تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۰۰۷۴۷
یادداشت:

سیدضیاءالدین از «خادمی تا احمدی»

مصطفی علیپورنژاد
۱۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سیدضیاءالدین از «خادمی تا احمدی»
کبنا ؛متن ارسالی

استاد ارجمند جناب آقای سید ضیاءالدین رضا توفیقی.
فراوان سپاس که پس از سالها سکوتتان شکست و بغضتان ترکید. لیکن انتظار می‌رفت پس از سالها صبر و سکوت، سیبل را درست نشانه می‌گرفتید تا ما عوام هم از کار خواص سری دربیاوریم.
ای کاش تیغ انتقاد را سفت و سخت و بی پرده بر گردن کسانی می‌گذاشتید که هم دستتان به آن‌ها می‌رسد و هم در طول چهل سال گذشته بیش ازهمه باعث و بانی محرومیت، مظلومیت، درماندگی و عقب ماندگی مردمان شریف کهگیلویه و بویراحمد و خاصه کهگیلویه بزرگ بوده‌اند، نه بر گردن علی محمد احمدی که در باتلاق مشکلات داخلی و خارجی و سوء مدیریت درون استانی بسی دلسوزتر، شجاع‌تر و خادمتر از خادمی و یاران خودشیفته‌اش ظاهر شده است. و نه بر گردن دولت افسارگسیخته دکتر روحانی که هیچگاه دست ما و شما به سر کوچه همسایه اشان هم نخواهد رسید.
جناب آقای رضا توفیقی ضمن احترام ویژه به جنابعالی و اندک سیاسیون اصلاحطلبی که دلسوزان واقعی مردم بوده‌اند ولی صداقتشان هیچ وقت و هیچ کجا خریداری نداشت. عارضم به خدمتتان که این روزها دیگر برای من و برای ما جوانان کهگیلویه و بویراحمد اصولگرا و اصلاحطلب فقط و فقط یک معنی می‌دهد:
منفعت طلب.
ما زیاران  چشم  یاری  داشتیم
خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم
جناب آقای رضاتوفیقی هرچند مسئولیت جنابعالی به عنوان یکی از ارکان سیاسی استان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بسی سبکتر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بوده است. بالطبع بایدم که خواسته‌ها و توقعات جنابعالی و ستاد دکتر روحانی در استان نسبت به سال ۱۳۹۲ از دولت و دولتمردان بیشتر از اینها باشد.
حال سوال اینجاست که چرا از سال ۱۳۹۲ تاکنون که دولت همین دولت همفکر شما و نمایندگان استان تقریبآ همین نمایندگان و مهمتر از همه استاندارمحترم و اخلاق مدار وقت فرزند اصیل همین خاک و آشنا به تمام مشکلات و معضلات بود قلم انتقاد از دولت و استاندار محترم و معاونان و مدیران کل استانداری را در دست نگرفتید و از خویش و قوم بازیهای تمام وقت استاندار محترم و عدم رسیدگی به مسائل عمرانی و اقتصادی مردم بی پناه و جوانان چشم انتظار پرده برنداشتید.
جواب شما را نمی‌دانم. ولی قطعآ جواب مخاطبان چیزی جز این نخواهد بود: چون شخص استاندار و معاونان و مدیران کل
حوزه استانداری اکثریت قریب به اتفاق بدون کوچکترین خیر و برکتی از چهارگانه کهگیلویه بزرگ و همشهری ما و شما بوده‌اند. که تقریباً آخرین بازمانده اشان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد که دائمآ ژست روشنفکری و مردم داری می‌گرفت همین دوسه روز پیش تعویض شد، تا تنها خدمتش در طول دوره چهارساله مدیرکلی استانداری گرفتن عکسهای بیشمار یادگاری و خودنمایی همراه استاندار وقت در فرودگاه یاسوج با نمایندگان ورودی دولت یازدهم بوده باشد.
قطعآ در گرو همچین مسائل ناسیونالیستی، بزرگوار فرهیخته‌ای چون جنابعالی سر دوراهی چه کنم؟ سکوت را بهترین انتخاب می‌داند.
جناب آقای رضا توفیقی " از ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم که چشم پوشی بکنیم. در مقایسه اثربخشی و کاردانی استاندار حاضر نسبت به استاندار سابق و تیم مدیریتیشان اشاره به همین نکته را کافی میدانم که جناب آقای دکتر احمدی  علی رغم انتقادات وارده شما در مسائل مختلف مدیریتی و انتصابی و جناحی، پل سوم بشار یاسوج را که پروژه‌ای سنگین، هزینه بر و حیاتی در کاهش اساسی بار ترافیکی شهر یاسوج بوده است و قریب به دو دهه در کم لطفی استانداران مختلف بر زمین مانده بود را در طول کمتر از ۸ ماه به مرحله بهره برادری رسانده است. و همه اینها در حالی است که همین پل سوم بشار در طول ۴ سال گذشته و دوره استانداری جناب آقای دکتر خادمی کمترین پیشرفتی نکرده بود.
این عزم و اراده در یک مدیر غیربومی یعنی فعل خواستن و مردم داری و داشتن حس شریف وظیفه شناسی.
یعنی به عمل کار براید به سخنرانی نیست.
پروژه‌ای که معاونتهای محترم عمرانی و اقتصادی بومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در طول ۴ سال نتوانستند به پایان برسانند. معاونت عمرانی و غیربومی علی محمد احمدی جناب آقای دکتر فیلی در طول  ۸ ماه به اتمام رساند.
آری! جناب آقای رضا توفیقی «پل سوم بشار یاسوج» گواه روشنی است بر مثل معروف:
دوصد گفته چون نیم کردار نیست.
و بدون شک کارهای بزرگ همت بزرگ و انسانهای بزرگ، متخصص و وظیفه شناس را می‌طلبد.
جناب آقای رضاتوفیقی " در جبهه گیری اخیرتان بر دکتر احمدی خرده گرفتید و عرض کردید که ستاد دکتر روحانی هیچ نقشی در عزل و نصب مدیران نداشته و ندارد و همه انتصابات با امر و نهی نمایندگان بوده است.
حال سوال اینجاست که آیا جنابعالی
منکر این هستید که در طول سه دهه گذشته در استان سراپا سیاست زده کهگیلویه و بویراحمد که خباز و بزاز و قصاب سر کوچه اتان هم در انتصابات استان دخیل هستند رویه همین رویه بوده است و نمایندگان در کنار استانداران بیش‌ترین نقش را در انتصابات و عزل و نصبها داشته‌اند.
لیکن همزمانی ریاست دکتر علی محمد احمدی بر استان
مصادف با واقعه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج و تلاشهای شبانه روزی ۳ ماهه استاندار محترم در بدترین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی علی رغم کمبود شدید امکانات جهت تسریع کار و تسکین آلام خانواده‌های داغدار.
زلزله‌های پشت سرهم یاسوج و بازار داغ شایعات و برنامه ریزی و بسیج امکانات جهت آمادگی با هرگونه حادثه احتمالی.
لغو یکباره برجام و تاثیرات غیرقابل انکار آن بر معیشت مردم و کشور.
و توقعات و انتظارات متفاوت سیاسیون، صاحب منصبان و نمایندگان محترم مردم از استاندار و عدم آشنایی کامل دکتر احمدی با شرایط بدون تعارف بغرنج و مه آلود سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان و منطقه که همه در طول کمتر از ۸ ماه اتفاق افتاده است زمان بسیار اندکی برای صدور کارنامه استانداری دکتر احمدی در استان سراپا سیاست زده و شدیدآ محروم و توسعه نیافته کهگیلویه و بویراحمد است.
جناب آقای رضاتوفیقی " متاسفانه وضعیت دیروز و امروز مملکت و استان و برخی زدوبندهای پشت پرده سیاسیون. مردم، جوانان و دانشگاهیان را به سمتی برده است که شاخص اعتماد و انتخابشان در زمان حال و آینده اصلاحطلبی و اصولگرایی نخواهد بود.
احمدی اگر چه به دید همگان اصولگرا است ولی در همین مدت زمان اندک علی رغم یک انتصاب مهم ولیکن ضعیف در حوزه گرمسیر، با سند نشان داده است که بسیار کارآمدتر، مدیرتر و دلسوزتر از اکثر استانداران تاریخ کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
کما اینکه کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به متوسط شاخصهای توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی راه بسیار دور و درازی را در پیش خواهد داشت.
 
آری!
ما مانده‌ایم و مدینه‌ای که فاضله نشد.
جامعه‌ای که مدنی نشد.
شعارهایی که عملی نشد.
کلیدی که مشکل گشا نشد.
معیشتی که بهتر نشد.
جوانی که شاغل نشد.
اصلاحاتی که دوگانه سوز شد و ابدآ اصلاح نشد.
و کهگیلویه و بویراحمدی که آباد نشد.
--------------------------
در پناه حق
مصطفی علیپورنژاد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
یک سال از مدیریت آقای احمدی میگذره جز حرف شنوی از نمایندگان وحرف زدن وعمل نکردن چیزی ازش ندیدیم
همکار فرزند رضاتوفیقی
Iran, Islamic Republic of
شما چون فرزندتان را اقای خادمی دربرنامه بودجه مشغول کرد و تمام مدیران را از حوزه کهگیلویه گذاشت تمام قد حمایت کردید حال چون احمدی حرفتان را نمی خواند انتقاد می کنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حقا سخن از زبان ما می گویی ...
درود بر شما اقای علیپور
محمودی
Iran, Islamic Republic of
باسلام اصلاحات در استان نابود شده است خداروشکر . ولی از حق نگذریم استاندار احمدی از همه اصلاح طلبها اصلاح طلبتره. نترس و شجاع و مدیر و کاردان .
استانداری
Iran, Islamic Republic of
اقای رضا توفیقی این حرکت های .ه شما منجر به تفرقه می شود و مصداق ن.
در دوران خادمی چرا هیچی نمی گفتید لابد منافع خودت و رصا عسکری تامین بود به همین علت کاری به ضعف و . و قبیله گرایی موسی خادمی نداشتید
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
استان. بخواهد براش تصمیم بگیرد فاتحه اش را باید خواند... یک بار دیگر بیا تو صحنه انتخابات مجلس تا ریزش آرا را ببینید
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی خودشون، می نشینند وخودشان را نماینده مردم وتفکر وسلیه سیاسی درصدی ازجامعه میدانند؟؟؟
ایا این کارها یا ازروی خوشیفتگی است یا از روی بیکاری نیست؟؟
اصلاحات ویا هرتفکر سیاسی دیگر یعنی (مردم ) نه چند نفر
دوست ورفیق خودشون بنشیند حزب تشکیل بدهند وخودشان را نماینده مردم بدانند
این کارهای خیلی منطقی ومقبول و معقول ومطلوب جامعه نیست
چرا بعضی نمیخواهند بپذیرند؟؟
خودشون هم میدانند این کارها با روشنفکری وکنشکری سیاسی واجتماعی هیچگونه سنخیتی ندارند
Iran, Islamic Republic of
استاندار می بایست تمام نیرو ها استاندار قبلی را تودیع کنند چرا که اینان ناکارآمد و بی انگیزه و دنبال مسائل و منافع شخصی و سیاسی خود هستن ترا به پیغمبر اینا را بردارید
Iran, Islamic Republic of
یک عملکرد خادمی استاندار قبلی را بگویید تا مردم بدانند
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدي مقتدر
داد
Iran, Islamic Republic of
سی کاردنیا کن.سیده مقاله نویس شده
جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر احمدی بهترین استاتدار در طول تاریخ استان
ک۰ب است
لطفا مزاحمت ایجاد نکنید و بگذارید مشکلات استان را حل کند
ک گ
Romania
برادر علی پور این چه استدلالی است مثلا اگر دو سه نفر به قول شما مطلوب شما نبودند باید کهگیلویه بزرگ که تقریبا نصف استان است حقش خورده شود این است مردم سالاری و دموکراسی و اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
احسنت کاملا درست و فنی مطالب را عنوان نمودید ، احسنت بر دکتر احمدی مقتدر و متخصص
از طرف جوانان رنج دیده و اما مستعد استان و مخالف قومیت گرایی حاکم بر استان در دوره ی مدیریت منفعل جناب خادمی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1