد بیشتری را به صحنه‌ی رقابت بکشاند تا پیروزی بر آنان را آسانتر نماید زیرا تقابل نیروهای ارزشی و انقلابی باهم، تضعیف پایگاه آرای آنان را رقم خواهدزد.
تاجگردون تعریف صحیحی ازاصولگرایی ندارد کما اینکه بقیه‌ی اصولگرایان از اصولشان تعاریف متعددی دارند.
نگاه تاجگردون به اصولگرایان که اغلب افرادی ارزشی و دین مدار هستند، نگاهی ابزاری است و در مقابل نگاه اصولگرایان به همدیگر نگاهی پادگانی است، یعنی به هم امر می‌کنند برای بودن یا نبودن در رقابت.
اصولگرایان یک لیست هستند و تاجگردون یک نفر و به عبارتی دیگر حضور اصولگرایان مانند یک شرکت سهامی است که هرکس خودش را دارای حق آب و گِل می‌داند و کوتاه نمی‌آید.تاجگردون احساس پدر خواندگی دارد و فکر می‌کند همه چیز متعلق به خودش هست و همه باید فرمانبرش باشند. تاجگردون مبنا را بر رضایت افرادی خاص گذاشته است نه رضایت مندی جامعه. افراد را از تاجگردون بگیرند تاجش خواهد شکست.
جناب تاجگردونِ از همه اصولگراتر: اصل اول انقلابی گری ساده زیستی است، شما بفرما ساده زیست باش. بفرما با ماهی یک میلیون تومان زندگی کن و گاهی با یارانه‌ی خانواده‌ات آبرو داری..
شفافیت اصل دیگر انقلابی گری است شما بفرما لیست دارائی‌ها و اموالت را هم برای رعایت قانون و هم شفاف سازی منتشر کن تا مردم به شما ایمان بیاورند و یقین پیدا کنند.
تاجگردون اصولگرای جدید، خودش را آویزان طیف‌ها و طایفه‌ها می‌کند ولی پاسخ مطالبات مردم را نمی‌دهد.
تاجگردون اصولگرا بیاید و در یک مناظره با منتقدانش شرکت کند تا عزتش پایدار بماند.
جناب تاجگردون، ای از همه اصولگراتر، بسم الله، مناظره…
 -------------------------------
یعقوب درویشیان
روستای نازمکان
---------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بيطرف
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اين تحليل زيبا
بسيار دقيق ، موشكافانه ، منطقى و پرمغز بود
آقاى تاجگردون براى رسيدن به هدفش وسيله رو توجيح ميكنند
بيطرف
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اين تحليل زيبا
بسيار دقيق ، موشكافانه ، منطقى و پرمغز بود
آقاى تاجگردون براى رسيدن به هدفش وسيله رو توجيح ميكنند
عدالت دیل
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شما ودرود بر شما بویر احمد
عدالت دیل
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شما ودرود بر شما بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
. پایان سلام کن. گچساران دیگر. را برنمی تابد.
باوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت ب
👃👏👏👏👏👏
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نگارنده عزیز دست شما درد نکند که واقعیتها را بیان نمودی
س افراز
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب درویشیان با پاره ای از ایرادات حضرتعالی بر تاجگردون موافقم شکی در سیئاسی وفرصت طلبی افرادی که دنبال کارهای سیاست ، سیاست بازی هستن نیست همه کسانی که نون سیاست را میخورن از این شاخصه برخوردارن وقتی ب.سوار شدن با دوست ودشمن دمساز میشوند این چالش منحصر به . نیست این خصیصه بر تارک همه سیاست بازان عالم از هابیلییان تا قابیلیان حک‌شده این صفت زشت ذاتی است در ذات همه کسانی که در وادی سیاست قدم نهاده اند بهینه شده مطمعن باش اگه خود شما ومن نوعی خواسیتم وارد سیاست بشویم از این قایده مستثنی نخواهیم بود بنده نوعی از پیر ؛پَترهای نسل اول انقلابم وقتی دیدیم عده ای از دوستان بر سینه میزنن و نوحه وای اصولگرا،اصولگر سر میدن واردمحرکه آنها شدم ،بر طبل سیاست کوبیدم اما دربعد وظیفه شناسی نه اصولگرایی راقبول داشتم ونه اصلاح طلبی را به بطن انقلاب نگاه کردم و وطیفه خودم را در قبال پا برهنه ها جامعه بطور مساوی ادای دین کردم اینجا نمیخواهم از خود تعریف کنم میخواهم بگویم که از طرف هر دو جناح تحرف شدم میدونی چرا چون هردو جناح این نوع تفکر را قبول ندارند آنها باند بازی وسیاست مداری را بر نزدیکترین افراد خویش ترجیح میدهند این شیوه عمل ناجوانمردانه در عالم سیاست یک اصل بدیهی است همانطوریکه که حضرتعالی واقف هستی سیاست یعنی کشورداری کسانی که حزب جناح تشکیل میدن به زم خودشان اصطلاحآ میخوان کشور داری کنن تا از این رهگذر اسم خود را در تاریخ ثبت وظبط کنندودر نهایت نامی نشانی درتاریخ داشته باشند لذا مجبور به جبر میشوند با کمال معذرت مجبورم از این ضربالمثل عامیانه استفاده کنم بگویم شری. اما برای حفظ خود وجناح مجبورند حرکتهای عمرانی هم داشته باشند اگه افرادی را پیدا کردی که دراین مقوله بهتر کار کرده باید یه جورای از او قدردانی کرد فکر میکنم تاجگردون دراین مقوله نسبت به دیگران موفق تر بوده آقای درویشان تفکرجنابعالی تفکر طبق سه ای است من آنرا قبول دارم اگه میخواهی در این صراط رشد کنی در بعد فرهنگی کارت را ادامه بده وارد واژه کثف سیاست نشو من کاری به عنوانها ندارم اما شما میتونید با نشریات فرهنگی به طبقه ای که از آنی دفاع کنی ضمیر آنها را روشن کنی تا بطور ناخودگاه در دامن سیاست بازان نشوند موضع گیری طبقاتی شما حرفهای نا گفته ای دارد که باید ازآن درجای خود استفاده شود دراین باره حرف برای گفتن زیاد است ومجال کم
همراه شما سیف اله افراز
United Kingdom
دور بعدي ديگه در كار نيست برادر...
Iran, Islamic Republic of
اصلا چه تحلیل. ونابجایی آب زلال وکدر زمین بایر وبارور اینها که فرمودی چه شباهتی با انسان ورفتار انسان دارد چرا اینقدر.ی چهمنافاتی در جمله تاج گردون دیدی که فرمودندمن اصلاح طلبم از هر اصولگرایی اصولگرا ترم اصول آنهایی است که تاج گردون خون برادر جوانش را به پای آن ریخت اصلاح آنست که تاج گردون جوانی نکرد ودر شهر نماد خوش گذرانی کند ودم از پینه پیشانی زند دل به دریا زد در آتش وخون مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام در جبهه های جنگ حاضر شد ودرجه جانبازی وایثار گری نائل آمد شما بایر مانده های .ق شده بی عمل چون چنین عملی را در قامت دینداری .ن خود می بینید همه را به خود پندارد اصولگرایی که اصلاح جامعه اش اعتقاد ندارد واصلاح طلبی که به اصول نظام وانقلابش پایبند نباشد پوچ گراست اصول واصلاح دو بال یک پرنده است که هرکدام را نباشد قدرت حرکت وپرواز ندارد شما در جا بزن که روزی شما در شعار است نه در .
Iran, Islamic Republic of
چه کسی هست که نداند.هست نه اصلاح طلب و نه اصولگرا. که به خوبی .د را بین دو جناح سیاسی تامین می کند!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
. به پایان سلام کن
مهدی از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام . اون قسمت که در مورد منطق و مغالطه گفتی ٬ درست و صحیح بود . واقعا گل گفتی ..
احسنت .
نمیشه که آدم هم اینوری باشه هم اونوری ..
محمدی
United States
آ.میانه رو متمایل به منافع طلبی میباشند هر جا منافع داشته باشد به انسو حرکت می کند مدیرانی مثل خود نیز دارد .
دیلی
Iran, Islamic Republic of
آقای درویشیان.رای ما شناخته شده است.او هنوز نمی داند با کی طرف است.ما خیلی از او زرنگتر هستیم.اتفاقا پشت سر هم داره ک. می‌ه و خودش هم نمی‌فهمه.ولی ما می دانیم که .و در اومده که اینجوری داره . میکنه،بلکه چند صباحی بیشتر بتونه بر صندلی. جلوس کنه
Iran, Islamic Republic of
خانواده های شهدا چه اصولگرا چه اصلاح طلب صاحبان اصلی انقلابند این انقلاب کشتی نوح هست فضولایی که بر این کشتی نشسته اند تفرقه افکنی میکنند به یاری خدا ذلیل ومنکوب میشوند ودست نفاقشان کوتاه به جایی نخواهد رسید ما همه مدیون خانواده های محترم شهدا هستیم چون صاحب این نظام واین مملکتند وامنیت این مملکت تصدق وبرکت خون شهداست یکی از شهدا ی عزیز سردار رشید اسلام احمد رضا تاج گردون رحمت الله علیه است که بردار رزمنده وجانباز روزهای سخت جنگ دکتر غلامرضا تاج گردون است در کجا بودید هنگامی جنگ بود عرصه بر شیران عالم تنگ بود حال که آرامش وآسایش به برکت خون شهدا وخون دل خوردن خانواده هایشان حاصل شده یادم پدر شهیدی فلج شده بود تعریف میکردند لحظه ای که خبر شهادت پسرش را بهش گفتند درجا کمرش شکست و دولا وفلج شد کی درد کسی را در فراق فرزند وبرادر نوجوان وجوان درک میکند جز خدا هیچ کس
احسنت
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایشان ایشون باید برای خدمت به مردم محرومش از هیچ ترفندی کوتاه نیاین مهم خدمت به استان و طرحهای عمرانی است.
منتظر شفاف سازی
Iran, Islamic Republic of
کُو په یه گپی هم .ل بزه😂😂 پهیه تحلیلی هم و . بزن که وو. دونه و تونه سرباز صفر. و عدل بگو لیست . منتشر کن و بگو که قبلاً چقدر سرمایه داشته و الان چقدر داره. بگو ای همه سرمایه و دستگاه و ماشین آلات و کاخ و زمین و ملک و ماشین های شاسی بلنده و کوچو آورده؟ دقیق شفاف سازی کن. اگر در مورد .شفاف سازی کردی خو تمام حرفلت در مورد تاجگردون درسته و ما قبول ایکنیم. تاجگردون بقول ایشا تاجگردون پدرش سرمایه دار و مالک بیه آیا. هم سرمایه دار بیه که مثل تاجگردون ارثی وش رسیه بو؟ لطفا شفاف سازی کن. اگر آدم صادق و راستگو و دلسوز مردم و جامعه و طرفدار مردم فقیری یه بار در مورد اموال و سرمایع.مطلب راست و واقعی در مورد. نزدیکش بزن. بنویس که بزرگترین سرمایه دار امروز استان، دیروز نون باز کن نانوایی بی. بی صبرانه منتطر مطالبت در مورد وصع اقتصادی . چون خیلی و.ی و اطلاعات دقیقی و وضعیتش داری، اگر ننوشتی همه مطالبت در مورد تاجگردون و دیگران.ه. منتظریم منتظریم منتظر. موفق باشی.
United States
.كردي !!راستي .چنده ؟پاراگرافي .د؟
Iran, Islamic Republic of
. خواست خودش را قهرمان فامیلش کند در خصوص. واقعا از نردبان مردم بالا رفت خدمت شایانی به فامیلش کرد یک نفر بیکار ندارند شاید چنان نیرو اضافه تزریق ادارت کرده که شاید تا چند سال جبرانش سخت باشد به اضافه نیروهای. در دیگر استانها که چند سال دیگر برمی گردند در استان وشهرستانها ما شدیم. بیایید یک بار برای همیشه به این تفکر پوسیده قوم گرایی پشت پا بزنیم واز درست کردن.ا بالاسر بپرهیزیم ومردی از جنس خودتان انتخاب کنید برای گذاشتن چه سنگ وچه زر چشم را باید از ببینی وقتی نبینی انگشت . بیار فرض بر اینکه رئیس مجلس رئیس کمسیونها همه از استان ما ولی وقتی فامیل گرا باشند فقط به فکر اشتغال فامیل خودشان باشد میخوام هیچ و.ت
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1