تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۲۵۱۹۸

به بهانه روز شهید

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علی اکبر پاک
هرگاه نام شهید را می شنویم ناخداگاه از خودگذشتگی، ایثار، شهامت و غیرت برایمان یاد آور می شود. نام شهید یادآور دلاورمردان و بزرگانی است که عاشقانه در راه دفاع از ملت خویش جان می دهند.
شهادت در حقیقت دفاع از آرمانها و جان دادن در راه عزت و سربلندی است و شهید کسی است که برای نپذیرفتن ظلم و جنایت، آزار و شکنجه می‌بیند و جان خود را فدا می کند تا از باوری که دارد پشتیبانی کند از این رو، کسی که به درجه رفیع شهادت می رسد نزد خدای خود دارای جایگاه ویژه ای است.

در کشور عزیزمان ایران اسلامی که بر پایه قرآن و احکام اسلامی بنا شده است شهادت برای هر فرد مومن و مسلمان در راه دفاع از حق و حقوق مظلوم نوعی آرزو محسوب می شود .
با نگاهی به دوران انقلاب اسلامی ایران به خوبی می توان معنای واقعی شهادت را دریافت و به خوبی مشاهده کرد که مردم این مرز و بوم با چه عشق و علاقه ای در راه آرمان های ولایت فقیه و حفظ انقلاب اسلامی که توسط همین مردم رقم خورده است جان دادند.
واژه شهید در ایران اسلامی برای مردم اش یادآور غیرت و سربلندی دلاور مردان و شیرزنانی است که به فرمان رهبر خود به نبرد با دشمن شتافتند و عاشقانه در راه دفاع از ناموس مملکت خود به دیار حق شتافتند.
شهدا کسانی بودند که برای دفاع از مردم کشورشان از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا امروز مادران و خواهران شان در این کشور در آسایش و امنیت خاطر زندگی کنند.
با مطالعه و باز خوانی وصیت نامه شهدا به خوبی می توان درک کرد شهیدان رفتند تا امروز ما شاهد پیشرفت، امنیت و رفاه در جامعه خویش باشیم.
آنان که رفتند، درس آزادگی و غیرت را برای ما به جا گذاشتند و یادآورشدند که هرگز امام و ولی فقیه خود را تنها نگذاریم و همیشه پیرو اسلام و دستورات اسلام باشیم.
در این روز نگارنده با این هدف دست به قلم شد تا به خود و مسئولان یاد آور شود که این کشور و انقلاب عزیز اسلامی ایران بر پایه خون هزاران هزار شهید بنا شده است. باید مسئولین و متولیان امر قانون گذاری با بررسی عملکرد خود ببیند تا چه حد به وصیت نامه شهدا عمل کردند و تا چه اندازه به آرمانهای شهدا پایبند بودند.
مسئولین تا چه اندازه توانستند در حفظ بیت المال و دفاع از حق مظلومین کوشا باشند.
آنان باید بدانند که در آخرت باید جوابگوی عملکرد خود نزد شهدای عزیزمان باشند آنجا دیگر نمی شود با درست کردن آمارها و صورت جلسه ها کم کاری هایی که گاها شاهد آن هستیم را لاپوشانی کرد.
مسئولین باید در روز آخرت جوابگوی شهدا باشند که تا چه اندازه توانستند به مردم دیار خود بدون درنظر گرفتن پارتی بازی و واسطه بازی خدمت کنند، زیرا شهدا برای عزت بخشیدن و رفاه و آسایش ملت خود جان دادند و افتخارآفریدند.
آیا مسئولین و دولت مردان ما همانند شهدا که از فرزندان و خانواده خود گذشتند تا سربلندی مردم را فراهم سازند، توانستند در استخدام ها و انتصابات خود، مردم را به فرزندان و قوم و قبلیه خود ترجیح دهند؟
آیا مسئولین توانستند بدون سفارش و التماس کردن در راه خدمت بی منت که خواست شهدای عزیزمان بوده است گام بردارند.
در پایان برای کشور عزیزمان ایران اسلامی و طول عمر با برکت رهبر فرزانه مان و همه خدمت گذاران صدیق به این ملت شریف آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم.

* روزنامه‌نگار و مدیر مسوول صبح یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم جاوید
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود تحلیل خوبی بود دستت درد نکنه .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کو په یو چشه ه...................
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1