تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۳۶۹۳۸

فضای باز انتقاد، دستاورد احمدی برای رسانه‌ها

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بهرام دیرباز
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته نشست مشترکی را بین رسانه ها و روابط عمومی های استان برگزار کرد نشستی که در آن سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا نیز حضور داشت و در واقع می توان آن را دومین نشست رسانه ای احمدی در مدت استانداری اش در استان کهگیلویه و بویراحمد قلمداد کرد.
احمدی در این نشست، اولین استانداری بود که رسانه های کهگیلویه و بویراحمد را به دو گروه تخریب چی و منصف تقسیم نکرد و متلمقان را تعریف نداد و منتقدان را باج گیر خطاب نکرد. این اولین باری بود که یک استاندار به عده ای از فرهیختگان اجتماعی القاب زننده ای چون مخرب و ضد دولت نمی دهد و شاید اگر دوران استانداری احمدی را با موسی خادمی قیاس کنیم، احمدی در عرصه رسانه ای یک سر و گردن بالاتر ایستاده است نه در ورودی استانداری ایست و بازرسی گذاشته که رسانه های منتقد را راه ندهد و نه حتی قائل به تخریب منتقدان با صفاتی چون باج گیری است.
احمدی اتفاقا صراحتا از روابط عمومی ها می خواهد که فضای رقابت برای رسانه ها ایجاد کنند، چون استانداران قبلی برای عده ای خاص مواهب خاص در نظر می گیرد و نه سعی می کند با تضعیف رسانه از نقد در امان بماند و این سخنان نوید شکل گیری فضای باز انتقاد در استان کهگیلویه و بویراحمد را می دهد.
هرچند برخی مدیران از قبل مانده دست به شکایتشان حرف ندارد و نقد نمی پذیرند اما اینان نه تیم احمدی هستند و نه سیاست های استاندار را پذیرفته اند اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این مدت کوتاه حضورش در استان اتفاقا برخلاف تمام استانداران قبلی زود هنگام توسط رسانه ها قضاوت شد، در مورد نقدهای رسانه ای جانب انصاف می گیرد و نقد شدن ها را به ضعف های خودش ربط می دهد و از انعکاس خوب فعالیت های دولت در استان نیز تقدیر می کند و این را می توان پایان کوتوله بازی رسانه ای در استان نیز به شمار آورد.
علی محمد احمدی با همین چند جمله ای که در نشست مشترک روابط عمومی ها و رسانه ها گفت، نشان داد که به رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نگاه می کند و البته این نگاه باید به جامعه مدیران استان نیز تسری پیدا کند. مدیران باید از استاندار بیاموزند که با رسانه چطور برخورد کنند و چگونه ظرفیت چابک رسانه ای استان را به خدمت توسعه درآورند.
رسانه های کهگیلویه و بویراحمد، جوان و چابک هستند و فضای رسانه ای این استان بسیار پویاست، این ظرفیت اگر توسط مدیران خفه شود، در واقع یکی از پتانسیل های خوب توسعه از استان گرفته شده و اگر شکوفا شود، دست راست مدیران اجرایی برای توسعه خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1