تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۰۰۸۸۶
در نشست شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کمبود آب در شهرک‌های لنده مردم را کلافه کرده است / ناپایداری برق لنده سبب پرخاشگری اجتماعی می‌شود (+پاسخ راهزادی و لدنی‌نژاد)

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کمبود آب در شهرک‌های لنده مردم را کلافه کرده است / ناپایداری برق لنده سبب پرخاشگری اجتماعی می‌شود (+پاسخ راهزادی و لدنی‌نژاد)
کبنا ؛شهرستان لنده از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که جمعیت شهری آن حدود 24 هزار نفر می‌باشد، این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی با مشکلات آب و برق مواجه است.
 در جلسه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق و آب شهری برگزار شد، وضعیت آب و برق شهرستان لنده مورد بررسی قرار گرفت.
عطب‌الله آهنجان نماینده شهرستان لنده در این نشست با اشاره به خدمات شرکت برق در این شهرستان، اظهار کرد: بنده از خدمات شرکت برق شهرستان تشکر ویژه‌ای دارم، 95 درصد روستاهای شهرستان لنده از نعمت برق برخوردار هستند، اما در شهر لنده مشکلاتی به لحاظ برق داریم.
آهنجان افزود: شهرستان لنده به دلیل نداشتن ایستگاه برق با مشکلاتی مواجه است و قطعی و ناپایداری برق این شهرستان گاهاً سبب پرخاشگری‌های اجتماعی می‌شود، بنا براین ایجاد ایستگاه ضرورت دارد.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: در سال گذشته به دلیل نوسانات برق بیش از 200 وسیله برق از جمله یخچال و تلویزیون مردم شهرستان لنده از کار افتادن که شرکت برق استان خسارت آنها را متقبل شد، اما هنوز خسارت‌های مردم پرداخت نشده است.
آهنجان گفت: به دلیل عدم استقلال اداره برق شهرستان لنده مردم دچار سختی می‌شوند که امیدواریم در این خصوص نیز همکاری لازم صورت گیرد. از طرفی کمبود نیرو تجهیزات مشکلات را دو چندان کرده است.
داوود راهزادی مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات عضو شورای شهر لنده، اظهار کرد: در گذشته برق شهرستان لنده از طریق خط تک مداره تأمین می‌شد اما در سال‌های اخیر خط دو مداره برق را به مدار برق شهرستان اضافه کردیم.
وی از اصلاح شبکه برق لنده خبر داد و گفت: بر اساس استانداردهای جهانی شبکه برق شهرستان لنده را اصلاح کردیم و تیره‌های برق که بکار رفته، استاندارد جهانی دارد.
 مدیرعامل شرکت برق ادامه داد: بر اساس شرایط سخت آب و هوای شهرستان لنده سه ماه در این شهرستان تعرفه برق بر اساس مناطق گرمسیری یک محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیش از 7 میلیارد تومان اصلاح‌ شبکه برق در شهرستان لنده انجام گرفته است، افزود: سالانه طبق برنامه‌های مدونی که در شرکت طراحی می‌شود ما اصلاح شبکه مناطق و شهرستان‌های مختلف را انجام می‌دهیم.
در عطب‌الله آهنجان عضو شورای اسلامی شهرستان لنده به مشکلات آب این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان لنده از شهرستان‌های گرمسیری محسوب می‌شود که در بحث آب با مشکلاتی مواجه است.
وی روند توزیع آب در شهر لنده را مناسب ندانست و افزود: گاهاً برای آب شرب شاهد درگیری لفظی و فیزیکی هستیم.
آهنجان به ظرفیت آب رودخانه موگرمو اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت آب موگرمو، آب 100 سال شهرستان لنده را تأمین کرد.
وی ادامه داد: شهر لنده و شهرک‌های اطراف آن با کمبود آب شرب مواجه هستند.
عضو شورای شهر لنده به مشکلات آب شهرک‌های فجر، شهید رجایی و دیگر شهرک‌ها اشاره و تصریح کرد: این شهرک‌ها با کمبود شدید آب شرب روبرو هستند که باید برای آنها اقدام بهتری انجام بگیرد.
آهنجان خواستار احداث منبع آب برای شهرک‌های شهرستان لنده شد.
 سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب پایدار شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از سد کوثر تأمین خواهد شد.
وی افزود: به دنبال رفع کمبود آب شهرک‌های شهرستان لنده هستیم و با اتمام پروژه مخزن آب شهرستان مشکل آب این شهرک‌ها مرتفع می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1