کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا معتمدین سرتنگ دنا با باقری دیدار کردند

25 فروردين 1394 ساعت 14:36


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با ریش سفیدان و معتمدان روستای سرتنگ از توابع شهرستان دنا، اظهارکرد: ریش سفیدان و افراد معتمد و مذهبی نقش مهمی در گسترش فرهنگ مردم دارند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج ،محمود باقری با اشاره به وجود همدلی و همزبانی دولت و مردم در استان ادامه داد: سیاسیت کاری این ادره کل در سال جدید همکاری با مردم در جهت توسعه زیر ساخت های فرهنگی و گردشگری استان است.
وی تصریح کرد: توسعه گردشگری به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌تواند یکی از عوامل مهم در رشد و عامل موثری برای مقابله با فقر و رکود در اقتصاد و موجب افزایش درآمد قشرهای مختلف، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و اجتماعی شودبنا براین همکاری شما متعمدین نقش بسزایی در جذب گردشگر روستایی دارد.
دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یادآورشد: شرایط جغرافیایی استان از نظر زیست محیطی سیاحتی و اقتصادی قابلیت‌های زیادی را در زمینه گردشگری دارد.
باقری بیان کرد: تلاش داریم تا در روستاهای هدف گردشگری و محور های موصلاتی استان که ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارند زیرساختی های گردشگری را که شامل تامین آب آشامیدنی، سفره خانه و رستوران سنتی، ایجاد فضای سبز، ایجاد اردوگاه‌های اقامتی، برق ، مرحله به مرحله با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی کنیم.
عضو شواری فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یک جنبه مهم برنامه‌ریزی که میتواند در توسعه گردشگری استان کمک کند شرکت دادن عامه مردم در فرآیند برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.
باقری افزود: سعی داریم با برنامه‌ریزی برای ساکنان یک ناحیه (یعنی مالکان اصلی منابع گردشگری آن ناحیه) به آنها فرصت داده شود تا در فرآیند برنامه‌ریزی توسعه آتی گردشگری منطقه شرکت کنند و دیدگاهشان را در مورد نحوه توزیع منافع حاصل و نوع جامعه‌ای که در آینده می‌خواهند در آن زندگی کنند، اظهار نمایند.
وی ابراز داشت: اگر چه درگیر کردن مردم در فرآیند برنامه‌ریزی، مستلزم تخصیص زمان بیشتری برای فرآیند برنامه‌ریزی است اما از آنجا که چنین صرف وقتی تضمین کننده حضور، حمایت و پشتیبانی ساکنان محلی، از برنامه‌ریزی تنظیم شده و مشارکت سرمایه آنان در طرح‏‌های توسعه است از هر نظر قابل توجیه خواهد بود و جز سیاست های کاری ما در میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری است.
IMG_3576
IMG_3573
IMG_3573
IMG_3583
IMG_3571
 
 


کد مطلب: 99671

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/99671/چرا-معتمدین-سرتنگ-دنا-باقری-دیدار-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1