کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قدر جوانی را بدانید

23 تير 1396 ساعت 10:37


محسن بابادی
هر گاه صحبت از دوران جوانی به میان می آید، ناخودآگاه موهای مشکی، قامتی افراشته، قدرت و نیروی زایدالوصف یک انسان در ذهن ما نقش بسته و چیزی جز تحرک، پویایی، نیرو و استعداد، میل به پیشرفت و کارکردن بدون خستگی به ذهن و فکرمان خطور نمی کند .
همانگونه که خداوند متعال سلامتی روحی و جسمی به ما عطا فرموده، یکی از بهترین راه های تشکر و قدردانی از این نعمت، حفظ آن و تلاش در جهت بهبود یا جلوگیری از زوال آن خواهد بود. از خوانندگان محترم این مقاله ۱ سوال می پرسم: اگر کسی به ما هدیه ای ولو ناچیز بدهد چکار می کنیم؟ مگر نه هم از وی تشکر زبانی نموده و هم سعی در جبران محبت وی به بهترین شکل ممکن خواهیم داشت؟
حال آنکه سلامتی بالاترین موهبتی است که به هیچ وجه با چیز دیگری قابل قیاس نیست.
اگر همین حالا شخصی ۱ دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پیشرفته به شما هدیه بدهد، چقدر از وی تشکر میکنید؟
یادمان باشد خدای متعال ۲ دوربین دهها مگاپیکسلی ابرپیشرفته تقدیممان نموده که نه تنها کوچکترین تشکری نمی کنیم، بلکه با این ۲ چشم که نمونه ای از بالاترین الطاف باریتعالی هستند، هر آن چیزی که نباید توسط ما صورت می پذیرد .
آیا برای یکبار هم که شده به چنین موضوعی اندیشیده ایم؟
ورزش و تحرک جز لاینفک هر موجود زنده خصوصا انسان بوده و همانطوری که در آموزه های دینی ادیان مختلف به وفور سفارش شده، برای جوانان لازم و برای افراد سالمند، امری واجب محسوب میشود. لذا با توجه به مشغله فراوان کاری و لزوم کسب درآمد افراد در این اوضاع و احوال اقتصادی، خیلی کمتر به این موضوع پرداخته می شود.
اولین توصیه من به جوانان و افرادی که برای کار شبانه روزی در حال تلاش و تحمل مشقات فراوان هستند، این است که با فکری آزاد و فارغ از موانعی که در سر راه زندگیتان قرار دارد، حداقل در انتخاب کفش خویش دقت نموده و با انتخاب کفشی مناسب، زمینه ای را فراهم کنید تا بتوانید حین پیگیری کارهای روزانه، کمترین کار ممکنه که همان پیاده روی باشد را در برنامه خویش گنجانده تا ضمن رسیدگی به کارهای خویش، فعالیتی ورزشی را هم لحاظ کرده باشید تا بدون هیچ گونه آسیبی به پاها، کمر و زانو های خویش، از موهبت ورزش کردن نیز برخوردار شده باشید.
توصیه بعدی من این است که در صورت استطاعت مالی، ۱ دوچرخه ساده خریداری نموده و مسیر های کوتاه و قابل دسترسی را با دوچرخه طی کنید تا ضمن ورزش به امورات خویش نیز رسیدگی کرده باشید . تاکید می کنم اصلا برای ورزش کردن خجالت نکشید. زیرا همانگونه که بارها در جامعه دیده اید، کار ها و رفتار های زننده و خلاف عرف فراوانی صورت می پذیرد و مجریان آن بدون توجه به زشتی و معایب آن، اینگونه و با این وقاحت این کارها را انجام می دهند.
حال آنکه کار شما که بسیار نیز پسندیده است، ورزش کردن است . پس لازم است در این موارد و همچنین تفکرات خویش کمی تجدید نظر کنید. نکته بعدی این است که اکثر مردم بعلت کمبود وقت یا کم اشتهایی اوایل صبح، از صرف صبحانه که مهمترین وعده غذایی است خودداری نموده و تا موقع برگشت به منزل، خود را گرسنه نگه داشته و با دستان خویش تیشه به ریشه سلامتیشان می زنند.
مگرنه هدف از کار، تلاش، کسب پول و هر چیز دیگری در زندگی آرامش، رفاه و سلامتی است؟ پس چرا به این نکته مهم توجه نمیکنیم؟ تا کی اینقدر ظلم و ستم به خویش روا داریم؟
لذا آخرین توصیه و خواهش من این است که تفکرات سنتی و خجالت را کنار گذاشته و حتی اگر شده ۱ نان خالی را بصورت ساندویچ پیچ در کیف همراهتان داشته باشید تا موقع گرسنگی، در خیابان، اتوبوس، تاکسی و محل کار یا هر جای دیگری میل نمایید. ولی مجددا تاکید میکنم:
(( گرسنه نمانید ))
حتما به فکر فرو رفته اید که چطور چنین چیزی ممکن است؟ برای هضم این موضوع، با خود بیندیشید که کسانی که در ملا عام سیگار میکشند، با اینکه خودشان از بسیاری تبعات اجتماعی آن واقفند، براحتی این کار را در جامعه انجام میدهند. حال آنکه شما از خوردن ۱ نان ساندویچ شده در خیابان کم تردد یا حین نشستن روی صندلی در اتوبوس خالی خجالت میکشید.
پس کمی بیشتر اندیشیده و با خویش مهربانتر بوده و لااقل از خود بیگانگی، چشم و هم چشمی و کم رویی در مباحث ورزشی و تغذیه ای یاد شده را کنار گزارده و این روش هایی که خود من سالهاست انجام داده و نتایج مطلوبی نیز گرفته ام را برای ۱ بار هم که شده امتحان کنید . به شما قول می دهم متضرر نمی شوید.

* کارشناس و تحلیلگر ورزشی کشور


کد مطلب: 260250

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/260250/قدر-جوانی-بدانید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1