کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به حضور «هدایت اکبری» در شورای شهر یاسوج

26 بهمن 1395 ساعت 13:10


متن ارسالی- محمد موسوی
سال‌هاست از عمر شهرنشینی مردم خوب و فهیم یاسوج می‌گذرد اما در طول این همه سال محرومیت بخش جدایی ناپذیر شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد بزرگ بوده است و از طرفی با توجه به «ظرفیت‌هایی که قانون در سطح شهری و محلی برای شورای شهر و روستا تدارک دیده، می‌توان با بالا بردن خدمات و رضایتمندی، بستری را برای مدیریت افکار عمومی فراهم ساخت، اصل یکصدم فصل هفتم قانون اساسی مصوب ۱۳۶۸ صراحتاً به نهاد شورای شهر و روستا اشاره داشته و بیان می‌کند: «برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان یا نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند. شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حکومت مرکزی باشد قانون معین می‌کند.» اما با وجود این ظرفیت‌های قانونی شوراهای اسلامی شهر یاسوج از کارآمدی بالایی برخوردار نبوده و این شاید به ترکیب این نهاد مردمی بر گردد.
علی‌رغم کارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شهر و استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته، باز کماکان رنگ محرومیت بر قامت استوار چون دنای مردم این شهر سنگینی می‌کند و همانطوری که اشاره شده است؛ «بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط» از وظایف شوراهای اسلامی شهر است. با همه اینها، شورای شهر یاسوج به دلیل اینکه از ترکیب قوی و منسجم برخوردار نبوده، نتوانست به خوبی کارهای محوله را به سرانجام برساند. «هدایت اکبری»، «مرتضی فروغ‌فر» و «هدایت امیری» و «سعید پایدار» چهار عضو اصلی شورای شهر یاسوج است که در واقع می‌توان گفت این چهار نفر پایه‌گذار کارهای عام‌المنفعه در شورای شهر هستند.
«هدایت اکبری» را همه می‌شناسد، و کارنامه مدیریتی و نمایندگی او را در پارلمان شورای شهر یاسوج می‌دانند و مردم خوب می‌دانند که چنین شخصیت‌هایی کیمیاهای ارزشمندی هستند که شهر و بویراحمد به آنها نیازمند است. «هدایت اکبری» دارای شجاعت و روحیه بالای مردمی است و در حین حال استقلال فکری هم دارد. او بعد از سال‌ها کار در مسئولیت‌های مختلف شهری اکنون تجربه کافی برای ادامه راه دارد و علاوه بر اینها شهر یاسوج را به خوبی می‌شناسد. به دنبال قهرمان‌سازی از «اکبری» نیستیم اما او مرد روزگار و گرم و سرد زندگی را دیده و از طرفی علاوه بر ارتباطات مثبت که با مدیران سایر دستگاه‌ها دارد با دولت تدبیر و امید نیز همراه و هماهنگ است. «اکبری» رئیس حزب اعتدال و توسعه نیز می‌باشد که بدون شک این خود ظرفیت بالایی برای هدایت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به سمت شهر یاسوج با تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجودش است.
«اکبری» مهارت بالایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر با مردم دارد و او همچون دیگران دارای ایرادات و نواقصی باشد اما در بین گزینه‌های که مطرح شده‌اند او امتحان خود را پس داده و با کسب تجربه بالا می‌تواند به سوی شهر آرمانی یاسوج گام‌های بیشتری بردارد.
اما نکته‌ای که یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد از آن آسیب‌های زیادی دیده، سیاست زدگی است، آفتی که انرژی و توان جامعه را در مسیر غلط می‌اندازد و به جای صرف انرژی در مسیر درست سبب حاشیه‌سازی و درگیری‌ و تصمیم‌های غلط می‌گردد. و بارها نیز حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ملی فقیه در استان نسبت به این آفت بزرگ هشدار داده اند و لعنت فرستاده اند بر کسانی که با سیاست زدگی مانع از پیشرفت و توسعه استان بوده اند.
امید می‌رود اشخاص در دام گروه‌های قدرت طلب و منفعت طلب که جزء رسیدن به مطامع دنیوی خود هدفی را برنشمرده‌اند، نیفتند و در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج فارع از همه مسائل انسان‌های آگاه و دارای روحیه مردمی، متعهد و دلسوز را مورد حمایت قرار دهند.


کد مطلب: 226819

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/226819/نگاهی-حضور-هدایت-اکبری-شورای-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1