کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین مچ گیری شورای پنجم دهدشت؛ باز هم ماجرای یک مناقصه‌ی جنجالی دیگر

16 شهريور 1396 ساعت 16:02


حسن حق شناس

شاید این بار هم تیری به تاریکی زدند تا دست گرمی کرده باشند و شورای پنجم را مورد آزمون و خطا قرار داده و تیری در تاریکی رها کردند!!
تیری که پیش از این بارها از کمان رها شده و از قضا به هدف هم خورده و نتیجه هم گرفته بودند اما این بار انگار تیرشان به خطا رفت.
با این مقدمه کوتاه به سراغ موضوع داغ دست گرمی شهردار قدیم و سرپرست جدید می‌رویم و ماجرا را مرور می‌کنیم.
قصه از آنجا شروع شد که:
پیش از این گاهی بخش زیادی از مناقصات و مزایدات شهرداری دهدشت بدون اطلاع عمومی و نشر آگهی در جراید و گاهاً حتی بدون اطلاع شورای محترم به نزدیکان، دوستان و بستگان واگذار می‌شد!
البته از روزی که شورا هم با شهردار محترم همسو شد، بخشی از این کار به ظاهر قانونی شد و از فیلتر شورا به راحتی گذر می‌کرد و تنها آن بخش که مربوط به چاپ آگهی در روزنامه‌ها بود، به یکی از دوستان دکه دار داده می‌شد که ایشان همه‌ی روزنامه‌ها رو مستقیم به شهرداری تحویل بدهد. به نحوی لاپوشانی می‌شد و تنها عده ای خاص - شخص خاص- که از قضا همان برنده خوش شانس!!! مزایده یا مناقصه مورد نظر بود، از این آگهی محرمانه باخبر می‌شد.
اما این بار ماجرای مناقصه ای جنجالی است که بدون گذر از فیلتر شورا، و حتی مخالفت‌هایی که در دوره قبل شد، با شفاف سازی هایی که نیروی معترض و پاکدست شهرداری کردند، این مناقصه باطل شد اما همچنان در کش و قوس تغییرات در شهرداری، به گمان اینکه حواس همه پرت تغییرات جدید است، دوباره مناقصه را برای یک شخص خاص زنده کرده و با ۱۰۰ میلیون اختلاف قیمت واگذار کردند!!!
اما این ۱۰۰ میلیون به جیب چه کسانی می‌رفت و در کجا خرج می‌شد، تنها آن‌ها که دندان تیز کرده بودند و فکر نمی‌کردند تیرشان در تاریکی به خودشان برگردد، می‌دانند!
درست در اولین روزهای آغاز بکار شورای جدید، آگهی مناقصه آسفالت جاده سوق در سکوت مطلق منتشر و با مبلغ ۲۴۷ میلیون بدون تصمیم و دخالت شورای تازه کار پنجم واگذار شد، در حالیکه حتی در بودجه شهرداری هم تدارک دیده نشده بود.
این واگذاری که برای بار اول در استعلامات رد شده بود، برای بار دوم هم رد شد و در شورای جدید با آن مخالفت کردند اما هنوز ابطال نشده و پیمانکار با همکاری برخی مسئول واحدهای شهرداری و افراد خاصی که دیگر در شهرداری در ظاهر دستی ندارند اما در باطن هنوز سایه‌شان بر این مجموعه سنگینی می‌کند، در صدد تایید این آگهی است.
شورای جدید بعد از اطلاع از این ماجرا اعلام کرد آگهی را باید به سامانه ابلاغ مناقصات فرستاده تا اعلام عمومی شود.
این موضوع را با اندکی خوش بینی پای هوشیاری شورای پنجم می‌گذاریم، البته هوشیاری و نکته بینی همان کارکنان شهرداری معترض شهردار و شورای چهارم که خود در جایگاه ناظر قرار دارند، نباید فراموش کرد.
اما اگر شورای پنجم با یک هوشیاری کامل‌تر تمامی مسئول واحدهای شهرداری را تغییر می‌دادند شاید نیروهایی که هنوز خود را وابسته به مدیریت شهری قبل می‌دانند جرات چنین اقدامی را نداشتند
و درنهایت شورای پنجم و سرپرست محترم باید بدانند که پیکره‌ی شهرداری بیمار است و برای رفع این بیماری باید از پایه شروع کرد.


کد مطلب: 273416

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/273416/اولین-مچ-گیری-شورای-پنجم-دهدشت-باز-هم-ماجرای-یک-مناقصه-ی-جنجالی-دیگر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1