تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۰۰۶۰۷
متن ارسالی:

نامه‌ای به دکتر ایلامی؛ قمار مرگ در دستگاه سلامت استان

محمدامین نیکویی نژاد
۵۵
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نامه‌ای به دکتر ایلامی؛ قمار مرگ در دستگاه سلامت استان
کبنا ؛ 
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر ایلامی سلام علیکم
 
انتصابات اخیر در دانشگاه علوم پزشکی استان و زمزمه‌هایی از دخالت صریح نمایندگان در این انتصابات در کنار مشکلات متعددی که امروزه گردن آویز دستگاه سلامت استان شده است بهانه‌ای شد تا نکاتی چند را از سر صدق، دلسوزی و خالی از حب و بغض‌های شخصی با شما در میان بگذارم.
اکنون و بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر و همه جانبه کشور در جهت برخورداری عادلانه مردم از خدمات عمومی نظام اسلامی در همه عرصه‌ها هستیم. یکی از این عرصه‌ها عرصه بهداشت و درمان است که شاید در کنار توانمندی دفاعی و تامین امنیت مرزها توانسته است در رقابت با سایر عرصه‌ها پیشتاز باشد و در سطح ملی و بین المللی به جایگاه قابل قبولی دست یازیده و زمینه خدمت رسانی مطلوب را فراهم آورده است. اما متاسفانه در برخی از استان‌های کشور و از آن جمله استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، به‌واسطه مشکلات استانی این مهم محقق نشده است.
نیک مستحضرید که رسالت حقیقی دستگاه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی سلامت و جان مردم، در سایه استقلال کامل و فارغ از بازیهای سیاسی محقق می‌شود.
متاسفانه در سال‌های اخیر و به‌واسطه رفتار مداخله جویانه، غیرقانونی، غیرمتعارف و همیشگی نمایندگان مجلس، چیزی جز رکود و درماندگی عاید مردم استان نشده است. مع الاسف باید اعتراف کنیم که این مداخلات در سطحی گسترده گریبانگیر دانشگاه علوم پزشکی استان شده است و با خارج شدن قطار دستگاه سلامت استان از ریل خود خطرات زیادی بر پیکر این استان محروم و مردم مظلوم وارد آورده و خواهد اورد.
دیماه سال 95 و در هنگام انتصاب حضرتعالی به ریاست دانشگاه وضع امروز قابل پیش بینی بود. پرواضح است آن نماینده‌ای که با تکیه به مراکز قدرت و ثروت به مجلس راه پیدا می‌کند، حتماً مدیرانی را که نخواهند تن به خواسته غیرقانونی انها دهند برنمی تابند و ماجرای حذف دکتر چمن، که اتفاقاً از صاحب نظران طیف سیاسی منتسب به دولت فعلی بودند و انتصاب حضرتعالی نیز از همین قاعده خارج نبود. (https://www.kebnanews.ir/news/221206/)
شنیده‌ها حاکی از آن است که انتصاب‌های اخیر شما متاثر از مداخله نمایندگان بوده است و بسیاری معتقدند که مدیریت دستگاه سلامت عملاً از رویه واحد خارج شده است.
ما معتقد نیستیم که با بحران نیروی متخصص و متعهد در کشور مواجه هستیم بلکه با بحران تخصص گرایی مواجه هستیم.
پشت برده ضعف دستگاه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد را مدیران سفارشی، ناکارآمد و غیرمتخصص می‌دانیم. مدیرانی که خارج از چهارچوب منطقی و با توسل به نهاد قدرت و ثروت به مسئولیت‌هایی گمارده می‌شوند که ارتباط مستقیمی با حقوق مردم دارد. این وابستگی به نهاد قدرت و ثروت استقلال مدیریتی را از مدیر می‌رباید و مجموعه تحت مدیریتش عملاً بازیچه سیاسی کاران خارج از دانشگاه می‌شود.
متاسفانه به دلیل عدم استقلال در مدیریت این ضعف تا پایین‌ترین رده‌های مدیریتی تداوم می‌یابد و یک مجموعه را به‌صورت کامل فلج می‌کند.
مضافاً ضعف مدیران بالادستی و عدم شایسته سالاری باعث نارضایتی، بی انگیزه شدن در محیط کار و ناکارآمدی پرسنل و نیروی انسانی هر مجموعه‌ای می‌باشد (که عدم پرداخت معوقات پرسنل و بی توجهی به حقوق و مزایای پرسنل نیز با آن مرتبط است). برای نمونه اگر به بخش نظرسنجی سایت معاونت درمان دانشگاه که بیش از سایر معاونت‌ها با مردم وحقوق بیماران مواجه است مراجعه فرمایید با نارضایتی بیش از 80 درصدی پرسنل معاونت درمان و بیمارستان‌ها مواجه خواهید بود. این نارضایتی گسترده علیرغم مطلوب بودن ساعات کار مفید پرسنل، سبب ناکارآمدی در حوزه عملکردی می‌شود که ارایه خدمات نامطلوب و تضییع روزانه حقوق بیماران را در پی دارد.
باری به هر جهت ضعف مدیریتی از یک سو و عدم پیاده‌سازی نظام کارآمد نظارت و ارزیابی از سوی دیگر، امکان ارتقای اثربخشی و کارایی نظام سلامت استان را تحت تاثیر قرار داده است.
درک کردن حالان که عزیزش روزها در بخش آی سی یو بستری است و به‌ واسطه خرابی طولانی مدت دستگاه سی تی اسکن نه راه رفتن دارد و نه راه بازگشت، بسیار سخت است. او بالخره جان می‌دهد و می‌رود اما ما می‌مانیم و حق الناس. و البته هستند وجدان‌های بیدار در بخش‌ها و واحدهای درمانی که شوق و انگیزه‌ترمیم دارند لکن راهی نمی‌یابند.
جناب آقای دکتر ایلامی! ادرس غلط به جریان دانشجویی باعث شده است تا تشکل‌های دانشجویی با متن جامعه و مشکلات مردم بیگانه باشد و سرگرم مسائل ساختگی و دست چندم شوند.
در زمانی که بیماران زیادی به‌واسطه خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان مرکز استان و محروم شدن از اقدامات
تشخیصی به جا و به موقع، به‌راحتی جان می‌دهند شما با توجیه‌های
ناصواب و غیرقانونی، مجدانه تمام تلاش خود برای برگزاری یک
کنسرت در ماه مبارک رمضان را علیرغم مخالفت حراست و دفتر نهاد رهبری دانشگاه به
خرج می‌دهید اما غافل از مشکلاتی هستید که مستقیماً با جان مردم مرتبط است.
ایا مسئله و مشکل امروز ما برگزاری کنسرت است یا سلامت و جان مردم؟!؟!؟ اساساً رسالت حقیقی دانشگاه علوم پزشکی چیست؟!؟
متاسفانه نگرش سطحی و ظاهرگرایانه به کار فرهنگی، خلاصه کردن آن در هیجان‌های کاذب و بی توجهی به معنا و محتوا در فعالیت‌های فرهنگی فضای دانشگاه را کاملاً دودی کرده است و این برای یک دانشگاه که خود متولی سلامت مردم می‌باشد ایراد کمی نیست. دانشجویان با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند.
مسئله استعمال دخانیات دانشجویان و سایر مسائل مبتلا به فضای دانشجویی وآموزشی و دیگر مشکلات خوابگاه‌ها که خود بهتر میدانید و بر حسب مصلحت جای ذکر آن در این نگاره نیست و مجال گفتنش بماند وقت دگر.
جناب آقای دکتر ایلامی!
متاسفانه مردم استان در سایه نگاه غیر مسئولانه با حقوق خود بیگانه‌اند و همین امر باعث شده است روزانه موارد متعددی از نقض حقوق بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان صورت گیرد و به‌راحتی و حتی گاها بدون اطلاع بیمار و همراهش به اصطلاح ماست مالی شود.
چرا توجهی به منشور حقوق بیماران و تلاش موثری برای آگاهی مردم استان از حقوق خود صورت می‌گیرد؟!؟
البته همکاران ما در دستگاه سلامت استان خصوصاً همکاران بومی نباید از ارتقای آگاهی
بیماران از حقوق خود و افزایش نظارت‌های مردمی نگران باشند چرا که این مردم همان خانواده‌های من و شما هستند که روزانه گذرشان به یکی از مراکز درمانی می‌خورد.
مع الاسف این ناآگاهی مردم از حقوق خود سبب شده تا گاها مردم استان برای استیلای حقوق خود راه خشونت در پیش گیرند که البته خط مقدم در مواجه با آن نیز پرسنل میدانی و زحمتکش است.
جناب آقای دکتر! مادامی که سلامت مردم را سیاسی کنیم و وارد بازی‌های سیاسی که هیچ منفعتی برای مردم ندارد شویم و مسئولیت‌ها را آنگونه که نقل مجالس شده است در کلوپ‌های سیاسی و باندی و بر سر سفره‌های شام و نهار در مهمانی‌ها و ویلاها تقسیم و تعارف می‌کنند وضع بهبود نخواهد یافت. زیرا در این صورت مردم متضرر شده و به نظام و دولت بدبین می‌شوند و این موجبات نارضایتی عمومی را فراهم می‌آورد.
راهکار رهایی از وضع موجود بازگشت به مسیر عقلانیت و انتخاب مدیران بر اساس سنجه‌های منظقی و علمیست.
جناب آقای دکتر ایلامی شما را همیشه به‌عنوان متخصص عفونی خوش اخلاق می‌شناسم که توصیه اکید می‌کنم برگردید به همان مطبتان و بگذارید زبان‌های مردم در موردتان به نیکی سخن برانند نه اینکه قلب‌های شکسته و دل‌های غمگین بدرقه راهتان باشد.
والعاقبه للمتقین
--------------------------
محمدامین نیکویی نژاد
مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان
و دبیر سابق اردوهای جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
United States
مرحبا به نویسنده مقاله فوق که تحلیل واقعی از اوضاع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اراِِئه داده است.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام . به نظر ما مردم هیچ دوره ای وضعیت بهداشت و سلامت مردم بهتر از الان نبوده . الان واقعا بیمارستانها و درمانگاها و مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی واقعا وضعیت بهتری دارند نسبت به گذشته ، من نمیدونم ایلامی کیه یا چمن کیه ولی واقعا ا پارسال تاکنون خیلی وضعیت بهتر شده . از نویسنده این تحلیل و نوع نوشته و ادبیاتش مشخصه خودش به دنبال سهم خواهی و ..... بوده که اینطور نوشته بهتر منافع جمعی را فدای منافع شخصی نکنیم
همشهری
United States
با سلام
کاش اقای نیکویی نژاد به انگشتان و قلم خود زحمت می دادند و به مشکلات و مدیریت جدید حوزه معاونت پشتیبانی هم می پرداختند جایی که. ) را گذاشتند معاون پشتیبانی
اگه دکتر ایلامی کمی بیشتر نگاه و بررسی کند متوجه می شه که چگونه ساختار علوم پزشکی استان داره .
حبیب
Germany
مرد باید اینگونه با اسم و رسم انتقادش را منتشر کند نه به روش این تازه به.ا با نام مستعار خودش از خودش تعریف کند.
ایلامی راهی جز برکناری برایش نمانده چرا که دیگر . نگذاشته باید هر چه زودتر یک خانه تکانی اساسی در علوم پزشکی صورت گیرد.
کارمن.
Spain
متاسفانه در علوم پزشکی الان کار و خدمت و سلامت مردم به دست.ه در طول تاریخ تاسیس علوم پزشکی تا. و استفاده از نیروهای . وجود نداشته.
در جلوی چشم همه مردم استان فلان نماینده تصمیم گرفت که یک نفر سرسپرده را در راس علوم پزشکی منصوب کند چه انتظاری جز . داشتید.
دکتر س
Iran, Islamic Republic of
جناب نیکویی با سلام
متاسفانه همه شما تشکل های دانشجویی هم قدر یک چهره عدلت خواه و روشنفکر مذهبی مستقل مثل دکتر چمن را ندانستید و اون طور که باید حمایت نمی کردید و همین حرف ها برخی از سیاسی کاران داخل و بیرون از دانشگاه می زدند که فلانی از طیف اصلاح طلب است و چرا دکتر احسان شریعتی اومده دانشگاه چرا منتجب نیا اومده دانشگاه از اون طرف هم نماینده ها به عوض دیدن اون همه پیشرفت و اون همه توسعه در علوم پزشکی استان تنها بهانه شون مقاومت چمن در برابر سفارشاتشون بود.
الان هم تشکل ها باز دنبال برگزار کردن یا نکردن فلان برنامه موسیقی و دعوت کردن از فلانی و یا بهمانی هستند.
انشاالله که دنبال اصلاح اوضاع باشید اما بدونید که مقصر این اوضاع همه ما هستیم.
United States
دوست بزرگوار
دکتر چمن به تنهایی به گونه ای می تازید که هیچ شخص و گروه خاصی نمی توانست پا به پای او بیاید دکتر چمن اگر دلسوز استان بود با نداشتن پست و مدیریت در استان میماند و به مردم محروم خدمت میکرد به مانند دکتر محرابی و دکتر یزدانپناه .
United States
دوست بزرگوار
دکتر چمن به تنهایی به گونه ای می تازید که هیچ شخص و گروه خاصی نمی توانست پا به پای او بیاید دکتر چمن اگر دلسوز استان بود با نداشتن پست و مدیریت در استان میماند و به مردم محروم خدمت میکرد به مانند دکتر محرابی و دکتر یزدانپناه .
United States
آقای نکویی درود بر شما که حرف دل همه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی را زدید انشاالله بزودی کل کابینه دانشگاه از بالا تا پایین تغییر خواهد کرد.
البته فراموش نکنیم که این سیاست های الان در علوم پزشکی از نوع سیاست های احمدی نژادی هست و البته ایلامی هم هر چی باشه معاون درمان کابینه احمدی نژادی دکتر نبوی زاده بوده.
باید به دست نیروهای اصیل بومی ورق برگردد.
اصلاحات هم در دولت تدبیر و امید هنوز حداقل سه سال دیگه فرصت بازسازی دارد.
مهرداد رضائیان
United States
شجاعت کسی که شناسنامه دار و با مشخصات اصلی خودشون مطلب می نویسند ستودنی هست.
متاسفانه ما شاهد یادداشت ها و کامنت های. در دفاع از ایلامی و تخریب منتقدان هستیم که این خودش نشانگر.ن ایلامی و منصوبینش هست.
باید همه دلسوزان دانشگاه آستین بالا بزنند و هر چه سریعتر علوم پزشکی.
همایون
United States
نکات ضعف سیستم را اگه با آن دست به گریبان هستند را بسیار به خوبی اشاره نمودید
عبدالله احسانی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
یک جایی دیدم که رفتن دکتر چمن و آمدن دکتر ایلامی را الحق که به مانند رفتن آقای خاتمی و آمدن آقای احمدی نژاد تشبیه کرده بودند. جالب بود
اما بنظر من ایراد اساسی بیرون از دانشگاه و از شر سیاست بازانه که با زیاده خواهی سلامت مردم را بازیچه امیال خود کرده اند.
کسانی که این روزها قصد تغییرات بنبادی در علوم پزشکی دارند و دارند یارگیری می کنند انشاالله که بتونن نماینده ها را و استاندار را قانع کنند که دست از حمایت از نیروهای ضعیف بردارند.
پزشک خانواده
Iran, Islamic Republic of
وظیفه همه ماست که در برابر این شرایط سکوت نکنیم و هر چه زودتر چاره ای بیندیشیم بهتر است که چند گزینه به وزارت معرفی کنیم به شرط اینکه گزینه ها از قبل برنامه ها و تیم کامل مدیریتی خودشون اعلام کنند.
امیر
India
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد.
شعر میگوید:
من آنچه شرط بلاغ است به تو میگویم تو خواه پند بگیر خواه ملال
هرچه کنیم به خود کنیم چه خوی یا چه بد کنیم . آزموده را آزمودن خطاست. باید میدان را به اهل سپرد .
یک زور .ی مثل دکتر نیک بختم را آرزوست..
Spain
آفرین نقد مودبانه و دقیقی هست تشکر از صاحب این یادداشت.
United States
واقعا کار خوبیست تنها راه چاره اعلام افراد توانمند به وزارت بهداشت است اگر نه با نوشتن نامه و گزارش و امثالهم مشکل حل نمیشود
شیخی
United States
این شلوغی ها و مناظرات و مکاتبات نباید مانع از این شود که حق بیراحمد ضایع شود زودتر باید به ترمیم مدیریت‌های موجوددانشگاه اقدام کنند تا سلامت به فنا نرود
مهدی رهنما
Spain
درود بر کبنا و درود بر نویسنده توانای این مطالب.
اگر همه با ادب نقد کنند و مسولین هم با عمل پاسخ بدهند خوبه. اصول اولیه اخلاق را حداقل این ماه رمضونی رعایت کنیم.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بسیار منطقی، مستدل و شجاعانه نوشتید.
ما منتظر پاسخ دانشگاه در قبال این وضع هستیم.
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
کاش خبرگزاری ها بدون وامداری این مطالب رو که منطقی و مودبانه نگارش شده است به نمایش بگذارند.
رسانه ها پولکی شدند و این آسیب بزرگیست
ناشناس
France
این مسله چه ربطی به چمن دارد چمن فقط حرف زیاد میزد در زمان چمن شرایط مالی دانشگاه و کشور خیلی بهتر بود در مورد مدیران فرق نمیکنه هر کسی آمده فقط جیب خودش و اطرافیانش را جوری پر کرده که هنوز با رفتنش اطرافیانش می سوزند.
همكار معاونت درمان
Iran, Islamic Republic of
اگر چه دكتر چمن الان در بين ما نيست و به شايستگي يكي از مديران بزرگ در وزارت بهداشت كشور و دانشگاه هاي علوم پزشكي است و مديريت ارزشمند دارد اما حضرت عباسي از حق نگذريم
آيا ساخت 96 خانه بهداشت در دوره رياست دكتر چمن حرف بود!
آيا پرو‍‍ژه هاي سه كلينيك تخصصي شعار بود!
آيا پروژه دانشكده پرستاري حرف بود!
آيا دستياري تخصص زنان و زايمان و تخصص جراحي حرف بود!
آيا 45 دستگاه آمبولانس شعار بود!
آيا چهار مركز ام آر آي و سي تي اسكن حرف بود!
و دهها خدمت ماندگار ديگر
نه دوست عزيز
حسادت باعث انكار حق و حقيقت مي شود. از خدا بايد ترسيد در اظهار نظر وسلام
همكار معاونت درمان
Iran, Islamic Republic of
اگر چه دكتر چمن الان در بين ما نيست و به شايستگي يكي از مديران بزرگ در وزارت بهداشت كشور و دانشگاه هاي علوم پزشكي است و مديريت ارزشمند دارد اما حضرت عباسي از حق نگذريم
آيا ساخت 96 خانه بهداشت در دوره رياست دكتر چمن حرف بود!
آيا پرو‍‍ژه هاي سه كلينيك تخصصي شعار بود!
آيا پروژه دانشكده پرستاري حرف بود!
آيا دستياري تخصص زنان و زايمان و تخصص جراحي حرف بود!
آيا 45 دستگاه آمبولانس شعار بود!
آيا چهار مركز ام آر آي و سي تي اسكن حرف بود!
و دهها خدمت ماندگار ديگر
نه دوست عزيز
حسادت باعث انكار حق و حقيقت مي شود. از خدا بايد ترسيد در اظهار نظر وسلام
Iran, Islamic Republic of
جناب همکار درمان عزیز
این بودجه رو چمن نیاورد بودجه این کار توسط رایزنی نمایندگان مردم گرفته شد و بعضی مواقع به درستی هم توسط هیات اجرائی کار نمی شدکه نمایندگان مجبور بودند خودشان به هیات اجرایی فشار بیاورند خوب نیست زحمات نمایندگان را به خودتان نسبت دهید
ناشناس
France
این مسله چه ربطی به چمن دارد چمن .د در زمان چمن شرایط مالی دانشگاه و کشور خیلی بهتر بود در مورد. فرق نمیکنه هر کسی آمده فقط جیب خودش و اطرافیانش را جوری پر کرده که هنوز با رفتنش اطرافیانش می سوزند.
عضو هیات علمی
Netherlands
دوست عزیز
شرط انصاف نبود که در مورد یک شخصیت شاخص اینگونه صحبت شود.
صداقت و دیانت دکتر چمن و تیمش بر عالم و آدم روشنه اما صحبت از عملکرد درخشان اون دوره و افول این دوره هست. چهره علمی و جهادی دکتر چمن ماندگار است.
اما الان صحبت از ناکارآمدی این وضعیت بحران زده هست وضعیتی که خود بوجود آورندگانش هم پشیمان هستند.
مشکل الان سلامت مردم است اصلا افراد را کلا نادیده بگیریم و کاری نداشته باشیم که کی رفت و کی اومد ببینیم الان چه باید کرد؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
ما از عملکرد یک شخص میتوانیم صداقتش را حدس بزنیم
دکتر چمن اولین مقوله مربوط به صداقت که همان قدر شناسی ایشان نسبت به نمایندگان مردم میباشد را به خوبی ادا نکردند شاید نسبت به معاونینش دوست خوبی بود و حاضر نبود آنها را تغییر دهد همانطور که خودتان میدانید کارمندان حوزه پژوهش کارانه نمیگرفتند اما رءیس دفتر ایشان کارانه پژوهشی میگرفت کجای این کار عدالت بود
United States
سلام
د. خداست و سعی نکنید الان که جلوی چشم همه دانشگاه علوم .بگویید.
Netherlands
چطو. واضخ کارانه پژوهشی مسول دفتر را سانسور نکرده اید اما جوابش سانسور کرده اید.
آشنا
United Kingdom
چنان اوضاع کنونی .ی در تمام زمینه های آذاری و مالی و آموزشی و بهداشتی و درم..ه که اصلا جای دفاع ندارند مجبورند. چون عملکردی برای گفتن ندارند و خودشون هم می دانند که بزودی از سه گزینه معرفی شده به وزارت یکی انتخاب می شه و کل کابینه دگرگون می شه.
United States
والله اطرافیان سه دوره گذشته مدیریت علوم پزشکی استان آقایان م. م و جناب ا.ب بودند که الان هم هستند ارتقا هم یافتند!؟
احمد
United States
از ادبیات مخالفین و موافقین یک مدیریت می شه خیلی چیزها را فهمید متاسفانه برخی چون عملکردی برای گفتن ندارند به جای دفاع به مردان درستکار حمله می کنند.
شما ببینید کارنامه سراسر موفقیت دوره ریاست دکتر چمن در بخش های مختلف آموزشی، عمرانی، درمانی، دانشجویی و فرهنگی را و اونوقت با این کارنامه ضعیف کنونی مقایسه کنید.
حسن بزرگ دکتر چمن که وزیر و وکیل و همه و همه قبول دارند شجاعت و قاطعیت در مدیریت بود که دوست و دشمن قبول دارند.
تعامل این دوره با نماینده و صاحبان سیاست از همه دستگاه های اجرایی دیگه هم بیشتر شده این است درد ما.
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان
ببینید هم اصل یادداشت و هم کامنت های انتقادی چقدر مودبانه است ولی این کامنت تکراری آخری چقدر توهین آمیز است!
اگر دیگران هم بخواهند مقابله به مثل کنند براشون مصیبت به پا خواهد شد.
United States
دوست عزیز
اگر منظور شما از نظرات مودبانه مقایسه دکتر ایلامی به احمدی نژاد است یا دوران ریاست جمهوری ایشان است مقایسه صحیحی نیست اینجا این موضوع مطرح است چرا تازه مدیران شروع به کار کردن این همه حجم انتقادی بیشتر شده شما بگذارید شروع کنند بعد انتقادات را شروع کنید . بنظر شما زمان دکتر چمن کشور از نظر اقتصادی مشکل داشت یا حال . چرا اعتمادی به جوانتر ها نمیکنید و مدیریت را در انحصار شخصی افراد خاصی میدانید
مبین
United States
واقعاعدالت و کار و برنامه در .شده
روزمرگی حاکم شده
پروژههای سالهای گذشته به ترتیب افتتاح می‌شود بعنوان عملکرد جدید .گ آوری در سیستم حکمفرما شده
احمد زاده
United States
تغییرات اساسی مدیریت تنها راه چاره برون رفت از وضعیت موجود است یزدان پناه،بهروز یا پرویز
دکتر صادقی
دکتر محرابی کسی را معرفی کنید تا آرامش به دانشگاه بازگردد
United States
جناب احمد زاده بزرگوار
اگر دقت کنید کسانی که شما نام برده اید همگی از یک شهرستان میباشند در صورتیکه این استان شهرستانهای دیگری دارد و یاسوج جوانان فعالتر و محبوبتر دارد باید جوانگرایی داشته باشیم و جوانان مستعد و مدیر را پرورش دهیم نباید بدنبال خالی کردن مشکلات درونی باشیم و فکر ضعیف، به جامعه پزشکی که یک جامعه با درایتی هستند تلقیح کنیم
United States
جناب احمد زاده بزرگوار
اگر دقت کنید کسانی که شما نام برده اید همگی از یک شهرستان میباشند در صورتیکه این استان شهرستانهای دیگری دارد و یاسوج جوانان فعالتر و محبوبتر دارد باید جوانگرایی داشته باشیم و جوانان مستعد و مدیر را پرورش دهیم نباید بدنبال خالی کردن مشکلات درونی باشیم و فکر ضعیف، به جامعه پزشکی که یک جامعه با درایتی هستند تلقیح کنیم
بانو
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استان ما نه فقط در حوزه بهداشت و درمان بلکه در سایر دستگاه ها قربانی سوء مدیریت هست...همیشه هم همه در محافل خودمونی نقد میکنیم اما اتفاق خاصی نمیفته, چون از راه درست و قانونی مطالبه ای انجام نمیشه...این مطالبه گری رو نه در سطح دانشجویی نه در سطح پرسنلی هیچ وقت شفاف مطرح نکردیم که شاهد تغییری باشیم..
باز هم احسنت به قلم اقای نیکویی که همیشه شجاعانه در هر عرصه ای نظر خودشون رو بیان میکنند..
امیدوارم این حرکت شروعی برای مطالبه گری به حق دانشجویی باشه...
Iran, Islamic Republic of
ایکاش میشد دست نمایندگان رواز انتصابات کوتاه نمود چه کنیم که این معضل آنقدر ریشه دوانیه که بجز خدا بفریادمون برسه
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی دکتر ایلامی از ضعیف ترین مد یران دانشگاه علوم پزشکی می باشد و در استخدام نیروی بدون.ی است
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یکی از این انتصاب ها آقای بابویی است که اتتخابی بسیار عاقلانه بوده و مطمئن باشید با توجه به پویایی و جوانی ایشان و شناختی که از او داریم(پیگیری امورات بهداشتی و درمانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب) آینده ی روشنی در انتظار دانشگاه خواهد بود.
انتطارش هم میرفت چون بچه باشت هست، قلم ها علیه این عزیزان به حرکتی خودجوش😂درآید و بنگارند!
موفق باشند.
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
احسنت برنویسنده محترم
نمونه آن مطالبات پرسنل بیمارستان شهید رجایی گچساران است که ۱۵ ماه پرکیس طلب کارهستیم هرروزپرسنل اعتراض دارند و تحسن می کنند وشوق کارکردن ندارند
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر ایلامی
دکتر ایلامی یکی از شایسته ترین مدیران میباشد بارها استاندار از ایشان بعنوان بهترین مدیر یاد کرده است ایشان سعی میکند به جوانان میدان دهد .
برای ایشان آرزوی موفقیت دارم جو سازی مدیران پیر و در حال بازنشسته است که هنوز بدنبال صندلی میباشند باعث ضعیف جلوه دادن ایشان هستند .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدی سلام
چه ربطی به مدیران پیر دارد؟
نویسنده مطلب که پیر بازنشسته نیس. خخخخخ
ایرادات وارده و شما هم دفاع اگر میخوای بکنی دفاع منطقی بکن و نه تعریف و تمجیدهای الکی.
United States
جناب کارمند عزیز ممکنه نویسنده پیر نباشه اما طرز تفکر این افراد را دارد درست است این افراد تجربه زیاد دارند ولی در طول این سالها از نظر برخورد با کارکنان با عدالت برخرد نمیشد وگرنه چرا هر منطقه اصرار داره نیروی خودش در ان جایگاه قرار گیرد
United States
جناب کارمند عزیز ممکنه نویسنده پیر نباشه اما طرز تفکر این افراد را دارد درست است این افراد تجربه زیاد دارند ولی در طول این سالها از نظر برخورد با کارکنان با عدالت برخرد نمیشد وگرنه چرا هر منطقه اصرار داره نیروی خودش در ان جایگاه قرار گیرد
United States
اقای کارمند عزیز اگر دریچه دیدتان را تغییر دهید از تعصابات و افکار قدیمی و قومی قبیله ای بیرون بیاید نه تنها استان را یک مجموعهمی بینید بلکه معنای تفکر منطقی را درک خواهی کرد
برازش
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از جناب‌آقای نیکویی بابت شجاعتی که در نقد این سیستم داشتن
هردوره‌ای خوبی‌ها و بدیی‌هایی داره اما متاسفانه در زمان مدیریت دکتر ایلامی شاهد نفوذ و تاثیر بسیار زیاد نمایندگان و تصمیم‌گیری آن‌ها در امور خرد و کلان دانشگاه هستیم.تاثیر نمایندگان یکطرف سوءمدیریت و نداشتن قدرت کافی از سوی دکتر ایلامی و انتصابات بد ایشون (نمایندگان بخوانید) بخصوص درحوزه معاونت‌های مختلف باعث عدم پیشبرد و کارایی نظام سلامت،نامساعد بودن شرایط دانشگاه و نارضایتی پرسنل و دانشجویان شده که امیدواریم با اتخاذ رویکرد صحیح و جلوگیری از دخالت نمایندگان مجلس دراین دانشگاه وضعیت بهبود پیدا کند
United States
عزیز بزرگوار تازه معاونین تشریف آوردن بگذارید شروع کنند بعد انتقادات خود را بنویسید البته انتقادات اقای نکویی بر درمان وارد است
United States
عزیز بزرگوار تازه معاونین تشریف آوردن بگذارید شروع کنند بعد انتقادات خود را بنویسید البته انتقادات اقای نکویی بر درمان وارد است
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب نیکویی که شجاعانه اشکالات مجموعه سلامت رو بیان کردند. کاش مسئولان کمی به فکر مردم مستضعف و پرسنل بیمارستان باشند.
حق
Iran, Islamic Republic of
استاد سازندگی هم بیاد تو دانشگاه علوم پزشکی یه مشت ادم بیکار مریض تخریب چی همیشه هستند که واقعیت رو کتمان کنند و به تخریب بپردازند اتفاقا دکتر ایلامی از مدیران موفق بوده هستند و با انتصابات جدیدشون قطعا موفقتر از قبل خواهند شد. درد این انتقادها از انتصابات نیست عقده از جای دگر است خدا صبر بده
.
Romania
کبنا جان کامنت ایشون .و البته پر از توهین هست.
توصیه میکنم شما چشمانت رو باز کنی و حقایق رو ببینی. اگر منطقی در دفاع داشته باشیم بهتره تا این که به.ل بشیم. یه عده هستن که اگر این. بشه بازم احتمالا بواسطه منافع خودشون میگن همه چی عالیه.
محسن
Iran, Islamic Republic of
مدیر کبنا از در دست داشتن رسانه سواستفاده نکن و سعی کن حق را جلوه بدی.ضمنا نظر همه را تو سایت بگذار.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1