تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب : ۲۹۶۹۵۶

آغاز مأموریت «نیک‌مرام» و ذکر چند نکته

۱۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛رضا حسن‌پور
حسن روحانی رئیس جمهور هشتم شهریورماه در نخستین گفتوگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید  دو نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در اولین سخنان خود در سمت استانداری این استان گفته بود که از ظرفیت فرزندان همین استان و از نیروهای هر اداره‌ای برای مدیریت‌ها استفاده خواهم کرد.

اما اولین قرعه تغییر مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی زده شد و پروانه نیک‌مرام با تایید علی محمد احمدی برای مصاحبه به تهران رفت، نیک‌مرام در مصاحبه خود در حد یک مدیر خبره ظاهر شد و بنا بر اطلاعات رسیده، احمدی از روند مصاحبه او برای مدیرکلی اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی رضایت کامل داشت.
علی ربیعی نیز بعد از دیدن توانمندی‌های این زن کهگیلویه و بویراحمدی او را برای این مسوولیت منصوب و با دادن حکمی در دست «پروانه نیک‌مرام» توصیه‌ها و خواسته‌هایش را برای او تشریح کرد.
ساعتی بعد؛ انتصاب پروانه نیک‌مرام در سایت های خبری کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بازتاب زیادی داشت، نیک‌مرام نخستین مدیر زن اجرایی در وزارت کار است، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با انتشار عکسی از «نیک‌مرام» در کانال تلگرام شخصی خود به انتصاب این مدیرکل زن کهگیلویه و بویراحمدی واکنش نشان داد.
اما ذکر چند نکته؛
-اگر چه استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت زنان را در مناصب مختلف تجربه کرده است، اما انتصاب یک زن به عنوان مدیرکل اداره‌کل عریض و طویل تعاون، کار و امور اجتماعی که مأموریت و وظایف مهمی بر دوشش سنگینی می‌کند، با سایر انتصاب‌های اخیر تفاوت دارد، اما «نیک‌مرام» باید بدانند که این استان در رده استان‌هایی است که در بیکاری رتبه اول را دارد و جوانان زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد با معضل بیکاری دست و پنجه‌نرم می‌کنند و باید از هم‌اکنون آستین‌ها را برای عملی کردن برنامه‌هایش جهت کاهش بیکاری در این استان بالا بزند.
-نیک‌مرام نماینده زنان استان کهگیلویه و بویراحمد است، لذا او باید بداند به دست آوردن همچنین منصبی آن هم با وجود مردانی که برای به دست آوردن آن رقابت‌ می‌کنند، کار سخت و دشواری بود. بنابر این او باید قدر خود را بیشتر بداند و برای موفقیت در این پست سختی‌های راه را به جان بخرد تا مسیر مدیریت زنان دیگر را در استان کهگیلویه و بویراحمد هموار سازد.
-ضعف فرهنگ کار در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از معضلات این استان می‌باشد و از دغدغه بزرگان استان بوده و گذشتگان نیز عملکرد چندان موفقی در ترویج و توسعه فرهنگ کار نداشتند. و تلاش برای این موضوع لازم است.

-نبرد با کارفرمایان و پیمانکارانی که با هر بهانه‌ای می‌خواهند کارگر بی‌نوایی را از نان خوردن بی‌اندازند، یکی دیگر از برنامه‌های «نیک‌مرام» باید باشد، البته او سال‌ها در تخصصی‌ترین معاونت‌ اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی فعالیت کرده است و با خم و چم آن نیز آشنا است. لذا از مدیرکل جدید انتظار می‌رود در برخورد با کارفرمایان و پیمانکارانی که می‌خواهند از زیر حق و حقوق کارگران شانه خالی کنند، جدیت بیشتری داشته باشد.
-تاکید می‌کنم که کمر استان کهگیلویه و بویراحمد زیر فشار بیکاری جوانان این دیار خم شده است و داشتن برنامه برای مبارزه با این دیو زشت ضروری به نظر می‌رسد و «نیک‌مرام» با طراحی برنامه مدون به مقابله با دیو پلید بیکاری برود.
-در پایان آرزو که با نیک مرامی مأموریت‌تان در این اداره‌کل به انجام برسانید.
 



 
 
 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مردی ازلیشتر گچساران
Iran, Islamic Republic of
تبریک به سرکار خانم نیک مرام انشااله موفق باشید
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
الحق و والانصاف بهترین گزینه می باشد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
این انتصاب را به سرکار خانم نیکمرام تبریک میگویم شاید قدمش برا کارگرا خیرباشد....
حسین
Iran, Islamic Republic of
انشالله که مدیریت ایشان مورد قبول مردم باشه
همشهری از یه جای دور
Iran, Islamic Republic of
زن ومدیریت آخ و بخت استان .
تهران
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم نیک مرام ضمن تبریک لطفا جهت نظم دادن به محیط سازمانی تحت مدیریتت ابتدا از محیط کار خودت شروع کن و جهت بهتر انجام دادن آن کتاب ۵s یا جادوی فکر بزرگ نوشته دکتر د . شوارتز ترجمه ژنابخت آور را حتما مطالعه بفرمائید . و هرچیزی سر جای خودش باشد . مثل دستمال کاغذی شما روی چاپگر . بیشتر این را نوشتم که خوب بدانید ذره ای از اعمال و رفتار شما مغفول نظر دیگران نخواهد بود و باید چهل چشمی به محیط پیرامونی خود بنگرید . با آرزوی توفیق روز افزون
مطلع
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا ... دست تاجگردون درد نکنه
هفت چشمه لیشتر
Iran, Islamic Republic of
تبریک تبریک
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خانم نیک مرام چقدر خوشحاله رو کامپیوتر خودش داره خبر انتصاب خودش را می خونه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه که با پیمانکاران دست به یکی نکنه روزها خواهد گذشت ولی قضاوت موفق بودنش با مردم و کارگران هست امیدوارم خوب باشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
ان شالله که خانم نیک مرام از لابی نمایند که درسال قبل برای اقای. میخواست استفادکن حق کارگران بخورولی خانم نیک مرام به خوبی مقاومت کرد انشالله این بارهم جلوی پیمان کار بگیرن.باآرزوی توفق
همکاران
Iran, Islamic Republic of
سرکارخانم دکتر نیکمرام انتصاب بجا و به حق سرکار عالی را به عنوان مدیرکل تعاون کار تبریک عرض نموده و امیدواریم همواره در این راه همچون گذشته موفق و سربلند باشید
ضحاک محمودی
Iran, Islamic Republic of
خانم نیک مرام انتصاب شایسته جنابعالی را تبریک می گویم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم اونقدر دفاع بکند که ۰۰۰۰۰۰۰۰
مرادی
Romania
تبریک به حاج زارع و اهالی چنارستان چون خانم نیکمرام اهل چنارستان هست
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
زنده باد هفت چشمه زنده باد خانم نیکمرام
شهناز زنگنه
Iran, Islamic Republic of
سرکا خانم نیک مرام ضمن عرض تبریک انتصاب شایسته و بجا جنابعدلی به سمت مدیر کل تعاون کا رفاه اجتماعی ،برای حضرتعالی آرزوی موفقیت در پیشبرد امور و کاهش درصد بیکاری از چهره استانمان خصوصا شهرستان گچساران را دارم . به امید موفقیت بیشتر.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1