کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

فضاسازی رسانه منسجم برای کارشکنی در دانشگاه علوم پزشکی / چرا علوم پزشکی استان دستگاه برتر استان شد؟

سید رضا حسن‌پور

15 خرداد 1397 ساعت 23:39

در کنار این فعالیت‌های مرتب و مکرر مجازی و زبانی، اما واکنش هوشمندانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آبی بر آتش فتنه انگیزی آنان شد، به گونه‌ای که در شورای برنامه ریزی مجدداً بر تلاش‌های دکتر ایلامی صحه گذاشت و همین حمایت نیز بازتاب رسانه‌ای بسیاری داشت.


 متن ارسالی
 تنها چند روز بعد از اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویرراحمد به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان، بالاخص در شاخص جذب اعتبار و همچنین برنامه ریزی عملیاتی موج سازمان دهی شده تخریبی علیه دکتر اورنگ ایلامی آغاز شد و با انواع تهمت‌ها سعی نمودند نشان دهند، وی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد موفق نبوده است!
عده‌ای با بزرگ نمایی صحبت‌های دکتر احمدی استاندار پرتلاش و دانشگاهی استان و برنامه ریزی  برای رودرو قرار دادن استاندار و دکتر ایلامی در شبکه‌های اجتماعی تمام همت خود را. مصروف کردند تا بلکه رویای خود را به واقعیت نزدیک کنند.
در کنار این فعالیت‌های مرتب و مکرر مجازی و زبانی، اما واکنش هوشمندانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آبی بر آتش فتنه انگیزی آنان شد، به گونه‌ای که در شورای برنامه ریزی مجدداً بر تلاش‌های دکتر ایلامی صحه گذاشت و همین حمایت نیز بازتاب رسانه‌ای بسیاری داشت.
 عده‌ای دیگر، اما همین اندازه را هم بر نتابیدند، تنها چند روز پس از انتصاب یک بانوی تحصیلکرده و فرهیخته دانشگاهی به عنوان معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، که برای اولین بار در تاریخ 30 ساله علوم پزشکی یاسوج رقم خورد، به ناگاه صداهای عجیب و غریبی که این مدت به هر دلیلی در حاشیه امنی نشسته و حداقل از سرعت آرام تغییرات مدیریتی دکتر ایلامی خرسند بودند، بلند شده و هر چه در توان داشتند با نام‌های مستعار و در سایت جعلی و فاقد مجوز که سال‌هاست هویت خود را نهان می‌کنند، نوشتار نموده و بسان شایعه‌های بی هویت در جامعه منعکس کردند تا بلکه سنگی انداخته و حاشیه‌ای جدید رقم بزنند.
 از آن طرف، تلاش‌های شبانه روزی دکتر ایلامی در آخرین روزهای سال 96 روزهای ماندگاری را در شرایط. انقباضی بودجه‌ای کشور، برای همکارانش رقم زده تا جایی که رتبه برتر جذب اعتبار استان را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
در این طرف ماجرا، اما ظاهراً چشم‌های بسیاری از مخالفان فقط برای ندیدن موفقیت‌هاست! این عده ترجیح می‌دهند باور نکنند که در دوران مدیریت وی با آرامش و بدون تنش حوزه سلامت استان راه موفقیت را طی می‌کند و این تغییر و تحول مدیریتی و اضافه شدن جوان‌ترها می‌تواند سرعت قطار حوزه سلامت را بیشتر از قبل بکند.
 در این شرایط، آخرین مطلب تخریب چی های دکتر ایلامی که باز هم با نام مستعاری منتشر شد، حمله به اعضای هیات رئیسه این دانشگاه بوده و با تیتری عجیب سعی شد القا نمایند که ضعیف‌ترین هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در سه دهه ظهور هم اکنون هست و سپس دم از، تحقیر اساتید و کارکنان و افول خدمت زده و با ارائه نظرات خودشان در زیر این مطالب در همین سایت‌ها بر طبل ابن تفرقه بیشتر کوبیدند!
 عجیب است که مردان پابه سن گذاشته فعلی که چندماه دیگر به بازنشستگی آنها نمانده است، هیات رئیسه جوان و البته پرانرژی فعلی را که تاکید رئیس جمهور محترم و مقام عالی این وزارت است را بدون دلیل موجه و صرفاً بر اساس تفکرات خود به القابی اینچینی محکوم کرده و تلاش دارند حرکت‌های اخیر دکتر ایلامی در راستای تغییر و تحول مدیریتی و تسریع در خدمت رسانی را با فضاسازی کاذب بی هویت با مشکل مواجه کنند.
 نکته دیگر اینکه در هیچکدام از مطالب سراسر تهمت و افترا که همگی قابل پیگیری قانونی هستند، بدون ارائه آمار و استناد قانونی و صرفاً بر اساس تخیل، تفکر و آرزوهای فردی مطالبی نوشته و منتشر می‌شود، نمی‌تواند و نخواهد توانست تاثیری در روند رو به رشد کنونی ایجاد نماید، کما اینکه همین چند روز قبل رشته کارشناسی ارشد مواد غذایی برای اولین بار به رشته‌های دانشگاهی اضافه شده و به زودی خبرهای جدیدی نیز درباره دانشکده داروسازی خواهیم شنید.
هر چند در هر حوزه‌هایی از مجموعه تحت مدیریت دکتر ایلامی نیز می‌تواند و ممکن هست کمبودها و نقصان‌هایی وجود داشته باشد، اما در این مدت همه برنامه ریزی‌های صورت گرفته منعطف به حل این مسائل بوده و هم چنان نیز پیگیری لازم در حال انجام است و می‌توان با آمار و ارقام این مهم را تایید نمود.
جان کلام اینکه، قطار سلامت با ارامش و پیگیری‌های دکتر ایلامی همچنان به پیش می‌رود و عده‌ای بسیاری نیز صادقانه و دلسوزان یاری گر این حرکت هستند، اما حداقل در این ماه مبارک رمضان که در زیر فحش نامه‌های مجازی و اینترنتی خودتان می‌نویسید: خدایا از بنده حقیر در ماه مهمانی خودت قبول بفرما! حواسمان و حواستان باشد که چه می‌نویسیم و چه می گویم و فراموش نکنیم صاحب سفره رمضان ما را به مهمانی صادق و پاکی فراخوانده است.
----------------------------------------
سید رضا حسن‌پور
----------------------------------------


کد مطلب: 400533

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/400533/فضاسازی-رسانه-منسجم-کارشکنی-دانشگاه-علوم-پزشکی-چرا-استان-دستگاه-برتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1