کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروزان مرد پر «قوام»

31 فروردين 1397 ساعت 18:12


متن ارسالی
«فروزان» هیچ گاه مرد روساخت‌های قدرت و کرسی اندیشی ها و جلوس‌های «ظاهر فریب انگیز بی نجابت» نبوده است. او به ژرف ساختی می‌اندیشد که هر گونه اصلاحی را بی توجه بدان ناموزون و ناهمخوان می‌داند. پروژه‌ی نگاه او امتناع تفکر است در جو سیاست زده‌ی امروز نسبت به اجتماعی که ریشه‌های اش به بحران بی آبی و خشک سالی جامعه نیندیشی گرفتارند.
احتراماً در پاسخ به مطلب انتشار یافته توسط سایت کبنانیوز (https://www.kebnanews.ir/294420) به قلم یکی از فرهنگیان گرامی؛
قطعاً سوال طرح شده در مطلب مذکور ناشی از تراوشات ذهنی نگارنده نبوده بلکه به دلیل لمس گوشه‌ای از این شخصیت و چرایی عملکرد ایشان است.
پرداختن به این سوال از هر زاویه‌ای منتهی به یک جواب خواهد شد.

قطعاً ایشان از نوادر روزگاری است که پرا از نوابغ متظاهر و فزون طلب است. در خصوص این شخصیت نجیب و صمیمی باید ساده و بی پیرایه سخن گفت.
دامنه خوبی‌های فروزان از ظرف زمان مکان خارج است. حد و مرزی برای نیکی و خوبی تعریف نکرده و
بویراحمد تا بهمئی و دنا تا گچساران را به یک چشم می‌بیند.
کرسی اندیشی، ظاهر فریبی، سیاسی کاری و محافظه کاری در قاموسش جایی ندارد اگر چنین بود ایشان هم سر در گریبان می‌کرد و فقط به خود می‌پرداخت.
فروزان را کمتر می‌توان در کسوت یک قاضی دید، غالباً در کسوت یک وکیل ظاهر می‌گردد. آنچه هویداست من باب کردارش چشم داشتی از موکل خود ندارد و اجر و پاداش آنچه را در طبق اخلاص می‌گذارد از خدا می‌خواهد.
فروزان نه پائیتخت نشینی مرفه است، نه سرمایه داری بی درد و نه از سر بیکاری و سیاسی کاری اشتغال به رفع آلام و گرفتاری‌های هم تبارانش دارد بلکه به خوبی پا جای پای پیشینیان خود می‌گذارد و ریشه‌های درخت افکارش در بحران بی آبی و خشک سالی جامعه در پی سبزی و خرمی است.
فروزان متجددی سنت گراست. مجموعه‌ای از حسنات اکتسابی و به ارث رسیده از نیاکان را با ظرافت با تجدد درآمیخته. مجموعه‌ای از زیبایی و برازندگی در وجودش موج میزند. عافیت طلبی، خیرخواهی، عملگرایی، دوراندیشی، ژرف ساختی و اخلاق مداری تنها گوشه‌ای از صفاتی است که بدان آراسته است.
یقیناً عمل گرایی فروزان دوراندیشانه است اما تهی از اغراض سیاسی، پوپولیستی و مطالبه گرانه!
شخصیتی مصلح که دایره افکارش اصلاح طلبانه اش در را حوزه اجتماعی بسط می‌دهد و نه در فضای سیاسی!
از دگر سو اخلاق اندیشی را با کرسی اندیشی معاوضه نکرده و دست رد به سینه همه پیشنهادات جذاب و کلان میزند. به قول خودش اگر چنان نبود که چنین نبود!
پشت بند خصائص وی چیزی جز نگاه انسانی به احوال مردم و شناخت اوضاع اجتماعی و سیاسی نیست.
هدف قلم فرسایی و مغلطه، تبلیغ سیاسی و اسطوره سازی یا اغراق در باب شخصیت ایشان نیست. پرداختن به این موضوع دارای محدودیت‌هایی است که ناچارا سخن را کوتاه می‌کند و تداوم سخن ذهنیتی ایجاد می‌کند که قطعاً خوشایند طبع مورد کلام (فروزان) نخواهد بود.
به قول خواجه شیراز؛
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود،
زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است.
 


کد مطلب: 332161

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/332161/فروزان-مرد-پر-قوام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1