کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز مأموریت «نیک‌مرام» و ذکر چند نکته

13 آذر 1396 ساعت 2:52


رضا حسن‌پور
حسن روحانی رئیس جمهور هشتم شهریورماه در نخستین گفتوگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید  دو نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در اولین سخنان خود در سمت استانداری این استان گفته بود که از ظرفیت فرزندان همین استان و از نیروهای هر اداره‌ای برای مدیریت‌ها استفاده خواهم کرد.

اما اولین قرعه تغییر مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی زده شد و پروانه نیک‌مرام با تایید علی محمد احمدی برای مصاحبه به تهران رفت، نیک‌مرام در مصاحبه خود در حد یک مدیر خبره ظاهر شد و بنا بر اطلاعات رسیده، احمدی از روند مصاحبه او برای مدیرکلی اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی رضایت کامل داشت.
علی ربیعی نیز بعد از دیدن توانمندی‌های این زن کهگیلویه و بویراحمدی او را برای این مسوولیت منصوب و با دادن حکمی در دست «پروانه نیک‌مرام» توصیه‌ها و خواسته‌هایش را برای او تشریح کرد.
ساعتی بعد؛ انتصاب پروانه نیک‌مرام در سایت های خبری کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بازتاب زیادی داشت، نیک‌مرام نخستین مدیر زن اجرایی در وزارت کار است، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با انتشار عکسی از «نیک‌مرام» در کانال تلگرام شخصی خود به انتصاب این مدیرکل زن کهگیلویه و بویراحمدی واکنش نشان داد.
اما ذکر چند نکته؛
-اگر چه استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت زنان را در مناصب مختلف تجربه کرده است، اما انتصاب یک زن به عنوان مدیرکل اداره‌کل عریض و طویل تعاون، کار و امور اجتماعی که مأموریت و وظایف مهمی بر دوشش سنگینی می‌کند، با سایر انتصاب‌های اخیر تفاوت دارد، اما «نیک‌مرام» باید بدانند که این استان در رده استان‌هایی است که در بیکاری رتبه اول را دارد و جوانان زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد با معضل بیکاری دست و پنجه‌نرم می‌کنند و باید از هم‌اکنون آستین‌ها را برای عملی کردن برنامه‌هایش جهت کاهش بیکاری در این استان بالا بزند.
-نیک‌مرام نماینده زنان استان کهگیلویه و بویراحمد است، لذا او باید بداند به دست آوردن همچنین منصبی آن هم با وجود مردانی که برای به دست آوردن آن رقابت‌ می‌کنند، کار سخت و دشواری بود. بنابر این او باید قدر خود را بیشتر بداند و برای موفقیت در این پست سختی‌های راه را به جان بخرد تا مسیر مدیریت زنان دیگر را در استان کهگیلویه و بویراحمد هموار سازد.
-ضعف فرهنگ کار در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از معضلات این استان می‌باشد و از دغدغه بزرگان استان بوده و گذشتگان نیز عملکرد چندان موفقی در ترویج و توسعه فرهنگ کار نداشتند. و تلاش برای این موضوع لازم است.

-نبرد با کارفرمایان و پیمانکارانی که با هر بهانه‌ای می‌خواهند کارگر بی‌نوایی را از نان خوردن بی‌اندازند، یکی دیگر از برنامه‌های «نیک‌مرام» باید باشد، البته او سال‌ها در تخصصی‌ترین معاونت‌ اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی فعالیت کرده است و با خم و چم آن نیز آشنا است. لذا از مدیرکل جدید انتظار می‌رود در برخورد با کارفرمایان و پیمانکارانی که می‌خواهند از زیر حق و حقوق کارگران شانه خالی کنند، جدیت بیشتری داشته باشد.
-تاکید می‌کنم که کمر استان کهگیلویه و بویراحمد زیر فشار بیکاری جوانان این دیار خم شده است و داشتن برنامه برای مبارزه با این دیو زشت ضروری به نظر می‌رسد و «نیک‌مرام» با طراحی برنامه مدون به مقابله با دیو پلید بیکاری برود.
-در پایان آرزو که با نیک مرامی مأموریت‌تان در این اداره‌کل به انجام برسانید.
 



 
 
 

 
 


کد مطلب: 296956

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/296956/آغاز-مأموریت-نیک-مرام-ذکر-چند-نکته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1