کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای «تاجگردون» یادت باشه قشقایی‌ها بازیگردان انتخابات آینده گچساران هستند

4 ارديبهشت 1397 ساعت 23:05



 
متن ارسالی
خنده را معنی به سرمستی مکن
آنکه می‌خندد غمش بی انتهاست
قصدی به قلم فرسایی نداشته و ندارم در جامعه متمدن امروز که ادعایی دمکراسی وبرابری اقوام را یدک می‌کشد.
در عجبم که چگونه شاهد نا برابری اقوام، دنبال کردن تئوری حذف اقلیت‌های قومیتی در شهرستان شهید پرور گچساران هستیم.
آنقدر جسارت می‌کنند که بیمان می‌رود که آرمان‌های مقدس این نظام عزیز را هدف قرار دهند وتقابل قومیتی ایجاد کنند.
در روزهای اخیر ماشاهد برگزاری همایشی تحت عنوان قلم اقوام و آرامش بودیم
که نقدهای جدی به این سمینار وارد است از نوع دعوت مدعوین گرفته تا چینش برنامه‌های ان، نه در ظاهر، بلکه اصلان، برمبنای نادیده گرفتن فرهنگ‌ها وقومیت ها در شهرستان طراحی شده بود، واین درام غم انگیز همچون نشست‌های قبلی سعی در حذف نام ایل سترگ قشقایی در این شهرستان دارد. چگونه است که در این شهرستان کلیه امکانات دولتی را بسیج می‌کنند وبجای ایجاد آرامش یک تریبن یکطرفه برای تبلیغ یک قوم خاص می‌باشد.
درددها  و نانوشته ها بسیار است.
کتاب قره قاج استاد محمد بهمن بیگی را که مطالعه می‌کردم.
معلم واسطوره تاریخی عشایر ایران در ۶۵ سال پیش هنگامی که برای تدریس به واشنگتن امریکا سفر کرده بود در کنار رودخانه پوتمک قدم می‌زد به یاد قره قاج در ایران می افتد، ودر کنار رودخانه مصمم می‌شود که به ایران بازگردد وعشایر را باسوادکرده وتحولی عظیم در اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه ایجاد کند ودقیقا ۶۵ سال پس از این ماجراما شاهد حضور دکتر تاجگردون در واشنگتن ودر هتل واترگیت که چشم اندار خوبی به رودخانه پتومیک دارد هستیم واین تشابه حضور این دو عزیز گرچه تعمل برانگیز است ولی باید پیامدهای بعدی آن نیز باید بررسی شود.
در ابتدا
دستاورد جناب استادمحمدبهمن بیگی برای عشایر کل کشور و قشقایی‌ها ولرزبانان وسایر اقوام بی بدیل بوده به نحوی که هزاران دکتر ومهندس تقدیم کشور عزیزمان کرده است.
وحال دستاورد دکتر تاجگردون
پس از رجعت ایشان به ایران.
شنیده‌ها حاکی از این است که قصد برداشتن دو مدیر قشقایی را دارد که در رسانه‌های نزدیک به جناب نماینده نام دکتر استوار معاونت شبکه بهداشت ومدیر کل راه وترابری علی مردانی به گوش می‌رسد و پس از برداشتن این دو عزیز به یاد حرفهای مهندس افراسیاب پرویزی افتادم که خطاب به دکتر تاجگردون گفتن که ما ککاگری خود را اثبات کردیم والان نوبت شما هست که ککاگری خود را به ما اثبات کنید.
حال فهمیدم که معنی ککاگری چیست و اگر اینچنین معنایی مصداق ککاگری باشد در آینده نه چندان دور نشانی از قشقایی باقی نخواهد ماند.
 
وای کاش مرحوم بهمن بیگی به ایران بازنمیگشت که تربیت شدگان ایشان اینچنین در مقابل قشقایی قد علم نمی‌کردن.
و در آخر توصیه‌ای به دوستان عزیزم که در تدارک جشواره ای برای یادمان بزرگان ایل هستن. به خانواده جهانگیری بگویید که نوای لالا لایی را در سالن بشارت بنوازند تا قشقایی‌ها کمی به حال خود بگریند شاید مرحمی باشد بر دردهایشان.
صحبت آخرم با نماینده محترم یادتان باشد ما قشقایی‌ها بازیگردان انتخابات آینده گچساران هستیم وقشقایی ها با خرد جمعی عاقلانه تصمیم خواهند گرفت.
جاءالحق و زهق الباطل
 
--------------------------------
جاسم پولادی‌وندا
-------------------------------


کد مطلب: 333141

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/333141/آقای-تاجگردون-یادت-باشه-قشقایی-ها-بازیگردان-انتخابات-آینده-گچساران-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1