کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه باشت پاسخ اداره‌کل میراث‌فرهنگی را داد؛ تمدن ایران را در رقص خلاصه نکنید / گویا از محبت «اهل بیت‌» آگاهی ندارید

23 فروردين 1397 ساعت 1:27


امام جمعه باشت با ارسال متنی به این سایت خبری به جوابیه‌ای اداره‌کل میراث فرهنگی در خصوص بیانات خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ فروردین ۹۷ پاسخ داد.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
 
در نماز جمعه مورخ ۱۷ /۰۱ /۱۳۹۷ هفته جاری ایراداتی را به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بیان داشتم از سر خیرخواهی و نصیحت به منظور بهبود وضع موجود و جلوگیری از رواج لاابالیگری و اقدامات ضد دینی و دور از ارزش‌های الهی و قرآن که روابط عمومی اداره‌کل این دستگاه اقدام به تهیه جوابیه‌ای پر از مغلطه و تشویش و کلی‌گویی در رسانه‌ها نموده که هر چند قابل پاسخگویی نمی‌باشد اما از باب ادب و احترام به افکار عمومی مطالبی را ارائه می‌دهم.
اینکه ملل بزرگ از جمله ایران دارای تمدن کهن و باستانی با گذشته‌ای طلایی و افتخار آفرین می باشد که گنجینه‌ای گرانبها از میراث مادی ومعنوی اعم از معماری، موسیقی، آداب و سنن، فرهنگ و دانش و دین و باور مذهبی از خود بجای گذاشته نه قابل شک و تردید است و نه قابل اغماض. زیرا ایران کهن‌ترین تمدن بشری را در گستره جغرافیایی بزرگی از دجله و فرات تاسیحون و جیحون و در مجموعه آسیای غرب و اقیانوس هند را شکل داده که نوروز یکی از مفاهیم پذیرفته شده آن درسازمان ملل متحد می‌باشد اما از آنجا که رسالت اداره مذکورحمایت و نگهداری و حفاظت از همه آثارتمدنی ومیراث فرهنگی منقول وغیرمنقول کشورمان می‌باشد، کاش درانجام وظیفه اصلی خودکوتاهی نمی‌کردند که علاوه برمناطق گردشگری که متاسفانه مورد غفلت قرارگرفتند باید بدانند که فرهنگ درایران یعنی اسلام و هرچیزی که مطابق موازین دینی باشدکه بخشی ازآداب ورسوم درنوروز مورد سفارش دین می‌باشند. این عزیزان اگر برای میراث فرهنگی کشورمان واقعاٌ نگران هستندبه رشد تخریب‌های اماکن تاریخی و میراث کهن که این استان مظهر تمام نمایی از آن باستان سر افراز است باشند و به شناسایی عوامل مخرب اقدام نمایند نه اینکه شاخص تمدنی ایرانی را فقط در رقص و ساز و دهل خلاصه کنند؟! باید بدانیم که ملاک حلال وحرام هر چیزی (ساز و دهل و مهتر ورقص) فتوای مراجع عظام تقلید است نه سلیقه‌ی فلان مدیر و مسئول. و اما انجام افعال و اعمال حرام با نام موسیقی محلی و بر پایی مجالس جشن و پایکوبی و با حضور عناصری ضد فرهنگ و مسئله دار تحت نام نوروز و بهار شائبه‌های بسیاری را ایجاد نموده که گویا این اداره تمدن و فرهنگ کهن جامعه ایران را فقط در رقص می‌بیند و می‌شناسد و از میراث معنوی و ارزشی که نمادی از انسانیت و مهر و محبت و دوستداری اهل بیت این کشور می‌باشد نه آگاهی دارند و نه ارتباطی؟! هر قسمت این استان چهار فصل چونان برگ درختی جلوه‌ها و لطافت طبیعت بکر و زیبا و فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ را ساخته است که می‌تواند نسل کنونی و نسل‌های آینده را با مظاهر خود هویت و اصالت و شرف ببخشد و امیدوارم که دستگاه میراث فرهنگی بیش از این ازهان جامعه و دل خانواده‌های شهید و افکار نیروهای ارزشی و همت جوانان غیور وآگاه ما را به بازیچه‌ی بازی‌های سیاسی، جناحی آلوده ننماید و به جای کلی گویی‌ها و جملات اغوا کننده و انشاءهای تکراری گزارش عملکرد واقعی خود را ارائه دهند.
لازم به ذکر است که بر اساس فتوای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید مهتر و رقص حرام است و بخشنامه و دستور کشوری ملاک نخواهد بود و امیدوارم که به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند (وظیفه‌ی نظام اسلامی است که جلوی حرام را بگیرد) عمل شود.
عبد الرحیم عبودی
۲۲ فروردین‌ماه ۹۷


کد مطلب: 320203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/320203/امام-جمعه-باشت-پاسخ-اداره-کل-میراث-فرهنگی-تمدن-ایران-رقص-خلاصه-نکنید-گویا-محبت-اهل-بیت-آگاهی-ندارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1