تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۰۰۵۸۹
یادداشت|

لیدرهای «قشقایی» تاجگردون چرا چنین شتابان؟

سید جواد فدایی
۳۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
لیدرهای «قشقایی» تاجگردون چرا چنین شتابان؟
کبنا ؛ متن ارسالی
 
شب قدر شب نزول قرآن و شب استجابت دعاهاست.
شبی که در آن بندگان خدا این فرصت را خواهند داشت تا توبه کرده و آمرزیده شوند.
درست در همین شب و در ساعاتی که مردم قرآن بر سر از خدای خود طلب عفو و بخشش و نیاز می‌کردند عده‌ای نیازمند توجه در کنار فردی نیازمند رای به برآورده شدن احتیاجات دنیوی مشغول بودند.
برادران قشقایی و نماینده محترم بی توجه به زمان جلسه و همزمانی آن با شب احیا که گفته می‌شود شب اصلی قدر نیز هست در محلی گرد هم آمدند و مباحث چند ماه اخیر را بررسی کرده و بر خواسته‌های دو جانبه خود تاکید کرده‌اند.
هرچند از جزئیات کامل جلسه اطلاعات کاملی نداریم اما طبق شنیده‌ها برادران ترک اظهاراتی داشته‌اند که به مرور خواهیم پرداخت.
اینکه مدیری از قشقایی‌ها گفته است من فقط مسئولیت دارم ولی اختیار نه، را باید اینگونه پاسخ داد برادر من بزرگتر از تو هم در همان سیستم اختیاری از خود ندارد و اصولاً در شرایط فعلی که گچساران توسط یک نفر اداره می‌شود هیچ مدیری هیچ اختیاری ندارد.
دیگری به کارهای عمرانی نماینده نمره ۲۱ غیر معقولانه‌ای داده است و تنها انتقاد خود را متوجه تبعیض در استخدامی‌ها کرده است.
حال آنکه نفرموده است نمره ۲۱ از چند؟ و لذا ما با توجه به کارخانه‌ها و پروژه‌های عظیمی مثل کارخانه لاستیک سبز و کارخانه ماشین سازی و پروژه پتروشیمیان را از صد لحاظ کرده تا با کمی ارفاق به واقعیت نزدیک‌تر باشد.
دیگری از تاجگردون خواسته از برند معتبر خود برای رشد قشقایی استفاده کند که جای بحث دارد.
اولاً کدام برند معتبری به عارف التماس نامه بازگشت می‌نویسد؟ و اصولاً کدام برند معتبری هم با خدا می‌نشیند هم خرما میل می‌کند؟ و اما از رشد دادنی گفته که دهه‌هاست با این خانواده غریبه است و اتفاقاً تنها حرف مشترک چپ و راست گچساران همین است که تاجگردونها نمی‌گذارند کسی از حد معینی رشد کند و در آینده برایشان شاخ شود.
البته مشخص است آنانکه زلفشان را به یال اسب این خانواده گره نزده‌اند بهتر و بیشتر و اصولی‌تر رشد می‌کنند و کسی نمی‌تواند مانع پیشرفتشان شود ولی وای از کسی که زلفش را بر دم اسب گره زد و سرانجامی جز لگد اسب نخواهد داشت.
و اما بررسی اصل این نشست خود جای کار دارد.
آنجا که در همه جلسات قشقایی با نماینده همین افراد خاص را می‌بینیم و نمی‌توان در این حلقه افراد دیگری دید.
افرادی که اگر نماینده این ایل بودند بی شک در کارزارهای دیگر حداقل از جانب قشقایی‌ها انتخاب می‌شدند.
این چند نفر قشقایی از تبعیض گلایه کرده‌اند حال آنکه خود بزرگترین ذبح کننده عدالتند وقتی که حاضر نیستند در جلساتشان از سایر افراد و بزرگان و تحصیل کردگان ایلشان دعوت کنند گویا کل ایل قشقایی همین چند نفرند که برای منافع خود مذاکره (معامله) می‌کنند.
تاجگردون نیز علی رغم اینکه به سیاس بودن معروف است در این مورد وارد بازی خطرناکی شده است.
اگر به این چند نفر بها داده و خواسته‌هایشان را برآورده کند آنگاه باید پاسخگوی ایل بزرگ قشقایی و کلاه گشادی که با دست فرزندان قشقایی بر سرشان گذاشته باشد و اگر توجه نکند همان کف رای قشقاییش هم دچار تزلزل خواهد شد.
اگر ایل قشقایی در خواسته‌های سی نفر خلاصه می‌شود که وای بر این ایل و اگر تاجگردون تنها به این سی نفر بها دهد وای بر تاجگردون.
قشقایی انتظار دارد نگاهی همچون قلعه کهنه و گوهرگان به آنها بشود، توجه همه جانبه و استخدام فله‌ای و پستهای بزرگ. اما امان از زمانی به دوستت کارخانه آبنبات بدهند و به تو یک آبنبات چوبی آنهم در شرایطی که تو از برادرت گذشتی و او پشت برادرش را گرفت.
البته بدیهی است تاجگردون آن توجهی که به برخی اقوام دارد را متوجه قشقایی‌ها نکند چرا که به گفته برخی لیدرهایش قومی که به برادر خود وفا نکرد هیچ تضمینی برای حمایت از تاجگردون نخواهد کرد.
علی ایحال پس از روشن شدن زوایای مختلف شبِ طلب الحوائج!!! می‌توان بررسی جامع‌تر و تحلیل دقیق‌تری ارائه کرد.
-----------------------------
سید جواد فدائی
شب قدر رمضان یکهزار و چهارصد و سی و نه هجری قمری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقانرمال نیستh
ایلم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش نام نویسنده با شهامت این مطلب نافذ معلوم بود اما هر کس هستی و هر جا هستی درود بر شرف و غیرتت.
درود بر قشقایی حماسه ساز و بزرگ.
Iran, Islamic Republic of
مگ. اسمش رو چند جا نوشته .ت رو باز کن
Iran, Islamic Republic of
بهترین برند این است که در انموقع که شاید مجلس دارای این همه تحصیل کرده نبود حتی برای یک بار در مجلس نمایندگان قبلی نطق نداشت برندی از این بالاتر در میان آن همه غولهای سیاسی واقتصادی رئیس مهمترین کمسیون مجلس می شود برندی از این مهمتر که با باهنر باسبقه حضور در مجلس یک قهار سیاسی برای نایب رئیسی مجلس برابر می شود به رسم ادب وحرمت کسوت بدون قرعه کشی به نفع باهنر کنار می رود بهترین برند پیشرفتهای چشمگیری که چشم هر انسان با وجدانی را خیره خواهد کرد تاج کردون گل سر سبد مجلس به تنهایی برندی است که همانند ندارد برندی است که قابل کپی نیست کپی برداری از تاج گردون سالها باید بگذرد تا کپی شود الگو وبرند تاج گردون در قاب کوته نظران و انشاء نویسان نمی گنجد تکرار نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون قید نمایندگی مجلس شورای اسلامی زده بنده خدا فکر می کرد این چندتا مسولی از جمله. ومعاونین ومسول . الان چنان شهر برای حضور در مجلس آماده کردند که نیازی به فعالیت انتخاباتی ندارد حالا متوجه شده که کاری کرده اند که مردم کلا ..ن به مجلس خواسته اند دو دوره بوده شاید خودش هم زیاد تمایلی به کاندیداتوری در گچساران را نداشته باشد وخیلی عاقل متوجه شده که رای ندارد نمی آید چون. وخانوادشون همراهیشون نمیکند فایده نداره وا..
علی
سلام.
مطلب بسیار و عالی بود تشکر.
سجاد محبی فر
Iran, Islamic Republic of
با تمام احترام به همه برادران قشقایی ؛ یک تحلیل کاملا آبکی و کورکورانه ؛ دم از شب قدر میزنی و چشمتو به روی این همه خدمات و کارهای بزرگ و عمرانی تاجگردون میبندی؛ با کوته فکری تمام ؛ برای اینکه کورکورانه به آقای تاجگردون بتازی پای خانواده ایشون رو وسط میکشی. اگه اتحاد چپ و راست؛ ترک و لر ؛ و اتفاق نظرشون بر انتخاب تاجگردون رو در دو دوره ندیدی؛ اگه رای قریب به هشتاد درصدی مردم رو ندیدی ؛ چطور به خودت اجازه میدی اینگونه گستاخانه و بدون استناد در مورد کسی که منشا خدمات کم نظیری برای این منطقه محروم بوده اظهار نظر کنی.
باباکلان بیدار است
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاجگردون
همه چیز دیگه تمام شد اینکه جنابعالی بیایی با چندنفر نشست بگذاری و آنهم به اسم لیدر قشقایی در صورتی که بیشتر این افراد را ما قبول نداریم و همچنین قشر عظیم قشقایی را که به جنابعالی رای دادند فراموش بکنی. آن موقع است ما قشقایی ها در انتخابات بعدی نشانت خواهیم داد. و این را بدان فرصت زیادی نداری..وقت خودت با لیدر قشقایی به سر نکن
مردم به عملکردت رای خواهند نه به نشست با چندنفر قشقایی
یاحق
الم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاجگردون باید یک تشکر ویژه ای داشته باشیم از جنابعالی بابت عزل دکتر استوار معاون دانشگاه علوم پزشکی استان که هیچ کارایی برای قشقایی ها نداشت
دست مریزاد.احسنت بر شما
قشقایی شیراز
Iran, Islamic Republic of
ببین ایل ریشه دار با اصالت و حماسه ساز قشقایی به چه روزی افتاده است.
که چه افرادی لیدرش و اهل قلمش هستند
واقعا متاسفم.
کاشکی قشقایی ها گچساران نویسنده پرتوانی مثل همین آقای لرزبان داشتند.
درود بر قلمت
قره چادرو
Iran, Islamic Republic of
راستی از حیات علی فولادی چه خبر؟ دیگه رفت و پشت سرش را هم نگاه کرد
قربان خان
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر کریمی و خسرو طاهری و آقایان مدعی لیدر قشقایی
توجه کنید
دیگه به پایان خط رسیده اید . آینده گان درباره شما قضاوت خواهند کرد.
سیاست مرد خودش را میخواهد. تاجگردون سیاس باهوشی است و قطعا شما را دور خواهد زد
البته خود تاجگردون هم متوجه شده که شماها پایگاهی در لایه های پایینی مردم قشقایی ندارید
ارخلو
Iran, Islamic Republic of
قشقایی در دور آینده همه یکصدا مهندس زینل زاده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کارش ... به امیدخداوامام زمان‌‌ع
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم چرا همه چی را قاطی می کنید مگه جلسات افطاری تاجگردون ودیداربامردم باشت ،دیل ، خیرآبادو لیشتر در چه شب هایی بود؟
United States
آقای نویسنده شما اگه شهرت برات مهمه و واقعا قشقایی برات مهمه چرا تاریخ این نوشته ات که هیچ مفهوم درستی هم نداره رو به تاریخ عربی نوشته اید،پس شما نه قشقایی و نه گچساران و نه ایرانی برات مهم نیست شما فقط دنباله تخریب نماینده هستید که با هر طرفندی دنباله مخاطب میگردید،متاسفم براتون
تموچین
Iran, Islamic Republic of
شما چراازبرادرتان گذشتید نزدیک پنج هزاررای به رقیب برادرتان درباشت دادید
حمید رضا رضایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام‌.جناب اقای فدایی.هیچ گونه معامله یا باج خواهی وجود نداشته و بحث در موردی که انجا حضور نداشتیید نکنید قضاوت بی جا گناه کبیره است .در انجا از حق پایمال شده ایل قشقایی دفاع شد .و مظلومیت این ایل .و گرنه هیچ گونه امتیازی طلب نشده و نخواهد شد
ايل سترگ بويراحمد
Russian Federation
محضر بزرگ ايل بزرگ و حماسه ساز قشقايي. يكبار براي هميشه دست از حمايت باوي ها برداريد. باوي هاي به نمايندگي از تاجگردون هيچ كاري براي شماها انجام نميدن. فقط بلدن راي شما را بگيرن
محله لبنان
Iran, Islamic Republic of
آقایان لیدر

چی از جان قشقایی میخواهید
تا کی شعار تو خالی و نشست های الکی
Iran, Islamic Republic of
آقای حمیدرضایی
شما چکارید؟
سرپیاز یا ته پیاز ،،، برو کنار بذار باد بیاد...دیگه فقط تو را کم داشتیم
عزیز کاکام
Iran, Islamic Republic of
باید به حال این افراد به ظاهر لیدر قشقایی گریه کرد
ببینید دیلی ها توی گچساران ۲۵۰۰ رای دارند در این مدت ۳۳ نفرشان رفته سرکار ایل نامدار و پرجمعیت قشقایی که ۳۰۰۰۰ رای داره تا حالا ۵ نفر نرفته سرکار
خیلی جالبه که هنوز هم نشست میذارن و رایزنی میکنند
Iran, Islamic Republic of
درسته کاملا واقعا جای تاسف داره بعدشم اینها خودشون را مسخره کردند
Germany
بعضی میخوان نمره انشا خوب بگیرن این آقای نگارنده یه چند روزی سکوت میکنه بعد از مدتی عده ای این بنده خدارا تیرش میکنند فلانی خوب نوشت فلانی خوب نوشت باز شروع میکنه یه چیز های مینویسه که خودش هم نمیدونه چه نوشته
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
بزارین این عقده ای های قشقایی تخلیه بشن خودبدا ی عقده ای حیف اسم قشقایی ،که روشماست اگه با دوتا کامنت توهین امیز مشکلشون حل میشه
France
شب قدر بزنه تو ذهنت .............فدایی همه تو را می شناسند فدایی ....
Germany
نخود نه پخته هر آش
ارمان دره شوری
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم ضمن ارزوی قبولی طاعات و عبادات شما مردم عزیز دراین ماه بزرگ رمضان و پیشاپیش تبریک عید سعید فطر ازحقیر پذیرا باشید ( الحق مع علی و علی المع الحق) و همچنین کسانی که حق می گویند ٫ قبل ان حق رادیده اند ٫ و اینان هم شایسته این حدیث یا روایت پیغمبر سلام الله علیه هستند ٫ اجازه بدهید کسانی که مخاطب شما هستند گریه کنند ٫ چون هم ابراز پشیمانی است و هم باعث ارامششان خواهد شد و شاید بدامن ایل برگردند ٫ من ارمان دره شوری هستم دلسوز مردمان واقعی و اصیل ایران زمین
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاج گردون
ایلم قشقای
Iran, Islamic Republic of
همین قشقایها در دوره ای که آقای جعفری نماینده بود مهندس زاهدی ریس اداره راه شهرسازی مهندس کریمی ریس آب و فاضلاب روستای دکترفولادی ریس بیمارستان نفت مهندس ازادی ریس امورعشایر مهندس رمضان عباسی شهردارچندین معاون در شرکت نفت و شهرداری ....... البته حقشون بود...اما حالا چی ؟؟؟؟؟؟
باوی
Iran, Islamic Republic of
سلام برقلندری عزیز که همه واقعیتهارابیان می کند
بروبچ محله لبنان
Iran, Islamic Republic of
حمید رضایی
دیگه درد تو را کجا بذاریم
آخه تو را چه به سیاست.خخخخخخ
قشقایی بیدار است
Iran, Islamic Republic of
ما قشقایی هایی بی صبرانه منتظر حضور مهندس پاکدست و عدالت محور جناب آقای مهندس زینل زاده هستیم.
تاجگردون برای همیشه بای بای
علی
France
کاسه داغتر از آشی
علی
France
کاسه داغتر از آشی
سید احمد
Iran, Islamic Republic of
عرض خسته نباشی خدمت اقای فدایی
قسمتی از صحبت‌های جنابعالی صحیح و قسمتی خیر.
اینکه گروهی برای رشدکردن و امتیاز گرفتن با دکتر تاجگردون جلسه داشتن یا اینکه هرکس جدا از تاجگردون‌ها رشد کرد رشدش مستدام است و. به کسی به ان اندازه‌ای رشد نمی‌دهند . صحیح

ولی باید خدمات تاجگردون را نادیده نگیریم. اعم از عمرانی صنایع انتصابات استانی و خارج از استان و همچنین خدمات ویژه‌ای همچون بافت فرسوده و بودجه‌های کلان شهرداری گچساران

بنظر حقیر با تمام ایرادات وارده، فعلا با توجه به نظارت استصوابی و حذف شایستگان.
ایشان خیرالموجودین است در گچساران.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1