کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چراغ سبز تاجگردون به سید قدرت؟

25 بهمن 1395 ساعت 10:31


احسان دری
“این مطلب صرفاً یک تحلیل سیاسی بوده و انتظار می‌رود مخاطبان محترم با اجتناب از برداشت‌های احساسی به آن بنگرند.”
زمزمه‌های فعالیت‌های احتمالی و انتخاباتی سید قدرت الله حسینی چند روزی است که در فضای مجازی شهرستان‌های گچساران و باشت به گوش می‌رسد.
سید قدرت الله حسینی تجربه سه دوره حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت را در کارنامه خود داشته که کسب یک پیروزی و دو شکست حاصل تلاش‌های وی برای رساندن خود بر کرسی مجلس است.
اما آیا سید قدرت الله حسینی قصد حضور در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را دارد؟
پاسخ به این سؤال می‌تواند تحلیل‌های متفاوتی را در بر داشته باشد.
اولاً باید دید و گفت که این چهره اصولگرا در چه شرایطی قصد و اراده حضور  را دارد؟ آیا وی با علم و آگاهی از حضور غلامرضا تاجگردون در انتخابات دوره یازدهم حوزه گچساران و باشت قصد رقابت با وی را در سر داشته یا وی به حضور و انتخاباتی بدون تاجگردون می‌اندیشد؟
سید قدرت الله حسینی بعد از شکست سنگین از تاجگردون در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تیزبینی و یقین از اینکه در انتخابات دوره دهم باوجود و حضور تاجگردون شانسی برای پیروزی ندارد علاوه بر اینکه در این انتخابات حضور نیافت از اعلام موضع رسمی اجتناب و در حمایت از کاندیدای اصولگرایان این حوزه نیز خودداری نمود.
اما اگر فعالیت انتخاباتی این چهره اصولگرا و آرام گچساران و باشت صحت داشته باشد می‌توان گفت وی از نبود و غیبت تاجگردون در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه اطلاع یافته و برای یک حضور قوی و امیدوارکننده مثل انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی (سال ۱۳۸۶) که ماه‌ها  پیش از برگزاری آن با حضور در جمع بزرگان طوایف منطقه و جلب نظر و قول آنان به حمایت، توانست پیروز انتخابات شود، خود را آماده می‌کند.

اما سؤالی که می‌تواند مطرح باشد این است که اطلاع سید قدرت از عدم حضور قطعی تاجگردون در انتخابات دوره یازدهم حوزه گچساران و باشت چگونه میسر شده است؟ آیا تاجگردون به سید قدرت الله حسینی چراغ سبز نشان داده است؟
حضور یا عدم حضور نماینده فعلی گچساران و باشت برای دوره بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه هرازگاهی در محافل رسانه‌ای و خصوصی مطرح است و تاکنون نیز غلامرضا تاجگردون دراین‌باره اظهارنظر قطعی نداشته است هرچند که وی پیشتر اعلام داشته تا وقتی‌که مردم وی را بخواهند برای خدمت به آنان حضور خواهد داشت اما گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال تمایل تاجگردون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و یا کاندیدا شدن در حوزه تهران یا شیراز جهت ورود به مجلس یازدهم این احتمال را می‌توان داد که وی در دوره بعد انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت غایب خواهد بود. نبود تاجگردون باعث انگیزه حضور چهره‌هایی همچون سید قدرت الله حسینی، علی مراد جعفری، احمد خورشیدی آزاد و دکتر افشین پور …خواهد بود.
اما در بحث چراغ سبز احتمالی تاجگردون به سیدت قدرت الله حسینی مبنی بر آماده کردن خود جهت حضوری قوی در انتخابات دوره بعد مجلس می‌توان گفت شاید نوعی قول و قرار سیاسی در میان باشد.
سکوت سید قدرت حسینی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و عدم‌حمایت و فعالیت برای کاندیدای اصولگرایان (فولادی وندا) در منطقه باشت و باوی در آن برهه، امتیاز قابل‌توجه و برگ برنده‌ای برای تاجگردون شد که وی بتواند در این حوزه با خیالی آسوده به جلب آراء و رقابت با رقیب اصولگرای خود پرداخته و حتی اقوام درجه‌یک سید قدرت را نیز به سمت خود کشانده و شاید اکنون وقت آن رسیده است غلامرضا تاجگردون این لطف سید را پاسخی نیکو داده و به وی اعلام دارد که قصد حضور در انتخابات دوره بعد را ندارد.
در پایان باید گفت تا انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مدت‌زمان زیادی مانده و تاکنون نیز اخبار فعالیت‌های انتخاباتی احتمالی اشخاص یا حضور یا عدم حضور غلامرضا تاجگردون برای دوره بعد نمی‌تواند چندان موثق باشد و باید دید در آینده سناریوی تحرکات سیاسیون گچساران و باشت جهت کسب کرسی سبز مجلس یازدهم چگونه رقم خواهد خورد.
منبع: فانوس زاگرس


کد مطلب: 230535

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/230535/چراغ-سبز-تاجگردون-سید-قدرت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1