کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هدف خدمت به مردم و کشور است یا کسب ثروت و قدرت؟

31 فروردين 1396 ساعت 20:22


بختیار رضوانی*
با نگاهی به کثرت کاندیداها چه در شورای شهر و چه انتخابات ریاست جمهوری شائبه های بسیاری ذهن شهروندان را مشغول می کند که اهداف این افراد از ثبت نام و نامزد شدن در انتخابات، بیشتر برای کسب قدرت و به تبع آن بدست آوردن شهرت و ثروت است تا خدمت به شهروندان و کشور!
برای مثال بسیاری از این اشخاص هم اکنون درجاهایی پست و مقام دارند که در همانجا هم می شود به مردم وکشور خدمت کرد! مگر تنها فقط در شورا یا مجلس و یا ریاست جمهوری می شود خدمت کرد و چقدر واژه ها و جملاتی توجیه کننده برای ثبت نام و نامزد شدن، دیگر برای مردم وجامعه هم تکراری و هم عادی شده، به عنوان مثال احساس تکلیف کردن و یا به درخواست احزاب و مردم خودش را کاندید کرده، اینها اولین دروغ های نامزدهاست که فقط برای توجیه افکار عمومی می باشند و بقول زنده یاد خسرو شکیبایی که می گفت: این دروغهایی که میگی راستن!
پرسشهای اساسی ذهن من و سایر شهروندان را مشغول کرده که آیا یک معلم در یک مدرسه نمی تواند بهتر وشایسته تر به دانش آموزان خدمت کند و دانش آموزانی خلاق و پرسشگر و آگاه و باسواد تحویل جامعه دهد که سودای انتخاب در شورا را بر معلمی ترجیح داده و اینجاست که مشخص می شود هدف چیز دیگریست.
و آیا یک شهردار پایتخت بودن پست و مقام کمی است؟ که در آنجا میتوان معضلات و مشکلات فراوان بیش از ده میلیون از شهروندان ومشکلات مردم را حل کرد تا وقت خود را در ترافیک و عمرخود را در آلودگی هوا تلف نکنند، آیا نمی شود آنجا بهتر و شایسته تر به مردم خدمت کرد.
مثال ها فراوان است، آیا نمی شود در تولیت استان قدس رضوی به زآئران امام رضا خدمت نمود و مسائل رفاهی را برای آنان فراهم کرد و یا در همان پست های قضایی بدنبال برقراری عدالت بیشتر بود، آیا معاونت رئیس جمهور چه تفاوتی با خود رئیس جمهوری دارد و چهارسال معاونت ریاست جمهوری نمیدانی معضلات و مشکلات مردم وکشور چیست؟
آیا یک ورزشکار با تمرین بیشتر و بهتر نمی تواند با دست یابی به قهرمانی و مدال دل یک جامعه و کشور را شاد کند و سپس با مربی ورزش شدن، نسلهای ورزشکار بیشتری به جامعه تحویل داد، حتما که نباید درشورای شهر انتخاب شوی تا خدمت کنی و حتما که نباید رئیس جمهور بود تا خدمت کنی، هر ایرانی می تواند در هر نقطه و هر پست و مقامی به مردم وکشورش خدمت ارزنده نماید.
اگر هدف خدمت به کشور و مردم باشد،در پایان توصیه ای دارم به نامزدهای محترم چه در شورای شهر وچه در ریاست جمهوری مبنی بر اینکه ابتدا وجدان خودتان را قاضی قراردهید که آیا شایستگی انتخاب را دارید و یا توانایی خدمت را دارید و اگر ندارید انصراف دهید تا هم شایستگان و متعهدان و متخصصان در میدان بمانند و هم مردم راحت تر، بهتر و شایسته ترین ها را انتخاب کنند و نه برای خود و نه برای مردم زحمت درست نکنید و هزینه تراشی ننمایید.
 

*کارشناس مسائل اجتماعی


کد مطلب: 244507

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/244507/هدف-خدمت-مردم-کشور-یا-کسب-ثروت-قدرت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1