تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۰۱۰۳۱
یادداشت:

مدیران جوان را تضعیف نکنیم

حمید محمدی زاده
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیران جوان را تضعیف نکنیم
کبنا ؛متن ارسالی

سیاست دولت تدبیر وامید جوان باوری، جوان یاوری نه جوان هراسی است. جوانان نیرومندترین سرمایه‌های جامعه هستند وما شاهد نقش تأثیرگذار آنها در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس وپس از جنگ تحمیلی هستیم.
به دنبال اعمال مدیریت جوانگرایی در دولت تدبیر وامید وتوجه دانشگاه علوم پزشکی در تغییر مدیریت‌ها برمبنای جوان گرایی، شاهد آینده‌ای امیدوار کننده در جلب مشارکت جوانان هستیم.
دکتر بابوبی با تعهد به نظام وتفکری مبتنی بر استقلال یکی از مدیران جوانی است که در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کارشده است با شناختی که از مقبولیت، معنویت، پشتکار وایمان ایشان دارم، مطمئن هستم در کار خویش موفق خواهد بود
دکتر به ابویی جوان، با تمرکز بر وظایف به عنوان یک مدیر جدید وجوان قادر خواهد بود عدم اطمینان واحساسات منفی که معمولاً نسبت به سمت بالاتر وجود دارد را از بین ببرد این روش بهترین راه برای درخواست‌ها وتصمیم گیری‌هاست.
توانایی افراد مسن‌تر را نادیده نمی‌گیرد ودر مواضع تصمیم گیری تجربیات بزرگترها را ارزشمند تلقی می‌کند وبر این باور است که هر کس می‌تواند تجربیات ودانش متفاوتی با خود همراه داشته باشد.
با این نوع نگاه باید امثال دکتر به ابویی را در صحنه مدیریت جوان حمایت کرد ونیروهای دلسوز وجوانگرا وکسانی که دغدغه سلامت مردم را دارند با پشتیبانی از این نوع مدیریت ونگرش، تقویت روند نوگرایی را سرلوحه کار خود قرار دهندوفارغ از شعار رنگ باخته سردسیری وگرمسیری وموقعیت جغرافیایی، به همدلی، همراهی وهمکاری با این سبک مدیریت‌ها رضایت خدا وخدمت صادقانه به مردم را مورد توجه قرار داد.
به گفته دکتر امین به ابویی، یک مدیر خوب باید بتواند یک محیط سالم را فراهم کند تا هریک از افراد، مهارت خود را به مجموعه مورد نظر ترزیق نماید وحاصل آن استفاده از تمام ظرفیت‌ها است.
مدیران جوان این قابلیت را دارند که در سنین جوانی به سمت مدیریت‌های بالا ارتقا پیدا کنند. با انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده‌ایم که پتانسیل دستیبابی به اهداف وموفقیت در این افراد بیشتر است.
نتایج آماری وتحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که 44 درصد از کارآمدترین مدیران موفق را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهد در حالی که افراد بالای 45 سال تنها 20 درصد از کل جمعیت مدیران کارآمد را به خود اختصاص داده‌اند.
هنگام ارزیابی مدیران از نظر مهارتهای مدیریتی دریافتیم که مدیران جوان‌تر نسبت به مدیران بالای 45 سال رتبه بهتری کسب کرده‌اند این نکته خوبی است که نشان می‌دهد رهبران جوانی در سازمانها مشغول کارند که حتی قابلیت پذیرش مسئولیتها مهم‌تر را نیز دارند. متأسفانه بر اساس نظرها وداده ها در سازمان‌ها به سختی به مدیران جوان اعتماد می‌کنند وبراین باورند که قادر به رهبری یک سازمان نیستند. اما بهتر است قبل از آنکه تنها به دلیل بی تجربگی، روی اسم یک فرد جوان خط بزنیم، او را ارزیابی کنیم ومیدان دهیم که در عملیات سازمانی مدیریت خود را اثباط نمایند رفتارهای الهام بخش وتأثیرگذار مدیران جوان به سایرین انرژی می‌دهد ودیگران را برای رسیدن به اهداف ترغیب می‌نماید.
استراتژی مدیران جوان استراتژی (کشیدن است) در حالی که استراتژی مدیران پیر ومیانسال معمولاً روش سنتی (هل دادن) را به کار می‌گیرند.
نکته پایانی آن است که مدیریت جوانان وجوانگرایی در عرصه مدیریتی علی رغم توانمندی وشایستگی بالای جوانان مغفول مانده است درحالی که پویایی کشور در گروه به کارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی است در واقع جوان گرایی به معنای به کارگیری افراد کم سن وسال در مدیریت رده‌های بالا وسطوح عالی نیست، بلکه جوان گرایی به معنای تربیت مدیریان جوان است.
به هر حال نیروهای قدیمی ومسن، نهایتاً یک روزی سازمان را ترک می‌کنند واین جوان‌ترها هستند که می‌توانند جای خالی آنها را پرکنند، درک پتانسیل‌های این افراد وسرمایه گذاری روی آنها یک سرمایه بزرگی است، مدیرجوان به منزله یک سرمایه ارزشمند است که باید بیشتر به آن‌ها بها داده شود وشاهد به کارگیری مدیران جوان بیشتری در عرصه مدیریتی باشیم.
 ----------------------
 
حمید محمدی زاده
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محسن حسینی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان . باره قه های خوش بینی و امید از عملی شدن شعارها و وعدهای دولت تدبیر و امید در دلمان جوانه زد...................................................................................................................................0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0























































00



































































0

































سلام بر دوستان تبر به دست قلم بدوش...












.......................................................................................................................................................................................................................................................................................
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1