تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۰۸۰۶
یادداشت:

اما و اگرهای افتتاح پل سوم بشار یاسوج

علی کیانی
۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اما و اگرهای افتتاح پل سوم بشار یاسوج
کبنا ؛متن ارسالی

زیرساخت‌های عمرانی نقش اثرگذاری در رشد اقتصادی و توسعه یک منطقه دارد و بدون شک توسعه زیرساخت‌های یک جامعه، عامل مهمی در پویایی نظام اقتصادی و حتی رفاه مردم آن جامعه است. از این رو، عدم توانایی در توسعه زیرساخت‌های اصلی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی مناطقع کمتر توسعه یافته است.
بنابراین، بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها و پل‌ها، حمل و نقل عمومی، فرودگاه‌ها و خطوط هوائی، منابع آبی، مدیریت شهری، تولید جریان برق و مخابرات، ارتباطات، مدیریت سلامت جامعه و توسعه آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و گسترش خدمات در مناطق محروم مستلزم تامین منابع مالی و مدیریت کارآمد است.
در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته همانند کهگیلویه و بویراحمد توسعه زیرساخت‌های عمرانی بسیار مهم و تأثیرگذار در ارزش‌یابی مدیریت اجرایی استان است.
مردم برای قضاوت و مورد ارزش‌یابی قرار دادن مدیریت اجرایی استان نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های عمرانی دارند. به همین منوال کسانی که در رأس مدیریت اجرایی کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرند با توجه به محرومیت‌های مناطق مختلف این استان تلاش می‌کنند تا با پیگیری‌های ملی زیرساخت‌هایی را برای مردم فراهم کنند.
این امر در برخی دولت‌ها به سرعت در حال پیشرفت و در برخی دولت‌ها به صورت کند انجام می‌شود. البته ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد فقط مختص مدیریت اجرایی استان یعنی استاندار و تیم مدیریتی‌اش نیست، در این میان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم تلاش می‌کنند تا برای رضایت مردم از عملکرد خودشان در حوزه‌ انتخابیه خود پیگیر تأمین اعتبار پروژه‌ها از منابع ملی باشند.
 البته نشان دادن عملکرد در بین مدیریت‌های استان گاها مشکلاتی را هم ایجاد می‌کند به گونه‌ای که یک استاندار پروژه‌ای را شروع می‌کند با مدیریتی که دارد اعتبار موردنیاز را جذب می‌کند اما گاها در بین راه با مشکلاتی از جمله کندی کار توسط دستگاه اجرایی یا پیمانکار یا اکتفا نکردن عمر مدیریتی خود روبرو می‌شود و این امر سبب می‌شود تا استاندار بعدی با تحویل گرفتن کار نیمه‌تمام و با کمی تلاش آن را به اتمام برساند و تیم تبلیغاتی استاندار جدید پروژه را به نام استاندار جدید بدون اشاره به تلاش‌های استاندار قبلی و تیم‌ مدیریتی‌اش، همه کار را به نام خود مصادره کند.
اگر بخواهیم مثالی بزنیم می‌توانیم به افتتاح محور مواصلاتی بابامیدان-یاسوج در دولت دهم اشاره کرد آنگاه که سید اقبال راستگویی به عنوان مشاور قوام نوروزی استاندار وقت، اتمام این پروژه را مدیون تلاش‌های قوام نوذری و تیم‌ مدیریتی‌اش عنوان کرد که این امر سبب واکنش تند ستار هدایت‌های نماینده اسبق مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی شد و وی اتمام این پروژه را مدیون تلاش تمام استانداران قبل و تیم مدیریتی قبل دانست.
ستار هدایت‌خواه در آیین افتتاحیه این پروژه گفت که سید مسعود حسینی استاندار قبل از قوام نوذری از فرزندان توانمند و بومی کهگیلویه و بویراحمد هم برای اتمام این پروژه تلاش‌های زیادی کرد که قابل تقدیر است و نباید کل کار به نام یک نفر مصادره شود.
حال بعد از چند سال باز هم شاهد افتتاح یک پروژه عمرانی پر سر و صدا در مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستیم. این بار هم علی احمدی به عنوان استاندار جانشین یک فرزند بومی دیگر به نام سید موسی خادمی در استان شده است.
سید موسی خادمی از نظر عمرانی کارنامه قابل قبولی را در بین مردم و مسئولین کشوری داشت و شاید بهترین گواه این موضوع سفر هیئت دولت به استان باشد که شاهد حضور بیشترین وزیر، معاون وزیر و مسئولین کشوری در استان بودیم.
تیم عمرانی موسی خادمی پژمان نیک‌اقبالی که کارنامه قابل قبولی را به لحاظ عمرانی به عنوان شهردار سی‌سخت برای خود به ثبت رسانده بود، کارهای بزرگ عمرانی را در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد شروع  و افتتاح کردند. راز موفقیت تیم مدیریتی موسی خادمی در پروژه‌های عمرانی تعامل ارزنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.
شاید در زمان استانداری موسی خادمی تنها دوره‌ای بود که نمایندگان به جای کارهای سیاسی به دنبال رقابت بر سر ایجاد پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های انتخابیه خود بودند. در این بین، مدیریت موسی خادمی و پیگیری معاونت عمرانی وی سبب شد تا پروژه‌های بزرگی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، پروژه‌های گازرسانی به روستاها، کارخانه سیمان مارگون، راه‌های روستایی و آبرسانی به زمین‌های کشاورزی افتتاح شود.
استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد تنها پروژه‌هایی را که به خوبی برای آنها اعتبار جذب کرده بود اما نتوانست افتتاح کند بیمارستان 284 تختخوابی یاسوج و پل سوم بشار بود. این پروژه‌ها در زمان مدیریت موسی خادمی و با پیگیری‌های معاونت عمرانی وی پیشرفت‌های قابل قبولی را داشتند و اگر کمتر از دو ماه دیگر موسی خادمی و تیم‌ اجرایی‌اش همچنان سکان مدیریت استان را به دست داشتند مردم شاهد افتتاح این دو پروژه‌ هم بودند اما عمر مدیریت وی اکتفا نکرد و سکان مدیریت به دست علی‌محمد احمدی افتاد که در زمان مدیریت وی همانطور که چند شب پیش در مراسم افطاری سید رضا توفیقی رئیس ستاد روحانی در استان گفته است تاکنون اتفاق خاصی در هیچ زمینه‌ای رخ نداده است.
حال شاهد این هستیم که علی‌محمد احمدی می‌خواهد با افتتاح دو پروژه بیمارستان جدید یاسوج و پل سوم بشار خودی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد نشان دهد پروژه‌هایی که تا قبل از مدیریت احمدی در استان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و احداث این پروژه‌ها بیش از آنکه کارنامه‌ای برای علی‌محمد احمدی باشد مدیون تلاش‌های موسی خادمی و پژمان نیک‌اقبالی است.
این در حالی است که تیم تبلیغاتی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در چند روز اخیر تلاش کرده‌اند که با نادیده‌ گرفتن تیم‌ مدیریتی استاندار قبلی، همه عملیات اجرایی پل سوم بشار را به نام علی محمد احمدی مصادره کنند.
حال باید ببینیم در زمان افتتاح این پروژه آیا نامی از موسی خادمی و پژمان نیک‌اقبالی آورده می‌شود؟ و این بار اگر نامی نیاورند واکنش غلام‌محمد زارعی به عنوان نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی چیست؟
 
----------------------------
علی کیانی
-----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Russian Federation
کرو دست ازی فتنه گری وردارین چه فرقی داره اسم کینه بیارن یا نیارن در ضمن ای پل وجیب مردم درس وابیه
Iran, Islamic Republic of
کار را که کرد / آنکه تمام کرد / بسه دیگه بابا
United States
پل سوم بشار منو کشته بعد از دو دهه افرین بر مسولان قبلی و فعلی مرحبا مرحبا مرحبا
Iran, Islamic Republic of
متن درست و با منطقی است.انشاالله یاد بگیریم قدر زحمات همه را بدانیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1