کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پل بشار، کار را که کرد آنکه تمام کرد؟/ ای کاش مدیران از استاندار یاد بگیرند

22 ارديبهشت 1397 ساعت 10:19


حسین دانایی فرد
 
پل سوم بشار دوران استاندارهای متفاوتی را پشت سر گذاشت اما جز چهار ستون و شمع چیزی نبود. پل سوم بشار سال‌ها جز چند ستون و شمع چیز دیگری نبود هربار مدیران کل راه و شهرسازی وعده می‌دادند که چند روز دیگر تمام است و پل بشار تکانی نمی‌خورد، استانداران و شهرداران زیادی هم با این پل نیمه کاره عکس یادگاری دارند و چه مدیران کلی که قول دادند این پل را ۴۵ روزه تمام کنند اما آجر روی آجر نگذاشتند.
با آمدن علی محمد احمدی و سپس پیوستن عزیز فیلی به تیم استاندار، پروژه پل سوم بشار در استان تکان جدی خورد و به سرعت فعالیت آن آغاز شد. همان مدیرکلی که تا قبل از عزم استاندار فقط بودجه را بهانه می‌کرد نیز متوجه شد که بودجه و اعتبار هست فقط باید به خودش زحمت بدهد از پشت میز زیباش بلند شود و به تهران برود و چانه زنی کند.
پل سوم بشار که این روزها مراحل پایانی خود را می‌گذراند و برای افتتاح آماده می‌شود، نشان داد که در این استان عزم استاندار برای کار عمرانی بسیار مهم است چرا که مدیران این استان نشان داده‌اند در سستی و توجیه آوردن دستی بر آتش دارند و تعطیلی پروژه‌ها را به سختی دادن به خودشان برای چانه زنی در تهران ترجیح می‌دهند. مدیران این استان نشان داده‌اند اگر استاندار سختگیری بالای سرشان نباشد، همه چیز را رها می‌کنند و به حاشیه‌ها می‌پردازند و پروژه‌هایی که همه‌اش با خون دل کلنگ خورده‌اند را به تعطیلی می‌کشانند.
در هیچ جای کشور مرسوم نیست که یک استاندار شخصاً پیگیر فعال شدن پروژه یک پل درون شهری باشد اما مدیران اینجا چنان رسمی در مدیریت بنا نهاده‌اند که شخص اول اجرایی استان از سیاست گذاری تا اجرای یک پل را باید شخصاً به عهده بگیرد و اینجاست که نقش استاندار خوب برای توسعه استان کاملاً هویدا می‌شود.
پل بشار در حال آماده شدن است اما پیام‌های زیادی برای عرصه اجرایی استان دارد، از شوهای تبلیغاتی که نماینده و مدیران اجرایی برای یک پروژه ساده به راه می‌اندازند تا راه حل فعال شدن یک پروژه فقط با کمی تلاش مضاعف تر. پل بشار آماده می‌شود تا نشان دهد که مدیران کل توان جذب اعتبار ندارند وگرنه کشور چندان گرفتار اعتبار یک پل نشده است که همه‌اش فریادمان بلند باشد که اعتبار نیست.
ای کاش دیگر مدیران خودشان یاد بگیرند که چگونه پروژه‌هایشان را فعال کنند چون اگر قرار باشد احمدی شخصاً تک تک پروژه‌های استان را مدیریت کند، هم زمان محدود است و هم از کارهای بزرگ‌تر توسعه ای برای استان باز می‌ماند.


کد مطلب: 335943

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/335943/پل-بشار-کار-آنکه-تمام-کاش-مدیران-استاندار-یاد-بگیرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1