تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۰۰۸۸۷
یادداشت:

اقای پرواز؛ آیا نیامده باز می‌خواهید به «قم» باز گردید؟

متن ارسالی
۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اقای پرواز؛ آیا نیامده باز می‌خواهید به «قم» باز گردید؟
کبنا ؛متن ارسالی

 دیروز صحبت‌هایی از یکی از مدیران جدید استان به بیرون درز کرد که البته طبیعت مدیران تازه کار همین حرف‌های «گپو گپو» است  و در نوع خود جالب بودند و برای کسی که شناخت چندانی از محیط اینجا و این گونه نظریات تکراری ندارد حرف‌های به ظاهر قشنگی بودند حرف‌هایی که  بدون عمق از سایت‌ها برداشته می‌شوند و برای بقیه تجویز می‌شوند. حرف‌هایی که گویی قرار بوده است در همآن جلسه فقط هجی شوند و به بیرون درز نکنند چرا که خیلی زود آن حرف‌ها احتمالاً در زیر فشار از روی خروجی این رسانه برداشته شد که از این بابت باید از رفتار رسانه به ویژه سایت کبنا نیوز به خاطر کوتاه آمدن در زیر فشار و برداشتن مطلب درج شده، ابراز تأسف کرد.
نمی‌توان برای کسی تعیین تکلیف کرد که چه بگوید و چه نگوید ولی می‌توان گفت باید حرفی زد که اول بار خود گوینده به آن اعتقاد داشته باشد و سخنرانی جای خیال پردازی و تراوشات صرف ذهن نیست. ذهنیاتی که هیچ سنخیتی با واقعیات جامعه ندارد و حتی خود گوینده نیز به آن باور ندارد.
پرداختن به این موضوع در این مقاله نمی‌گنجد و در اینجا با توجه به اینکه آقای پرواز تازه به استان تشریف آورده‌اند و احتمالاً از واقعیات استان کم اطلاع باشند چند نکته  صرفاً جهت یادآوری به ایشان آورده می‌شود.
 1 - آقای پرواز از فرزندان این استان هستند و چند وقت پیش نیز به صورت موقت در استانداری مشغول بودند که بعد با ماموریت ایشان موافقت نشد و به استان قم بازگشتند. وی در انتخابات دوره قبلی مجلس به عنوان یکی از تصمیم گیرندگان اصلی شورای اصلاح طلبان برای تعیین نامزدهای نهایی حوزه انتخابیه کهگیلویه بودند. فرآیندی که در نهایت به معرفی علی کامرانی ختم شد ولی تشدید اختلاف و چند دستگی در میان اصلاح طلبان آن حوزه را سبب شد. البته نمی‌توان پرواز را مقصر آن اوضاع معرفی کرد ولی یقیناً پرواز در تشدید آن بی تقصیر نبود و حال که مجدد فرصت حضور در استان به دست آورده‌اند باید در پی اصلاح آن اتفاقات باشد نه آنکه با کلمات گنده و سعی در متفاوت بودن  و گام برداشتن در مسیر اختلافات و دشمنی مسیر بازگشت مجدد خود به قم را فراهم آورد.
2- آقای پرواز صحبت از ماندن و ثابت قدمی بر مرام و تفکر سیاسی کرده‌اند. حرف زیبا و درستی است که از قضا باید مخاطب اول این حرف خود ایشان باشند نه آنکه به خاطر یک حکم که حق جوانان فعالی مثل خود ایشان است یک مدیر یعنی استاندار را بر یک جریان سابقه دار در استان ترجیح دهند. هیچ کس منکر نقص و ایراد در رفتار و سخنان اخیر رضاتوفیقی نیست ولی اصل حرف ایشان هم قابل تامل و پیگیری است نه آنکه آقای پرواز با مطرح کردن گفت و گو و اصول نقد و بحث مردم سواری به دیگران بگوید لطفاً «خفه شوید».
3- آقای پرواز مدعی هستند که برای آمدنش در این منصب جدید آویزان هیچ نماینده‌ای نشدند ما هم حرف آقای پرواز را باور می‌کنیم و حرف‌هایی که گفته می‌شود پرواز با حمایت تاجگردون به استان آمده است را نادیده می‌گیریم اما آیا استناد به همین ادعا می‌تواند  ضعف و حق کشی در عزل و نصب‌ها در استان و بی توجهی آقای استاندار  به ستاد آقای روحانی در استان را توجیه نماید.
4- باید به آقای پرواز پشنهاد داد کمی آرام‌تر شروع کنند و پیش بروند. عالم سیاست جای خیال پردازی صرف و سعی بر متفاوت بودن نیست. هیچ کس نیز نمی‌تواند به جهت عضویت در یک تشکل سیاسی خود را عقل کل بینگارد  و برای بقیه تعیین تکلیف کند دمکراسی و گفت و گو و حقوق زنان هرگز با حرف‌های پرواز در اینجا محقق نمی‌شوند که اگر این گونه بود چه بسیارند که از پرواز آگاه تر و زیباتر در این مورد حرف می‌زنند. دقیقاً نقض دمکراسی جایی است که یک فرد اصولگرا در پشت پرده توسط چند نفر خط می‌گیرد و یک جریان هزینه داده و زحمت کشیده را نادیده میگرد و پرواز می‌خواهد این نکته را نادیده بگیرد.
صحبت‌های آقای رضاتوفیق اتفاقاً فرصت خوبی برای گفت و گو و تعامل است نه اینکه توسط آقای «پرواز» به گلبانگ تعبیر شود، تعبیر زشتی که به خوبی ماهیت حرف‌های زیبای پرواز را نشان می‌دهد.
 با این اوصاف ظاهراً «پرواز» نیامده است که بماند و خوب است ایشان و بسیاری از به اصطلاح فعالین سیاست در استان یک دوره آموزشی علوم سیاسی بگذرانند تا به تعریف درستی از واقعیات برسند و بدانند مدل دمکراسی سوئیسی با حرف توخالی در خاورمیانه و کهگیلویه و بویراحمد عشیره‌ای قابل پیاده شدن نیست و فاصله‌ها هنوز که هنوز است زیاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم اگر شما. با نام و نشان قلم می زدی
نمی شه بر آدم های بی نام نشان به خطر .خرده گرفت اقتضای طبیعت شان چنین است.
یزدان پاک
نویسنده محترم نوشته شما حقیقتا .
دادن ندارد به دو دلیل اول اینکه با این متن. نشان دادی که مخاطب خود را نشناخته ای و دوم اینکه کاملا مشخص است که ا. شروع . کرده ای .
آواره
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است.یک نفر اصلاحطلب شفاف و خوش فکر پیدا شده و دوباره به اصطلاح اصلاح طلبها به جانش افتادند. پرواز عاقل ،صبور و مردمدار است.
Netherlands
احسنت
بخصوص .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
زمانی که رضاتوفیقی جهت اصلاح طلبان در فشار و تهدید و زجر بود امثال پروازها کجا بودند که حالا منم منم میکنند. جناب پرواز جو گیر نشوید رضا توفیقی محبوب است و سرشناس در بین نخبگان اصلاحات. شما هم مثل کاندید مجمع کهکیلویه جو گیر نشوید
شهروند
Canada
وقتی جناب پرواز به قم برگردانده شدند از چه کس یا کسانی صدایی به مخالفت جدی برخاست؟ چرا به وقت حق کشی در حق آقای پرواز صداها در گلو شکست اما به وقت معاونت استانداری ایشان حتی تبریک گفتن به وی هم جرم شد؟! تیتر بسیار توهین آمیزی بود! پرواز به ناحق به قم برگردانده شده اما در این مقال نه مقاله! گویی حق ایشان بود!
شیراز
Netherlands
نمیدانم که هستی ازکجا هستی ولی تحلیل ونصایح. شما همانندتحلیل. بوده واین چندخط نوشته ای که بیرون دادید به این نتیجه رساندماراکه با ا..ا تا سوئیس شدن که هیچ تا افغانستان شدن هم راهی دراز درپیش داریم.التماس تفکر.
مجید بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده ناشناس محترم
آقای پرواز در عرصه سیاست یک فرد محقق و با سواد ومثل شما و نوشته هایتان آماتور نیست در عرصه سیاست ایده هاست که مسیر اشتباه قبل را تعدیل می کند توی این زمانه تکنولوزی و گستردگی علم با این سیاست فرسوده نمیتوان به هیچ جا رسید
رستگار
Netherlands
فقط یک عبارت نویسنده که جریان هزینه داده کمی دلنشین است ولی نویسنده غافل است ک نوشته اش. و سطحی ااست..نمیتوان با عاریت الفاظ و واژه هایی نظیرعمیق و خیال‌بافی و اتصاف سخن یا نوشته دیگران گمان کرد که خود ازغیرسطحی و غیر خیال‌بافانه ب.د...نوشته ی شما دقیقا مبین آشفتگی,سطحی نگر. در جریان بی رمق و بیمار اصلاح طلبی استان است که جناب پرواز ساده زیست و با تقوا برای اصلاح و انسجام و احیا دوباره ی این جریان شایسته است.شما نویسنده محترم برای فهم سخن آقای پروازبی ادعا اما تیزفهم به پژوهش علمی وسیاسی و مباحث معرفت شناسی نیاز دارید .م و خیال شما آنجاست که از مناعت طبع پرواز اخلاقمند بی‌خبرهستی وازتاجگردون نام میبرید در حالیکه پرواز در اصلاح طلبی و سیاست ورزی اصلاح طلبانه بسیار عمیق تر و پاک تر از آنچه بافته اید وبرای عشایرجهان سومی کهگیلویه و بویراحمد. اصلاح طلبی نامش نهاده آید ٬ می اندیشد و رفتار میکند.درصفا و صداقت این سید پاک و متمایز در اندیشه و معرفت همین بس که در یک دوره ی کوتاه به استان آمد و یک حرکت بزرگ سیاسی و اجتماعی را مدیریت کرد .امیدوارم بمنظور بهبود اوضاع سیاسی و فرهنگی و فرهنگ سیاسی برخی اصلاح طلب پندارها حضور این نیروی پاک و سیاسی و فارغ تحصیل از بهترین دانشگاههای ملی را غنیمت شمارید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1