تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۱۱۳۲۴

صدای لالایی مادر یا آهنگ سرود ملی کشور؟

۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
به نام خدا
کتاب نگارش پیش چشمانم گشوده است ومن دقایقی است که به موضوعات انشای این هفته خیره مانده ام. انتخاب سختی است برگزیدن یکی از این دو ، لالایی دل نشین مادرم یاآهنگ افتخار آفرین سرود ملی میهنم.
نمی توانم یکی ازاین دو را برگزینم ،چرا که در آغوش گرم مادر زیستن آموختم و در آغوش امن میهنم عزت یافتم،می دانم که باید یک موضوع راانتخاب کنم ،امامن از معلمم اجازه می خواهم که ازهردو بنویسم.
حتی اگر نمره انشای من امروز، ازهمیشه کمتر شود. چراکه هم شنیدن سرود ملی وهم زمزمه لالایی مادرم ، گونه های مراگاه وبی گاه ازاشک خیس کرده اند ،که صدای مادرترنم عشق است و صدای سرودملی بانگ شرف واحساسم از شنیدن این دو ، درهم طنیده است و قابل تفکیک نیست.
درروزهای اخیر،در قاب تلویزیون مادرانی رادیدم که درسوگ فرزندانشان که برای عزت میهن جان باخته بودند، اشک می ریختند. نمی توانم احساس آنها رادرک کنم ،اما فکر می کنم شاید این مادران روزی سرود ملی میهن را درلالایی شبهای آرام فرزندانشان زمزمه کرده اند که امروز، این دریادلان ،عزت میهن وطنین افتخارآفرین سرودملی سرزمینشان رابرآغوش مهربان مادرولالایی های عاشقانه اوترجیح دادند.
درایثار آن معلمی که شمع وجودش را فدای روشنی آینده میهن و فرزندان میهنش می سازد، درلحظه اوج گرفتن خلبانی که پا اززمین و دلبستگی هایش می کند واز فراز آسمان کشورش ، امنیت رابه خاک پاک ایران و ایرانیان هدیه می دهد، در تنهایی غریبانه دریانوردانی که برای احتزاز پرچم افتخارآفرین سرزمین مادریشان دربیکران لاجوردی اقیانوس، رنج سفررا برخود هموار می سازند، در تعصب آتش نشانی که قهرمانانه به دل آتش می زند تا فرزندی رابه آغوش مادرش برگرداند ومادر خودرا داغدار شجاعت فرزندش می سازد، ودرنگاه پرامید هرایرانی غیرتمندی که دلش برای عزت وغرور وطنش می تپد، احساس مشترکی می بینم .
وطن مادر ماست،
سرزمین امن و زیبای ما، دامن مهربان و پاک مادری است که فرزندانش را درآغوش امنیت پایدارش پاسداری می کند و بستر رشد و شکوفایی آنها را فراهم می کند، و به راستی چه لالایی زیباتر ازسرود ملی سرزمینم، لالایی مشترک همه فرزندان ایران، درهرکجا وبا هر لباس و زبانی که هستند.
من مادرم رادوست دارم وسرزمینم رانیز، مثل مادر عزیزو گرامی می دارم. صدای سرود ملی وطنم ، صدای مهربان مادری است که مرابه تلاش بیشتر برای برافراشته ماندن پرچمش فرامی خواند. ومن می خواهم و می کوشم که سرزمینم همیشه دراوج افتخارو اقتدار بدرخشد و سرود ملی میهنم ، همچون لالایی شبانگاهان مادری، همواره نوازشگر روح وجان من و همه فرزندان این مرز پر گهرباشد و بماند.
چوایران نباشد تن من مباد
بدین بوم وبر زنده یک تن مباد
دنیا ایمانی
فرزند سرهنگ خلبان بهمن ایمانی
نام شما

آدرس ايميل شما

راستین
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر پدر ومادری که همچین نخبه ای رو تربیت کردن
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا ودلشین نوشتی، احسنت بر شما
United Arab Emirates
آره درست است
نسترن
Iran, Islamic Republic of
عالی عالی
واقعا متن زیبایست
دره شوری
Iran, Islamic Republic of
دختر گلم چقدر زیبا نوشتی
تبریک به خانواده هنرمند و با اصالت ایمانی
Iran, Islamic Republic of
فرزند ایران همیشه موفق باشی و دعامی کنم که برگ افتخاری بر کتاب سرزمین پرافتخارمان باشی
United Arab Emirates
خیلی ممنون الاهی آمین
مینا
Iran, Islamic Republic of
چیز جالبی نبود
مینا
Iran, Islamic Republic of
چیز جالبی نبود
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1