کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خوب یا خوب‌تر؛ مساله این است

13 شهريور 1396 ساعت 0:39


خدیجه مظاهرپور
ولی ظاهراً در استان ما این مسایل جا نیفتاده وحل نشده باقی مانده است، چرا که هیچ چیزی سر جای خودش نیست. رییس لیسانس است و زیر دستان او فوق لیسانس و دکتر، یا بدتر اینکه اساتید دانشگاه همه برای یک دیپلم کار می‌کنند.
 
همه ما موقع انتخاب یا خرید و هر چیز دیگری سعی می‌کنیم بهترین را انتخاب کنیم و اگر بهترین نباشد، یا کلاً قید خرید و یا انتخاب هر چیز دیگری را که قصد خرید آن را داشتیم می‌زنیم، و البته عده ای که توقعاتشان کمتر است به خوب و متوسط و ضعیف نیز راضی می‌شوند ولی در وهله اول اولویت همه ما بهترین گزینه و انتخاب است. در مسایلی که از حساسیت بیشتری برخوردار است، انتخاب و پیدا کردن بهترین گزینه مشکل تر می‌شود و باید با دقت بیشتری عمل کرد.
 
مثلاً وقتی می‌خواهیم یک لباس بخریم با دقت و وسواس سعی می‌کنیم بهترین را انتخاب کنیم. یا وقتی می‌خواهیم دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنیم باز به دنبال بهترین گزینه می‌گردیم.
همه ما می دانیم که دانشگاه صنعتی شریف بهتر از دانشگاه اصفهان ایا تبریز یا.... است. همچنین همه ما می دانیم که تحصیلات دکترا بالاتر از لیسانس است و یک دکتر از سطح سواد بالاتری برخوردار است و بسیاری مسایل دیگر که هرانسان عاقلی آن را می‌داند
 
ولی ظاهراً در استان ما این مسایل جا نیفتاده وحل نشده باقی مانده است، چرا که هیچ چیزی سر جای خودش نیست. رییس لیسانس است و زیر دستان او فوق لیسانس و دکتر، یا بدتر اینکه اساتید دانشگاه همه برای یک دیپلم کار می‌کنند. به مسوولین که می‌رسم ازشرمندگی وضعیت دستانم یاری تایپ کردن را نمی‌دهند. برای مثال دکترای فلان دانشگاه می‌شود ..... یا لیسانس ادبیات می‌شود.... یا مثلاً یک لیسانسه فلان دانشگاه می‌شود معاون استاندار!
می گویند تا وقتی آب هست تیمم باطل است.
آیا تا وقتی دکترا هست لیسانس باید صلاحیت امور را در دست بگیرد؟!
آیا در این استان فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه یک پیدا نمی‌شود که بیش از نود در صد مسوولین استان فارغ التحصیل فلان دانشگاه ضعیف به لحاظ رتبه علمی هستند؟!
آیا می دانید فلان دانشگاه در رتبه بندی علمی اصلاً در نظر گرفته نمی‌شود و به حساب نمی‌آید؟!!!!
آیا در این استان کسی مسوول نظم و قانون نیست؟!
آیا با این وضعیت استان ما استحقاق رتبه آخر پیشرفت را ندارد؟!!
آیا چنین مسوولینی از اینکه احساس ریاست می‌کنند شرمنده نیستند؟!
آیا کسی که توجه به قانون، ضوابط، اولویت‌بندی کارها ندارد و صاحب نظر در کلیه امور، از راه و جاده و ترافیک و عمران و معماری چیزی سر در می‌آورد که آچار فرانسه امور شده و می‌خواهد مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی و.... را همه با نظرات معجزه آسای خود بدون توجه به نظرات کارشناسان،  که نمونه بارز آن سنگفرش خیابان معروف است حل کند.
خداوند همه بندگان خود را به راه راست هدایت فرماید
و من الله التوفیق
 

دانشجوی دکترای فلسفه دانشگاه تهران


کد مطلب: 272271

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/272271/خوب-یا-خوب-تر-مساله-این

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1