کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«رضاتوفیقی» شناسنامه و نماد اصلاح طلبی در استان

«رضا» برای «رضا»؛ اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد به نامحرمان اجازه نفوذ ندهند

سیدرضا عسکری

28 خرداد 1397 ساعت 11:07

اصلان طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد نباید اجازه نفوذ به نامحرمان دهند تا با تخریب چهره‌های ارزشمند اصلاح طلب جبهه حامیان دولت را تضعیف و مردم را از اصلاحات و اصلاح طلبی (و همینطور دولت) دلسرد و ناامید کنند.


متن ارسالی

اخیراً ودرپی انتفاد جناب آقای رضاتوفیقی از استاندار محترم وعملکرد ایشان در ۹ ماهه گذشته که در افطاری اصلاح طلبان اتفاق افتاد، بازخوردهای گسترده ای رادر سطح جامعه، رسانه‌ها و فضای مجازی شاهد بودیم.
بخشی از این بازخوردهارا حمایت فعالین سیاسی - اجتماعی خصوصاً اصلاح طلبان و حامیان دکتر روحانی دربرمیگیرد اما بخش دیگر واکنش و بداخلاقی‌ها همراه با طرح موضوعات سخیف و عمدتاً خلاف واقع (کذب) بود که توسط افراد محدود وتحت عناوین کلی مجهول و مجعول منتشر شد. والبته از متن مطالب موهوم مشهود است که نگارنده فرد ناشی و آماتوری است که احتمالاً از تازه به دوران رسیده‌هایی است که ازسابقه و کارکرد رضاتوفیقی اطلاع آنچنانی ندارد.
 باید ریشه این بداخلاقی‌ها وتخریب ها را در دو موضوع جستجو کرد.
یا نویسنده ماموریت تخریب دارد ویا اینکه قلم به مزد است، اما آنچه که در کنار این موضوع قابل تامل است اینکه چرا یک رسانه نبایدشان حرفه ای و وظیفه اخلاقی خودرا در حوزه کار رسانه ای رعایت کند و یا مراقبت نماید؟!
آیا رسالت اخلاقی و حرفه ای یک رسانه اجازه درج هرمطلبی بدون نام و با زیر نویس کلی (جمعی از اصلاح طلبان و یا جمعی از اصولگرایان و یا.....) را به آن رسانه می‌دهد؟ مخصوصاً اگر پراز مطالب خلاف واقع و فقط با هدف تخریب واتهام باشد؟
ازادبیات مورد اشاره محرز است که پشت پرده این بداخلاقی‌ها فرد یا تیم محدودی است که نسبتی با اصلاح طلبان ندارد و ماموریت تخریب سرمایه‌های اصلاح طلبی را دارد.
رضاتوفیقی هزینه‌های سنگینی بدون هیچگونه چشمداشتی برای اصلاح طلبی پرداخته کرده، در ۸ ساله دولت‌های نهم ودهم تعداد انگشت شماری از فعالین سیاسی راست قامت ماندند، خیلی از مدعیان صحنه خالی کردند (بسیاری از ببرها و شیرها توبه کردند ویادررفتند)، توفیقی ماند وبرای حفظ حیات اصلاح طلبی و اصلاح طلبان در استان تاوان داد وخم به ابرو نیاورد (ودولت دکتر روحانی حاصل همین ایستادگی‌هاست) ودر دولت تدبیر وامید هم از خود گذشت و خود راوقف حمایت از مجموعه و دولت نمود (درعین انتقادسازنده از دولت)، والبته افق دید و بلندنظری ایشان مانع ازنگاه قومی وشهرستانی (منطقه ای) بوده وهست، ومتاسفانه امروز می‌بینیم استاندار محترم که دربدو ورود به استان شعار مقابله با قومگرایی ورهاندن استان ازمعضل انتصاب‌ها و استخدام‌های قومی قبیله ای را سردادند، خود به شکل دیگر و غلیظ تری در دام برخورد قومی قبیله ای گرفتار شده!!
حال چه شده که فرد نامعلومی (باهویت نامعلوم والبته ماموریت معلوم) که اگرهویت داشت با نام ونشان قلم میزدو اگر نام و شناسنامه قابل دفاع درکار باشد مجبور به رعایت انصاف و راستگویی درنقد خواهد بود، (اینچنین فردی) باید دایه دلسوزتر ازمادر شده و دست به حمله وتخریب بیرحمانه علیه یکی ازسرمایه های بی نظیر اصلاح طلبی در استان بزند؟!!
اصلاح طلبان خوب می‌دانند که خواستگاه رای دکتر روحانی در استان اصلاح طلبان بوده و بس، و این تلاش اصلاح طلبان اصیل و فهیم استان بود که برای دومین باردریک انتخابات ملی رای اکثریت (برای کاندیدای ریاست جمهوری) کسب شد، و ریاست ستاد دکتر روحانی در استان وظیفه دارد از مطالبات رای دهندگان به رئیس جمهور دفاع کند ودر صورت لزوم از عملکرد استاندار ومدیریت استان ارزیابی و نقد داشته باشد، دراین راستا روش منطقی و معمول هم دادن فرصت کافی (سکوت رسانه ای) وسپس صحبت بامردم از موضع مسئولیت ستاد می‌باشد.
حق این است که استاندار ومدیریت استان دغدغه‌ها و نقد ستاد دکتر روحانی را دلسوزانه در دستور کار قرار داده وخود راپاسخگو بدانند واینکه تاکنون (به گفته ریاست ستاد) چنین نبوده خود جای سوال است.
حامیان روحانی و به ویژه اصلاح طلبان واعضای ستاد دکتر روحانی درسراسر استان نیز از این حق ریاست ستاد دفاع وحمایت می‌کنند.
اینجانب به عنوان مسئول ستاد دکترروحانی در مرکز استان بر موضع ریاست ستاد استان صحه گذاشته و از آن حمایت می‌کنم.
واما، در شبنامه بانام کلی ومجهول "جمعی از اصلاح طلبان" که توسط یک فرد ناشناس در فضای مجازی منتشر شد اسامی بعضی از دوستان عزیزبرده شد که به دلیل گرفتاری یابعد مسافت نتوانستند در افطاری اصلاح طلبان شرکت کنند، نمایندگان خودرا به جلسه فرستادند ویا مراتب عذرخواهی خودرا به میزبان اعلام کردند، ضمن اینکه بعضی از ارکان ستاد (روسای بخش‌ها) به دلیل محدودیت امکانات وزمان به جلسه دعوت نشدند، لذاعدم حضور افرادنامبرده به هیچوجه ناشی از نگرانی ویا اعتراض خاصی نبوده واین جوسازی درراستای تخریب‌ها و فضاسازی‌های فوق الاشاره بوده است.
تهمت ناجوانمردانه منفعت طلبی به شخصیت فرهیخته ای چون رضا توفیقی وصله ای ناچسب می‌باشد و در قاموس ایشان نمی‌گنجد. و با فرصت‌ها و جایگاهی که ایشان داشته است تا کنون حتی یک خواسته‌ی شخصی از ایشان سراغ نداریم، مانور روی اشتغال فرزند ایشان با اینکه اشتغال حق هر جوان برومندی از استان بوده و هست اما جناب آقای رضا توفیقی ذره ای نقش نداشته (استحقاق فرزند ایشان بیش از اشتغال در یک شرکت پیمانکاری است)، حال چگونه همه فضایل و زحمات فرد شناخته شده و هزینه داده ای را با بی انصافی در پای این موضوع ذبح می‌نمایید.
مسئله نقد استاندار فعلی و مدیریت استان به طور فی البداحه حق هر فردی و به طریق اولی حق رئیس ستاد دکتر روحانی است (در دولت اول تدبیر امید نیز بارها انتقاد رسانه ای و خصوصی از استاندار و مدیریت استان در کارنامه آقای توفیقی به چشم می‌خورد و در رسانه‌ها نیز موجود است.).
پر واضح است که انتقاد آقای توفیقی در جایگاه رئیس ستاد روحانی به خاطر هیچ شخص و قومی نبوده و نسبت دادن این امر به عزل و نصب اشخاص و یا مصادره آن به نفع شخص و یا اشخاص مشخصی خلاف واقع و با هدف تنزل موضع به حق ارزشمند ایشان می‌باشد.
استاندار محترم و مدیریت استان باید هشدار ایشان را جدی گرفته و در جهت اصلاح امور همت گمارند.
آنچه که در مواضع آقای توفیقی آمده حاصل ۹ ماه رصد دقیق عملکرد استاندار و تیم ایشان می‌باشد که باید بخشی از آن به اطلاع مردم شریف استان می‌رسید و هشدار اخیر شروع این فرآیند است، عزل و نصب مدیران تا کنون با نظر نمایندگان بوده و مسئولیت عملکرد آن‌ها متوجه نمایندگان و استاندار محترم می‌باشد گرچه مبنای ستاد دکتر روحانی بر نفی یا اثبات مجموعه مدیران نبوده اما حق ارزیابی از عملکرد استاندار و مجموعه مدیران و انعکاس آن به مرکز (و دفتر رئیس جمهور محترم) را حق خود می‌داند و در نهایت به وظیفه خود عمل خواهد کرد.
و آخر امر اینکه ستادهای آقای دکتر روحانی همچنان حامی دولت تدبیر و امید و سیاست‌های آن در عرصه‌های داخلی و خارجی بوده و نقد، و حتی تقابل با استاندار محترم استان به منزله عدول از حمایت از رئیس جمهور و دولت نیست.
اصلاح طلبان همچنان باید حامی دولت باقی بمانند و بر درستی رای خود به آقای دکتر روحانی صحه گذاشته و پایمردی نمایند و دولت دوم دکتر روحانی را برای تحقق مطالبات مردم در انتخابات سال ۹۶ با رای ۲۴ میلیونی خود به رئیس جمهور برآن صحه گذاشتند، یاری کنند.
اصلان طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد نباید اجازه نفوذ به نامحرمان دهند تا با تخریب چهره‌های ارزشمند اصلاح طلب جبهه حامیان دولت را تضعیف و مردم را از اصلاحات و اصلاح طلبی (و همینطور دولت) دلسرد و ناامید کنند.
اصلاح طلبان بدخواهان نفوذی و تازه به دوران رسیده‌های بد اخلاق و بی اخلاق را بشناسند و از خود دور کنند، اصلاح طلبان باید بدانند که اگر منسجم و متحد نباشند به هیچ وجه پیروز نخواهند شد و بعضی از صداهای مخرب به دنبال تفرق در درون جبهه اصلاحات می‌باشند (صداهای اختلاف افکن کارگران جبهه رقیب‌اند و آب به آسیاب مخالفین جبهه اصلاحات می‌ریزند.)
هشیاری در این عرصه ایجاب می‌کند که ما از چهره‌های باسابقه و امتحان پس داده دفاع کنیم.
باید قدر اصلاحات و آقای خاتمی را بدانیم و با حمایت از اصلاح طلبان اصیل، دلسوز و هزینه داده این قدرشناسی را نهادینه کنیم.
به امید سربلندی ایران عزیز و آرزوی سربلندی ملت فهیم ایران و تلاش برای پیشرفت و توسعه استان مردخیز و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد.
----------------------------------------------------
وماتوفیقی الا بالله علیه توکلت والیه انیب
۲۷ / ۳ / ۹۷
فعال سیاسی اصلاح طلب
-----------------------------------------------------


کد مطلب: 400842

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/400842/رضا-اصلاح-طلبان-کهگیلویه-بویراحمد-نامحرمان-اجازه-نفوذ-ندهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1