تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۰۰۱۳۱
یادداشت ارسالی:

یک طرفه نباید به «قاضی» رفت

۳۶
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یک طرفه نباید به «قاضی» رفت
کبنا ؛متن ارسالی

سالهای زیادی می‌گذشت و فریاد محرومیت مردم کهگیلویه تنها با پژواکی از خود به خودشان باز می‌گشت و هرگز شنیده نمی‌شد یا دست کم اگر شنیده می‌شد گوشی به نوایش اعتنا نمی‌کرد تا بعدها همهمه‌ی اولین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی هلهله ای برپا کرد و امیدها به آینده زنده گشت. حاج بهرام تاجگردون اولین مسافر «خانه ملت» بود کسی که تنها در زد و بندهای سیاسی خلاصه شد و امیدها را به قهقرا برد. تنها رهاورد ایشان از دوره‌ی اول و سوم مجلس برای مردم کهگیلویه، پی افکندن بنای فکری و سیاسی اصلاحات بود که هرگز به سقف نرسید.
 
دومین طبل تو خالی امید و آبادانی طلبه ای اصفهانی و ناشناس به نام حاج حسنعلی نجفی رهنانی بود که نه تنها نسل ما که پدرانمان هم نه خاطره ای از او دارند و نه هرگز او را دیده‌اند، نوای طبلی که آوازش از دور هم خوش نبود و هرگز به کهگیلویه نیامد.
 
دوره‌ی چهارم از راه رسید و سید محمد موحد، سناتور قهرمانِ عده‌ای پا به عرصه‌ی سیاست گذاشت و در سیاست ماند، آنقدر که هم مردم را آزرده بود و هم خودش می‌رفت که خسته شود، قهرمانی که به تنهایی توانست سدّ محکمی باشد در برابر طرح‌های تصویب شده از قبیل پتروشیمی دهدشت، معدن فسفات چرام و.... وی 16 سال پیاپی جز ریش سفیدان و ... اطرافش را ندید و بر قومیت گرایی نیز دامن می‌زد.
 
پس از «سناتور» نوبت به سید علی محمد بزرگواری رسید، کسی که هنوز هم نه خودش و نه مردمش رسالتش را نمی‌دانند که بود و چه باید می‌کرد. نه توان عمومی داشت و نه اختصاصی و نه راهش را بلد بود، گاه نطقی هم اگر داشتند جز کوبیدن بر طبل ناکارآمدیی و نهایتاً به ارمغان آوردن عقب ماندگی مردمش چیزی نبود.
در مورد دو نماینده‌ی اخیر (سید محمد موحد و سید محمدعلی بزرگواری) به بیتی بسنده می‌کنیم:
«به سر نهاد یکی تاج و دیگری دستار
قضا چنین شد و بر هر سری کلاهی رفت».
 

و در نهایت در میان هجمه‌ی زیادی از انتقادها و از طرفی اشتیاق‌ها نوبت به حاج عدل هاشمی پور رسید.
نماینده ای که اکنون بهتر است شتاب زده او را قضاوت نکنیم و عینک انصاف بر دیده بگذاریم تا پس از بررسی کامل و طبق سنت نه چندان جالب فضای سیاسی استان مان بعد از اتمام هر دوره اقدامات ایشان توسط اهلش بررسی شوند.
با قبول انتقادات وارده بر حاج عدل هاشمی پور اما با هر سنجه ای ارزیابی شود تا کنون قابل مقایسه با هیچ یک از نمایندگان گذشته ما نیست.
نماینده ای که به وضوح می‌بینیم تا گرایش‌های مختلف سیاسی را قابل درک و هضم شده می‌داند و با چشم غرض نمی‌نگرد.
ایشان سنت دور بودن و کناره گرفتن نماینده از مردم و ملاقات‌های سخت و پرستیژهای تصنعی را شکستند و کرسی گرم مجلس پا بندشان نکرده و همیشه با حضور مداوم در مناطق شهرستان با تحفه یا بی تحفه دغدغه‌ی دیدن و شنیدن مشکلات و محرومیت‌ها را دارند. (گرچه به طور غالب و به دیده‌ی انصاف بازدیدهایش همراه با حرکتی هرچند کوچک در راه عمران و آبادی است.)
در هر صورت با هر انگیزه ای در راه آبادانی اگر کوشیده شود قابل ستایش است چنانکه فردوسی بزرگ می‌فرمایند: " آنکس که به آبادانی بکوشد جهان از او به نیکی یاد می‌کند."
حاج عدل هاشمی پور قبل از دوره‌ی نمایندگی‌اش نیز در حوزه‌ی بهداشت، اورژانس هوایی، آب کارون، کمک به بهبود زیر ساخت‌ها، کمک به اشتغال جوانان حتی به صورت انگشت شمار در پروژه‌های خاتم الانبیا و.... منبع خدماتی بوده‌اند.
به خدمات بعد از انتخاب ایشان هم اگر خوب بنگریم کارنامه‌ی قابل قبولی دارند و هر چند کم و کاستی‌های بسیاری بوده و انتقاداتی وارد است اما پروژه‌ی گاز رسانی به مناطق محروم از جمله بخش چاروسا، دیشموک و دشمن زیاری که می‌رفت تا آرزویی دست نیافتنی باشد قابل ستایش است. همچنین با کلید خوردن پتروشیمی دهدشت و معدن فسفات چرام و معرفی پتانسیل‌های شهرستان به مقامات بالاتر و دعوت وزیران روزنه‌ی امید را دوباره زنده کرد و امید اینکه با عملی کردن این اقدامات گام موثری بردارند و مردم را به بودن خود و امثال خود امیدوار نگه دارند.
بدینسان خدمات کوچک و بزرگی که ایشان انجام داده یا آغاز کرده‌اند می‌طلبد که ما به جای تخریب و فرصت سوزی و تنها با انتقادات منصفانه و کار آمد و بدون تعصب و دخالت گرایش‌های سیاسی به نماینده‌ی فعلی دست یاری دهیم و نگذاریم خواسته‌های مردم چشم به راه این دیار محروم و مغرور در سایه‌ی جریانات سیاسی بخشکد و باز هم سالهای نیامده را به انتظار بنشینند.
از طرفی در حال حاضر نباید تمام مشکلات را بدون در نظر گرفتن دوره‌های قبل و آشفته بازار وضعیت اقتصادی کنونی در قامت یک نماینده دید و یکطرفه به قاضی رفت.
بهتر است با پذیرفتن انتقادات وارده و لمس کردن کمبودهای اجتماعی و فرهنگی بدانیم که مشکلات همیشه و اکنون این شهرستان و بلکه استان ما مشکل بنیاد برانداز و خانمان سوز اقتصادی است و به خوبی میدانیم اگر آسایش و رونق اقتصادی نباشد و ذهن بی دغدغه ای نداشته باشیم، همسو شدن و پذیرفتن افکار صرفاً سیاسی نه تنها هیچ دردی را دوا نمی‌کند بلکه موجب بد بینی و گریز از اینگونه اندیشه‌ها خواهد بود و تنها با ادای روشنفکری و تعارف خرد کردن فقط و فقط به ریشه‌ی خودمان تیشه می‌زنیم و بس.!
 ------------------------------------
صائب هاشم‌پور
دانشجوی دانشگاه تهران
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم تازگیها قولی بهت داده ولی خداییش من چیل ده وش نیکنه
صائب
Iran, Islamic Republic of
با هر کس به اندازه ی عقلش باید سخن گفت...

زنده باشید
صائب
Iran, Islamic Republic of
عزیزان هم استانی
بنده دیگه وقت سر زدن و دنبال کردن کامنت ها رو بیش ازین ندارم... هر کامنتی گذاشتید و منتظر پاسخ بودید همون جواب هایی که به اسم صائب هست رو بخونید پاسختون را میگیرید.

سپاس از نظرات تک تک تون. به امید شهرستانی آباد و آزاد.
از وجدانتان کمی مدد بگیرید

بدرود.
خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم و نگارنده گرامی؛
یا ما با سیاست بیگانه ایم یا شما تحفه ای از حاج عدل در مسیر خویش، بدست آورده اید که ما از آن بی خبریم.
دوست عزیز، آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
فقط میتونم بابت زحمت تایپ متن فوق ازتون تشکر و دست مریزاد بگم.
الحمدالله الان حوزه انتخابیه حاج عدل گل و بلبل است.
این نیز بگذرد
موفق باشید
صائب
Iran, Islamic Republic of
سلام
زنده باشید

سیاست..ت میزنید.
قطعا ضعف های زیادی دارند و من حرفی ندارم و اصلا مهم نیست در موردش چی میفرمایید
اما به من تهمت نزنید،منی که همیشه و اکنون منتقد این وضع بودم.
الان دارند حرکت هایی میزنن و جای امیدواری داره البته اگر به سر انجام برسند و نمی خواهیم چهار سال دیگر فرصت سوزی کنیم همین.
زنده باشی
مهمان
Iran, Islamic Republic of
یک کلام و حرفایی ک نوشتی راست نبود .
مهمان
Iran, Islamic Republic of
عدل حتی و نجفی ک اولین دوره نماینده کهگیلویه بود هم ضعیف بود
صاحب
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متن خیلی..د بگو . که میگی چندتا از فامیلای خودتو گذاشت سر کار هنوز بچه هستی نظر بدی .اگه. اینارو میگن هنوز به سن بزر.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
واقعا دلم به . رفیق..
با . کردن بقیه . بزرگ نمیشه.
عدل هاشمی تمامی نیروهای کهگیلویه در ادارات کل.
نماینده ای که از سیست کمترین بهره را برده است
بایدم شما و امثال شما ازش دفاع کنین
حسن
Iran, Islamic Republic of
بچه تو که نمیدانی در گذشته وضعیت جاده و اب و برق کهگیلویه بزرگ چگونه بود چرا بیخودی حرف میزنی؟شما که بوی شیر از دهنت میاد...........سوسول میخوای در مورد موحد و بزرگواری اظهارنظر کنی برو //..............چقد گرفتی
صائب
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار من با شما نمیتونم حرفی داشتم باشم...زنده باشی

تو که بخاطر طرفداری محض از یک شخصیت اینگونه با غرض حرف میزنی و همه چیز رو توی پول گرفتن و معامله میدونی،اونم چیزی که من ازش بیزارم و همیشه منتقدش بودم
چطور میشه باهاتون منطقی حرف زد؟ نمیشه بزرگوار

شاد باشی
احمد
United States
خودت یک طرفه نرو
مسخره است موحد و بهرام تاجگردون را با عدل /اسمش روش خخخخخخخخخخ مقایسه کنی
چچچچ
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشم پور بی انصافی است اگر در مورد موحد قومیت گرابی را مطرح کنیم به دوره بزرگواری واستاندار خادمی نگاهی کن موحد دوست ودشمن برایش یکسان بود هنگام گرفتاری مردم حلال مشکلاتشان بود خانه او پناهنگا ه مردم بود
چچچچ
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشم پور بی انصافی است اگر در مورد موحد قومیت گرابی را مطرح کنیم به دوره بزرگواری واستاندار خادمی نگاهی کن موحد دوست ودشمن برایش یکسان بود هنگام گرفتاری مردم حلال مشکلاتشان بود خانه او پناهنگا ه مردم بود
صائب
Iran, Islamic Republic of
بله من آنچنان که مینویسید قضاوت شون نکردم.
موحد هم زحماتی کشیدند اما بپذیر که تنها پناهگاه طرفداران خاصش بود. زنده باشند.

بخدا بر خلاف نوشته های غیر منصفانه دوستان نه طرفدار سیاست محضم و نه شخصی خاص
سیاهه ای اگر بود برای تشویق به عمران و آبادانی برای مردم شهرستان مون هست.

سپاس از شما
Romania
از هیچ کجا خبر نداری. جات.
همشهری
United States
دوست عزيز اولاً گاز رسانی ازبرنامه های دولت میباشد که باید انجام بگیرد عدل هاشمی در این بین هیچکاره است کارهایی که آقای بزرگواری انجام داد از کارهای سردار بیشتربود وانسان پاک دستی که زبانزدعام و خاص میباشد عملکرد سردارهمان قسمی بود که در امامزاده میرسالار/ودرنهایت بزرگ شدن هاشمی تا به اینجا رسید توسط آقای موحدبود
همشهری
United States
دوست عزيز اولاً گاز رسانی ازبرنامه های دولت میباشد که باید انجام بگیرد عدل هاشمی در این بین هیچکاره است کارهایی که آقای بزرگواری انجام داد از کارهای سردار بیشتربود وانسان پاک دستی که زبانزدعام و خاص میباشد عملکرد سردارهمان قسمی بود که در امامزاده میرسالار خوردودرنهایت بزرگ شدن هاشمی تا به اینجا رسید توسط آقای موحدبود
صائب
Iran, Islamic Republic of
بله از برنامه های دولت هست اما چرا محرکی تو این مدت 35-40 سال نبود؟؟
این کار پیگیری جدی میخواست. ما نمایندگان را که نمیخوایم حلوا حلوا کنیم اینهمه مردم رای میدن و امید میبندن برای عمل کردن_آقای هاشمی پور شاخ غول را که نشکستن و حرکتی اگر کردند وظیفه ش بود ولی بهتره دیده بشه این فعالیت.
آقای بزرگواری و موحد هم زحمات زیادی کشیدند -زنده باشند
و سپاس از شما
تلخانی
Iran, Islamic Republic of
چند گرفتی چنین متن سخیف و سطحی رو نوشتی؟
علت اینهمه عقب ماندگی شهرستات کهگیلویه
نمایندگان/ و سطحی نگر و غیر ساسیت مدار و بدون تحصیلات دانشگاهی ادوار گذشته بوده.
بجز بهرام تاجگردون بقیه در حد تحصیلات راهنمایی بودند.
البته عوامیت مردم بیچاره که اینان برایشان حلوا حلوا میکردند نیز دخیل بوده است‌
صائب
Iran, Islamic Republic of
سلام- قضاوت عجولانه نکن
دوستانی که منو میشناسند خوب میدونن هرگز با جریان اصولگرایی موافق نبوده و نیستم و علت عقب ماندگی شهرستان را همین میدونم و به علاوه همین سطح فکر سیاست مطلق زده ی شما رو، و اگر شما تا الان ایشون رو دیدید بنده بجز یکبار ندیدم. مبحث من نماینده نیست و در صورت لزوم و انصاف لازم باشه آقای هاشمی پور را هم شدیدن نقد خواهم کرد،دوباره هم بخونید بد نیست من چیز خاصی نگفتم و طرفداری هم تو این متن نبود. بحث ما عدم فرصت سوزی است بزرگوار...این متن هم سطحی نیست زبان مطلب ژورنالیستی همینه اگر مایل بودی تا متن سنگین برات بفرستم تا به فرهنگ لغت مراجعه کنی. سیاست زده نباش. شاد باشی
صائب
Iran, Islamic Republic of
و اگر مدیر محترم سایت این نظر رو تایید کنند(که میکنند)... بنده در توصیف سید محمد موحد نوشتم که / قهرمان عده ای...که این حذفیات به متن ضربه م/زنند. سپاس
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقا دانشجو با این متن که به جز مضحکه چیزی نسرودی
صائب
Iran, Islamic Republic of
لحن صحبتتون جای برای حرف نمیذاره..
سیاست زده اید بزرگوار

زنده باشی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج موحد
شاهد
Iran, Islamic Republic of
معظلی شده این گونه مقاله های بی ارزش به لحاظ محتوا که بوی تملق و چاپلوسی نیز دارد در این استان
دوست عزیز با خودت چند چند هستی
صائب
Iran, Islamic Republic of
نه تملقی توی ذاتمه و نه میتونم حرفی با شما بزرگوار داشته باشم که اینقد سیاست زده اید و هر حرفی را دفاعیه یا معامله میدانید
سپاس
Iran, Islamic Republic of
واقعا متن خیلی خوبی بود .متاسفانه بعضی ها خیلی سطحی نگرند و زود قضاوت می کنند.واقعا هاشمی طی این دوسال تا الان علیرغم وضعیت بد اقتصادی عالی بود
امید
Iran, Islamic Republic of
گاز رسانی به منطقه دیشموک و چاروسا از افتخارات سید بزرگوار و شجاع و نترس حاج آقا بزرگواری است حقیقت را بنویسید .
صائب
Iran, Islamic Republic of
البته که سید بزرگوار هم زحمت هایی کشیدند زنده باشند و ما طرفدار فرد خاصی نیستیم نهیتا به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
سپاس از شما
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این متن و یا گزارش و هر چه نام دارد دفاعیه ای بیش نیست آنهم در حد عوام و کارشناسی شده نیست .
صائب
Iran, Islamic Republic of
هرگز دفاعیه نیست- از سیاست محض بیزارم
اگر دلتون به حال آبادانی این منطقه می سوخت به نماینده توجه نمیکردید به کارهاش اهمیت میدادید حالا هر کسی میخواد باشه
من طرفدارش هم نباشم فعالیت هاش رو با دید سیاسی محض نمیتونم نادیده بگیرم چون تکلیفم با وجدانم مشخصه
هر بزرگواری هم هر تهمتی بزنه باشد برای حواله به خدا
شاد باشی
Romania
.. داشتی ا.ا رو بنویسی. چها سطر نوشتی. صد صفحه توضیح و تفسیر و توجیه برا کامنتا مینویسی.
وحید امیری
به نام خدا
دیشب وقتی داشتم تو کبنانیوز خبرای استانو پیگیری میکردم به طور اتفاقی یاداشت اقای هاشم پور رو دیدم و در ادامه با کامنتای بی رحمانه و به دور از انصاف بعضی از دوستان مواجه شدم که با توجه به شناختی آقای هاشم پور دارم لازم دانستم چند نکته ای رو بیان کنم .
آقای هاشم پور عزیز نویسنده توانایی هستن و تا جایی که من میشناسمشون آدمی نیستن که رسالت قلمشون معامله کنن ، ایشون منتقده و اگر جایی کوتاهی ببینه بدون غرض و دسته بندی جناحی حرفشو میزنه و اگر لازم باشه به هیچکس رحم نمیکنه ، آقای هاشم پور دلسوز استانه و اگر انتقادی داره شک ندارم که از رو دلسوزیه و این تهمتایی به ایشون زدین واقعا در شان شخصیت این عزیز نیست ، بهتره یکم صبورتر باشیم و به جای تاختن به شخصیت طرف منتقد ، نقدشو مورد بررسی قرار بدیم .
Romania
متاسفم. جناب دانشجو.ت نوشتی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1