تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۳۱۸۸۰۸

در قضیه حادثه «دنا»؛ حق تقدم استعفا با کیست؟

۱۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی

ضایعه تاسف بار سقوط هواپیمای خط یاسوج - تهران که منجر به حادثه‌ای غمبار برای تک تک شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد و کشورمان شد موجب شد تا باز هم عده‌ای قلیل اما فرصت طلب از این فرصت که قلب مردم جریحه دار است سوء استفاده نموده و با موج سواری از این حادثه خودی نشان دهند. وقتی با مطالعه حوادث تاریخی انسان به این افراد قصی القلب که در همه بزنگاههای خطیر موجب انحرافات عظیمی در طول تاریخ شده‌اند نیک می‌نگرد موجب تاسف و یک حس نا امید کننده می‌شود. بله در حالی که همه متاثر از این حادثه هستیم مشاهده می‌کنیم که بعضی با همان ژست‌های همیشگی می‌خواهند خودی نشان دهند و با علم کردن برنامه استیضاح به اهداف خود برسند باید توجه کنیم وقتی صحبت از استعفای فلان مسوول در کشوری مثل ژاپن یا کره جنوبی می‌شود به فرهنگ کار و احساس مسوولیت تک تک شهروندان آن کشورها هم دقت کنیم اول وضعیت کار و مسوولیت پذیری نهادینه شده در بطن وجودی آحاد شهروندان آنجا را مورد مداقه قرار دهیم سپس اگر حداقلی از شباهت را دیدیم به موضوع استعفا در این دیار بپردازیم. گیریم وزیر عوض شد مگر نفر بعدی از یک کره دیگر می‌آید؟ نفر بعدی هم اگر شانس بیاوریم مثل ایشان خواهد بود. راستی اگر قرار بر استعفا باشد حق تقدم استعفا با کیست؟ آیا شما که نماینده مستقیم مردم هستید و خود هرگز از این نوع هواپیما استفاده نمی‌کنید محق به انجام استعفا و عذر خواهی نیستید؟ آیا اگر قرار بر عذر خواهی باشد شما در اولویت هستید یا وزیر؟ شما که به جای انجام وظیفه اصلی‌تان که قانونگذاری و نظازت بر حسن انجام آن است فقط به فکر مهره چینی مدیران وابسته به خود در مدیریت استان هستید و با این بازی خطرناک و پر هزینه و سرگرم کننده در این چند سال کل استان را سرگرم نموده‌اید؟ اگر دلتان برای مردم می‌سوزد به فکر قانونی باشید که این حوادث تاسف بار تکرار نشود نه تعمیم این بازی خطرناک جابجایی مدیران به سطح کشور. راستی چه کسی باید عذر خواهی کند؟ کسی که به جای اینکه بودجه مملکت را در محل مناسب خود یعنی تجهیز امکانات حمل و نقل و تجهیز زیر ساخت‌های کشور بودجه بندی کند تا این وقایع رخ ندهد آن را به مراکز خاص هبه کند تا در هنگام تایید صلاحیت نمک گیر شوند و جبران کنند. راستی چه کسانی باید عذر خواهی کنند و استعفا دهند؟ آیا با هیجانی کردن موضوع و مقصر جلوه دادن دیگران مشکل حل می‌شود؟ اعتراض خانواده‌های داغداران حادثه به هر کس که در دسترس باشد طبیعی است. شما به جای اینکه همراه وزیر باشید و عمق مشکلات و محرومیت را نشان دهید به فکر لابی ونقشه کشیدن و به راه انداختن کمپین مخالفت با وزیر هستید می‌خواهید چه را ثابت کنید؟ می‌خواهید برای نفر بعدی عرض اندام نمایید یا این وزیر را در این موقعیت تاسف بار تحت فشار قرار دهید؟ راستی چه کسی باید عذر خواهی کند و استعفا دهد؟ کسی که می‌دانست ممکن است مورد اعتراض خانواده‌های داغدار قرار بگیرد ولی این اعتراض‌ها را به جان خرید و با تواضع در کنار آنها ماند و این اعتراض‌ها را شنید یا کسی که به خاطر اینکه مورد اعتراض قرار نگیرد با وجود اینکه همیشه در صف اول مسوولین جلوی دوربین‌ها حاضر می‌شد این بار در پستوی لابی‌ها به دنبال گل کردن آب منطقه بود؟ کدام یک مستحق استعفا هستند؟
خلاصه افکار عمومی از این رفتار نکوهیده بسیار نگران است حال خود دانید.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده حق تقدم استعفا با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می باشد به خصوص. ،اگر چه این چند روز .خودی از خود نشان داد
دیل
Iran, Islamic Republic of
وقتی همه مسیولین در روز سانحه. مدیریت بحران مشغول چاره اندیشی بی فایده بودند و کسی به فکر دلداری از خانواده های داغدار نبود فقط دکتر تاجگردون بود که به مردم سرکشی و لداری میداد.نه مثل . که هنوز پیداش نشده.
لیلی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دکتر تاجگردون که با توجه به دوستی صمیمی با دکتر آخوندی استیضاح رو امضا و تقدیم مجلس کرد تا نشون بده پشت نردم استان مثل دنا ایستاده.
۵
Iran, Islamic Republic of
جای تاسفه در این شرایط آقایان میخوان تبلیغات راه بیندازن. تجربه نشون داده تا وقتی تنور داعه باید نون را چسباند. اتفاقا کار نمایندگان برای استیصاح کاملا به جا و به موقع بود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حق استعفا با جناب میباشد که هر سال ی باند پرواز اضاف میکنه این همه زمین خالی در داخل فرودگاه کار داره که هی بخای اسفالت کنی باند اضاف کنی .
به جاش امکانات میاوردی رادار میاوردی هواپیمای خوب میاوردی سیستم های بروز فرودگاهی میاوردی . دار این ۶۶ عزیز سفر کرده فقط.
مه قلی
Iran, Islamic Republic of
این.ه همیشه ی تاریخ تعطیل بوده است
علی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی به موضوع اشاره ومطالب به درستی عنوان شده بود..احسنت..
یاسوج
Romania
به نکته بسیار خوبی اشاره کردی، با عوض شدن هیچ مسئولی مشکل صنعت هواپیمایی ما بر طرف نمی شود، ایا با امدن مسئول دیگر دنیا به ما هواپیما و خدمات خواهد داد؟ اولین چالشی که ما بادان روبرو هستیم این است که چکار کنیم که غرب به ما خدمات و هواپیما بدهد، در کشوری مانند کره علت استعفا این است که بروزترین امکانات موجود می باشد و تمامی استاندارها رعایت می شود، در نتیجه مسئول باید پاسخگو باشد، ایا با امدن وزیر بعد ما دیگر شاهد پرواز اینگونه هواپیماهای از رده خارج نخواهیم بود، ایا.ا به ما تکنولوژی میدهد؟ به جای پرداختن به دلایل اصلی این سوانح در ایران دنبال بازی سیاسی نباشید، ازمایشگاهی و بازیچه دست شما نیستند، بنده اکیدا توصیه میکنم تا جایی که امکان دارد. استفاده نکنید، در مورد وضعیت این هواپیماها تحقیق کنید و بعد تصمیم بگیرید که از هواپیما برای مسافرت استفاده کنید یا نه، که قادر نیست موتور پراید بسازد چطور موتور بویینگ و ایرباس اورهال میکند ایا این موضوع منطقی می باشد، برای بر طرف کردن این چالش یا صنعت هواپیمایی. کنید یا دنبال راهکاری باشید. به ما تجهیزات و هواپیما بدهد،
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان اولین کسانی هستند که حداقل وطیفه شون این هست که باید بابت قصورشان با عذرخواهی از مردم از سمت نمایندگی استعفا دهند و از درگاه حق طلب مغفرت کنند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعا متنی به این پرمعنایی و مطابق با نظر مردم استان تا الان ندیده بودم . دست مریزاد داره همه حرفای چندسال دل مردم یه جا زدی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1