کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«پیشوا» تصمیم شورای حکمیت اصولگرایان بویراحمد را نپذیرفت!

24 آذر 1394 ساعت 0:39


«حبیب‌الله پیشوا» خروجی قطعی و نهایی اعلام شده از سوی شورای حکمیت اصولگرایان بویر احمد و دنا جهت شرکت در انتخابات مجلس دهم در اولین اظهار نظر رسمی با ارسال متنی از پذیرش این تصمیم امتناع ورزید:
«وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا...»pishva
"و همگى به ریسمان الهى چنگ بزنید، و از هم پراکنده نشوید...
با عرض سلام به پیشگاه قطب عالم امکان امام عصر ارواحنا له الفداء، درود به ارواح طیبه شهدا و روح بلند امام شهیدان و آرزوی سلامت و عزت برای مقام معظم رهبری مد ظله العالی
ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول خدمت مردم شریف بویراحمد و دنا عرض سلام و احترام دارم
روزهای حساس نزدیک به انتخابات در حال گذران است و مردم عزیز در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز برای اعتلای ایران اسلامی و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا می باشند.
پر واضح است که انتخابات مجلس دهم از حساسترین انتخابات در روز های پس از انقلاب میباشد و حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خنثی نمودن توطئه دشمنان این نظام بسیار مهم و ضروری خواهد بود.
شرایط حساس منطقه، تحولات عظیم جهانی،گسترش روح معنویت گرایی در مقابل فرقه های شیطانی درعالم همه گواه تأثیر گذاری استراتژیک جمهوری اسلامی در تحولات دنیا می باشد.
مجلس در نظام اسلامی به تعبیر امام امت در راس امور است و مسلماَ داشتن مجلسی همطراز با انقلاب اسلامی و مدافع حریم ولایت و اندیشه های اسلام ناب محمدی در این تاثیر پذیری موثر تر خواهد بود.
انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویر احمد و دنا از شرایط خاصی برخوردار است و اتفاقاتی که در جریان اصولگرایی این حوزه به عنوان یک جریان ریشه دار در حال روی دادن است اهمیتی دوچندان یافته است.
همانگونه که مستحضرید شورای حکمیت اصولگرایان بویراحمد و دنا (متشکل از حجج‌ الاسلام پناهی و خاضع، ستار هدایت‌خواه،علی‌محمد دانشی و خلقی پور) پس از کش و قوس‌های فراوان و رقابت‌های درون گفتمانی در تاریخ ۵ /۹/ ۹۴ حقیر را به عنوان خروجی نهایی جریان معرفی نموده و نظر به اینکه اینجانب تا کنون هیچ اظهار نظر رسمی نداشته ام هم اکنون اشاراتی چند ضروری به نظر میرسد:
۱- جریان اصولگرای شهرستان‌های بویراحمد و دنا ساز و کار خاصی را برای این دوره از انتخابات پیش بینی و شورای ۹ نفره ای را مامور پیگیری این امر نموده بود. خوشبختانه در این جریان که از ظرفیت بالایی برخوردار است تعداد هشت نفر از نخبگان اعلام آمادگی و انجام وظیفه نمودند، شورای ۹ نفره زحمات زیادی کشیدند و نهایتاً چند نفر از بزرگان و علمای عزیز بعنوان حکمیت بر روند امر نظارت نمودند تا سرانجام منجر به اعلام نظر نهایی شد، جا دارد از زحمات شورای ۹ نفره و عزیزانی که اعلام آمادگی برای کاندیداتوری این دوره را نموده بودند و اعضای محترم شورای حکمیت که بر حقیر منت گذاشته و از میان نخبگان این جریان اصیل و ریشه دار بویراحمد و دنا این بار سنگین مسئولیت را متوجه اینجانب نمودند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.
۲-در طول مدتی که بحث حضور اینجانب در انتخابات مطرح شده بود، اقشار مختلف مردم شریف بویراحمد و دنا اعم از فرهنگیان، دانشگاهیان، روحانیون، بازاریان، جوانان و بزرگان از همه صنوف فارغ از تفکر منطقه ای و قومیتی صرفاً بر اساس شناخت و اعتقاد، اینجانب را مدیون محبت های خویش قرار داده اند، خاضعانه از همه مردم شریف و بصیر شهرستانهای بویراحمد و دنا کمال تقدیر و تشکر را بعمل می آورم.
۳- پس از اعلام شورای حکمیت،اینجانب شرط ورود به عرصه حساس انتخابات را همچون گذشته حضور حداکثری و همدلی همه جریان و عدم تفرق در ادامه این راه پر فراز و نشیب دانسته و همچنان به آن اعتقاد دارم.
۴- همه می دانیم که تا انتخابات دهم فاصله چندانی نمانده است و ورود در عرصه انتخابات بویراحمد و دنا طبق عرف مرسوم مستلزم ارتباط چهره به چهره و حضور مستمر میان توده مردم میباشد که نبود زمان لازم و کافی جهت پاسخگویی به الطاف همه مردم خود دلیل دیگری است که پذیرش این بار سنگین مسئولیت را سخت تر میکند.
۵- بنده معتقدم که مصلحت جریان اصولگرایی و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی فراتر از مسائل قومی، قبیله‌ای و منطقه‌ای است، همچنین اعتقاد دارم حضور در کارزار جدی انتخابات پیش رو جز با عبور از مسائل سطحی و تفرقه آمیز و همگرایی و اتحاد حداکثری مقدور نخواهد بود هر چند در این ایام زمزمه هایی از این نوع مرزبندی به گوش میرسید که خود داستان غم انگیز و دردناکی است اگر چه در این شرایط حساس مجال پرداختن به آن نیست...
۶- ضمن احترام و تقدیر از شورای حکمیت قاعدتا َ تصمیم حکمیت پس از شکل گیری باید اینقدر نافذ باشد که فراتر از نام ها و عناوین بتواند اثر بگذارد و بعد از آن هم در همگرایی و اتحاد رویه جریان ساز، نقش پذیری فعال داشته باشد که ظاهراَ تا کنون شواهد خلاف این کارکرد را نشان میدهد که قضاوت آنچه که با عنوان تعهد اخلاقی و عملی در اجرا یا پذیرش این تصمیم بنا بر قاعده قرآنی "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ" باید دیده میشده بماند بر عهده خود دوستان و مردم عزیز!
۷- ذکر این نکته لازم است که امروز جریان بزرگ و ریشه دار اصولگرایی نیازمند آسیب شناسی جدی و نگاه به درون مجموعه خود میباشد چرا که این سوال مهم مطرح میشود که پس از دو سال تلاش پی در پی و حضور چهره های نخبه و اثرگذار اجتماعی چگونه تا به امروز نتوانسته به یک تصمیم واحد و متقن برسد که از هر سو دایه های مهربانتر از مادر برای این جریان میدان دیده سیاسی ظهور میکند و یا هر روز دلیلی نو برای به هم نپیوستن تراشیده میشود که خود حدیث مفصلی ست هر چند نباید از خطر نفوذ نرم و فرهنگی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده در تصمیم سازی های کلان جریانات دوست دار نظام غافل شد.
در پایان ضمن تقدیر مجدد از مردم شریف، متدین و ولایتمدار شهرستان های بویراحمد و دنا و همه کسانی که در این مدت به نحوی به اینجانب لطف و محبت داشته اند با توجه به نکات ذکر شده ضمن احترام به شورای محترم حکمیت از پذیرش تصمیم و لطف دوستان امتناع ورزیده و اعلام میدارم همچنان در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های بلند امام و رهبری عزیز قدم برداشته و در اعتلا و موفقیت جریان اصولگرایی همانند گذشته ثابت قدم خواهم بود.
امید آن دارم در آینده پاسخگوی محبت های همه نسبت به خود باشم.
و السلام


کد مطلب: 146795

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/146795/پیشوا-تصمیم-شورای-حکمیت-اصولگرایان-بویراحمد-نپذیرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1